نقد و بررسی بازی ها

نقد و بررسی بازی Resident Evil 2 Remake

نقد و بررسی بازی Resident Evil 2 Remake

 
 

دوباره زنده کردن ترسهای آشنا میتونه به یه تجربه ترسناک و هیجان انگیز منجر بشه. اما در ساخت مجدد رزیدنت اویل 2 یا بازی Resident Evil 2 Remake، کپکام برای نسخه اولیه هم احترام قائل شد در حالیکه تا حد زیادی برای اینکه فضای ترسناک و بازی پرتنش خودش رو به شکل قابل ملاحظه ای ارتقا بده پیش رفت. در این راستا، این دوباره سازی بازی زنده موندن ترسناک قدیمی نشون میده که این سری هنوز هم تجربه های هولناکی رو ارائه میده که نظیر نداره یه بار دیگه شما جایی که یه بیماری مرگبار در شهر راکون شیوع پیدا کرده یا جای لئون کندی یا کلیر ردفیلد بازی میکنید.

 

گرافیک بازی Resident Evil 2 Remake
گرافیک بازی Resident Evil 2 Remake

با انبوهی از زامبی ها و بقیه هیولاهای مخوفی که سرتاسر شهر رها شدن. دوتا شخصیت اصلی مواجه های وحشتناک خودشون رو در طول یه داستان طولانی تر تجربه میکنن بازی Resident Evil 2 Remake بیشتر از هر چیز یه بازیه که رفته رفته به هیجانش اضافه میشه. در حالیکه منابعتون رو به پایانه هیولاها هم ترسناکتر و پیچیده تر میشن. هر چی داستان جلوتر میره فشار هم به طور پیوسته بیشتر میشه حتی کوچکترین پیروزیها هم ممکنه شبیه به یه پیروزی بزرگ به نظر برسن اما اغلب اوقات قبل از اینکه بدونین وارد مبارزه بعدی شدین.

بعد از اینکه اولین بازی رو تموم کردین میتونید سناریوی دوم رو پی بگیرید که به شما اجازه میده اون طرف داستان طولانی تره رو ببینید. با اینکه هر سناریو به شکل گسترده ای موقعیتهای یکسانی رو پوشش میده و انتخابهایی که توش هستن روی همدیگه اثری ندارن چیزی که اونا رو ارزشمند میکنه مواجه ها و داستانهای فرعی مختلف هست که برای شخصیتی خاص اتفاق می افتن که شما تو اون یکی دیگه نمیبینید بازسازی یه ترکیب درخشان از روند زنده موندن از بازیهای اولیه است به همراه کنترل روان و منطقی برای ورودیهای جدیدتر با اینکه خیلی از مکانها و نماها مشابه هستن، به غیر از اضافه کردن یه فضای جدید و یه هیولای جدید که باهاش مقابله کنید، وقایع متفاوت هستن وقتی صحنه های خاص اتفاق می افتن، معمولا اشکال کاملا متفاوت دارن.

 

با اینکه بازیهای اولیه در سری بازی های رزیدنت اویل سابقه ملودرام شدن داشتن، نسخه بازسازی شده یه داستان باورپذیرتر ارائه میده که توازنش رو حفظ میکنه این مسئله با نویسندگی تاثیرگذار و اجرای قوی محکم تر هم شده تا به انتقال یه مفهوم ملموس تر از اضطرار و ناامیدی کمک کنه بعضی از لحظات سخت تر به شخصیتهای فرعی داده شده از جمله ستوان ماروین برنر مفلوک لحن جدی تر با اجرای فوق العاده و جدیدی که از صدا و طراحی بصری بی نقصش بهره میبره بهتر هم شده تا حسی از ترس و وحشت رو خلق کنه که باعث بشه شما به ندرت تو بازی Resident Evil 2 Remake احساس امنیت داشته باشد حتی وقتی واقعا در امنیت هستید سطوح فوق العاده از جزئیات نسخه بازسازی شده، خصوصا در طول مواجه های هولناک بسیار که نسبت به نسخه های قدیمی منتهی به رویکردی روشمند شده چشمگیر بنظر میرسه.

 

بازی Resident Evil 2 Remake به راحتی ثابت میکنه که خونبارترین بازی این سری هست. سیری ناپذیره و همه چی در خدمت برجسته کردن جزئیات هولناک در تجربه بازی های ترسناک سبک سروایل(تلاش برای زنده بودن) هست درحالیکه زامبی ها یه تهدید دائمی در سرتاسر بازی هستن، شما خیلی زود عادت میکنید به دیدن اینکه تیکه های تنشون این طرف و اون طرف بپره، تنشون بیفته رو شخصیت شما یا با شلیک گلوله ای که درست هدف گرفته شده باشه از وسط به دو نیم تقسیم بشن با این حال وقتی حتی به خاطر ضربه های کاری تا حدی ناتوان شدن، این موجودات هنوزم میتونن حمله کنن وقتی حتی احتمالشم نمیدید با اینکه ممکنه دست به دامن یه سری تاکتیکها که خوب جواب میدن بشید مثل پوشش درست کردن برای بعضی از پنجره ها یا خیلی راحت فرار کردن از بعضی از تهدیدهای رایج، بازی Resident Evil 2 Remake روش های خودش رو برای بیشتر کردن چالش های بازی داره.

 

تو یکی از مواجه های مشکل تر بازی شما با  تایرنت روبرو میشید، یه نیروی طبیعی مخالف و یه تهدید دائمی که واقعا گیرتون میندازه. این موارد اضافه شده در حال تغییر به بعضی موقعیتها فشار جدی وارد میکنن و بعضی از دشمنهای معمول که میتونستین راحت کنترلشون کنید رو دوباره تبدیل به تهدیدهای واقعی میکنن. تایرنت در لحظات حساس یه خیلی استرس زاست که میتونه پیشی گرفتن ازش رو لذت بخش تر کنه لحظاتی هستن که کل جریان بازی رو مختل میکنه. این قضیه خصوصا وقتی که سعی میکنید به یه سری اهداف کوچیک تو مکانهای شلوغ دست پیدا کنید آزاردهنده تر میشه.

 

چیزی که باید یه مواجه دشوار باشه گاهی بدل به تمرینهایی آزاردهنده در جهت فریب دادن و دور کردن اون میشه، گاهی استفاده از هوش مصنوعی تقریبا محدود تایرنت ها میتونه این کار رو انجام بده درحالیکه نسخه بازسازی شده سعی داره جریان رو جدی نگه داره همش اندوه و ترس نیست علاوه بر ارجاعات گاه و بی گاه برای اینکه تنش و استرس رو کم کنه همچنین مجموعه ای از محتواهای قفل نشدنی برای طرفداران پروپاقرص وجود داره از جمله لباسهای قدیمی برای لئون و کلیر بعد از اینکه مبارزات هر دو شخصیت به اتمام رسید حالت پاداش با هنرنمایی هانک و توفوی مورد علاقه طرفداران باز میشه این مواجه های زمانبندی شده فرصتی میدن تا از جنگ علیه انبوهی از هیولاها فاصله بگیرید بدون اینکه نگران سازوکار ترسناک بازی اصلی باشید.

بازی Resident Evil 2 Remake نه تنها یه بازسازی درخشان از نسخه اولیه هست بلکه یه بازی ترسناک قویست که موقعیتهای پراسترس و ترسناک داره. یکی از برجسته ترین ارائه های عالی از این سری اما مهمتر از همه این بازسازی یه بازی تاثیرگذاره به این خاطر که کاملا وارد یه تجربه ترسناک ناب برای زنده موندن میشه، به خوبی روند هولناک خودش رو در برمیگیره، و تا پایان داستان به ندرت از شدتش کم میشه با اینکه بازی Resident Evil 2 Remake ریشه های محکمی در گذشته داره، وحشت آشنا رو تبدیل به چیزی جدید و از آنِ خودش میکنه.

خوشحال میشیم مارو در عصربازی در ویدیو های بعدی همراهی کنید. جهت خرید بازی Resident Evil 2 Remake فوق با قیمت مناسب به فروشگاه عصربازی مراجعه نمایید .

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا