نقد و بررسی بازی ها

نقد و بررسی بازی Man of Medan

نقد و بررسی بازی Man of Medan

 
 
بازی Man of Medan یک بازی در این سبکه که قابلیت ارائه صحنه‌هایی مثل اینو داره “The Dark Pictures Man of Madden” از اینکه تصمیماتم عواقبی به همراه دارد خوشم میاد و بازی برخلاف توسعه‌دهندگان بازی‌های خارق‌العاده . یه بازی جدی و رعب آور در ژانر وحشت است که شروع بسیار آهسته‌ای داره اما دارای صحنه‌های آغازین دلهره اوری در خود میباشد نیمه دوم بازی روند و داستان بهتری میگیرد “Man of Medan” بازی “Until Dawn” مانند بزرگترین بازی ژانر وحشت تا کنون. سیستم انتخاب گزینشی داستان دو یا سه خط داستانی مختلف ایجاد میکنه که هرکدوم 5 ساعت به طول می‌انجامه؛ مخصوصاً هنگام بازی آنلاین چند نفره که همه همدیگر رو نابود می‌کنن .
 
بازی Man of Medan
بازی Man of Medan
 
با وجود داستانی جدی، کلی صحنه ترسناکِ کمدی وجود دارد Man of Medan توی بازی “Until Dawn” درحالی که بازی Man of Medan روی ایجاد ترس و وحشت عمیق روانی تمرکز کرده “Man of Medan” بیشتر روی بازسازی از آثار سبک اسلشر و ماورالطبیعی دهه هشتاد میلادی تمرکز داره، بازی محوریت داستان درباره گروهی غواص جوان است که . به یک کشتی باری به گل نشسته از جنگ جهانی دوم برمی‌خورن. بازی Man of Medan تونسته به خوبی در اون محیط ترسناکش، تنش و شوک‌های ناگهانی ایجاد کنه اما شخصیت‌ها نسبت به قبل .یه چیزی کم دارن.
در بازی‌ای با چنین فضای مفرحی، میشد از شوخ طبعی بیشتری استفاده کرد این به داستان کمک نمی‌کنه که. شروع طوفانی داشته باشه. دو سه ساعت اول بازی به آشنا کردن ما با روابط بین شخصیت‌ها و آموختن کنترل‌های بازی Man of Medan اختصاص داده شده خوشبختانه نیمه دوم. داستان ترسناکی به این خوبی رو خیلی زودتر شروع نکردن، supermassive بازی ارزش صبر کردن داره و این سؤال رو ایجاد می‌کنه که چرا. به گروهی رسیده که شخصیت‌هایش بیشتر به واقعیت شبیه هستن Until Dawn از گروه کاراکترهای کلیشه‌ای Supermassive چیز خاصی درموردشون وجود نداره به جز چند استثنا؛ مثل رابطه عاشقانه و کمدی شاون اشمور و کونراد، و کریس سندیفورد وحشت‌زده.
 
 
اما در داستانی که تمام جذابیتش به اینه که ببینی. کاراکترها کشته میشن، دوست داشتن کاراکترها خیلی چیز مهمی نیست. حتی کاراکترهایی که از بیرون دچار کمبود احساس هستن، درونشون پر از خون و احشائه و مرتباً کشته میشن. داستان واحدی داشته باشه به جز یک سری پرستار که همیشه فریاد می‌کشن ولی به شکل عجیبی روی اعصاب نیستن بازی Man of Medan به نظر نمیاد مجموعه . خون‌های بازی هم بسیار تحسین‌برانگیزن .
نمیشه گفت که خلاقیت و جذابیت به خود کشتی هم رسیده. کشتی از یک سری راهروی ساده و عادی تشکیل شده زاویه‌های ثابت دوربین باعث شده کنترل کاراکترها در حین عبور از در سخت بشه. که باعث میشه کمی اعصابتون بهم بریزه؛ مخصوصاً وقتی که گم میشین؛ چون تمام راهروها شبیه هم هستن البته که تمام این شخصیت‌ها نپخته هستن و تصمیمات شماست که سرنوشت آن‌ها رو رقم میزنه؛ ساخت یا از بین بردن یک رابطه با انتخاب دیالوگ مورد نظر، جستجو و پیدا کردن وسایلی که داستان رو تغییر میدن و برخی تصمیماتتون که رفتار کاراکترتون رو تغییر میدن. قبلاً عکس‌العمل کاراکترها در قبال تصمیمات شما. واضح‌تر بودن و الان مبهم هستن.
 
 
مثلاً اصلاً نمی‌دونستم که انتخاب این که قاطع باشیم یا ترسو، می‌تونه اینقدر روی داستان تأثیر بذاره البته بیشتر روند داستانی بازی. به کارهایی که انجام میدیم، بستگی داره، حالا چه کوچیک باشن چه بزرگ. بیشتر لذت این مدل بازی‌ها به اینه که چندین بار با تصمیمات متفاوت بازی کنیم و سیستم رو به چالش بکشیم اگر می‌خواین چند بار بازی رو انجام بدین، شدیداً پیشنهاد می‌کنم به صورت آنلاین با یک دوست انجامش بدین.
داستان بازی Man of Medan خیلی لذت‌بخش‌تر میشه وقتی هر دوتون یک شخصیت گروه رو کنترل می‌کنین و از زوایای مختلف اونو تجربه می‌کنین؛ همچنین صحنه‌هایی در حالت چند نفره وجود داره که توی حالت تک نفره ندیدم. سؤال اینه که با هم همکاری می‌کنین که همه رو نجات بدین یا .هر کدومتون تمام تلاشتون رو می‌کنین تا بدترین تصمیمات رو بگیرین. بازی Man of Medan در این حالت برای من خیلی جذاب بوده و تصمیمات غیرمنتظره یارم، منو شوکه کرده رو نداره و در نتیجه کاراکترها و راهروها غیرواقعی به نظر میان، اون جو سرگرم‌کننده رو نداره ولی هنوز یک داستان ترسناک سرگرم‌کننده Until Dawn اون جذابیت Man of Medan داره که دقیقاً ارتباط اتفاقات با تصمیماتتون رو میتونید در اون حس کنید.
 
 
اگر بتونید ابتدای خسته‌کننده بازی Man of Medan رو دوبار طی کنید، می‌تونید با دوستتون به صورت دو نفره از بازی لذت ببرید و از حالت‌های مختلف روند داستان، لذت ببرین .
 
برای دیدن ویدیو های بیشتر با عصربازی همراه باشید و جهت خرید بازی Man of Medan به فروشگاه عصربازی سر بزنید .
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا