نقد و بررسی بازی ها

نقد و بررسی بازی Gears 5

نقد و بررسی بازی Gears 5

 
 

در خیلی از قسمت‌های “بازی Gears 5” ممکنه این حس رو داشته باشین که دارین یکی از سه‌گانه‌های قبلی جنگ لوکاست رو بازی می‌کنین. نحوه تیراندازی نیز خیلی به نسخه‌های قبلی شبیه اتحاد بازی روی پشتیبانی مرکزی و تیراندازی تمرکز کرده که در همه قسمت‌های فرنچایز، قدرتمند عمل کرده. اما “بازی Gears 5” کلی ایده جدید به بازی اضافه کرده که همشون به تکامل بازی و قدرتمند کردن جنبه‌های مرکزی اون کمک کرده.

 

بازی Gears 5
بازی Gears 5

 

در قسمت کمپین بازی، یک سری تغییرات در نحوه مبارزه در جنگ‌ها داشتیم. هنوز هم کلی زمان رو صرف کاور کردن و بیرون پریدن و زدن سر دشمنان می‌کنین ولی برای اولین بار، گزینه‌های بیشتری در مبارزات دارین. و می‌تونید بیشتر در فضای آزاد باشید و از توانایی‌های مبارزتون بیشتر استفاده کنید. نحوه مبارزه در بازی بیشتر توسط “جک” تغییر کرده. مثل ربات “آر تو دی تو” که دنبال شما میاد و درها رو باز و هک می‌کنه جک حالا درختی از توانایی‌ها داره که شما در طول بازی Gears 5 می‌تونید آن‌ها رو باز کنید و در مبارزات استفاده کنید.

اونا این امکان رو به شما میدن که نامرئی بشین یا دشمنانتون رو کور و منجمد کنید. تا مجبور بشن از کاور خارج شن شما زمان زیادی رو صرف قوی کردن توانایی‌های جک بوسیله منابعی که پیدا کردید می‌کنید که یکی از چندین راهیه که “بازی Gears 5” جلوی شما قرار داده تا اونجوری که می‌خواید بازی کنید. بخش میانی “بازی Gears 5” شامل دو جهان آزاد بزرگ میشه که در “گیرز آف وار” اولین باره. این مکان‌ها پر هستن از موقعیت‌های کوچیک برای کاوش و مأموریت‌های فرعی برای انجام دادن؛ که همشون مثل یک نسخه کوچیک از “GEARS” هستن که شما قبلاً اونا رو دیدین.

 

 

می‌تونین در اوقات فراغت این مناطق رو بگردین که معمولاً، این چیزا رو پیدا خواهید کرد: حملات ناگهانی، پیشرفت در قسمت داستان فرعی، آشنایی با فرهنگ نژادی بازی و همچنین آیتم‌هایی برای تقویت توانایی‌های “جک”. این موقعیت‌ها تفریح‌های جالبی هستن که هرچی بیشتر جستجو می‌کنید. می‌تونید جک رو قوی‌تر کنید که انگیزه خوبی میده تا در طبیعت وحشی به جستجو بپردازید. همچنین در بازی Gears 5 مدل جدیدی از مبارزه می‌بینید. همیشه با گروهی از سربازا مواجه نمیشید که منتظرن تا با شما بجنگن، مثلاً ممکنه با یک سری سرباز مواجه شین که اصلاً حواسشون نیست و این فرصت بهتون داده میشه که کمین کنید یا مخفیانه بکشیدشون.

هرچه فضای بازی بازتر باشه، شما بیشتر می‌تونید تصمیم بگیرید که چگونه به دشمنانتون حمله و با آن‌ها مبارزه کنید بخش باز بازی، شامل قسمتی از بهترین نویسندگی بازی میشه که کاراکترها کلی زمان دارن که با هم بگردن و صحبت کنن. بیشتر “گیرز پنج” روی کیت تمرکز داره، یک شخصیت اصلی جدید که توی “بازی Gears Of War 4” معرفی شد و به دنبال میراثش است. از پایان “گیرز چهار” اینطور مفهوم شد که کیت با لوکاست رابطه داره و بخش بزرگی از بازی اونو نشون میده که به دنبال جواب سؤال‌هایی در این مورده. ولی بهترین بخش بازی، گفتگوهای زیاد بین کیت و جوخه دلتاشه که خیلی چیزا درمورد، کاراکترشون می‌فهمیم.

 

 

در بازی Gears 5 به کمک این گفتگوها، به شخصیت‌ها نزدیک‌تر میشین. مثل این می‌مونه که با جوخه دلتا برید به سفر و بازی روابطشون رو بوسیله دیالوگ‌ها. به خوبی نشون میده متأسفانه مابقی داستان بخش کمپین، به خوبی داستان این کاراکتر نیست. دومین بخش از بازی Gears 5 درمورد پیدا کردن جواب سؤالات کیته ولی قسمت زیادی از این داستان، در وسط بازی به فراموشی سپرده و کنار گذاشته میشه. مابقی بازی بیشتر روی مبارزه با تهدید دشمنان تمرکز داره.

داستان بازی یا شخصیت‌ها خیلی فراتر از پیدا کردن اسلحه ویژه “گیرز” یعنی “چکش سپیده‌دم” نمیره. اینو هم اضافه کنین که خیلی از قسمتای داستان بازی Gears 5 این حسو منتقل می‌کنه که انگار به قلمرو قدیمی برگشتین و همه‌چیز حس و حال سه‌گانه اصلی “گیرز” رو داره. داستان به صورت ناگهانی در بازی Gears 5 تموم میشه و بیشتر پیچیدگی‌های جذاب و لحظات بین کاراکترها کنار گذاشته میشه تا جا برای مبارزه با هیولاهای بزرگ باز بشه. البته تغییراتی که “گیرز پنج” توی فرمول هسته مرکزی ایجاد کرده، به نظر یک پیشرفت خوب برای هویت “گیرز آف وار” میاد که اونو از سایر بازی‌های شوتینگ که این روزها در بازار پر شدن، متمایز می‌کنه. این شامل قسمت چند نفره هم میشه.

 

 

در قسمت اتحاد، نحوه مبارزه گیرزها خیلی تغییری نکرده؛ هنوز پشت وسایل کاور می‌کنین، با شاتگان، اطراف سایر بازیکنا می‌چرخین و سعی می‌کنین که اسلحه‌های قدرتی رو کنترل کنین. اما این با یک‌سری پیشرفت‌های تاکتیکی مثل زمین‌های مرتفع و مناطق تنگ‌تر برای اسلحه‌های قدرتی همراه شده است. به جای تغییر دادن مبارزات، بازی Gears 5 با تغییر عمق بازی، تجربه جدیدی ایجاد کرده. بازی از عنوان‌های سرویس‌های زنده‌ای استفاده می‌کنه که بازی با دوستان رو به چیزی بیشتر از فقط یک سری مسابقه تبدیل کرده.

سیستم‌های پیشرفته‌ای وجود داره که به شما این امکان رو میده که کاراکترتون رو با اسلحه‌ها و لباس‌های شانسی، پیشرفته کنید.”و قسمت چند نفره چندین حالت مختلف رو در اختیارتون قرار میده تا بازی کنید. از پیچیدگی‌هایی در بازی‌هایی به سبک “داجبال” گرفته تا سبک رتبه‌بندی قدیمی مثل “تیم دث مچ جایی که سرویس زنده از همه‌جا بیشتر نمایان میشه، حالت چند نفره‌ است. حالت حملات موجی دشمنان نیز با یک سری تغییرات برگشته و مجبورتون می‌کنه تا بیشتر روی توانایی‌های تیمتون کار کنین. به جای اینکه مثل “گیرز آف وارز چهار” یک عضو از جوخه باشین، یک کاراکتر ویژه هستین که توانایی‌ها و قابلیت‌های خاص خودشو داره؛ دقیقاً همون چیزی که انتظار دارین در یک بازی شوتر قهرمانی ببینین.

 

 

همچین چیزی در حالت فرار نیز بوجود اومده و شما باید از آشیانه‌ی دشمنان فرار کنین در حالی که همه‌جا رو گازی سمی فرا گرفته و فقط یک سری آیتم‌های محدود، می‌تونید جمع کنید که به باز کردن راه آزادیتون کمک می‌کنن. در هر دو حالت شما یک کاراکتر با یک استایل بازی خاص هستین که با بازی کردن، آیتم‌هایی بدست میارید که می‌تونید کاراکتر رو تقویت کنید و این اتفاق به بهبود گیم‌پلی بازی Gears 5 و کار تیمی، کمک می‌کنه.

کاراکترها تفاوت آنچنانی ندارن و هنوزم شما زمان زیادی رو پشت دیوارها می‌گذرونید اما این پیشرفته کردن یک پاداش خوب در ازای زمانیه که در دو حالت بازی می‌گذرونید و باعث میشه حس کنید که در کنار توانایی‌هاتون، کاراکترتون هم داره قوی‌تر میشه. تغییرات بهتون این فرصت رو میده که تجربه متفاوتی نسبت به نسخه‌های قبلی داشته باشین. شما حتی می‌تونین به عنوان جک در نقش یک نیروی پشتیبانی بازی کنید. حالت.

 

 

دو نفره هم یکی سیستم پیشرفته کردن داره؛ سطح کاراکترتون رو بالا می‌برین، کارت‌های توانایی جدید باز می‌کنین که بهشون تجهیزات و توانایی‌های جدید میده و حتی می‌تونید در مبارزات فصلی نیز شرکت کنین. همچنین آیتم‌های تزئینی‌ای نیز وجود داره که می‌تونید از درون بازی بخرید اما “کوئلیشن” گفته که تمام محتوی فصلی حالت حملات موجی، رایگان خواهد بود. بازی Gears 5 از میراث آنچه فرنچایز یری بازیهای GEARS OF WAR برای اون ساخته شده، دور نشده؛ مخصوصاً درحالت کمپین که ممکنه خیلی شبیه به گذشته باشه” اما کلی چیزای بزرگ و کوچیکی که اضافه شده، این میتونه قدم بزرگی رو به جلو باشه.

 

 

هرچیزی که “کوئلیشن” به بازی اضافه کرده، کمک می‌کنه که عمق بازی بیشتر بشه و سبک بازی و حملات. متنوع‌تری جلوی روی بازیکن باشه. چه در حالت کمپین باشه چه دونفره، چه بازی سریع چه مسابقه، در همه حالات شما حق انتخاب دارین. بازی Gears 5 و ایده‌های جدیدی که بهش اضافه شده، به طرفداران این انگیزه رو میده که به سمت بازی برگردن.

جهت خرید بازی Gears 5 با قیمت مناسب به فروشگاه اینترنتی عصربازی مراجعه نمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا