ارتباط با ما

سرنوشت ما | نقد و بررسی بازی The Walking Dead : Michonne Episode 3

سرنوشت ما؛ مهم‌ترین چیزی که ما اگر روزی آخرالزمان پسابرخیزی را تجربه کنیم از آن وحشت خواهیم داشت، سرنوشتی نامشخص، مبهم، تاریک و گسسته از امید. قطعاً در این زمان شما آرزو می کنید یک مرگ بی درد را تجربه کنید و یا عدّه‌ایی بر می‌خیزید و برای زنده ماندن تلاش می کنند، در این دنیا نامشخص مشکل شما تنها زامبی‌ها نیست بلکه مشکل شما این است که چطور به دست هم نسل خود کشته نشوید و بتوانید از مرز سختی فرار کنید و بتوانید، انسان کشتن را یک امر واجب برای بقا بدانید. در دنیای پسابرخیزی هیچ کس دلش برای شما نمی سوزد حتی کسانی که روزی به دیگران دلسوزی می‌کردند می خواهند شما را از بین ببرد و از شما برای زنده موندن خودشان استفاده کنند اگر این آخرالزمان نیست، پس چیست؟ پس سرنوشت ما زندگانی یا مرگ ما را رقم خواهد زد این سرنوشت است که ما را تا پایان زنده نگه می‌دارد و یا خوراک زامبی ها می کند. در ادامه می‌خواهیم تا به قسمت سوم از Mini Series بازی The Walking Dead : Michonne نگاهی بیاندازیم تا مشاهده کنیم راه  و رسم زندگانی از نظر Telltale Games چیست؟

dffdg

نام کامل بازی:The Walking Dead: Michonne Episode 3

تاریخ انتشار:  2016 April 26 (میلادی)

ناشر:Telltale Games & Activision

سازنده:Sky Bound Entertainment

سری:(The Walking Dead (Michonne

پلتفرم ها:پلی استیشن۴،ایکس باکس وان،اندروید،پلی استیشن۳،ایکس باکس ۳۶۰،آی او اس،ویندوز،مک

ژانر:ماجراجویی-تعاملی-اکشن

اگر بخواهم قسمت سوم را بررسی کنم از ابتدا باید به شما بگویم که نباید دل خوش باشید. پیشرفت چشمگیری نداشته‌ایم و باز همان شخصیت پردازی‌های بسیار بسیار ضعیف جلوه می‌کند. هرگز تا به امروز  استقبال از بازی‌های استودیو Telltale Games تا به این حد  پایین نرسیده است وقتی ما به The Walking Dead Season 1 و The Walking Dead Season 2 نگاه می‌کنیم و سه قسمت از هر کدام  آن را، حتی با تمام این Mini Series مقایسه می‌کنیم به عمق فاجعه‌ی این شرکت پی می‌بریم در سالی که The Walking Dead Season 1 منتشر شد، این بازی توانست بازی هایی نظیر FarCry 3 و Dishonored و یا حتی Assassin’s Creed 3 را در هم بشکند ولی حالا چی؟ یک بازی بدون شخصیت پردازی و پرداخت نامناسب شخصیت های موجود در بازی بدست ما رسیده است. شما در فصل دوم با شخصیت های منفی بازی آشنا شدید، شخصیت Randall که با شما دشمنی ورزید و قصد جان شما را کرد شما در پایان فصل بر این کاراکتر غلبه کردید و توانستید آن را به چارچوب تصمیم گیری خود بکشید. در شروع فصل سوم شخصیت منفور دیگری به نام Norma می خواهد با شما معامله‌ایی بکند این معامله این است که رندال را با دوستان اسیر شده‌یتان معاوضه کنید اگر شما رندال را کشته باشید باید از راه سخت وارد شوید و این راه سخت قطعاً به ضرر شما خواهد بود. به قیمت جان دوستان‌تان که همراهی شما را می خواهند.

The-Walking-Dead-Michonne-Ep-3-003

شخصیت پردازی‌هایی صورت گرفته است ولی بسیار اندک و بسیار ضعیف؛ که فقط این نقطه‌ی ضعف را دامن می‌زنند وقتی شخصیت Randall را به تله انداختند من احساس شادی از خودم بروز ندادم زیرا واقعاً نتوانستم. شخصیت های بد همواره در هر بازی‌ایی وجود دارد و پرداختن بد به آن قطعاً آسیب بدی به بازی‌هایی که داستان محور نیست می‌زند چه برسد به بازی‌های داستان محور، همانند این بازی؛ که شخصیت پردازی ضعیف هم بسیار مشخص است. نکته‌ی مثبتی که در این بازی مشاهده کردم این بود که استودیو Telltale Games سعی کرده است تا صحنه‌های اکشن را قوت بخشد تا از این راه بتواند شخصیت پردازی را جبران صحنه‌های اکشن بسیار خوب هستند و در کنار اصول تصمیم گیری این مجموعه قطعاً تجربه‌ی تلخ‌تری ایجاد نمی‌کند و تا حدودی این زخم عمیق را می پوشاند. اگر در نقد های پیشین آن دو بچه برایتان معما بوده است در این قسمت این معما از بین می‌رود و هسته‌ی آن مشخص می‌شود آن دو کودک همان طور که پیش بینی می‌شد بچه‌های میشون بودند که از روی بخت بدشان این دنیا آن ها را از بین برد و این صحنه را میشون ندیده است تا باور کند و به همین دلیل میشون قصد خودکشی داشت که در فصل اول یک دوست مانع از این موضوع شد واقعاً چرا یک مجموعه 3 قسمتی برای کسی که می خواهد بمیرد ساخته شده علی رغم پتانسیل موجود و انعطاف پذیر بودن شخصیت اصلی یعنی میشون که این بازی بر اساس آن ساخته شده است.

9903-

در بازی همواره موقعیت‌هایی وجود دارد که شما را در فشار قرار می‌دهد، تا اواخر قسمت سوم فلش بک‌ها پا بر جا هستند و از آن ها می توانیم گذشته‌ی رمز آلود میشون رو فهمید. در مبارزات Letterbox ها بسیار دیدنی است به نحوی که صحنه‌های اکشن این مجموعه کوچک، دست کمی از مجموعه اصلی ندارد ولی با این حال نقاط ضعف بسیاری وجود دارد. شخصیت‌های خام مورد استفاده در این سه قسمت نه عاطفه را می توانند انتقال دهند و نه صحنه‌های اکشن دیدنی که از آن بهره ببریم صحنه های اکشن هم به لطف شخصیت اصلی میشون قابل لمس است. اگر به بخش تعویض گروگان ها توجه نکنیم این بازی در بخش مبارزات هم چندان قدرتمند نیست. این سه قسمت به نوعی شاید خرید وقت بیشتر برای فصل سوم است اگر فصل سوم نتواند خطرات تلخ‌مان را از بین ببرد باید با این سری خدا حافظی کرد حتی اگر شرکت Telltale Games ادامه‌اش بدهد یک نیمه جان خواهد بود. همین الان که در حال نوشتن این مقاله هستم انتقادها به سوی Telltale Games بیشتر شده است واقعاً اگر این فصل را منتشر نمی کردند و به آبروی بازی مردگان متحرک لطمه نمی زدند مشکلی پیش می آمد؟ جواب مشخص نیست، ولی انتظارات از استادان بازی‌های داستان محوری یعنی Telltale Games و Skybound Entertainment بیش از یک بازی با این عملکرد است.

زامبی ها همیشه در کمین هستند

شما اگر کامیک بوک ها این مجموعه را خوانده باشید قطعاً می‌دانید شخصیت میشون خشک، مبارز، راز آلوده ولی در مواقع نادری مهربان است که در این بازی تمامی این خصوصیات شخصیت پردازی بکار رفته است که بسیار عالی است. این موضوع باعث می‌شود تا شخصیت میشون را از سایر کاراکتر ها جدا شود. اگر داستان بهتری این سه گانه داشت الان داشتیم از این عنوان تجمید می‌کردیم. ولی اگر Telltale Games این سه گانه را بعد از نسخه‌ی سوم منتشر می‌کرد شاید ورق بر می‌گشت زیرا ؛ این مجموعه سه قسمت نمی توانست وقت بخرد و فقط به نام معتبر سری بازی های The Walking Dead آسیب رساند و ما را هم نا امید ساخت.  این بازی نکات مثبت هایی هم دارد که صحنه‌های اکشن، صداگذاری و موسیقی و گرافیک هنری از مهم ترین آن هاست ولی هیچ کدام از این ها برای پوشش عیب بزرگ شخصیت پردازی و داستان خام کافی نیست. این دو عیب تا به اکنون هسته‌ی اصلی این سری بازی ها را ساخته است و بدون آن این مجموعه یک بازی ساده بیش نیست.

جمع بندی

این سه گانه انتظارات ما را از خودش از بین برد و دید ما را نسبت به استودیو Telltale Games  کمی خدشه دار کرد، علی رغم تمامی موفقیت های این استودیو؛ این سه گانه واقعاً افتضاح بود و به نوعی حتی بویی از Walking Dead بودن نبرده است، ما از این مجموعه انتظار یک داستان قوی، شخصیت پردازی های عمیق انواع کاراکتر و… و… انتظار داریم که حتی یک مورد از انتظارات ما هم در این بازی دیده نشد. اگرچه این سه گانه دیگر به اتمام رسید ولی طرفداران و خود من به شدت منتظر The Walking Dead Season 3 هستیم تا مشاهده کنیم این استودیو برای جبران چه چیزی برای بازیکنان  آمده کرده است تا ما دوباره بتوانیم یک مردگان متحرک واقعی را تجربه کنیم.

 

[review]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا