ارتباط با ما

بررسی Need For Speed Payback/ جنون سرعت در بیابان

بررسی Need For Speed Payback/ جنون سرعت در بیابان

بازی Need for Speed Payback نوعی عنوان ریسینگ arcade بوده که نیازی به دست و پا زدن برای آن ندارید. کافیست دست خود را روی کلید استارت قرار داده و گاز را فشار دهید تا غرش صدا موتور توانمند اتومبیل های قدرتمند را بشنوید. با انفجار نیتروژن سرعت خود را افزایش داده و پلیس ها و حریفان را کنار بگذارید و به سرعت از خط پایان عبور کنید تا مهارت قابل توجه خود را به همگان نشان دهید. لذت تجربه Need For Speed Payback کمی شبیه به Need For Speed Underground بوده اما شخصی سازی بسیار جزئی نیست و باید به نوعی Ghost games را استودیویی دانست که در ساخت آن از عناوین قبلی چون Underground الگو گرفته است.

ون دیزل بازیگر مطرح هالیوودی علاقه بسیاری به سری بازیهای Need for Speed داشته و از جمله علاقمندی آن قابلیت تیونینگ خودروها بوده که طبیعی جلوه می کند.  Need For Speed Payback در منطقه لاس وگاس جریان داشته و این منطقه کالیفرنیا را باید به عنوان نقشه ای از بازی دانست. محیط بیابانی در کنار گرافیک قابل توجه لذت تجربه این بازی ریسینگ را دوچندان کرده و افراد می توانند تجربه مهیجی کسب کنند. استودیو Ghost Games به عنوان یک سازنده مطرح عناوین ریسینگ EA از جمله Need for Speed توانسته در نسخه جدید به حل مشکلات و نواقص نسخه پیشین بپردازد و عنوانی قابل توجه را به مخاطب ارائه دهد.

داستانی که استودیو Ghost games برای این عنوان در نظر گرفته نسبت به نسخه پیشین بهبودیافته تر است و تجربه شیرینی از Need For Speed را فراهم می آورد. در عنوان شما سه شخصیت ماجراجو را شاهد خواهید بود که به دنبال انتقام از متخلفین و دشمنان هستند. ساختار بازی به شکلی بوده که شما باید با شکست دشمنان گروه مجرمین را کنار زده و خودروهای آنها را تصاحب کنید تا انتقامی گرفته باشید.

گفتگوهایی که بین شخصیت ها در جریان داستان بازی پیش می آید بسیار جالب توجه بوده و تصور می کنید در حال تماشا فیلم مهیج هستید. بنابراین برای پیش بردن روند داستانی بهتر است توجهی به فیلم های بین مسابقاتی داشته باشید تا بهتر اطلاعاتی کسب کنید. شخصیت های جالبی در بازی به کار گرفته شده که داستان Need For Speed Payback را جالب توجه ساخته است. یکی از ویژگی های بارز این بازی بخش داستانی آن بوده که در حقیقت ویژگی اصلی برخلاف نسخه قبلی محسوب می شود.

وجود ماموریت های مکرر Payback به شما اجازه می دهد تا سرگرمی کافی داشته باشید. بنابراین می توانید ساعت ها به انجام بازی در این عنوان بپردازید بدون آن که احساس خستگی یا بی حوصلگی داشته باشید. کیفیت گرافیکی قابل توجه اجازه می دهد در شهر و بزرگراه ها تصور کنید خود نیز در منطقه حضور داشته و به تجربه بازی می پردازید. بنابراین لحظاتی ناب را می توان با  Need For Speed Payback تجربه کرد. تجربه ای که در این بازی متفاوت از عناوین ریسینگ دیگر محسوب می شود.

ماموریت های مکرری که برگرفته از فیلم های سینمایی بوده هیجان مسابقات با حریفان را در Need For Speed Payback دوچندان می سازد. موضوعی که Ghost Games توانسته با مهارت بالایی در به سرانجام داشتن آن داشته باشد و عملکرد قابلی از خود برجای بگذارد. کیفیت گرافیکی یا همان بصری همخوانی کاملی با ماموریت ها داشته و لذت را بیشتر می سازند و بازیکن تصور می کند در میان چندین خودرو سوپراسپرت به رقابت در سرعت می پردازد. البته وجود پلیس در این نسخه نیز استرس آور بوده و موجب می شود تا شما با چالش به خط پایین رسیده و از حریف جا بمانید. بنابراین باید ماموریت ها اگرچه مکرر هستند، چالش برانگیز نیز هستند و تا رسیدن به مراحل پایانی باید از مراحل سختی عبور کنید. البته اگر مهارت خود را در رانندگی به خوبی نشان دهید از پس تمامی آنها برخواهید آمد.

Need For Speed Payback اگرچه همانند عناوین جهان باز است اما شما قادر نیستید همانند GTA از خودرو خارج شده  و در دنیای بازی گشت و گذار کنید. عبور از جاده های بیابانی و شهری می تواند لذت گیم پلی این بازی را دوچندان کند و با بازی رو به رو شوید که می تواند شما را در مقابل اتومبیل های روز و سوپراسپرت قرار دهد. داستانی جذاب در کنار گرافیکی چشم نواز این عنوان شرکت الکترونیک آرتز را نسبت به نسخه قبلی بسیار هیجان انگیز ساخته است. کمپانی EA همیشه سعی داشته در سری بازیهای Need for Speed چاشنی هیجان را به کار برد و در نسخه جدید نیز چنین چیزی را مشاهده کردیم. البته در برخی مراحل ممکن است با موضوعات مبهمی رو به رو شوید که با گذشت مراحل به پاسخ خود دست پیدا خواهید کرد.

با گذشت مراحل نخست Need For Speed Payback شما می توانید به خودروهای سوپراسپرتی دسترسی پیدا کنید و تجربه بازی لذت بخشی را داشته باشید. شما معمولا باید 40 دقیقه را جهت صرف کارت های Speed بهره گیرید. هوش مصنوعی AI در بازی بسیار قوی نیست و خفیف به نظر می رسد. NPC های خودروها به خوبی طراحی شدند و عملکرد طبیعی دارند. اما به دلیل عملکرد ضعیف هوش مصنوعی ضعیف بازیکنان کامپیوتری می توان در اکثر مواقع پیروز میدان شوید. کیفیت گرافیکی بازی در سطحی بوده که رقابت بسیار هیجان انگیز و لذت بخش است و این موضوع را می توان از گیم پلی شگفت انگیز Need For Speed Payback شاهد بود. شما می توانید هر قطعه ای از خودرو را ارتقا دهید تا به تیونینگ ساختن خودرو خود بپردازید و تجربه لذت بخشی بدست آورید.

شما با Speed Cards می توانید ارتقا خودرو موردنظر خود را انجام دهید. البته به نوعی باید این کارتها را جوایز یا پاداش هر مسابقه دانست که به شما آیتمی داده و می توانید از آن برای ارتقا خودرو سوپراسپرت خود بپردازید یا اتومبیل دیگری خریداری کنید. بنابراین برای ارتقا شما نیازمند پولی هستید و اگر هزینه لازم را نداشته باشید نمی توان به اسپرت ساختن اتومبیل موردنظرتان بپردازید. این نوع ساختار گیم پلی در نسخه های پیشین Need For Speed وجود داشته و نخستین باری نیست که آن را مشاهده می کنیم. استودیو Ghost Game قصد داشته همانند عناوین قبلی لذت تجربه ای را به ارمغان آورد و بازی جالب توجی ریسینگی را به مخاطب خود ارائه دهد. یادگیری گیم پلی دشوار نیست و با کمی تمرین می توانید به خوبی از گیم پلی آگاهی کسب کنید. شما بایستی مهارت خود را به خوبی نشان دهید و نمی توانید با مهارتی ابتدا موفقیت هایی را در مسابقات مختلف تجربه کنید و مشاهده نمایید.

Need for Speed Payback اگرچه از نژاد سری بازیهای Need for speed محسوب می شود اما کاستی هایی در آن وجود داشته که اگر استودیو Ghost Game به رفع آن می پرداخت قطعا با یک عنوان ریسینگ قابل توجهی رو به رو بودیم که تجربه لذت بخش تری به مخاطب ارائه می داد.

امتیاز: 5/10

مزایا: رانندگی ساده و هیجانی، عنوان ریسینگ جهان باز، ماموریت های مناسب و معقول

معایب: داستانی نامفهوم و غم انگیز، ماموریت های داستانی کوتاه، احساس سرعت کم، وجود لگ، عنوان جهان باز غیر به یادماندنی

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا