اخبار بازی هاارتباط با ما

بررسی مانیتور گیمینگ Asus VG245H

بررسی مانیتور گیمینگ Asus VG245H

نقاط قوت

  • تصویر بسیار شفاف و واضح
  • طراحی فوق العاده ارگونومیک
  • رابط کاربری ساده
  • پشتیبانی از فناوری AMD FreeSync

نقاط ضعف

  • تار بودن بیشتر تصویر در مقایسه با سایر رقبا

نظر نهایی

کیفیت تصویر مانیتور Asus VG245H بسیار عالی است، عملکرد آن بسیار سریع بوده و مجهز به قابلیت‌های ویژه‌ای نیز هست. قیمت زیر 200 دلار این مانیتور آن را تبدیل به گزینه‌ای عالی برای گیمرها کرده است.

یکی از بهترین مانیتورها برای گیمرهای تازه کار که قابلیت‌های بسیار مناسبی دارد مدل VG245H شرکت اسوس است. این صفحه نمایش1080 پیکسلی مقرون به صرفه دارای رنگ‌های زنده‌، زمان پاسخ دهی سریع و ارگونومی بسیار عالی است. با توجه به رابط کاربری ساده، ویژگی ‌های جانبی متعدد و پشتیبانی از فناوری AMD FreeSync خواهید دید با یکی از بهترین مانیتورهای زیر قیمت 200 دلار موجود در بازار رو به رو هستید.

طراحی

علی‌رغم طراحی ساده مانیتور VG245H دارای قابلیت ‌های متعددی است. ویژگی‌های ظاهری این مانیتور یادآور پرچمدارهای محصولات گیمینگ اسوس است از جمله پایه با زاویه‌ نوک ‌دار و طرح ‌های هنری خاص در پنل پشتی. به‌منظور مدیریت راحت‌تر کابل ‌ها هم یک حفره‌ی کوچک در پایه مانیتور تعبیه شده است.

مهم‌ تر از همه درجه انطباق ‌پذیری مانیتور است. صفحه نمایش را می‌توان تا 5 اینچ بالا یا پایین برد، آن را تا 33 درجه به عقب و 5 درجه به جلو کج کرد و یا 90 درجه به سمت چپ یا راست چرخاند. خوشبختانه امکان چرخاندن کامل مانیتور و استفاده از آن به صورت عمودی هم وجود دارد.

پورت‌ها و رابط

طراحی‌ بسیار جالب این مانیتور محدود به ظاهر آن نشده و رابط کاربری صفحه نمایش آن هم به لطف کلیدهای فیزیکی که در سمت راست و پشت پنل تعبیه شده‌اند، بسیار ساده و کاربردی است.

وجود یک پورت VGA، دو اتصال HDMI و جک هدفون نیاز اکثر کاربران را مرتفع می‌کند. اگر برای بازی از کامپیوتر شخصی و یکی از کنسول ‌های PS4 یا Xbox One استفاده می ‌کنید، مشکل حفظ اتصال همزمان این دستگاه ‌ها را نخواهید داشت.

 

عملکرد هنگام انجام بازی‌ها

به لطف دقت بسیار بالا در نمایش رنگ ‌ها و نرخ دوباره سازی تصویر 75 هرتز این مانیتور 24 اینچی که از وضوح 1080×1920 بهره می ‌برد هم برای انجام بازی ‌های تک نفره مناسب است و هم برای بازی‌ های چند نفره.

برای مثال در Heroes of Storm که یک بازی جنگی چند نفره بوده و گیمر مجبور است همزمان وضعیت بسیاری از کاراکتر‌های صحنه نبرد را زیر نظر داشته باشد، حالت ‌های Scenery و RTS مانیتور، امکان تشخیص دقیق تمام آیتم ‌ها (با طیف وسیعی از رنگ ‌ها) را به راحتی فراهم می ‌کنند.

روشنایی و رنگ‌

میانگین روشنایی در مانیتور VG245H معادل 252.6 نیت است که این مقدار در مقایسه با مانیتور XG2401 شرکت ViewSonicبا 355 نیت و مانیتور RL2455HM شرکت BenQ با 270 نیت، کمتر است.

مانیتور اسوس در تست دقت نمایش رنگ‌ Delta-E امتیاز 3.29 (این عدد هر چه کمتر باشد به معنای دقت بیشتر در نمایش رنگ‌هاست) را کسب کرده و به این ترتیب با فاصله ‌ای اندک، مانیتور BenQ RL2455HM با دقت رنگ 3.60 را پشت سر گذاشته اما از سوی دیگر بعد از مانیتور ViewSonic XG2401 با دقت 2.34 قرار می ‌گیرد.

صدا

تعبیه اسپیکرهای قدرتمند در مانیتورهای مخصوص بازی چندان رایج نیست خصوصا زمانی که صحبت از مدل ‌های نه چندان حرفه‌ای می ‌شود. اما خبر خوب این که در VG245H شاهد تعبیه اسپیکرهای 2 واتی هستیم که اگر چه کیفیتی در حد و اندازه‌ سیستم ‌های صوتی خانگی از آنها انتظار نداریم اما صدایی که از آنها پخش می ‌شود بسیار واضح و شفاف است.

حالت‌ها و قابلیت‌های ویژه‌

مانیتور VG245H دارای 6 حالت از پیش تنظیم شده GameVisual است که هر کدام از آنها برای یک ژانر مختلف بهینه‌ سازی شده‌اند. معمولا حالت Scenery بهترین و متعادل‌ ترین تصویر را در اختیار کاربر قرار می‌ دهد اما رنگ ‌ها در آن به اندازه‌ی حالت ‌های RTS/RPG اشباع شده نیستند. در حالت‌ های Racing و FPS به ترتیب میزان تاخیر ورودی کاهش یافته و قابلیت دید بهتر می‌ شود اما در حالت Cinema شاهد کنتراست بیشتر تصاویر و ویدئوها و نمایش رنگ سیاه با شدت بیشتری خواهید بود. در حالت sRGB هم رنگ ها به صورت طبیعی تر نمایش داده خواهند شد.

اگر هیچ کدام از این حالت ها مورد پسند واقع نشد می توانید 4 حالت دلخواه را تنظیم و ذخیره نمایید. این مانیتور دارای تنظیمات مختلفی تحت عنوان ویژگی Blue Light نیز هست که با فعال کردن آنها خستگی کمتری هنگام خیره شدن به مانیتور تجربه خواهید کرد؛ ضمنا با استفاده از یک ویژگی دیگر هم می توان ورودی صدا را به راحتی کنترل کرد و هر زمان که مایل بودید امکان انتخاب پخش صدای بازی یا پخش صدا از پورت ورودی (line-in) وجود خواهد داشت.

آن دسته از کاربرانی که کامپیوترهایشان مجهز به کارت‌ های گرافیکی شرکت AMD است هم به لطف پشتیبانی VGH245H از فناوری AMD FreeSync شاهد عملکرد بهتر مانیتور هنگام نمایش بازی‌ ها و عدم اشکال در پخش فریم های خواهید بود. مطمئن باشید پیدا کردن مانیتوری سازگار با فناوری AMD FreeSync در این محدوده قیمت کار آسانی نیست.

سخن پایانی

روی هم رفته می توان گفت با توجه به قابلیت‌ های به کار رفته در VGH245H و قیمت 199 دلاری، این مانیتور یک سر و گردن بالاتر از رقبای خود قرار می گیرد. زمان پاسخگویی سریع، کیفیت بالای تصویر، ارگونومی عالی و سایر ویژگی‌ هایی که تنها در مانیتورهای پیشرفته می توان دید، هر گونه شک و شبهه را هنگام خرید برطرف خواهد کرد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا