نقد و بررسی بازی ها

نقد و بررسی بازی Ace Combat 7 Skies Unknown

نقد و بررسی بازی Ace Combat 7 Skies Unknown

 

 

بازی Ace Combat 7 Skies Unknown: جنگ بیش از سلاح و سیاسته. ایس کامبت مجموعه‌ایه که بحث اصلیش همینه. این مجموعه در اوایل سال ۲۰۰۰ اتفاق میفته و یه ترکیبیه از جنگ با جت و یک ملودرام بشری اما در دهه‌ی گذشته سری های این مجموعه از توجه کمی که بهشون شد آسیب دیدن. این مجموعه که تا به حال ۴ سری از اون منتشر شده، داستانیه که حوادثش در لوکیشنی مثل جهان واقعی اتفاق میفته جریاناتش احساسات برانگیزن و در این بازی تلاش شده تا مبالغات سینمایی به طبیعت بی‌روح و سرد جت‌های جنگی افزوده بشه بدون اینکه چیزی از ماهیت حقیقیش کاسته شه.

 

بازی Ace Combat 7 Skies Unknown
بازی Ace Combat 7 Skies Unknown

 

 

خوشبختانه بازی Ace Combat 7 Skies Unknown بازسازی سری‌های قبل از خودشه و بازگشتی دوباره‌ست به اون چه این بازی از اول بوده.توصیفی مهیج از جنگ مدرن هوایی که در عین حال داستانی از اون جنگ رو بازگو می‌کنه که با روان و احساس انسانی عجینه روایات اسکایز آن‌ناون به همون ماجراهای سری های پیشین این مجموع بر می‌گردن که آخرین بار در سال ۲۰۰۷ عرضه شده بود. این روایات با کشمکش و تضاد‌هایی بین قدرت‌های آشنای منطقه‌ی اوسیا فدریشن (فدراسیون اوسیا) و پادشاهی اروشیا. شما در نقش یک خلبان اوسیایی ظاهر خواهید شد که چهره‌ش مشخص نیس و حرف هم نمی‌زنه و می‌خواد درباره بعضی از تعهداتش تغییر رویه بده.

اما نصف پلات در سینماتیکی اتفاق میفته که کاملاً جدا از مأموریت‌های حقیقی شماست و از یه جهتی به بازی های ظاهراً جزئی‌تری در محیط بازی می‌پردازه. ایس کامبت داستان یه جنگه که حول محور اکشن‌های گروه‌ کوچک بازیگرانش و همین‌طور پیروزی‌های نظامیی که توسط اون ها در بازی به وجود میاد می‌چرخه. و تم اون به شدت بر شرایط انسانی تکیه می‌زنه و مدفن ایده‌های خودساخته‌ای مثل مرزهای ملی و هویت. فرهنگی و همین‌طور اصول اخلاقی پیشبرد در جنگ‌های فناورانه س. اگر بخوایم واضح‌تر بگیم بحث‌های گسترده ای حول شخصیت‌های داستانی برجسته بازی Ace Combat 7 Skies Unknown صورت گرفته قبل و بیش از هر چیز داستانش یک درام‌ه.

از طرفی در طی بازی Ace Combat 7 گفته‌هایی که از رادیو پخش می‌شن با اظهارات جسورانه‌ی ایدئولوژیک همراه‌ان و از طرف دیگه بعضی اوقات این احساس رو به آدم میده که در نوشتن روایات داستان به مسائل جزئی نوجوان پسندانه‌ای پرداخته شده … مجازات جرمی که مرتکب شدی چیه؟! اینجا رو واقعاً لجن گرفته…معمولاً ملودرام و پر از اغراق‌ه اما در کل بسیار گسترده و استواره و بسیار سرسختانه با قلب و احساس درگیرت میکنه و ماهیتش در نهایت خوشبینانه‌س اونقدر که برات راحته که به خودت اجازه بدی در موج داستانش غوطه بخوری و از یه طرف به طرف دیگه کشیده بشی.

 

 

وقتی که در حال هدایت جت هستینصداهای بسیار جذابی از رادیو پخش میشن که بهتون شور و اشتیاق می‌دن. این صداها یادتون میارن که برای چی دارین مبارزه می‌کنین و بعضی وقتا هم بهتون احساس بدی میدن و باعث میشن به کارایی که کردین فکر کنین. گفتگوهای حین پرواز اندکی حواس‌پرت کن هستن بخصوص وقتی که می‌خواین از یه موشک جاخالی بدین اما از المان‌های طبیعی انسانی هستن که ذهن شمارو به جریان بازی Ace Combat 7 Skies Unknown گره می‌زنن. اما این معناش این نیس که جنگ هوایی در ایس کامبت۷ هر چی باشه، فوق العاده‌س.

فعالیت‌های اساسی برای تعقیب و گریز بسیار سریع دشمن، مانور جلوشون برای به خطا دادن شلیک‌ها یا دور هم اومدن برای اینکه موشک وقتی داشبوردتون به شدت آژیر می‌زنه و چراغ خطرش روشن و خاموش میشه، همه و همه برای اینکه بازی Ace Combat 7 Skies Unknown شمارو سر جاتون میخکوب کنه کافیه. تموم تمرکزتون به هواپیما و اطراف‌تون خواهد بود فاکتورهای آشنای زیادی در هنگام پرواز توی این بازی وجود دارن که توجهتون رو جلب می‌کنن اما یه المان جدید برجسته این سری از مجموعه ابرها هستن و ریسک بالای پرواز میونشون و احتمالاتی که به وجود میارن. جولان دادن وسط .

 

کلی ابر، می‌تونه مأموریت‌تون رو مختل کنه و شما رو وسط میدون هاج و واج رها کنه. این اختلال با کاهش وسعت دید، ایجاد انعکاس نور با تابش روی بدنه‌ی هواپیما، ایجاد خلل در مانوری که باید بدین و حتی چیزایی مثل بادهای شدید و اصابت رعد و برق باهاتون همراهه و توانایی شما در حفظ کنترل جت رو زیر سؤال می‌بره.اما انصافاً جدای از زیبایی‌شون، این ابرها از نظر استراتژیک واقعاً به درد بخورن و به همین خاطر تحسین‌برانگیزن و باعث شدن تا فضای بازی Ace Combat 7 Skies Unknown مهیج‌تر و جذاب‌تر از قبل باشه.

از اون طرف، سناریوهای متفاوت اثرگذاری هم در رابطه با مأموریت‌های کمپین۲۰ بازی Ace Combat 7 Skies Unknown وجود داره وسعت بیش تر میدان‌های مبارزه نسبتاً زیاده و به این ترتیب نیازمند اینه که با در نظر گرفتن یه هدف جامع‌تر، توجه‌تون رو متمرکز انواع حملاتی که ممکنه در سرتاسر نقشه اتفاق بیفته کنین. اما بسیاری از مأموریت‌ها هم با چالش‌های منحصربه فردی همراهن که برای شما لحظات خاطره‌انگیزی رو فراهم میارن. مقابله سفت و سخت شما با یه طوفان شدید در نیمه‌شب، دره‌های مخوف و دور شدن از یه منطقه‌ی عظیم جنگی که در دل جنگ نهفته‌س لحظات بسیار لذتبخشی رو در Ace Combat 7 براتون به همراه میارن. استایل‌های مدیریتی کم تعداد این بازی کاملاً برجسته‌ان.

 

 

مثلاً وقتی یه مأموریت ضد ایس میرین و سلاح عالی وایت ویل رو استفاده می‌کنین اما در بازی Ace Combat 7 Skies Unknown با تعداد کمی سناریو هم مواجه میشیم که هیجان‌انگیز نیستن با این حال شکار کردن یه هواپیمای دیگه در طوفان شن و دنبال کردن موشک‌های بالستیک قاره‌پیما در این سری نسبتاً سریع انجام میشن و در آخرین چالش بازی هم که تمرین زیرکانه مانور هواییه احساس میکنین که از نظر طراحی باید کلی کار روش بشه و این مسئله پایان بازی رو کمی چالش برانگیز می‌کنه

این مسئله‌ی اعمال کار و تغییرات مجدد در بازی در مورد حملات سخت بازی هم وجود داره.چرا که امکان چک‌پوینت کردن در اسکایز آن‌ناون کمتر برآورده شده . چک‌پوینت ها فقط در بخش میانی یه مأموریت امکانپذیرن و عموماً در هر جنگ، قبل از شکست خوردن و رسیدن به هدف و مجبور شدن به این که از خیلی قبل‌تر دوباره بازی رو شروع کنین، ۲۰ دقیقه زمان میبرن. این مسئله می‌تونه در پیوستن به کمپین‌ها مهم باشه که در اون‌ها تهدیدات خیلی زیادترن و پایان ناپذیرن و به طور کلی نیازها و احتیاجاتتون بسیار بالاترن. در پرفورمنس امتیازات هم یه تفاوت عمده وجود داره و امتیاز مأموریت شما حتی اگه احتیاج داشته باشین که مجدداً از میانه راه تکرارش کنین، همچنان باقی خواهند ماند.

 

 

اما کمی سخاوت بیش‌تر راه دوری نرفته. بازی Ace Combat 7 Skies Unknown مود دونفره ی آنلاین داره که درش تا ۸ نفر میتونن انلاین بازی کنن و همینطور مودهای دفمچ و دفمچ تیمی داره.مبارزه با بقیه آدم‌ها یقیناً کمی چالش‌برانگیز تر و درگیرکننده‌تره و از اونجا که مسابقه‌ها فقط ۵ دقیقه طول میکشن، بازی های چندنفره بسیار سریع و پر از هیجان به نظر میان.هواپیماها و تجهیزاتی رو که به عنوان بخشی از کمپین‌تون آنلاک می‌کنین می تونن به بازی‌های چندنفره‌تون هم منتقل بشن و یا بر عکس. اما ارزش و جایگاه هر چیزی کاملاً مشخصه و شما قادر خواهید بود که مسابقاتی رو انجام بدین که برای مقادیری که میتونین به دست بیارین محدودیت قائله. این مسئله کمک می‌کنه سطح یه بازی رو حفظ کنین. بازی های آنلاین همچنین از یک سیستم امتیازدهی هم برخوردارن که در اون

پلیرهای اصلی کاملاً مشخصن و از یه ارزش امتیازدهی بالاتر که به خرابی‌هایی که موجبشون میشن بستگی داره، برخوردارن. تجربه به من نشون داده که این ایده‌ی خوبیه که در عمل خیلی خوب به کارتون میاد و اگر دارین ضعیف عمل می‌کنین، شمارو از مورد هدف قرار گرفتن حفظ میکنه و اگر هم که دارین خوب عمل می‌کنین کمکتون میکنه تا همونطور ادامه بدین. نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ اسکایز آن‌ناون دارای مود وی‌ار هست که از مینی کمپین Ace Combat 4 هم برخورداره. تنها ۳ مأموریت وجود داره و اهداف این مأموریت‌ها از اهداف مأموریت‌های کمپین اصلی ساده‌ترن اما حتی با این حال هم تجربه‌ی پرواز از کابین یک هواپیما بسیار مجذوب‌کننده‌س.

 

 

احساس سرعت و ارتفاع به معنای واقعی کلمه عالیه، آزادانه به هر سمت نگاه انداختن و نشانه گرفتن یه هدف با چشم‌های خودتون بسیار فوق‌العاده‌س. تغییر وضعیت دادن و چرخوندن هواپیماتون بهتون کاملاً احساس واقعی بودن رو القاء می‌کنه و من به شخصه به سختی می‌تونستم بیش از یک مأموریت رو یک‌باره انجام بدم بدون اینکه از هیجان و استرس خیس عرق نشم. اما اینکه هیچ آپشنی برای بازی در کمپین اصلی در مود وی‌آر وجود نداره، واقعاً مأیوس کننده‌س. هد ترکینگ و فری لووک به تنهای بسیار به درد بخور و کارآمدن اما این مود بی‌برو برگشت یه مود عالیه.

جنگ هوایی خوب برای بازیی که درباره‌ی جنگ با جت‌ه چیز مهمی محسوب میشه اما برای بازی Ace Combat 7 Skies Unknown یه موهبت‌ه. جهان زیبا و واقع‌گرایانه‌ی این بازی، مأموریت‌های متنوع جذاب و سرگرم‌کننده‌ش و وجود ابرهایی که شما رو در انجام مأموریت نگران می‌کنن، و از همه ی اینها مهمتر در برداشتن احساس شیفتگی و سرسپردگی به وقایع و داستان‌هایی که در جهان ساختگی این بازی اتفاق میفتن و به این ترتیب شما رو با احساسات انسانی تون درگیر می‌کنن، سبب شده تا این اثر چشمگیر باشه. ایس کامبت۷ بازگشت فوق‌‌العاده‌ مجموعه‌ایه که به بهترین حالت با گره زدن بطن اثرش به بال هواپیماهاش ساخته شده.

جهت خرید بازی  با قیمت مناسب به فروشگاه عصر بازی مراجعه نمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا