آموزش بازی

آشنایی با ترفندها و مباحث پایه بازی محبوب PUBG(بخش اول)

آشنایی با ترفندها و مباحث پایه بازی آنلاین PUBG(بخش اول)

اگر اهل بازی های کامپیوتری مخصوصاً عناوین آنلاین باشید مطمئناً باید نام بازی معروف و آنلاین PUBG را که این روزها سروصدای زیادی در وبسایت ها و خبرگذاری های مختلف به پا کرده را شنیده باشید. شاید شما هم به مانند من و خیلی از علاقه مندان به بازی های آنلاین در نگاه اول و با توجه به سادگی محیط و گیم پلی آن خیلی مجذوب آن نشده اید اما حقیقت این است که تنها با دست به کیبورد و مواس شدن و تجربه این عنوان خواهید فهمید که این بازی یک عنوان خاص و جریان ساز از جهات مختلف مخصوصاً ساختار درونی آن است. همانطور که از عنوان مشخص است در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با مباحث پایه و ترفندهای مفید اولیه این عنوان آشنا کرده تا بتوانید با اطلاعات و ذهنی باز سراغ این بازی بروید همچنین اگر پیش از این به تجربه این عنوان پرداخته اید هم باز پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را مطالعه کنید چرا که مطمئناً با نکاتی روبرو خواهید شد که هنوز هم از آنها بی خبر هستید. پس اگر علاقه مند به بازی های آنلاین مخصوصاً بازی فوق العاده PUBG هستید ادامه این مطلب را از دست ندهید. با ما همراه باشید.

برای پیشرفت در این بازی نکات ریز و درشت فراوانی وجود دارد که در اولین بخش از این سری به معرفی مباحث پایه پرداخته و به مرور زمان و طی مطالب آتی مباحث پیشرفته تر را بازگو خواهیم کرد.

ساختار بازی PUBG به چه صورت است؟

پیش از آغاز بحث تکنیک ها و ترفندها اجازه دهید ابتدا به معرفی مختصوری از این بازی بپردازیم. این عنوان یک بازی شوتر معمولی نبوده و به نوعی جدید و در حوضه بازی های شوتر آنلاین جریان ساز است. هدف از این بازی زنده ماندن بین انبوهی از بازیکنان بوده و ربطی به میزان تعداد کشتن افراد دیگر ندارد. در این بازی شما می توانید بدون کشتن حتی یک نفر هم پیروز میدان شوید بنابراین باید انتظارات و تجربیات بازی های قبلی را فراموش کرده و با دیدی تازه به این بازی نگاه کنید.

این عنوان جزء بازی های Stealth محسوب می شود همان بازی هایی که افراد و گیمرها صرفاً با تکیه بر صبر و حوصله بسیار می توانند پیروزی خود را رقم بزنند. در این بازی ها افراد با مخفی کردن خود در نقاط مختلف، صبر می کنند تا تمامی افراد یکدیگر را کشته و تعداد بازیکنان به حدقل برسد با این شیوه کار آنها بسیار راحت تر خواهد شد.

تاکتیک های موجود در بازی PUBG کمی عجیب و غریب بوده و برای برنده شدن در بازی مجبورید آنها را فرا گرفته و به خوبی از پس آنها برآیید. جریان و روند این بازی آنلاین از قرار زیر است:

  • شما ابتدا در یک هواپیما قرار خواهید گرفت و لازم است تا جایی را برای فرود از هواپیما تعیین کنید. به طور کلی مخصوصاً اگر تازه کار هستید پیشنهاد می کنیم از مناطق پرترافیک شهری که افراد معمولاً در آن نقاط فرود می آیند پرهیز کرده و نقاط غیر شهری و خلوت را برای فرود انتخاب کرده تا بتوانید فرصت کافی برای یافتن تجهیزات و اسلحه ها را داشته باشید.
  • بعد از کارهای بالا و جمع آوری تجهیزات لازم است تا به دایره سفید مشخص شده در نفشه حرکت کنید. شما لازم است تا نقاط امن را شناسایی کرده تا بتوانید نسبت به جست و جو تجهیزات اقدام کرده و از خود دفاع کنید. این کار را می توانید آنقدر انجام داده تا تعداد بازیکنان با کشتن یکدیگر به 10 یا 15 نفر برسد و کار شما راحت تر شود.
  • در حالی که تعداد بازیکنان به حدود 10 نفر رسید اغلب استراتژی های افراد این است که خود را مخفی نگه داشته و منتظر دیگر بازیکنان برای زدن ضربه نهایی شوند. در چنین مواقعی باید تاکتیک های پیشرفته بازی را به خوبی فرا گرفته تا بتوانید شما به عنوان نفر اول بازی با کشته شدن باقی افراد انتخاب شوید.

بازی PUBG با توجه به ماهیت خاص و منحصربه فردی که دارد ممکن است برای افراد مخصوصاً تازه کاران کمی گنگ باشید بنابراین لازم است تا نکاتی را خدمت این عزیزان به عنوان مباحث پایه معرفی کنیم.

ضروریات پایه بازی: برپایی بازی و کنترلهای پایه:

  • دقت داشته باشید که هنگام دویدن با زدن کلید X روی صفحه کلید خود، اسلحه را به پشت خود انداخته تا سرعت دویدن شما به میزان 6 درصد افزایش پیدا کند.
  • پیش از شروع بازی نسبت به در آوردن کفش های خود اقدام کنید با این اقدام سرعت حرکت و دویدن شما کمتر نمی شود اما مزیتی که دارد این است که سبب کاهش میزان سروصدا روی اغلب سطوح شده و این به نفع شما خواهد بود.
  • برای سوختگیری لازم است تا ماشین ها کاملاً در حالت ثابت و بدون حرکت قرار داشته باشند اما جالب است بدانید شما می توانید در حالی که در داخل ماشین قرار دارید با راست کلیک کردن روی بشکه مخصوص بنزین در قسمت Inventory این کار را انجام دهید.
  • از نشانگذارهای نقشه در تمامی اوقات به منظور راحتی کار استفاده کرده و جهت های خاص را زمانی که در یک تیم قرار دارید فرخوانی کنید.
  • سیستم صوتی خود را محدود به اعضای تیم خود کنید.
  • شما می توانید نرخ آتش اسلحه خود را باز زدن کلید B روی صفحه کلید یا d-pad کنترلر تنظیم کنید.
  • در این بازی سه نوع سیستم هدف گیری وجود دارد که با نگه داشتن کلید راست مواس می توانید حالات مختلف را در شرایط مناسب تنظیم کنید.

ادامه موارد: استراتژی ها و اولویت ها:

 

  • شهرهای بزرگ در مسیر پرواز برای فرود بسیار خطرناک هستند اما تجهیزات خوبی را در دل خود جای داده اند. برای بهترین نتیجه بهتر است قطعه های کوچک ساختمان ها را برای فرود انتخاب کرده و یا از استراتژی های وضعیتی و دقیق برای بهترین عملکرد استفاده کنید.
  • موارد کلیدی که در ابتدای کار بسیار مفید هستند عبارت اند از اسلحه رایفل، کوله پشتی، جلیقه ضدگلوله، آیتم های سلامتی و کلاه می باشد هر چقدر سطوح کیفی این گزینه ها بهتر باشد وضعیت شما بهتر خواهد شد.

10-تمامی درها در ابتدای بازی بسته هستند بنابراین اگر دری باز بود بدانید ممکن است کسی آنجا بوده و یا به تازگی از آنجا خارج شده است همچنین اگر شما موقع خروج از اتاقی در را باز بگذارید در واقع به باقی افراد اعلام کرده اید که در این نقطه حضور داشته اید.

11-نکته ای که وجود دارد این است که پرش از ارتفاء سبب کاهش میزان سلامتی شده و هرچه این میزان ارتفاء بیشتر باشد سلامتی بیشتری نیز از شما کاسته خواهد شد.

12-اگر از محدوده ای به سمت شما شلیک شده و نفهمیدید که از کجا شلیک شده است بهتر است در حالت درازکش قرار نگیرید چرا که با این کار خود را در راس دید دشمن قرار داده اید. به جای این کار بهتر است تا به صورت حرکت زیگ زاگی مسیری را طی کرده تا کاورگیری کرده و دید دشمن را نسبت به خود از بین ببرید. برای این منظور می توانید به تپه ای پناه برده و یا اگر وسیله نقلیه ای دارید فوراً از آن محدوده دور شوید.

13-همیشه پیش از جست و جوی یک ساختمان برای تجهیزات نسبت به پاک سازی آن از افراد دیگر اقدام کنید. شما می توانید با باقی گذاشتن تجهیزات در یک ساختمان افراد را فریب داده تا فکر کنند کسی در آنجا نیست سپس در یک فرصت مناسب از پشت به آنها خنجر بزنید.

14-زمانی که با چندین دشمن طرف هستید به محض اینکه یکی از آنها زمینگیر می شود آنرا رها کرده و به باقی دشمنان شکلک کنید. این فرد تا زمانی که توسط افراد دیگر ترمیم نشود کاری نمی تواند بکنید بنابراین اولویت در چنین شرایطی کشتن سایر دشمنان است.

15-وسایل نقلیه گزینه های خوبی برای طی مسافت های بسیار هستند اما دقت داشته باشید که آنها سروصدای زیادی ایجاد می کنند که سبب جلب توجه زیادی خواهد شد در نتیجه سعی کنید هوشمندانه از آنها استفاده کنید.

16-وسایل نقلیه در سراشیبی ها سرعت بالایی گرفته و در صورتی که به مانعی با سرعت بالا برخورد کنند منفجر خواهند شد. بنابراین آنها را در مسیر سراشیبی ها قرار نداده و همچنین به محض برخورد با اجسام محکم از آنها خارج شوید.

17- تمامی فواصل با تمامی تفنگ ها کار نمی کند شما می توانید درجه زوم بالا را روی تمامی رایفل ها به جزء M16 قرار دهید. همچنین شما نمی توانید از زوم بالا مثلاً 8X روی SMGها بهره ببرید.

18-سعی کنید میزان و سطح جلوگیری از صدمات کلاه ها را فرا گرفته تا بتوانید از میزان آسیب های خود آگاه شوید با این روش می توانید بفهمید زمانی که سلامتی شما پایین است و کلاه ایمنی نیز ندارید باید دنبال آیتم های سلامتی گشته و یا با احتیاط بیشتری عمل کنید.

19- بهتر است تا جایی که می توانید از Pistolها استفاده نکنید چرا که کارایی واقعاً ضعیفی در مقایسه با سایر اسلحه ها دارند بنابراین اگر مجبور نبودید نسبت به نگهداری آنها در سیستم دارایی خود اقدام نکنید.

20- همیشه به میزان صدمات وارد به تجهیزات دفاعی بدن خود داشته باشید برای این منظور می توانید با مراجعه به قسمت Inventory به عدد کنار هر یک از آنها دقت کنید.

 

بخش اول این مقاله به پایان رسید منتظر بخش های بعدی این مطلب در روزهای آتی باشید. همچنین ما را از نظرات گرم خود در بخش کامنتها محروم نفرمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا