آموزش بازی

آموزش استریم کردن بازی بر روی Twitch

آموزش استریم کردن بازی بر روی Twitch

Twitch در طی سال های اخیر موفقیت های چشم گیری داشته است که باعث شده است دنیای بازی ها به یک دنیای سرگرمی و اجتماعی تبدیل گردد به گونه ای که هر یک از گیمرها حتی آن هایی که بسیار مبتدی می باشند به راحتی می توانند بازی های خود را بر روی Twitch استریم بکنند . شاید با چنین اصطلاحاتی مانند Twitch و استریم کردن بازی به خوبی آشنایی نداشته باشید از این رو در ادامه ی مقاله شما را با Twitch ، استریم کردن بازی و البته نحوه ی استریم کردن بازی بر روی Twitch آشنا خواهیم کرد .

شاید بارها و بارها لوگوی Twitch را مشاهده کرده باشید و یا نام آن را شنیده باشید و حتی اسم آن را در مقاله های متعددی شنیده باشید اما واقعا ندانید که این اصطلاحی که به کار برده می شود دقیقا چیست و چه کاربردی دارد ؟ در ادامه ی مقاله شما را با Twitch آشنا می کنیم .

Twitch درواقع یک وب سایت بسیار مفید و کارا برای گیمرها ، از گیمرهای مبتدی گرفته تا گیمرهای بسیار قوی می باشد و کاربرد آن این است که گیمرها می توانند بازی های خود را در این وب سایت استریم بکنند اما منظور از استریم کردن بازی در Twitch چیست ؟ استریم یا Stream به معنای پخش زنده ی بازی های ویدئویی می باشد و منظور از استریم کردن بازی بر روی Twitch این است که گیمرها می توانند بازی های خود را در وب سایت Twitch به صورت پخش زنده اجرا کنند.

از این رو تمامی گیمرها چه مبتدی و چه حرفه ای در هر کجا و در هر زمان که به اینترنت دسترسی داشته باشند به راحتی می توانند بازی خود را در وب سایت Twitch برای تمامی گیمرهای دیگر به صورت آنلاین نمایش بدهند تا گیمرهای دیگر نیز درصورتی که از بازی او لذت بردند به طرفداران او بپیوندند و شخص بازی کننده از این طریق بتواند تعداد بازدید کنندگان و طرفدارنش را افزایش دهد ، حتی گیمرهای دیگر می توانند نظرات خود را در زیر بازی آن شخص به صورت کامنت بگذارند و تکنیک هایی برای بازی بهتر را به او آموزش دهند .

 

آموزش استریم کردن بازی بر روی Twitch

 

جالب ترین ویژگی وب سایت Twitch این است که هیچ محدودیتی از نظر دستگاهی که با آن وارد این وب سایت می شوید و به صورت آنلاین بازی می کنید نیست از این رو چه با پی سی چه با کنسول های بازی خانگی مانند پلی استیشن و ایکس باکس حتی با موبایل وارد این وب سایت شوید باز هم به راحتی می توانید بازی کنید .

وب سایت Twitch با تمامی امکانات و ویژگی هایی که دارد تمامی گیمرهای دنیا را در کنار یکدیگر جمع کرده است به گونه ای که وقتی یک گیمر حرفه ای به بازی کردن در این وب سایت می پردازد سایر گیمرها ساعت ها به تماشای نحوه ی بازی او می پردازند و این است که پخش زنده ی بازی هر گیمری در این وب سایت آن را اینچنین جذاب کرده است .

از دیگر ویژگی های وب سایت Twitch می توان به جذابیت بسیار زیاد محیط این وب سایت ، سادگی استفاده و از استریم کردن بازی در این وب سایت بر هر گیمر ، سازگار بودن با تمامی پلتفرم ها و فراهم کردن امکان درآمدزایی برای گیمرها اشاره کرد .

Twitch شبکه استریم محبوب

گیمرهایی که در وب سایت Twitch جزء گیمرهای پرطرفدار هستند و بازی های آن ها توسط بسیاری از گیمرها مورد بازدید قرار می گیرد شامل دو دسته می شوند : گیمرهای حرفه ای و گیمرهای شوخ طبع . دلیلی که باعث می شود بازی های گیمرهای حرفه ای طرفداران زیادی داشته باشد و توسط بسیاری از گیمرها آن هم ساعت ها مورد بازدید قرار بگیرد این است که گیمرهای حرفه ای از آن جایی که در اجرای بازی ها خیلی باتجربه هستند و مدت ها است که به اجرای بازی های ویدئویی می پردازند تمامی راه و چاه ها را به خوبی بلدند به گونه ای که می دانند در هر موقعیتی باید به چه شکل و چگونه بازی کنند از این رو در وب سایت Twitch می توانند به درآمد زایی بپردازند و پول خوبی به جیب بزنند ،

اگر شما هم یک گیمر حرفه ای می باشید می توانید با استفاده از وب سایت Twitch به راحتی با گیمرهای حرفه ای بسیاری در سراسر دنیا رابطه برقرار کنید ، دومین دسته از گیمرهای پرطرفدار و پربازدید گیمرهایی هستند که خیلی شوخ طبع می باشند و با گزارش های طنز طرفداران زیادی را به خودشان جلب می کنند .

اگر بخواهیم امکانات وب سایت Twitch را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که این وب سایت کنترل پنل پیشرفته ای دارد که می توان آن را اختصاصی کرد ، حمایت مالی خوبی دارد ، امکان بازاریابی بازی ها در این وب سایت وجود دارد .

امکانات و آپشن هایی که در این وب سایت به گیمر برای استریم کردن بازی اش به او داده می شود بی نظیر است به گونه ای که گیمر می تواند قالب پخش زنده ی بازی اش را به خودش به هر شکلی که می خواهد طراحی کند برای مثال گیمر می تواند وبکم را فعال کند و چت زنده با سایر گیمرها را غیر فعال سازد حتی می تواند لوگویی برای خود طراحی کند و آن را در هر جایی از قالب پخش زنده ی بازی اش به طور دلخواه قرار دهد درضمن بعد از اینکه قالب پخش زنده بازی اش را طراحی کرد می تواند آن را هر زمانی که خواست ویرایش کند .

شاید بخش حمایت مالی وب سایت Twitch برایتان عجیب باشد اما این حمایت مالی در سایت Twitch خیلی وقت است که در بین گیمرها در این وب سایت البته به جزء کشور ما و واتیکان جا افتاده است به گونه ای که طرفداران و بازدیدکنندگان بازی یک گیمر درصورتی که تمایل داشته باشند از آن گیمر در ازای بازی بی نظیرش نوعی حمایت مالی داشته باشند می توانند با پرداخت هر مبلغی که دوست داشته باشند از آن گیمر حمایت مالی کنند از این رو حمایت مالی از یک گیمر در وب سایت Twitch هیچ مسئله ی الزامی نیست و هیچ مبلغی برای پرداخت تعیین نشده است به گونه ای که بازدیدکنندگان و طرفداران یک گیمر می توانند براساس میل خود چند دلار و یا حتی چند سنت را برای حمایت از گیمر مورد علاقه ی خود پرداخت کنند .

البته باید مسئله ی حمایت مالی در وب سایت Twitch را کمی روشن تر کنیم ، چرا که نباید اینگونه فکر کنید که گیمر مورد علاقه ی شما به پول شما احتیاج دارد و یا فرد فقیری است که به کمک شما نیاز دارد و یا حتی برای درآمدزایی این کار را انجام می دهد و شما موظفید حتما او را حمایت مالی بکنید.

آموزش استریم کردن بازی بر روی Twitch

 

بلکه زمانی که طرفداران یک گیمر در وب سایت Twitch از او حمایت مالی می کنند به این معنی است که از وقت و انرژی که آن گیمر برای انجام بازی می گذارد قدردانی می کنند و این حمایت مالی نوعی ادای احترام به آن گیمر و تشکر از او بابت وقت و انرژی که گذاشته است می باشد البته باید به این مسئله اشاره کنیم که حمایت مالی طرفداران یک گیمر از آن باعث می شود تشویق شود و بیشتر برای بازی کردن برای طرفدارانش زمان بگذارد از این رو حمایت مالی گیمر می تواند مشوق بسیار خوبی نیز برای او باشد .

این وب سایت به گونه ای طراحی شده است که وقتی هر طرفداری از گیمر مورد علاقه ی خود حمایت مالی می کند و مبلغی را پرداخت می کند در پنل گیمر نام آن شخص به اضافه ی مبلغی که پرداخت کرده است نمایش داده می شود جالب است بدانید که برخی از گیمرهای حرفه ای آنقدر از سوی طرفدارانشان حمایت مالی می شوند که این فعالیت به شغل اصلی آن ها تبدیل شده است .

البته ایرانی ها نمی توانند در چنین وب سایتی پول به جیب بزنند و موفق شوند چرا که حساب های بانکی ایران تحریم هستند ، ایرانی ها تنها زمانی می توانند در این وب سایت به درآمد زایی بپردازند که یک حساب بین المللی داشته باشند که متاسفانه چنین شرایطی هم تنها برای افراد دولتی و اشخاصی که در صدر حکومت هستند امکان پذیر می باشد .

یکی دیگر از جالب ترین امکانات وب سایت Twitch این است که گیمرها می توانند در زیر بازی که در حال پخش می باشد یک لینک خرید بازی قرار دهند تا علاوه بر حمایت مالی بازی خود را به طرفداران و بازدیدکنندگان زیادی بفروشند و حتی از این راه نیز به درآمدزایی بپردازند ، توجه داشته باشید که چنین امکانی تنها برای گیمرهای حرفه ای که مدت قابل قبولی در وب سایت Twitch فعالیت می کنند و تعداد قابل توجهی بازدیدکننده و طرفدار دارند فراهم می باشند و برای گیمرهای تازه کار که بازدیدکننده و طرفدار زیادی ندارند فراهم نمی باشد .

حضور بازیکنان حرفه ای در Twitch

گزینه ی جالب دیگری که برای گیمرهای حرفه ای فعال می باشد و تنها آن هایی که طرفداران و بازدید کنند های زیادی دارند می توانند از آن استفاده کنند گزینه ی دریافت هزینه از طرفداران و بازدیدکنندگان به صورت ماهیانه می باشد ، از این رو گیمرهای حرفه ای که دنبال کننده های زیادی دارند از این گزینه استفاده کنند که با فعال کردن چنین گزینه ای تنها دنبال کننده هایی که ماهیانه مبلغی را پرداخت می کنند به تمامی استریم های گیمر دسترسی دارند حتی گیمر می توانند برخی از استریم هایش را رایگان قرار دهد و بخشی دیگر را پولی کند تا بازدیدکنندگان با دیدن استریم های رایگان ترقیب شوند تا پولی را به صورت ماهیانه به گیمر پرداخت کنند تا بتوانند به سایر استریم های آن که رایگان نیستند نیز دسترسی داشته باشند .

بنابراین گیمرهای حرفه ای که بازدیدکنندگان و طرفداران زیادی دارند می توانند در سه حالت از طریق وب سایت Twitch درآمدزایی کنند که اولین حالت حمایت مالی ، دومین حالت فعال کردن گزینه ی خرید بازی و سومین حالت فعال کردن گزینه ی پرداخت هزینه ی ماهانه برای دسترسی به استریم ها می باشد ، شاید از خودتان بپرسید چنین وب سایت بی نظیری که امکان درآمدزایی را برای گیمرها فراهم کرده است ، درآمد خودش از کجا بدست می آید ؟ باید بگوییم که وب سایت Twitch از هر سه حالتی که یک گیمر درآمدزایی کند درصدی را برای خود برداشت می کند و باقی پول را به گیمر می دهد .

ویدیوهایی که گیمرها در وب سایت Twitch استریم کرده اند پس از گذشت مدت زمانی حذف می گردند اما این امکان برای گیمرها در این وب سایت فراهم شده است که بتوانند ویدیوهای استریم شده خود را به کانال یوتیوب خود انتقال دهند تا طرفداران و بازدیدکنندگان بازی های آن گیمر که بازی های استریم شده ی آن را در وب سایت Twitch از دست داده اند و پس از مدتی پاک شده اند به کانال یوتیوب مراجعه کنند و در آن جا بازی های استریم شده را تماشا کنند .

 همانطور که اشاره کردیم وب سایت Twitch امکانات زیادی را در کنترل پنل گیمرها به آن ها داده است یکی از این امکانات که گیمرها با استفاده از آن به شخصی سازی کردن کنترل پنل خود می پردازند Extensions هستند ، گیمرها با استفاده از این قابلیت می توانند افزونه های جانبی زیادی را نصب کنند و امکانات جدید را به کنترل پنل خود اضافه کنند .

 سایر امکانات وب سایت Twitch که می توان به آن ها اشاره کرد شامل : چت خصوصی ، تغییر دادن عکس پروفایل ، قابلیت Follow کردن و … است ، درنهایت باید بگوییم که وب سایت Twitch با چنین طراحی بی نظیر و چنین امکانات فوق العاده ای توانسته است تمامی گیمرهای دنیا را در کنار یکدیگر جمع کند و حتی باعث شود که گیمرهای حرفه ای بتوانند از طریق آن درآمدزایی داشته باشند از این رو به یک وب سایت بی نظیر و کاملا منحصر به فرد تبدیل شده است که نه تنها دنیای بازی های ویدئویی را به یک دنیای اجتماعی تبدیل کرده است بلکه موفق شده است تا گیمرها نه تنها از دید سرگرمی به بازی های ویدئویی نگاه کنند بلکه به دید یک صنعت بسیار بزرگ هم به بازی های ویدئویی نگاه کنند تا درکنار لذت بردن از آن بتوانند درآمدزایی هم بکنند .

پس از آشنایی با وب سایت بی نظیر Twitch و آشنا شدن با مفهوم استریم کردن بازی ها در این وب سایت نوبت به آموزش دادن استریم کردن بازی های ویدئویی بر روی Twitch می رسد ، بنابراین اگر نمی دانید که به چه شکل باید بازی های خود را بر روی Twitch استریم کنید در ادامه ی مقاله با ما باشید تا همه چیز را مو به مو به شما آموزش دهیم .

اولین کاری که باید انجام دهید این است که وارد وب سایت Twitch شوید و ثبت نام کنید .

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم وب سایت Twitch هیچ محدودیتی را برای کاربران از این نظر که با چه پلتفرمی در این وب سایت بازی های خود را استریم کنند ایجاد نمی کند درنتیجه گیمر می تواند با استفاده از پی سی ، کنسول های بازی مانند ایکس باکس و پلی استیشن و حتی موبایل خود در این وب سایت بازی های خود را استریم کند اما اگر شما قصد دارید با استفاده از پی سی خود در این وب سایت بازی هایتان را استریم کنید باید به این مسئله توجه کنید که پی سی شما حتما باید دارای سخت افزار قوی باشد تا با آن بتوانید چنین کاری را انجام دهید ،

برای مثال سیستم شما باید دارای کارت گرافیک قدرتمندی باشد که حداقل از دایرکت اکس 10 پشتیبانی کند ، وب سایت Twitch پیشنهاد داده است که اگر با سیستم خود قصد دارید بازی هایتان را استریم کنید به ویندوز 7 و یا ویندوزهای جدیدتر ، حداقل 8 گیگابایت رم و حداقل سی پی یو Core i5-4670 یا AMD FX-8350 نیاز دارید .

 

 

فرض کنید سیستم شما از لحاظ سخت افزاری چنین امکاناتی را دارد ، حالا برای اینکه بتوانید بازی های ویدئویی خود را بر روی وب سایت Twitch استریم کنید به نرم افزاری نیاز دارید که بتوانید با استفاده از آن از طریق Twitch بازی های خود را به دست تمامی گیمرهای دنیا برسانید ، در این صورت دو حالت وجود دارد حالت اول استفاده از نرم افزار پولی که باید مبلغی را ماهانه پرداخت کنید و آن را شارژ کنید و حالت دوم استفاده از نرم افزار رایگان می باشد ، اگر برای شما مشکلی نیست که هر ماه مبلغی را پرداخت کنید نصب و استفاده از نرم افزار XSplit می تواند بهترین گزینه برای شما باشد و درصورتی که تمایل ندارید مبلغی را به صورت ماهیانه پرداخت کنید می توانید از نرم افزارهای رایگان مانند : Open Broadcast Software یا FFSplit استفاده کنید .

اما اگر یکی از کنسول های بازی پلی استیشن یا ایکس باکس هستید کار شما برای استریم کردن بازی هایتان بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید راحت است ، به گونه ای که پس از ثبت نام کردن در وب سایت Twitch با استفاده از یکی از این کنسول ها تنها 10 دقیقه طول می کشد تا بازی خود را استریم کنید ، ابتدا باید دکمه ی Share را فشار دهید ، اولین گزینه ای که به شما نمایش داده می شود Broadcast Gameplay می باشد که آن را انتخاب می کنید و سپس گزینه ی Twitch نمایش داده می شود که آن را انتخاب می کنید

سپس وارد وب سایت Twitch می شوید در این وب سایت ثبت نام می کنید و پس از اینکه ثبت نام شما تایید شد مجددا به منوی کنسول خود بر می گردید و مراحل : Share ، Broadcast Gameplay و  Twitch را دوباره تکرار می کنید ، پس از طی کردن مجددا این مراحل گزینه ی Start Broadcast را مشاهده کنید که با فشار دادن آن فرایند استریم کردن بازی شما آغاز می گردد ، به همین راحتی .

استریم آسان در Twitch

وسایل دیگری که در کنار استریم کردن بازی در Twitch ، می تواند برایتان مفید باشد داشتن یک هدست یا میکروفون جدا ، وبکم و یا دوربین مخصوص پلی استیشن می باشد ، البته افرادی که با استفاده از سیستم خود به استریم کردن بازی هایشان می پردازند به یک وبکم و میکروفون یا هدست نیاز دارند ولی کاربران کنسول های بازی خانگی باید به سراغ خرید کینکت و دوربین مخصوصی برای کنسول بازی خود بروند برای مثال اگر دارای یک کنسول پلی استیشن هستید باید دوربین مخصوص آن را خریداری کنید ،

دلیل خریدن دوربین این است که قسمتی از تصویر شما در پایین استریم بازی نمایش داده می شود و اگر دوربین یا وبکم نداشته باشید تصویری از شما نمایش داده نمی شود که برای سایر گیمرها جذاب نیست بنابراین بهتر است اگر با سیستم خود بازیتان را استریم می کنید یک وبکم خریداری کنید  و اگر با کنسول بازی خود به استریم کردن بازی می پردازید دوربین مخصوص آن را خریداری کنید ، دلیل خرید هدست یا یک میکروفون جداگانه این است که اگر هنگام استریم کردن بازی خود بتوانید صحبت هم بکنید برای سایر گیمرها می تواند جذابیت خاص خودش را داشته باشد بنابراین هنگام استریم کردن بازی از یک هدست و یا میکروفون نیز برای انتقال صدای خود به گیمرهای سراسر جهان استفاده کنید .

توجه داشته باشید که یکی دیگر از نیازهای شما هنگام استریم کردن بازیتان داشتن اینترنت پر سرعت است که متاسفانه در بسیاری از نقاط کشور ما چنین امکانی وجود ندارد ، اما دلیل استفاده از اینترنت پر سرعت برای استریم کردن بازی این است که باید بین سرعت دانلود و آپلود تعادل وجود داشته باشد تا درنهایت شما موفق شده باشید که یک استریم سالم داشته باشید.

بهتر است قبل از استریم کردن بازیتان در وب سایت Twitch این سوال را از خودتان بپرسید که هدف شما از استریم کردن بازی در وب سایت Twitch چیست ؟ چرا که بهتر است این کار را مانند تمامی فعالیت های دیگری که انجام می دهید کاملا هدفمند انجام دهید ، همانطور که اشاره کردیم به دلیل تحریم بودن حساب های بانکی ایران کاربران ایرانی نمی توانند از این وب سایت درآمدزایی داشته باشند از این رو تنها دو دلیل باقی می ماند که شما کاربر ایرانی بخواهید بازی خود را در وب سایت Twitch استریم کنید

یکی از این دو دلیل رسیدن به شهرت و دلیل دوم تنها در حد سرگرمی خلاصه می شود اما اگر می خواهید با استریم کردن بازی در این وب سایت طرفداران و بازدیدکنندگانی را جذب خود کنید و به شهرت در این صنعت برسید باید چیزی برای ارائه دادن به گیمرهای سراسر دنیا در این وب سایت داشته باشید ، چیزی که بتواند تمامی آن ها در پشت کنسول های بازیشان میخکوب کند ، بنابراین دلیل استریم کردن بازی خود را در وب سایت Twitch مشخص کنید و کاملا هدفمند جلو بروید تا موفق شوید .

آموزش استریم کردن بازی بر روی Twitch

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا