نقد و بررسی بازی ها

نقد و بررسی بازی Assassins Creed Origins دوبله فارسی

نقد و بررسی بازی Assassins Creed Origins دوبله فارسی

 

 

 

 

نقد و بررسی بازی Assassins Creed Origins دوبله فارسی
نقد و بررسی بازی Assassins Creed Origins دوبله فارسی

وقتی نیاز دارید که تصویر بزرگتر رو ببینید بعضی وقتا بهتره که به اصل و نسب خودت برگردی، بازی Assassins Creed Origins ما رو مجبور می کنه تا از ته دل غرق فکر بشیم و وارد دنیای پویا و بدون مرز مصر باستان میشه، این حرکت اگر چه نوید بخش آینده ای روشن برای این سریه، اما همچنین این مسئله روشن میشه که  Gameplay اصلی و ارائه اون، نمی تونه پا به پای سرعت و مقیاس جدید حرکت کنه با دانستن مرز بین  قسمت های قبلی و بعدی، بازی Assassins Creed Origins، ما رو به شروع Assassins creed Brotherhood می بره در حالی که همچنین پایه و اساس یک داستان جدید و به روز را می چیند که در عصر پادشاهی بطلمیوس در مصر اتفاق می افتد شما نقش یک جنگجو اصلی به نام بایک را ایفا می کنید،

که برای انتقام از یک گروه مرموز که قدیمی تر از تمپلرها هستند، دست به ماجراجویی میزند او مخفیانه حرکت می کند، غارت می کند و دشنه خود را در افراد کلیدی در دنیای اجتماعی و سیاسی مصر فرو می کند که باعث به وجود آمدن عواقب پیش بینی نشده ای برای آینده قلمرو، حتی تا به امروز می شود. “اونا منو از تختم پایین کشوندن” “و من چرا باید برم بالا سرشون” “یه مار، سرهای زیادی داره و اون سرها هستن که سازمان رو تشکیل میدن”.

 

 

داستان بازی Assassins Creed Origins

در داستان اصلی بازی Assassins Creed Origins که حدود 30 ساعته، به چندین مکان در سراسر مصر سفر می کنید با دوستان و دشمنان متفاوتی ملاقات می کنید که هر کدوم برنامه خودشونو دارند. در حالی که ارجاعاتی به شخصیت ها و رویدادهای مهم از سایر بازیها وجود دارند اما اونا در پشت صحنه روایت های Origins قرار می گیرند به خصوص در مورد این که بایک و رفقاش پایه های آیین (Creed) خودشون رو در مصر بنا می کنند و یه جورایی به طور پیوسته از  فرمول ایده آل بازی های Assassins creed در گذشته، فاصله می گیرند که در اون شما  به تدریج وارد مکان های کلیدی می شدید و  ماموریت های عمدتا ایزوله شده رو انجام می دادید.

بازی Assassins Creed Origins به شما سطح بالاتری از  آزادی و پویایی را در یک دنیایبدون مرزتر می دهد که در آن شما در وقت دلخواه خود در فعالیت ها شرکت می کنید، هر کدام از ناحیه ها شامل چندین نقطه قابل توجه است که می تواند مسیرها را برای یافتن مکان های دیده نشده که می توانند شامل غنائم با ارزش و یا تاریخ جهان  و حتی رازهای دیگری باشند که با چیز بزرگتری ارتباط دارند، تغییر دهد. اگر چه برخی از مکان ها از نظر استایل و منظره شباهت های زیادی دارند و  برخی دیگر به طور ناامید کنندهای فعالیت و محتوای کمی دارند.

اما با زیبایی تمام و با توجه زیاد به جزئیات خلق شده است، که شامل تعدادی سیستم هوش مصنوعی است که که یکی پس از دیگری اجرا میشوند؛ از دسته پرندگانی که هنگام دویدن در باتلاق با هماهنگی کامل پرواز می کنند گرفته، تا کروکدیل هایی که دریانوردان را از قایق هایشان که در حال گذر از رودخانه ها هستند، میقاپند.

 

طراحی زیبا و هنری بازی Assassins Creed Origins یکی از بهترین دستاوردهای این سری است و خوشبختانه به خوبی از پتانسیل تنظیمات آن بهره می برد و با نشان دادن برخورد ایدئولوژی ها و  فرهنگ ها در عصر بطلمیوس مصر، از راههای غافلگیر کننده ای به آن زندگی می بخشد؛ به تصویر کشیدن ستیز بین یونانی ها و رومی ها و مصری ها و تاثیر آن بر روایت اصلی و داستان های فرعی، جذاب بوده و با معنی به نظر می رسد و حتی مسائلی مثل نژاد پرستی، استعمارگرایی و تنفر سیستماتیک از زنان در آن زمان را حل میکند.

به خصوص در زمان های مربوط به بایک که خودش در خیلی از مکان هایی که به آنها سفر می کند، یک خارجی به شمار میرود و در نتیجه شاهد برخی از سوء استفاده ها می شود. بازی Assassins Creed Origins یقینا انعطاف پذیری خود را با تعدیل لحظات دل شکن و دلگرم کننده ای نظیر داستان های فرعی مثل حسابرسی با زمین داران طماع، مسموم کردن افراد طبقه پایین اجتماع به همراه لحظه های شاد مثل زمانی که بایک بچه های شهرهای مختلف مصر را سرگرم می کند.

 


متاسفانه چندین باگ و مشکل فنی سرباز می کنند که میتوانند جریان تجربه بازی Assassins Creed Origins را دچار اخلال کنند. هنگام بازی ما با نسخه های Xbox one و PS4 برخی از بافت ها میپرید، نرخ frame به طور قابل توجهی در صحنه های سینمایی و خود بازی افت میکرد و مسائل گرافیکی عجیب، بر لحظه ها و رویدادهایی که باید با معنا میبودند تاثیر می گذاشت؛ متاسفانه این مشکلات در سراسر بازی Assassins Creed Origins باقی می مانند و این تنظیمات در غیر این صورت فوق العاده را کمی پایین می کشند.

بازی Assassins Creed Origins همچنین برخی تغییرات را در در رنگ و لعاب نبرد، پیاده می کند حالا مبارزه با دشمنان، به خاطر حملات پویاتر و دفاع بلادرنگ حس پویایی و تکامل بیشتری دارد در حالی که برخی از بخش های سری مثل مبارزات گروهی باقی می مانند. سیستم نبرد بیشتر بر روی مبارزات کوچک متمرکز است که در آن لحظات را شکار می کنید و در زمان مناسب حمله می کنید علاوه بر این، نبرد از راه دور هم تقویت شده و قابلیت مانور و دقت بیشتر را به آن اضافه می کند مثل سیستم سودمند هدف گیری به صورت آهسته زمانی که در حال پریدن در هوا هستید.

 

 

اگر چه این نگاه جدید به مبارزه در ابتدا جذاب است و مبارزه کردن ها در بازی Assassins Creed Origins به عنوان یک پیشرفت به نظر می رسد ولی برخی از این تغییرات مشکلاتی را به وجود می آورند که می تواند درد سرساز باشد در حالی که سیستم نبرد هنگام مبارزه با تعداد محدودی از دشمنان، محکم و استوار است، زمانی که تعداد دشمنان زیاد می شود شرایط تغییر میکنند و این موضوع، نبردهای بزرگ را به رویدادهای پرسرو صدایی تبدیل می کند، به خصوص زمانی که دوربین متحرک، نبرد را از نزدیک دنبال می کند و نبردهایی که می توانستند تاکتیکی و بی امان باشند به نبردهای سردرگم و بد ترکیب تبدیل می شوند.

در بعضی موارد مبارزه در بازی Assassins Creed Origins بدون اینکه روی هدف قفل بشیم برای این که بدانیم ماجرا چجوری میشه، حس بهتری می داشت این سردرگمی حتی در سیستم مخفی کاری نیز وجود دارد که از بازی های قبلی ناخوشایندتر است، حرکات دقیق و آرام تر می توانند به گونهای نامطمئن باشند به خاطر این که تنظیمات نادقیق و بی توجه هانه هستند، گاهی اوقات بایک می تواند به طور تصادفی به لبه ها یا سایر اشیا بچسبد و این موضوع زمانی که  به دشمنان نزدیک می شود به طور پی در پی باعث لو رفتن او می شود.

 


مخفی کاری به خاطر این مشکلات و همچنین سایر مشکلات مثل این که دشمنان می توانند شما را از درون اشیا ببینند یا مواقعی که یاران ما همواره با پای خود وارد خطر می شوند، ضعیف شده است. مخفی کاری ارزش دردسرش را ندارد در نتیجه یکی از جنبه های ضعیف بازی Assassins Creed Origins به حساب میآید.

بازی Assassins Creed Origins سعی می کند تا المانهای نبرد مخفی کارانه را با مکانیزمهای یک بازی نقش آفرینی ترکیب کند اما این دو همیشه با هم آمیخته نمی شوند در نتیجه این موضوع باعث شده تا نوعی ارتقا سطح غیر ضروری  برای مکان های از نقشه شود، که نتیجه آن تلف شدن وقت برای به دست آوردن مهارت ها و منابع ضروری است و این در نگاهی وسیعتر، مثل یک لایه گذاری مصنوعی به نظر می رسد که این خودش با حس یک قاتل با مهارت بودن که از منابع و هوش خود برای مانور در مخفی گاه دشمنان استفاده می کند و سپس متوجه می شود که نمی تواند هدفش را به خاطرکم بودن قدرت خنجر اش بکشد، در تضاد است.

 


در حالی که بازی Assassins Creed Origins در تنظیمات خود به قله های موفقیت رسیده، اما همواره با مشکلاتی مواجه می شود که روی هم رفته بازی را به زمین میزند مشکلات فنی باعث یک تجربه ناهموار می شوند و ستون های گیم پلی جدید آن زیر بار سیستم هایش به لرزه در میآیند اما علی رقم همه این ها دنیای بازی Assassins Creed Origins برای سیاحت، تازه و هیجان انگیز باقی می ماند که شاهدی است بر تنظیمات عالی و  داستان گیرای آن.

Assassins creed مجموعه هایی است که در طول تاریخ داستانی و بلندش، تغییرات زیادی کرده و بازی Assassins Creed Origins حس قدم اول برای شروع یک چیز جدید را القا می کند، اگر چه  مشکلات خودش را دارد اما چشم انداز آینده آن ارزش دنبال کردن را دارد. جهت تهیه این بازی در انواع کنسول ها به فروشگاه اینترنتی عصربازی مراجعه نمایید .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا