آموزش بازی

معرفی 10 روش به منظور کاهش هزینه های خرید بازی های کنسول PlayStation 4 و سایر پلتفرمها

معرفی 10 روش به منظور کاهش هزینه های خرید بازی های کنسول PlayStation 4 و سایر پلتفرمها

بازی های کنسول

اگر شما هم به مانند من و میلیونها نفر دیگر از آن دست گیمرهای حرفه ای باشید که دوست دارید هر بازی خوبی را که در هر پلتفرمی عرضه می شود تجربه کنید مطمئناً باید دلارهای زیادی را در این زمینه خرج کنید. این حالت مخصوصاً در کشور ما ایران که طی سال های اخیر دلار با جهش و افزایش بی رویه ای شروع شده اهمیت دوچندانی پیدا می کند. به طور کلی شما علاوه بر هزینه های معمول برای خرید بازی های مختلف روز، برای دانلود و استفاده از خدمات آنلاین بازی ها نیز نیاز به یک اینترنت پایدار و پرسرعت دارید که همین قضیه هزینه مضاعفی را بر شما تحمیل می کند در کنار این موارد اگر تمایل به خرید تجهیزات و لوازم جانبی این کنسولها را نیز داشته باشید که حسابی تو خرج خواهید افتاد.

اگر شما هم به مانند من و خیلی از افراد دیگر از پس هزینه های کمر شکن این عناوین و تجهیزات بر نمی آید پیشنهاد می کنم ادامه این مطلب را از دست ندهید چرا که همانطور که از عنوان مشخص است در ادامه قصد دارید روش ها و ترفندهایی را معرفی کنیم که شما می توانید به واسطه آنها صرفه جویی قابل توجهی را رقم بزنید. با عصربازی همراه باشید.

  • به محض عرضه نسبت به خرید بازی ها اقدام نکنید:

همانطور که احتمالاً می دانید بازی ها در روزهای اول انتشار خود از قیمت های فضایی مخصوصاً در بازار ایران برخوردار هستند مطمئناً در چنین وضعیتی مشخص است که نباید نسبت به خرید این بازی ها در روزهای اول انتشار اقدام کرد مگر اینکه به قول معروف پول پارو می کنید و یا آن بازی برای شما از اولویت بالایی برخوردار است. شما با چند هفته و یا حتی یک هفته از زمان انتشار بازی می توانید پول خوبی را برای خود پس انداز کنید. علاوه بر این مزیت، خرید زودهنگام بازی سبب می شود اگر آن بازی بخش های آنلاین داشته باشد، به طبع از باگهای فراوانی نیز برخوردار است با به عقب انداختن خرید خود، در این فرصت شرکت سازنده نسبت به رفع مشکلات آنلاین برآمده در نتیجه شما می توانید یک بازی با کمترین میزان باگ را تجربه کرده و لذت ببرید. این حالت برای گیمرهای کامپیوترهای شخصی مزیت دیگری نیز دارد در واقع این دست از گیمرها با عدم خرید زودهنگام بازی شانس اینکه سخت افزار خود را در این مدت بروزرسانی کنند بیشتر شده در نتیجه می توانند بازی را با کیفیت هر چه بیشتر روی کامپیوتر شخصی با قطعات قوی تر تجربه کنند. گاهی اوقات نیز احتمال دارد با گذشت زمان بازی های آنلاین به صورت Free To Play نیز درآیند در چنین شرایطی شما برای تجربه این عناوین نیازی به پرداخت اولیه جهت خرید بازی نخواهید داشت.

البته همیشه شرایط بدین روال مخصوصاً برای بازی های کامپیوتری نخواهد بود چرا که در صورتی که نسبت به پیش خرید برخی از این بازی ها قبل از عرضه رسمی اقدام کنید می توانید از تخفیف های خوبی نیز برخوردار شوید به این منظور اگر سری به پلتفرم استیم بزنید بازی هایی را خواهید دید گه در مرحله پیش از فاز آلفا قرار داشته و شما با خرید زودهنگام آنها می توانید از مزایای قابل توجه و تخفیفات برخوردار شوید.

  • آنها به صورت آکبند و اورجینال نخرید:

 

بازی های کنسول

مطمئناً در محل زندگی شما نیز فروشگاه هایی هستند که نسبت به عرضه بازی های دست دوم و کار کرده اقدام می کنند با این روش شما می توانید پول خوبی را پس انداز کنید. البته در ابتدای کار شاید پیدا کردن عناوین بزرگ با قیمت منصفانه کمی سخت باشد چرا که افراد زیادی به دنبال این دست از بازیها با قیمت منصفانه هستند.

  • آنها را فوراً نخرید:

شاید شما هم به مانند من پیش آمده که بازی ای که با قیمت 60 دلار عرضه شده را به هیچ وجه از آن رضایت نداشته اید. از این دست بازی های در تمامی پلتفرم های سرگرمی کم نیستند. شما ابتدا سعی کنید نسبت به بررسی نقدهایی که توسط وبسایت های مختلف برای آن بازی ارائه می شود را مطالعه کرده ت از خرید خود پشیمان نشوید. گاهی اوقات برای برخی بازی ها، تبلیغات زیاد و تریلرهایی با کیفیت بالا منتشر می شوند اما زمانی که به صورت واقعی عرضه می شوند مطابق آن تبلیغات انجام شده به نظر نمی رسند. به عنوان مثال بازی Watch Dogs را در این زمینه می توان مثال زد. گاهی اوقات پیش می آید که بازی در روز اول انتشار از مشکلات و باگهای فراوانی رنج می برد در چنین شرایطی شما با کمی صبر کردن می توانید از دست این مشکلات خلاصی یابید. گاهی اوقات نیز پیش می آید که گیم پلی بازی ها بسیار کوتاه بوده و صرفاً با یک بار بازی، دیگر ارزش تکرار ندارند در چنین شرایطی می توانید نسبت به کرایه این دست از بازی ها اقدام کنید.

بازی های کنسول

گاهی اوقات پیش می آید که نقدها بازی خوبی را نشان نمی دهند اما شما به هر دلیلی دوست دارید بازی را تجربه کرده و خود با آن آشنا شوید در چنین شرایطی برای جلوگیری از هدر رفتن پول خود می توانید آنرا کرایه کرده تا ببینید بازی واقعاً ارزش خرید را دارد یا خیر. سرویسی که اخیراً تحت استیم فعال شده به کاربران اجازه می دهد در صورت عدم رضایت نسبت به بازگشت پول خود اقدام کنند به عنوان مثال اگر شما کمتر از دو ساعت بازی را تجربه کرده و همچنین مدت زمان در اختیار داشتن بازی کمتر از 14 روز باشد می توانید نسبت به بازپسگیری پول خود اقدام کنید.

  • انتظار برای خرید با تخفیف برای مناسبتها:

بازی های کنسول

در حال حاضر پلتفرم های زیادی در سرتاسر اینترنت هستند که شما می توانید به مناسبت های خاص نسبت به خرید عناوین مد نظر خود با نرخ های پایین اقدام کنید از این دست از مناسبت ها که تخفیف های خوبی ارائه می کنند می توان به فروش تابستانه استیم اشاره کرد. شما به نخریدن زودهنگام بازی های مد نظر خود می توانید به محض اینکه چنین مناسبت هایی فرا رسید پول خوبی را صرفحه جویی کنید اگر نمی دانید که چه زمانی این رویدادها برگزار می شود با کمی جست و جو در اینترنت به زمان برگزاری این رویدادها پی خواهید برد.

نکته جالب توجه اینکه این تخفیفات صرفاً شامل بازی های قدیمی و چند ساله نشده و عناوین بزرگ نیز تخفیف خوبی می خورند.

  • گرفتن یک کارت اعتباری برای برخورداری از پاداشهای مرتبط با بازی:

بازی های کنسول

این گزینه ممکن است برای تمامی افراد مناسب نباشد چرا که کمی نیاز به پیش زمینه اولیه دارد. یکی از این کارت ها، Sony Rewards Card است که شما می توانید با خرید بازی های این شرکت امتیازات خوبی را دریافت کرده و با داشتن این امتیازات تخفیفات دیگری را نیز برای خرید بازی های دیگر به دست آورید.

  • حواستان به باندلها باشد:

بازی های کنسول

خریدن چند قلم کالا ممکن است به نظر برسد هزینه زیادی را خرج می کنید اما اگر شما به تمامی آن کالاها(در اینجا بازیها) نیاز داشته باشید می توانید از تخفیفات خوبی بهره مند شوید. بسیاری از شرکت ها هست که به هنگام عرضه بازی ها، آنها را در قالب باندل عرض می کنند به این صورت که علاوه بر بازی، تمامی بسته های الحاقی نیز در کنار بازی اصلی قرار گرفته و آماده اجرا هستند ما با تهیه این باندلها و تخفیفات پیشفرض آنها می توانید از هزینه های اضافه خود جلوگیری کنید.

  • از بازی های رایگان سرویس های اشتراکی استفاده کنید:

بازی های کنسول

برای گیمرهای دو کنسول Xbox One و PlayStation 4 دو سرویس پلاس و گلد از طرف دو شرکت مایکروسافت و سونی ارائه شده که کاربران با خرید آنها می توانند از قابلیت های آنلاین بازیها بهره مند شوند. این سرویس ها علاوه بر حوضه اصلی خود یعنی اعطای قابلیت آنلاین به گیمرها، بازی هایی را نیز به صورت ماهانه و البته رایگان به مشترکین این دو سرویس عرضه می کند. در این بین ممکن است بازی هایی عرضه شوند که باب طبع شما نباشند اما به هر حال بازی های دیگری نیز هستند که مطابق میل شما خواهند بود. شما با این شیوه می توانید صرفه جویی خوبی را در هزینه های خود رقم بزنید.

8- فروختن بازی ها به هنگام اتمام آنها:

بازی های کنسول

به طور کلی اگر می دانید که قرار است یک بازی را برای مدت زمان طولانی تجربه کنید در خریدن آن درنگ نکنید. به هر حال زمانی می رسد که شما دیگر تمایلی به تجربه آن ندارید و آن زمان بهترین فرصت برای فروختن بازی و تجربه عناوین جدید است به هیچ وجه زمان فروختن بازی را به تعویق نیندازید چرا که هر زمان بیشتری از عرضه اولیه بازی گذشته باشد مجبورید با قیمت کمتری بازی خود را به فروش برسانید.

9- سعی کنید یک گیمر PC شوید:

بازی های کنسول

ناگفته مشخص است که بازی های کنسولی از مزیات مختلف و کم و زیاد نسبت به کامپیوترهای شخصی برخوردار هستند. اما واقعیت امر این است که هزینه های شما در این بستر نسبت به کامپیوترهای شخصی بیشتر است. تخفیف های که تحت شبکه استیم برای بازی ها در نظر گرفته می شود یک سرو گردن برای بازی های کنسولی در سایر پلتفرم بیشتر است همچنین بازی های Free To Play تحت این پلتفرم از گستردگی و تنوع بسیار بیشتری نسبت به عناوین کنسولی برخوردار هستند. این حالت مخصوصاً در کشور ما ایران از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است چرا که اغلب گیمرهای پی سی حداقل در مورد عناوین آفلاین تمایلی به خرید قانونی بازی ها ندارند در نتیجه شما هم به مانند این افراد می توانید با کمی صبر و حوصله منتظر عرضه کرکهای مختلف توسط گروه های مختلف باشید تا بتوانید عنوان مورد نظر را به صورت رایگان تجربه کنید البته ناگفته مشخص است که این حالت یعنی تجربه این عناوین به صورت کرک شده، سبب از دست رفتن بخش آنلاین بازی ها شده و البته در مورد بازی های کاملاً آنلاین نیز این روش جواب نداده و مجبورید به صورت قانونی نسبت به خرید بازی های کاملاً آنلاین اقدام کنید.

10- همیشه از یک شیوه خاص برای خرید استفاده نکنید.

اگر همیشه سعی کنید نسبت به خرید فیزیکی بازی و یا تنها نسبت به خرید دیجیتالی باز اقدام کنید ممکن است در این بین پول زیادی را از دست بدهید همیشه قیمت دیسک های فیزیکی و خریدهای دیجیتالی یکسان نیست شما با داشتن انعطاف در این زمینه می توانید پول خوبی را صرفه جویی کنید به عنوان مثال در کشور خود ما ایران شما می توانید با پیش خرید بازی زودتر از زمان مقرر به صورت دیجیتالی، پول زیادی را پس انداز کنید چرا که دیسک های فیزیکی که در چند روز اول به بازار عرضه می شوند با توجه به اینکه مشتری مخصوصاً برای بازی های بزرگ بسیار است با قیمت چند برابری نسبت به قیمت واقعی برخوردار هستند. همیشه سعی کنید هشیار بوده و ببینید کدام یک با توجه به امتیازاتی که دارد برای شما به صرفه تر است. یا از روش های دیگر در کشور خودمان می توان به استفاده از بازی های هکی اشاره کرد. فروشگاه های آنلاین زیادی به تازگی راه اندازی شده که به عرضه این دست از بازی ها با قابلیت ها و قیمت های مختلف می پردازند شما می توانید با جست و جوی عبارت بازی هکی و ظرفیتی در گوگل، به لیستی از این وبسایت ها برای خرید عناوین مورد نظر خود مراجعه کنید. اگر مطالب اخیر وبسایت را مطالعه کرده باشید به یاد دارید که طی مطلبی به معرفی جدیدترین روش هک کنسول پلی استیشن 4 پرداختیم اگر ورژن نرم افزار سیستمی کنسول شما از 4.55 تجاوز نکند می توانید بازی هایی را که با این نسخه سازگار هستند را به صورت تقریباً رایگان تجربه کنید گفتیم تقریباً رایگان. در واقع شما برای اجرای بازی ها نیاز به یک سری پیش نیازها مانند ماد چیپ مخصوص دارید که توصیه می کنیم اطلاعات بیشتر را در همان مطلب ملاحظه و بررسی کنید.

این مطلب هم به پایان رسید امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد منتظر مطالب اختصاصی عصر بازی در روزهای آتی باشید همچنین ما را از نظرات گرم خود در بخش کامنتها محروم نفرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا