ارتباط با ما

پروژه‌ای جدید از تام کلنسی|نقد و بررسی The Division

بعد از فارکرای و رینبو(که البته هر دو تعریفی نداشتند) هایپ به قول معروف یوبیسافت دیویژن بود. یوبیسافت به طور رسمی داشت اعلام میکرد که روی این بازی بسیار در حال کار است و ادعا میکرد که این بازی دارای مشکل زیادی نیست. البته تا دو ماه پیش دیدیم بازی های دیگرش چه بود و ترسمان همین دیویژن بود. وقتی تریلر هایی منتشر میشد با خودمان میگفتیم وای چه معرکه است پسر، باید این را بخریم و… حال این بازی آمده است، و با متای خوب 80 در بازار است، شاید ابتدا به این قسمت نگاه کنید و از الان بگویید عالی است، اما بیاید به سراغ نقد بازیی برویم، که یوبیسافت از حدود دو سال قبل ما را هیجان زده کرد و حالا دارای اشکالات فراوانیست.

نام بازی:The division

سبک:Modern Online Role-Playing

سازنده:Ubisoft Massive

ناشر:ubisoft

پلتفرم ها:PC-Xbox one-ps4

تاریخ انتشار:18 اسفند 94

tom-clancys-the-division

 حال زمانش رسیده که برای دوباره زندگی کردن نیویورک بجنگیم و ویروس را بیرون بندازیم. ابتدا، شما با دیدن اینکه فقط ۸ گزینه از پیش تعیین‌شده برای طراحی قیافه شخصیت‌تان دارید و نبودن هیچ گزینه شخصی‌سازی دستی به شما ضدحال بدی را میزند. محیط مرده است، اما گرافیک واقعا معرکه است، در همین هنگاماولین ضعف دیویژن زمانی آشکار می‌شود که پس از چند ماموریت اصلی، سراغ ماموریت‌های فرعی بروید و این مساله تو ذوق‌تان بزند اما باید اعتراف کرد این بازی شما را واقعا وارد یک بازی مولتی پلیر گسترده میکند. وقتی که از یک خانه امن به یک خانه امن میروید جذاب است، داستان بازی معرکه است و با هرکشتن شما یک Xp بدست می‌آورید(همانند خیلی از بازی ها آنلاین) اما وقتی که به ماموریت ها فرعی میرسید شاید برایتان محیط بسیار خسته کننده شود و بازی کاملا از دید شما خارج شود.

tom-clancys-the-division (1)

متاسفانه تعداد دشمنان اصلا زیاد نیست و این کمی باعث دلسردی بازیکنان میشود.دشمنان بازی 4 گروه هستند، که در هر چهار گروه سربازانی با حالت مختلف وجود دارند. متاسفانه در همان اول بازی شما از هوش ضعیف دشمنان باخبر میشوید، اینکه تک تک آن ها، و یا حتی باس فایت های آن ها را شاید برای اولین بار و یا شاید دومین بار بزور شکست دهید، اما مطمئنا در سومی دیگر انقدر جنگیدن تکراری است که سریعا حریف را شکست دهید. در این گروه ها، دشمنانی هستند که نارنجک می اندازند، یا آتش از لوله هایشان بیرون می آید و یا با تفنگ و وسیله به شما حمله ور میشوند!

news_e3_the_division_gameplay-15397

یکی دیگر از نقاط ضعف دیویژن، توجه بسیار زیاد یوبیسافت به لول است. ابتدا این را بقیه برایم تعریف میکردند که با اینکه با یک عالمه مخفی کاری و تیراندازی هوشمندانه و فلان و فلان پیش میروند، باز هم نمیتوانند کسی که دو لول از آن ها بالاتر است را بکشند. این نشان میدهد که کل بازی به لول شما بستگی دارد که مطمئنا اصلا جذاب نیست، بخاطر اینکه قدرت یک گیمر در بازی کردن اوست نه در بالاتر رفتن لولش! همچنین برای قسمت تفنگ ها، باید گفت رسما شما در لولی که هستید هرچه پول خرج کنید و خشاب بخرید و تفنگ آپدیت کنید باز هم مو لای درز نمیرود، شما باز هم همانطور که دربالا گفتم به سوی یک لول بالاتر خود بروید باز هم شکست خواهید خورد. یعنی حتی شما اگر کل پول خود را برای سلاحتان بدهید، باز هم مطمئنا از دشمن لول بالاتر شکست میخورید که واقعا عذاب آور است.

thedivisiongameplay

گرافیک بازی معرکه است، از نورپردازی و انفجار گرفته تا سایه ها. البته، در این میان باگ موج میزند و گرافیک فنی هم کم نیست.برف ها واقعا شبیه به واقعیت رفته اند و حس واقعیت را به شما القا میکنند. نیویورک نیز کاری میکند که شما احساس کنید وارد نیویورک هستید و یک دوره آخرالزمانی فرا رسیده است. البته در این میان که بسیاری نیز شکایت بر آن داشتند، افکت خون بود که زیاد شبیه به خون نبود!

The-Division-Will-Get-First-Xbox-One-Gameplay-Demo-at-Gamescom-2014-Video-454468-10

در مورد ویژگی‌های نقش‌آفرینی در بازی دیویژن، شما به ترتیب Skill، پرک و Talent دارید که با ارتقا شخصیت و همچنین ارتقا هریک از سه شاخه مقر فرماندهی موارد جدیدی به آن‌ها اضافه می‌شود و اولی همان نقش توانایی‌های Active و دومی و سومی هم نقش توانایی‌های Passive معمول در بازی‌های هم سبک را ایفا می‌کنند. Skill‌ها با اینکه شاید جذاب به نظر برسند، ولی برخی از آن‌ها واقعا مصرف آنچنانی ندارند. مثلا توانایی تقویت سنگر، چیزی نیست که خیلی بتوان از آن استفاده کرد؛ چرا که سنگر‌ها تخریب‌پذیر نیستند که مقاومت بیشتر آن‌ها به درد بخور باشد. یا حتی توانایی Pulse که جای دشمنان یا پس از نصب ماد، جعبه‌های لوت را نشان می‌دهد، خیلی به درد بخور نیست.  شاید اگر  مخفی‌کاری در بازی وجود داشت، این توانایی نقش پررنگ‌تری ایفا می‌کرد. سیستم لوت و جمع کردن آیتم‌ها هم که یوبی‌سافت خیلی روی آن مانور داده بود و حتی دیویژن را یک بازی  (Loot Driven) نام‌گذاری کرده بود، کاملا عملکرد متوسطی دارد. همچنین در بازی قسمتی به نام Echo وجود دارد که بیشتر شما را با افراد نارنجی رنگی کل می اندازد تا اینکه داستانی درست کند، و تنها وظیفه ی شما کشتن آن هاست!در ضمن بگویم در قسمت Loot اصلا انتظار چیز بسیار معرکه را نداشته باشید!

tom-clancys-the-division-gameplay-trailer-0

در مورد قسمت مولتی پلیر و co-op بازی باید اعتراف کنم که بازی معرکه بود. همچنین وقتی که یک تیمی را تشکیل میدادید و با آن به سراغ دشمنان میرفتید جالب تر میشد. یا حتی اینکه در قسمت Dark zone با دوستانتان به سراغ دشمنانی که عمل هایشان معلوم نیست بروید و با آن ها بجنگید، مطمئنا احساس تازگی دیویژن به شما دست میدهد و بازی مورد علاقه‌ی شما را میسازد. متاسفانه، قسمت Dark zone آنقدر سخت است، که شما حتی اگر زورتان را هم بزنید تک نفره نمیتوانید در این قسمت پیروز بیرون بیایید. در واقع یوبیسافت انقدر این قسمت را سخت کرده است که تنها به صورت تیمی برد ممکن است. متاسفانه قسمت دارک زون مشکل زیادی را هم داراست. ابتدا وقتی که برای اولین بارم یک گیمر دیگر را کشتم و به سمت دیگری در حال حرکت بودم، ناگهان انگار 20 گیمر برای کشتن من هجوم آوردند، آن شد که برام سوال شد مشکل از کجاست! متاسفانه قسمت دارک زون طوری است که شما اگر یک گیمر را بکشید مارک میشوید تا بقیه شما را بکشند! همچنین با این اتفاق شما بسیاری از منابع خود را که بیشتر از مرگ معمولیست را از دست میدهید. یوبیسافت در این مورد قول داده است که مشکل را بر طرف کند.

the-division-player-stories-12-15-gameplay-17

یکی دیگر از مشکلات یوبیسافت، این بود که در طی کنفرانس ها به ما میگفت که آزادی عمل و Deathmatch در بازی وجود دارند، که به رسم هرسال یوبیسافت هر دو قسمت غیب شده در بازی به نظر میرسیدند. در کل قسمت انلاین بازی(بجز قسمت دارک زون که دارای مشکلات زیادیست) به لطف match making قسمت خوبی را به وجود آورده.

tctd_4k_pc_01

بازی دیویژن، بازیی است که با داشتن مبارزات pvp به خود میبالد و خود را حریف بازی هایی نظیر call of duty و battlefield میداند. اما در موارد سبک MMO، بازی فقط در بخش گرافیک تعریف زیادی دارد، متاسفانه در این سبک، این بازی فقط یک بازی متوسط است که فقط میتوان به گرافیک آن، بازی را ستایش کرد. اما بیایید به حرف های یوبی سافت که انقدر ما را برای بازی هیجان زده کرده بود(که البته کار یوبیسافت این است که بعد بازی را خراب کند!) و بسیاری را دعوت به پیشخرید و کالکتور بازی کرده بود، با این بازی متوسط روبرو کرد. در کل، بیایید امید داشته باشیم که دیویژن به قسمت های دو و سه کشیده نشود! که دیگر شاید وضعش از همین هم که هست خراب تر شود!

+نقاط مثبت:بارش برف زیبا-Co-op جذاب-گرافیک معرکه-ماموریت های اصلی جذاب

-نقاط منفی:اهمیت نداشتن سطح گیمر و فقط لول شخص-هوش مصنوعی ضعیف دشمنان-تنوع کم دشمنان-کم رنگ بودن داستان در بازی-ماموریت های فرعی خسته کننده

 [review]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا