اخبار کنسول

همه چیز درمورد کنسول بازی ایکس باکس وان و بازی های انحصاری آن در سال 2018

همه چیز درمورد کنسول بازی ایکس باکس وان و بازی های انحصاری آن در سال 2018

پس از اینکه کمپانی سونی یکی از پر طرفدارترین کنسول های بازی را طراحی و روانه ی بازار کرد کمپانی مایکروسافت با فاصله ی کوتاهی از این کمپانی یکی دیگر از کنسول های بازی پرطرفدار را طراحی و تولید کرد که نام این کنسول بازی ، کنسول بازی ایکس باکس وان می باشد که مطمعنا اگر طرفدار کنسول های بازی باشید به خوبی با این کنسول بازی آشنایی دارید و یا حداقل نام آن را چندین بار شنیده اید . هدف اصلی کمپانی مایکروسافت از طراحی و ساخت کنسول بازی ایکس باکس وان این بوده است که این کنسول بازی دارای قابلیت هایی مانند مولتی مدیا و شبکه های آنلاین گیمینگ باشد از این رو قصد داریم در ادامه ی مقاله به بررسی کامل این کنسول بازی و بازی های انحصاری آن در سال میلادی جاری بپردازیم .

همانطور که می دانید کمپانی سونی از این لحاظ که بیشتر از کمپانی مایکروسافت در دنیای طراحی و ساخت کنسول های بازی متعددی بوده است ، سابقه و تجربه ی زیادی دارد اما با جهشی که کمپانی مایکروسافت در دو نسل اخیر خود داشته است تا حدودی توانسته است بازار کمپانی سونی را به چالش بکشد و سابقه و تجربه ی کمپانی سونی را تا حدی زیر سوال ببرد . این دو جهش کمپانی مایکروسافت در زمینه ی کنسول های بازی شامل حضور قدرتمند اولین نسل از کنسول بازی ایکس باکس و ظهور قدرتمند کنسول بازی ایکس باکس 360 می باشد .

می توان گفت که کمپانی مایکروسافت اولین کمپانی و تولید کننده ی کنسول های بازی بود که توانست با کمک شبکه Xbox Live اجتماعات آنلاین گیمرها در دنیای کنسول های بازی را شکل دهد . تمامی تلاش های کمپانی مایکروسافت در این زمینه از جمله ایجاد مفاهیم جدیدی در دنیای کنسول های بازی و عناوین انحصاری به همراه قیمت پایین تر توانست دوران طلایی و موفقی را برای این کمپانی به ارمغان بیاورد و باعث شد تا کنسول بازی ایکس باکس به یکی از موفق ترین و البته فراموش نشدنی ترین کنسول های بازی در بین گیمرها تبدیل شود تا جایی که توانست به اولین انتخاب گیمرها مبدل شود .

ایکس باکس وان
همه چیز درمورد کنسول بازی ایکس باکس وان و بازی های انحصاری آن در سال 2018

تمامی این موفقیت ها و روزهای طلایی تنها برای نسل پیشین کنسول های بازی کمپانی مایکروسافت بود چرا که در نسل هشتم از کنسول های بازی این کمپانی شرایط کمی عوض شد به گونه ای که از آمار فروش این کمپانی نسبت به نسل قبلی کنسول های بازی آن کمی کاسته شد و از میزان علاقه ی طرفداران و گیمرهای نسل قبلی کنسول های بازی این کمپانی نیز کاسته شد ، اگر بخواهیم به دلایل کاهش محبوبیت و البته آمار فروش این کمپانی در نسل هشتم از کنسول های بازی اش اشاره کنیم باید بگوییم ، کمپانی مایکروسافت در نسل هشتم از کنسول های بازی خود تمرکز خود را بر روی بخش های خارج از حوزه ی بازی مانند چند رسانه ای ها در کنار بازی ها گذاشت و در ابتدای کار با کنسول های بازی سخت گیری هایی شدیدی مانند آنلاین بودن دائمی آن ها را اعمال کرد که البته این قانون پس از مدتی لغو شد اما باعث شد گیمرها و طرفداران کنسول های بازی آنطور که باید و شاید به این کنسول بازی توجهی نکنند ،

علاوه بر تمامی این ها کمپانی مایکروسافت عرضه ی کنسول های بازی نسل هشتم خود را کمی به تعویق انداخت و آن ها را با قیمت بالاتری نسبت به نسل قبلی کنسول های بازی خود ارائه داد و تمامی این دلایل کافی بود تا میزان فروش کمپانی مایکروسافت از کنسول های بازی اش نسبت به نسل قبلی آن ها کاهش پیدا کنند و علاوه بر این از محبوبیت گیمرها نیز نسبت به کنسول های بازی این کمپانی کاسته شود . در این زمان که کمپانی مایکروسافت کنسول های بازی خود را با قیمتی بیشتر ، دیرتر عرضه و روانه ی بازار کرد ، رقیب او یعنی کمپانی سونی بیکار ننشست و توانست باز هم بدرخشد .

اما می توان مهم ترین عاملی که از میزان فروش و محبوبیت کنسول های بازی نسل هشتم کمپانی مایکروسافت کاست به تمرکز این کمپانی بر روی بخش هایی خارج از حوزه ی بازی مانند چند رسانه ای در کنار بازی ها که به آن اشاره کردیم ، دانست چرا که کمپانی مایکروسافت در نسل هفتم از کنسول بازی اش تمامی تمرکزش را بر روی خود بازی و ارائه ی یک تجربه ی کاملا جدید و لذت بخش برای گیمرها گذاشته بود و همین دلیل بزرگی بود تا به موفقیت چشم گیری برسد و روزهای طلایی با فروش بالایی داشته باشد .

ایکس باکس وان
همه چیز درمورد کنسول بازی ایکس باکس وان و بازی های انحصاری آن در سال 2018

اما این بار کمپانی مایکروسافت قصد دارد با کنسول بازی ایکس باکس وان به روزهای پر فروش و طلایی خود بازگردد . کمپانی مایکروسافت قصد دارد در کنار ایکس باکس وان یک سیاست جدید را اعمال کند که این سیاست تماشای تلوزیون ، فیلم ، وبگردی و … در یک جعبه است که می تواند کاری کند تا کنسول بازی ایکس باکس وان در کنار بازی های ویدیویی جزء اولین ابزار در اتاق نشیمن باشد . علاوه بر این کمپانی مایکروسافت این بار سیاست های غلط خود را مانند آنلاین بودن دائمی کنسول بازی که در نسل هشتم داشت کنار گذاشته است و با حذف کینکت قیمت کنسول بازی ایکس باکس وان را نسبت به کنسول های بازی نسل هشتم خود کاهش داده است و با وجود تمامی این اصلاحاتی که کمپانی مایکروسافت انجام داده است می توان گفت که احتمال پیروزی کنسول بازی ایکس باکس وان بالا می باشد .

کنسول نسل هفتمی ردموندی ها

از آن جایی که کنسول بازی مانند یک تلفن همراه نمی باشد که کاربران بخواهند آن را دائما در دست داشته باشند و از آن استفاده کنند و بیشتر آن را در اتاق نشیمن خود قرار می دهند و از آن استفاده می کنند معیارهایی مانند جنس بدنه ی کنسول بازی و یا بزرگ و کوچک بودن آن نمی تواند اهمیت چندان زیادی برای کاربران آن و یا گیمرها داشته باشد ، اما طراحی شیک و زیبای کنسول های بازی می تواند جلوه ای ویژه در چشم گیمرها به ویژه هنگام خرید آن ها ایجاد کند . علاوه بر این جایگاهی که کنسول های بازی در خانه دارند اغلب در میز تلویزیون می باشد از این رو می توان گفت بخشی از دکوراسیون خانه را نیز تشکیل می دهند بنابراین باز هم بحث طراحی شیک آن ها حائز اهمین می باشد .

از این رو کنسول بازی ایکس باکس وان نیز دارای طراحی زیبا و شیک تری نسبت به نسل قبلی خود می باشد به گونه ای که از رنگ مشکی یکدستی در سرتاسر بدنه ی آن استفاده شده است . همچنین از لوگوی ایکس باکس در سمت راست کنسول بازی ایکس باکس وان استفاده شده است . درگاه های مختلف موجود در کنسول بازی ایکس باکس وان شامل : درگاه های USB ، خروجی HDMI برای اتصال به صفحه نمایش و یا تلوزیون و همچنین درگاه ورودی برای اتصال کابل های گیرنده تلوزیون های کابلی که در کشور ما چنین درگاه های ورودی قابل استفاده نیستند به همراه کابل اتصال آداپتور و کابل شبکه برای اتصال به اینترنت در عقب این دستگاه تعبیه شده اند .

می توان گفت که طراحی ظاهری این دستگاه تا میزانی از طراحی ظاهری کنسول بازی کمپانی سونی الهام گرفته است چرا که طراحی ظاهری آن به این شکل می باشد که بخشی از آن دارای بدنه ی راه راه مشکی می باشد و بخشی دیگر از آن نیز دارای بدنه ی مات مشکی رنگ می باشد . ویژگی که باعث شده است ظاهر کنسول بازی ایکس باکس وان زیبا و شیک به نظر برسد هماهنگی در بین طراحی دوگانه ی این دستگاه می باشد .

در کنار تمامی ویژگی هایی که باعث زیبایی این کنسول بازی شده است می توان گفت که این نوع طراحی معایبی نیز دارد که یکی از این معایب ابعاد این کنسول بازی می باشد چرا که این کنسول در ابعاد 274 در 79 در 333 میلی متر طراحی و ساخته شده است از این رو ابعاد آن کمی بزرگ تر از نسل قبلی کنسول های بازی کمپانی مایکروسافت می باشد و شاید متناسب با سلیقه ی شما نباشد و از آن جایی که در میز تلوزیون شما قرار می گیرد کمی در دکوراسیون منزل شما البته متناسب با سلیقه ای که دارید تاثیر منفی داشته باشد . از این رو برای خریداری چنین کنسول بازی تقریبا به فضای زیادی احتیاج دارید . توجه داشته باشید که این کنسول بازی تنها برای قرار گرفتن به صورت افقی طراحی و ساخته شده است و اگر زمانی که در آن دیسک بلوری قرار دارد آن را جابه جا کنید ممکن است به عملکرد آن آسیب وارد شود .

کنسول بازی ایکس باکس وان به گونه ای طراحی شده است که کاملا خنک و بدون سر و صدا می باشد از این رو هنگامی که خانواده ی شما خواب هستند نیز می توانید از آن استفاده کنید و لذت ببرید .

ایکس باکس وان
همه چیز درمورد کنسول بازی ایکس باکس وان و بازی های انحصاری آن در سال 2018

و درنهایت تنها ایرادی که می توانیم از طراحی ظاهری کنسول بازی ایکس باکس وان بگیریم ابعاد آن می باشد که کمی بزرگ تر آن را جلوه می دهد .

مشخصات فنی کنسول بازی ایکس باکس وان نیز شامل : درایو اپتیکال بلوری ،  8 گیگابایت حافظه RAM با سرعت کلاک 2133MHz  و پهنای باند 68.26 گیگابیت بر ثانیه ، 32 مگابایت eSRAM با پهنای باند 204 گیگابایت بر ثانیه ، پردازشگر 8 هسته ای ، GPU با سرعت کلاک 853 مگاهرتز و Shader Cores 768 ، حافظه ی داخلی 500 گیگابایت ، اتصال دائمی به اینترنت ، درگاه USB 3.0، گیرنده وایرلس A/B/G/N دو بانده، کابل اترنت و خروجی و ورودی HDMI ، کینکت 2 برای دریافت فرمان های صوتی و حرکتی می باشند .

اگر بخواهیم دو کنسول بازی کمپانی سونی و کنسول بازی ایکس باکس وان را با هم مقایسه کنیم باید بگوییم که در هر کنسول بازی از پردازشگر هشت هسته ای خانواده Jaguar استفاده شده است ، فرکانس کاری هسته های پردازشی در کنسول بازی ایکس باکس وان بیشتر از کنسول بازی PS4 می باشد اما در مقابل قابلیت های گرافیکی کنسول بازی PS4 بیشتر از کنسول بازی ایکس باکس وان می باشد .

می توان گفت عضوی از کنسول های بازی که همیشه تغییر کمی در طراحی و ظاهر آن پدیدار بوده است دسته های بازی بوده اند ، حتی این بار هم کمپانی مایکروسافت در دسته های بازی کنسول ایکس باکس وان تغییر خاصی نداده است و تنها تغییراتی که داده است شامل بهبودهای جزئی می باشد که باعث شده است دسته های بازی کنسول ایکس باکس وان خوش دست تر بشود به گونه ای که کاربران و گیمرها به راحتی بتوانند با آن کار کنند و از آن لذت ببرند . مواردی که بهبود آن ها شامل خوش دست تر شدن دسته های بازی کنسول ایکس باکس وان شد شامل تغییر ابعاد دسته ، تغییر محل قرار گیری چهار دکمه ی اصلی و همچنین تغییراتی در ظاهر دکمه های جهت نما و آنالوگ ها به ویژه کاهش فضا بین شانه های دسته ها می باشد .

مهم ترین ویژگی دسته های بازی در کنسول بازی ایکس باکس وان باتری استفاده شده در آن ها می باشد چرا که این باتری قرار داده شده در این دسته های بازی به گونه ای طراحی شده اند که اگر کاربران از آنها استفاده نکنند میزان شارژ مصرفی آن ها به حداقل کاهش پیدا می کند و درصورت استفاده از آنها تا چند روز دوام می آوردند و کاربر را همراهی می کنند . حتی زمانی که شارژ باتری دسته های بازی کنسول ایکس باکس وان به اتمام برسد شما می توانید دسته های بازی را با کابل به کنسول بازی ایکس باکس وان متصل کنید و به راحتی از آنها استفاده کنید .

جالب ترین ویژگی در زمینه ی دسته های کنسول بازی ایکس باکس وان این است که با استفاده از آنها می توانید یک پارتی گیم به راه بیاندازید و با دوستانتان بازی کنید چرا که کنسول بازی ایکس باکس وان این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید 8 دسته بازی را به آن متصل کنید .

درنهایت باید بگوییم که طراحی دسته های بازی کنسول بازی ایکس باکس وان هیچ ایرادی ندارد و دارای آرگونومی مناسب به همراه طول عمر باتری های قابل قبولی می باشد علاوه بر این تغییرات جزئی در طراحی دسته های این کنسول آن را جذاب تر از دسته های سایر کنسول های بازی کرده است .

ایکس باکس وان
همه چیز درمورد کنسول بازی ایکس باکس وان و بازی های انحصاری آن در سال 2018

یکی دیگر از قابلیت های کنسول بازی ایکس باکس وان این است که این کنسول بازی این امکان را برای کاربران و یا گیمرها فراهم می کند تا بتوانند گیم پلی بازی ها را خیلی سریع و آسان با یکدیگر به اشتراک بگذارند . هدف از طراحی چنین ویژگی در کنسول بازی ایکس باکس وان این است که گیمرهایی که دوست دارند هدشات های پیاپی یا لحظات خاصی را در دنیای بازی های کنسول بازی ایکس باکس وان با دیگر کاربران و یا گیمرها به اشتراک بگذارند خیلی سریع و آسان بتوانند این کار را انجام دهند .

کارآمد و پرانحصاری

البته یکی از معایب کنسول بازی ایکس باکس وان این است که تنها 30 ثانیه آخر گیم پلی بازی شما را در خود ضبط می کند درصورتی که کنسول بازی پلی استیشن 4 ، 15 دقیقه ی آخر گیم پلی گیمر را در خود ضبط می کرد از این رو اگر بخواهیم این قابلیت کنسول بازی ایکس باکس وان را با قابلیت کنسول بازی پلی استیشن 4 مقایسه کنیم باید بگوییم که دارای ضعف زیادی می باشد ، البته برای این مسئله یک راه حل نیز وجود دارد بدین شکل که کاربر می تواند با رفتن به اپلیکیشن Game DVR ، 5 دقیقه ی آخر از گیم پلی خود را ذخیره کند و در صورت نیاز آن را در اپلیکیشن مذکور ویرایش کرده سپس آن را در یوتیوب به اشتراک بگذارد .

علاوه بر این گیمر می تواند فیلمی که ضبط کرده است را فضای ابری مخصوص Sky Drive نیز آپلود کند . به جزء اشتراک گذاری این ویدیوها در شبکه ی اجتماعی یوتیوب و آپلود کردن آنها در فضای ابری مخصوص هیچ گونه امکاناتی نظیر اشتراک گذاری این ویدیوها در سایر شبکه های اجتماعی وجود ندارد . درصورتی در کنسول بازی پلی استیشن 4 امکان اشتراک گذاری ویدیوها به صورت مستقیم در شبکه های اجتماعی و همچنین ایجاد یک شبکه ی اختصاصی برای هر گیمر و همچنین کیفیت بالای استریم ویدیوها نیز فراهم بود . علاوه بر تمامی این ها کاربران و گیمرها در کنسول بازی پلی استیشن 4 بدون انجام هیچ کاری و تنها با گفتن چند جمله می توانستند کاری کنند که چند دقیقه ی آخر گیم پلی آن ها ضبط شود .

در کنسول بازی ایکس باکس وان از برترین قابلیت چند رسانه ای یعنی اسکایپ استفاده شده است که بازی شما را دگرگون می کند چرا که اسکایپ در حین اینکه شما در حال بازی کردن می باشید در حال اجرا می باشد به گونه ای که می توانید با دوستان خود به صورت تصویری در حین اجرای بازی صحبت کنید و از آن جایی که کمپانی مایکروسافت از اسکایپ در کنسول بازی ایکس باکس وان استفاده کرده است تماس تصویری از کیفیت فوق العاده بالایی بهره مند می باشد .

جالب است بدانید که کنسول بازی ایکس باکس وان این امکان را برای شما فراهم کرده است که بتوانید اطلاعات خود را در این کنسول بازی با کامپیوترهای ویندوز 7 و 8 تبادل کنید به گونه ای که می توانید فایل های صوتی و تصویری خود را به صورت مستقیم از کامپیوتر به ایکس باکس از طریق سیستم های ابری یا فلش و حافظه ی داخلی انتقال دهید .

تمامی کاربران و گیمرهایی که علاقه دارند به همراه بازی با کنسول بازی ایکس باکس وان آهنگ و فیلم پخش کنند نیز می توانند این کار را بکنند چرا که کنسول بازی ایکس باکس وان تمامی فایل هایی که در سیستم عامل ویندوز به عنوان فایل های مدیا شناخته می شوند را پخش می کند .

ایکس باکس وان
همه چیز درمورد کنسول بازی ایکس باکس وان و بازی های انحصاری آن در سال 2018

درصورتی که یکی از مشتریان کینکت می باشید به شما توصیه می کنیم که حتما از کینکت برای وارد شدن به کنسول بازی ایکس باکس وان استفاده کنید چرا که وقتی در یک فاصله ی نه چندان زیاد از کنسول بازی ایکس باکس وان قرار بگیرید به راحتی می تواند شما را شناسایی کند ، پس از اینکه کینکت شما را شناسایی کرد به راحتی به شما اجازه ی بازی کردن با پروفایل خودتان را می دهد و این یعنی دیگر نیازی نیست که هر بار وارد کنسول بازی ایکس باکس وان شدید بخواهید اطلاعات اکانت خود را از اول وارد کنید ، جالب تر از همه این است که شما می توانید در هر جایی که از کنسول خود استفاده می کنید به راحتی چهره ی خود را به کینکت نشان دهید تا تمامی اتفاقات پروفایلتان را از قبل ذخیره شده است به شما نمایش دهد .

شما با استفاده از نشان دادن چهره ی خود به کینکت می توانید بازی خودتان را در کنسول بازی ایکس باکس وان را از همان جایی که آخرین بار قطع کردید ادامه دهید . تمامی این ویژگی های جالب کینکت باعث شده است تا کنسول بازی ایکس باکس وان در چند رده بالاتر از کنسول بازی پلی استیشن 4 قرار بگیرد .برای اینکه بتوانید از بازی های انحصاری کنسول بازی ایکس باکس وان استفاده کنید باید حتما آن ها را بر روی کنسول بازی ایکس باکس وان نصب کنید اما این امکان نیز وجود دارد که بتوانید در هنگام دانلود بازی آن را اجرا کنید .

طراحی صفحه استارت کنسول بازی ایکس باکس وان خیلی متفاوت و خیلی زیباتر از طراحی صفحه ی استارت نسل پیشین این کنسول بازی می باشد . طراحی صفحه ی استارت کنسول بازی ایکس باکس وان مشابه رابط کاربری ویندوز می باشد ، از آن جایی که امروزه اکثر کاربران با ویندوز به طور کلی آشنا هستند استفاده از کنسول بازی ایکس باکس وان برای آن ها آسان می باشد اما اگر با محیط ویندوز آشنا نباشید کار با محیط کنسول بازی ایکس باکس وان برای شما کمی سخت خواهد شد .

و در نهایت در کنسول بازی ایکس باکس وان در هر جایی از بازی که آن را قطع کرده باشید با فشار دادن لوگوی ایکس باکس که بر روی دسته قرار دارد به منوی اصلی می روید و از آن جا می توانید بازی نیمه کاره ی خود را ادامه بدهید .

یک کنسول با دو سه مدل

پس از بررسی کامل کنسول بازی ایکس باکس وان ، در ادامه ی مقاله به بررسی بازی های انحصاری این کنسول بازی در سال میلادی جاری یعنی سال 2018 می پردازیم . با توجه به اینکه کمپانی مایکروسافت در سال میلادی 2017 تمامی تمرکز خود را بر روی کنسول بازی ایکس باکس وان ایکس گذاشته بود سال خوبی از نظر بازی های انحصاری برای کنسول بازی ایکس باکس وان و هوادارانش نبود ، با وجود اینکه وارد سال میلادی 2018 شدیم و کمپانی مایکروسافت کنسول بازی ایکس باکس وان ایکس را طراحی و به بازار عرضه کرده است و دیگر مشغولیت فکری ندارد کاربران و هواداران کنسول های بازی ایکس باکس وان توقع دارند کمپانی مایکروسافت بازی های انحصاری متنوع و هیجان انگیزی را برای کنسول بازی ایکس باکس وان منتشر کند .

همه ی گیمرها به ویژه خود کمپانی های تولید کننده ی کنسول های بازی می دانند تنها طراحی و تولید یک کنسول بازی خوب و قدرتمند نمی تواند آن ها را به موفقیت چشم گیری برساند بلکه طراحی بازی های انحصاری متعدد و جذاب در کنار کنسول های بازی نیز حائز اهمیت می باشد و یکی دیگر از معیارهای رسیدن به موفقیت می باشد از این رو کمپانی مایکروسافت باید استودیوهای First Party بیشتری را خریداری کند تا بتواند بازی های انحصاری و هیجان انگیز بیشتری را معرفی و روانه ی بازار کند تا گیمرها با استفاده از چنین بازی هایی از کنسول های بازی این کمپانی نیز لذت کافی را ببرند . از این رو در ادامه به بررسی بازی های انحصاری کنسول بازی ایکس باکس وان که تاکنون منتشر شده است می پردازیم .

Sea of Thieves

ایکس باکس وان
همه چیز درمورد کنسول بازی ایکس باکس وان و بازی های انحصاری آن در سال 2018

بازی انحصاری Sea of Thieves ، توسط استودیوی ریر طراحی و ساخته شده است که اولین بازی انحصاری کمپانی مایکروسافت در سال میلادی جاری می باشد . بازی Sea of Thieves به گونه ای می باشد که دنیای دزدهای دریایی را به شکلی جدید و کاملا منحصر به فرد نشان می دهد . این بازی به گونه ای می باشد که شما و دوستانتان در این بازی نقش دزدان دریایی را دارید که با استفاده از کشتی به مناطق و جزیره های مختلف سفر می کنید و در آن جزیره ها و مناطق به دنبال گنج های بازی می گردید که در حین جستجو در مناطق مختلف و جزیره های گوناگون با کشتی با بازیکنان دیگری رو به رو می شوید که آن ها به شما حمله می کنند و شما باید از خودتان دفاع  کنید .

Black Desert Online

ایکس باکس وان
همه چیز درمورد کنسول بازی ایکس باکس وان و بازی های انحصاری آن در سال 2018

بازی انحصاری Black Desert Online توسط استودیوی پیرل ابیس طراحی و ساخته شده است که در اوایل سال میلادی 2018 منتشر شده است ، بازی Black Desert Online یکی از بازی های نقش آفرینی MMO معروف کامپیوتری است که از رزولوشن 4K پشتیبانی می کند .

Ashen

ایکس باکس وان
همه چیز درمورد کنسول بازی ایکس باکس وان و بازی های انحصاری آن در سال 2018

بازی انحصاری Ashen توسط استودیوی Aurora44 طراحی و منتشر شده است که نقش شما در این بازی یک فرد آواره است که به دنبال جایی بر زندگی و البته برپایی تمدن می گردد که در راه جستجو برای زندگی با حیوانات موجودات وحشتناک و مختلفی رو به رو می شود که برای زنده ماندن مجبور است با آن ها مبارزه کند . ویژگی این بازی این است که شما را به عنوان یک فرد آواره که به دنبال محلی برای زندگی هستید دائما وادار به گشتن و جنگیدن می کند که اگر در این راه بتوانید  سایر بازماندگان و ماجراجویان را نیز پیدا کنید به قدرت شما افزوده می شود و موفق تر خواهید بود .

Crackdown 3

ایکس باکس وان
همه چیز درمورد کنسول بازی ایکس باکس وان و بازی های انحصاری آن در سال 2018

بازی Crackdown 3 توسط چند استودیو شامل استودیو سامو دیجیتال ، استودیو ریگنت گیمز ، ‌استودیو رافین گیمز و استودیو کلودگین طراحی و ساخته شده است که تقریبا سه سال است که عرضه ی این بازی با تاخیر رو به رو می شود . طراحان این بازی ادعاهای جاه طلبانه ای از طراحی این بازی داشته اند اما تاکنون فقط متوجه شده ایم که این بازی قدرت تخریب پذیری بالایی دارد و با وجود اینکه تاریخ مشخصی برای انتشار آن اعلام نشده است هواداران ، طرفداران و گیمرها منتظر انتشار و عرضه ی این بازی هستند .

Deep Rock Galactic

بازی Deep Rock Galactic کنسول بازی ایکس باکس وان
بازی Deep Rock Galactic کنسول بازی ایکس باکس وان

بازی انحصاری Deep Rock Galactic یک بازی مشارکتی علمی تخیلی است که امکان مشارکت حداکثر 4 نفر را در این بازی فراهم می کند ، این بازی توسط گوست شیپ گیمز طراحی شده است ، تاریخ عرضه ی دقیق این بازی نیز هنوز اعلام نشده است اما نقش شما در این بازی دروفی است که باید به سیارات مختلف سفر کنید و در معدن ها با دشمنان به مبارزه بپردازید .

The Darwin Project

بازی The Last Night کنسول بازی ایکس باکس وان
بازی The Last Night کنسول بازی ایکس باکس وان

بازی انحصاری The Darwin Project نیز مانند بازی قبلی که آن را معرفی کردیم یک بازی مشارکتی است که تفاوت و ویژگی منحصر به فردی ندارد و شما در این بازی باید به دنبال بقا و زندگی باشید به گونه ای که در یک شرایط آب و هوایی خیلی بد و نامناسب حرکت کنید و درصورتی که سایر بازیکنان با شما رو به رو شدند با  آن ها مبارزه کنید و آن ها را از بین ببرید .

The Last Night

ایکس باکس وان
همه چیز درمورد کنسول بازی ایکس باکس وان و بازی های انحصاری آن در سال 2018

سازنده ی بازی The Last Night ، آد تیلز می باشد که شما را در نقشی که نام آن چارلی می باشد قرار می دهد ، شما باید در شهری که کامپیوترها و هوش مصنوعی جای آدم ها در شغل هایشان را گرفته اند به دنبال حقایقی بگردید و برای دست یافتن به این حقایق باید با ساکنین این شهر صحبت کنید .

State of Decay 2

بازی State of Decay 2 کنسول بازی ایکس باکس وان
بازی State of Decay 2 کنسول بازی ایکس باکس وان

می توان گفت که در بین بازی های کم هیجانی که برای کنسول بازی ایکس باکس وان طراحی شده اند تنها بازی هیجان انگیز بازی State of Decay 2 می باشد که پر از زامبی و اتفاقات جالب و هیجان است . این بازی به گونه ای طراحی شده است که بازیکنان آن در قالب یک نفر و یا حداکثر 4 نفر باید برای زنده ماندن با زامبی ها رقابت کنند به گونه ای که هر شخصی دارای نقاط قوت و ضعفی است که همه ی گروه باید بتوانند آن نقاط نقوت و ضعف را با کمک یکدیگر پوشش دهند و با یکدیگر در مقابل زامبی ها برای زنده ماندن تلاش کنند .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا