نقد و بررسی بازی ها

نقد و بررسی بازی Far Cry New Dawn

نقد و بررسی بازی Far Cry New Dawn

 

 

پایان بندی فار کرای پنج رو دوست داشتم، ممکنه نظر من رو همه دوست نداشته باشن اما برام جالب بود که برای یه بار هم که شده ما پیروز نمیشدیم و به سمت غروب خورشید قدم زنان صحنه رو ترک نمیکردیم به همین خاطر من یه کم ناراحتم که تحولات بسیار احمقانه بازی Far Cry New Dawn قسمتهای زیادی از اون پایان بندی سیاه و غمگین رو حذف کرده اما روند بازی فار کرای مثل همیشه در اون فضای پساآخرالزمانی سرگرم کننده هست و من یه جستجوی پاکسازی در پایگاه مرزی عالی برای گنج داشتم و کاملا های وی من ها رو وحشی کردم که کنترل اونچه که از هوپ کونتی مونتانا باقی مونده بود رو به دست گرفته بودن مشابه به اونچه که فار کرای سال 2016 برای فار کرای چهار بود،

 

 

بازی Far Cry New Dawn یه دنباله مستقل برای فار کرای پنج هست که همون نقشه رو اصلاح میکنه اما یوبی سافت میتونست کارهای بیشتری برای جدیدتر کردنش انجام بده فقط هفده سال بعد از افتادن بمبهاست و طبیعت کاملا به هوپ کونتی برگشته و یه جورایی انگار مثل قبله. این باعث میشه نیو داون یه نسخه کم هزینه از فارکرای باشه که احتمالا به همین دلیل هست که یوبی سافت براش 40 دلار میگیره به جای 60 دلار اما این حس دژاوو باعث نشد لذتش برای من کم بشه هرچند وقت یه بار میفتادم تو یه محلی که یادم می اومدش و اون آشناییت درواقع یه جورایی باحال بود.

اینکه یه دوست رو داشته باشی و باهاش همکاری کنی هم باحاله حتی اگر اون دوستت فار کرای پنج رو از دست داده باشه. آزادیتون خیلی زیاده تو اینکه تو پایگاه خونگیتون چقدر سرمایه گذاری کنید تا هر چیزی رو توسعه بدید از سلکشن موجود اسلحه ها تا سلامت و بهداشت و اون تصمیمهایی که میتونه در طول حدود هشت ساعت کمپین و ساعتهای بسیار فعالیتهای دوروبرش به شدت روی سبک بازیتون تاثیر بزاره این سفارشی سازی میتونه حتی به یه شکل مسخره ای تا شخصیت بدون اسم بی حرف شما ادامه پیدا کنه. میتونید از پرک پوینت ها و امتیازها برای ظرفیت بیشتر، موجودی بیشتر یا یه پرش دوگانه استفاده کنید.

 

 

بله در بازی Far Cry New Dawn شما دارید یه انسان رو در آینده نه چندان دور آمریکا کنترل میکنید و یکی از امتیازهای شما اینه که میتونید بپرید و وقتی توی هوا هستید یه بار دیگه بپرید. بله چرا که نه ممکنه واقع بینانه نباشه اما حداقل حرکت در اطراف زمین ناهموار هوپ کونتی رو آسونتر میکنه ما یه تغییر موقعیت در ماموریتهای جدیدی که اعزام میشیم داریم که خیلی هم بهش احتیاجه، چیزی که شما رو از هوپ کونتی دور میکنه و به سمت مکانهای عجیب و غریب مثل آلکاتراز، یه پارک تفریحی و یه پایگاه فضایی نابود شده میبره.

ماموریت شما در هر کدوم اینه که یه بسته رو پیدا و سرقت کنید و بعد زنده به هلیکوپترتون برگردید در حالیکه دشمن در تمام منطقه درست پشت سرتونه و به شکل دیوانه واری فرار کردن به سمت خارج محوطه، لحظات به شدت استرس زایی رو ایجاد میکنه قالب Far Cry باید یه آدم تبه کار روانی داشته باشه اما درحالی که دان جدید و دوقلوها میکی و لو دیوانگی چندبرابری رو از خودشون نشون میدن، اونا حتی نمیتونن با ضدقهرمانهای خاطره انگیزتر این سری برابری کنن. با اینکه طراحی شخصیتشون خیلی خوبه اونا یه سری آدم تبه کار تک بعدی نه چندان جالب هستن. این باعث می شود که من تعصب روحی و روانی مذهبی جوزف سید را نادیده بگیرم و من اون قسمت رو که وقتی که در پایان بندی غیرضروری ماجرا سروکله ش پیدا میشه و وجهه اش تقلیل داده میشه رو دوست نداشتم.

 

علاوه بر اینکه اون نبرد پایانی اصلی به اندازه پرش دوگانه نا به جاست و اونقدری هم سرگرم کننده نیست که بازی رو پیش ببره خدا رو شکر بازی Far Cry New Dawn لحظه به لحظه نیو داون ناامیدکننده نیست. یه سری چیزاست که طرفدارهای فار کرای بیشتر از جستجو در پایگاه های مرزی دوست دارند و نیو داون هوشمندانه اونها رو چندبرابر کرده. شما میتونید در هر زمانی از راه فرعی برید تا توی پایگاه هایی که پیش از این پاکسازی شده هستند دنبال منابع بگردید و بعد های وی من ها مجددا مدعی پایگاه میشن، این بار با سربازها و پاداشهای پیشرفته تر من وقت زیادی رو صرف معطل کردن داستان کردم چون بازی در حلقه پایگاه خیلی باحال تره.

اسلحه های مفید بازی Far Cry 5 برای سیستمهای بزرگتر با چهره های اغلب جدید برمیگردن. اینا یه سری همراه مبنی بر کلاس هستند که شما در کنار ماموریتها میبینید که در کنار شما مبارزه میکنن و شما میتونید یکی رو انتخاب کنید که به سبک بازی شما میخوره. اگر کسی رو میخواید که صورت دشمنهاتون رو هدف بگیره شخصیت بازگشته، پاستور جروم، رو انتخاب کنید. اگر کسی رو میخواید که کمک کنه دشمنها و مواد رو تشخیص بده تیمبر، سگ دیده بانتون، رو انتخاب کنید که پسر خوبیه. حالا که بحث اسلحه شد، درحالیکه اغلب مهماتتون اینجا انواع زیبایی از اسلحه های پیستول و اسنایپر رایفلهای آشنا هستند چندتا اسلحه جالب دیگه هم هستند که از همه جالبترش پرتاب کننده اره هست، یک کراسبو با تیغه های اره ای، که سطوح رو با گلوله های کمانه کننده از جا میکنه .

 

 

در بالاترین سطح میتونید تقریبا هر چیزی که سر راهتون قرار میگیره رو با یه شلیک از بین ببرید، از جمله انواع دشمن که با خودشون سپر حمل میکنن یکی از چیزهای مورد علاقه من که دوست دارم تو هوپ کونتی انجام بدم جستجو برای گنج هست که معماهای سرگرم کننده محیطی هستند و در معماهای پرپراستش فار کرای پنج اتفاق میفتن. دنبال کردن سرنخ هایی که به خوبی جا گذاری شدن برای پاداشهای ارزشمند واقعا ارزششو داره. به عنوان کسی که عاشق روند فار کرای هست و هر جا دستش برسه بازی میکنه دیدار دوباره با فار کرای پنج تا حدی نقشه جهان باز رو دوباره اجرا کرد و نیو داون ثابت کرد که هنوز هم در پاکسازی پایگاه ها و ایجاد هرج و مرج تا حد امکان با یک بازیکن یا دونفره، لذت وجود داره.

البته من ترجیح میدادم اون داستان احمقانه و رییس نهایی ناامیدکننده وجود نداشتن اما اعزام ها یه حالت جدید و پر هیجان دارن و ماموریتهای داستانی اغلب هیجان انگیز هستن. بازی Far Cry New Dawn یه تنوع لذت بخشه درحالیکه ما منتظر بازی گنده بعدی فار کرای هستیم. برای دونستن بیشتر در مورد فار کرای سری به بازی Far Cry New Dawn بزنید، یه لیست شش تایی از تغییرات اصلی که در این بازی پیدا میکنید و نقد ما در مورد فار کرای پنج و برای هر چیز دیگری هم با ما در عصر بازی همراه باشید.

جهت خرید بازی با قیمت مناسب به فروشگاه عصربازی مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا