اخبار کنسول

معرفی 8 قابلیت مهم کنسول PlayStation4

همانطور که از عنوان مشخص است در این مطلب قصد داریم شما را با 8 مورد از قابلیت های کاربردی کنسول نسل هشت سونی یعنی PlayStation 4 آشنا کنیم. پس اگر شما هم به مانند من یکی از سه مدل این کنسول افسانه ای را در اتاق نشیمن خود دارد پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید. با ما همراه باشید.

  • تایپ سریعتر با استفاده از Motion Control یا گوشی هوشمندتان: همانطور که احتمالاً می دانید تایپ عبارات و کلمات به هنگام وارد کردن ایمیل و رمز عبور در بخش ها و رابطهای ورودی مختلف کنسول سونی واقعاً خسته کننده است اما در ادامه و با روش هایی که معرفی می کنیم می توانید به راحتی فرایند درج کلمات و عبارات را انجام دهید. زمانی که کیبورد کنسول روی صفحه نمایش داده می شود آنالوگ سمت راست را فشار داده تا قابلیت Motion Control فعال شود این حالت به شما کمک می کند تا راحتتر بتوانید با استفاده از کنترلهای حرکتی عبارات مد نظر خود را وارد کنید. روش دیگر استفاده از برنامه PlayStation است که می توانید آنرا برای دو پلتفرم اندروید و آیفون دانلود کنید. بعد از دانلود این برنامه متناسب با پلتفرم خود، وارد حساب پلی استیشن خود شوید حال وارد بخش تنظیمات و سپس وارد قسمت PlayStation App Connection شوید. فرایند های بعدی را طی کرده و صفحه دوم در برنامه گوشی هوشمند را روشن کرده تا بتوانید تحت کنسول عبارات مد نظر خود را تایپ کرده و موارد دیگر را نیز کنترل کنید.
  • استریم بازی ها به سیستم عامل ویندوز یا مک: در صورت تمایل به این کار کافیست نسبت به نصب نرم افزار Remote Play اقدام کرده و سپس کنترلر دوال شاک خود را با کابل شارژ USB و یا دانگل بی سیم سونی به کامپیوتر متصل کنید. سپس مطمئن شوید که هر دو کنسول و کامپیوتر شما به یک شبکه وای فای متصل هستند بعد از آن فرایند استریم را آغاز کنید.
  • مدیریت لیست دوستان: اگر در حساب خود لیستی از دوستان خود را اضافه کرده اید که مکرراً با آنها چت کرده و بازی می کنید می توانید با ایجاد یک لیست از دوستان نسبت به مدیریت آسان آنها اقدام کنید. برای این منظور مسیر into Friends > Add Favorite Group را طی کرده و سپس دوستان مد نظر خود را اضافه کنید. با این کار دفعه بعد که قصد ایجاد یک بخش چتینگ را داشته باشید قادر هستید تمامی آنها را به یکباره انتخاب کنید

در صورتی که بخواهید یک سری تنظیمات محرمانه و اختصاصی برای یک گروه یا بخشی از افراد تعیین کنید کافیست به بخش Settings > Account > Privacy Settings رجوع کرده و تنظیمات مد نظر خود را در آن اعمال کنید.

  • استفاده بیشتر از باتری کنترلر: همانطور که احتمالاً می دانید اگر کنترلر را تازه خریداری کرده باشید چیزی حدود 8 ساعت می توانید از آن به ازای هر بار شارژ استفاده کنید همین طور که بیشتر از آن استفاده می کنید و کنترلر قدیمی تر می شود این مدت زمان نیز کمتر می شود. این حالت در مقایسه با کنترلرهای نینتندو سوییچ و Xbox که مدت زمان 40 ساعت را پشتیبانی می کنند کمی ناخوشایند است البته راهی را خواهیم گفتم که حداقل می توانید کمی به بهبود این وضعیت کمک کنید. برای این منظور دکمه PS روی کنترلر را فشار داده تا منویی باز شود حال به بخش Sound/Devices رفته و تغییرات زیر را اعمال کنید.

ولوم را به مقدار صفر تغییر دهید. مقدار Light Bar را تحت مقدار Dim تنظیم کنید. حال در همین بخش زمان خاموش شدن کنترلر را بعد از 10 دقیقه تنظیم کنید. البته این تنظیمات تغییر محسوسی را ایجاد نمی کنند اما به هر حال کمی بهبود هم خوب است. روش دیگر در مواقعی که مدت طولانی از کنترلر کنسول استفاده می کنید این است که نسبت به خرید یک داک مخصوص شارژ دسته اقدام کرده و سپس کنترلر دوم خود را در آن قرار دهید تا همیشه یک کنترلر یدکی شارژ شده در اختیار داشته باشید.

  • اشتراک تصاویر و ویدئوهای بازی: اشتراک تصاویر و ویدئوها از گیم پلی بازی شما یکی از قابلیت های مهم کنسول نسل هشتمی سونی محسوب می شود اما انجام این کار در حالت عادی کمی زمان بر است برای راحتی کار می توانید دکمه Share روی کنترلر خود را فشار داده و سپس با مراجعه به بخش Sharing and Broadcast Settings > Share button control type، گزینه Easy Screenshots را انتخاب کرده تا انجام را ساده تر شود در این بخش همچنین می توانید نسبت به تنظیم حساب فیس بوک و توییچ خود نیز اقدام کنید.
  • روشن کردن تلوزیون با کنسول: درست به مانند کنسول نینتندو سوییچ، کنسول سونی نیز قادر تلوزیون شما را روشن کرده و همچین شما می توانید طوری تنظیم کنید که تنها با فشار دکمه PlayStation روی کنترلر خود، ورودی تلوزیون مطابق دلخواه شما تغییر کند. با فرض اینکه کنسول شما از این ویژگی پشتیبانی می کند وارد بخش Settings > System > Enable HDMI Device Link شوید و نسبت به فعال سازی آن اقدام کنید.
  • تغییر عملکرد دکمه های کنترلر کنسول: در حالت عادی خود من به شخصه دلیلی برای تغییر عملکرد دکمه ها و جابه جایی بین آنها پیدا نکرده اما به هر حال سلیقه ها متفاوت است ممکن است شما تمایل به انجام این کار داشته باشید برای این منظور مسیر Settings > Accessibility > Button Assignments را طی کرده و نسبت به جا به جایی عملکرد دکمه ها اقدام کنید.
  • ذخیره بازی ها تحت حساب کلود: با این قابلیت حتی زمانی که هارد دیسک خود را عوض کنید و یا کنسول را از دست بدهید نیز می توانید به سیو بازی های خود دسترسی پیدا کنید برای این منظور کافیست به بخش Settings > Application Saved Data Management مراجعه کرده و مطمئن شوید که این قابلیت در این بخش در حالت فعال قرار گرفته است شما همچنین می توانید در صورت تمایل نسبت به تهیه نسخه پشتیبان از آنها تحت فلش دیسک خود اقدام کنید.

همانطور که ملاحظه کردید قابلیت های مهمی در این کنسول جای خشک کرده اند و شما می توانید بنا به فراخور نیاز خود از آنها استفاده کنید البته قابلیت های بسیار دیگری نیز وجود داشته و همچنین در حال اضافه شدن هستند به عنوان مثال شما می توانید از گوشی هوشمند خود به عنوان کنترلر استفاده کنید یا حتی می توانید نسبت به اتصال کیبورد، مواس و هدست های بی سیم خود به کنسولتان اقدام کنید.

مطلب امروز هم به پایان رسید امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد منتظر مطالب اختصاصی عصر بازی در روزهای آتی باشید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا