ارتباط با ما

عصربازی : برترین بازیهای اکشن سال 2015 ( قسمت دوم )

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

MGSV_The_Phantom_Pain_boxart

سازنده:Kojima Productions
ناشر:Konami
کارگردان:Hideo Kojima
تهیه کننده:Hideo Kojima-Kenichiro Imaizumi-Kazuki Muraoka
طراح:Hideo Kojima
برنامه نویس:Daizaburo Nakamura-Makoto Sonoyama-Shutaro Iida-Takehiro Nomura
هنرمندان:Yoji Shinkawa
نویسنده:Hideo Kojima-Shuyo Murata-Hidenari Inamura-Etsu Tamari
آهنگساز:Ludvig Forssell-Justin Burnett-Daniel James
از سری بازیهای:Metal Gear
موتور بازی:Fox Engine
کنسولها:Microsoft Windows-PlayStation 3-PlayStation 4-Xbox 360-Xbox One
تاریخ عرضه: WW September 1, 2015
سبک:Action-adventure, stealth
مدها: Single-player, multiplayer

خلاصه:

متال گیر سالید ۵: فانتوم پین (به ژاپنی: Metaru Gia Soriddo Faibu Za Fantomu Pein) یک بازی ویدئویی در سبک مخفی‌کاری و اکشن ماجراجویی که توسط کوجیما پروداکشنز و به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی هیدئو کوجیما ساخته شده است، و در تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۱۵ برای پلی‌استیشن ۳، پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس ۳۶۰، اکس‌باکس وان و مایکروسافت ویندوز منتشر شده‌است. این یازدهمین بخش در مجموعه بازی‌های ویدئویی متال گیر و اولین بازی در این سری به حساب می‌آید که بر مبنای دنیای آزاد ساخته شده‌است. رخ‌دادهای این قسمت بلافاصله بعد از نسخهٔ متال گیر سالید: گراند زیروز اتفاق می‌افتد.داستان در سال ۱۹۸۴، و به دنبال رهبر مزدوران «ونوم اسنیک» روایت می‌شود که ریسک رفتن به آفریقا و افغانستان در حین جنگ شوروی در افغانستان را کرده بود تا انتقامش را از افرادی بگیرد، که نیروهایش را نابود کرده بودند و حتی نزدیک بود خودش را در طی وقایع گراند زیروز از بین ببرند.
در فانتوم پین، بازیکن کنترل شخصیت ونوم اسنیک (که همچنین با نام بیگ‌باس نیز شناخته می‌شود) را در مجموعه‌ای گسترده از محیط جهان باز بر عهده دارد. عناصر تشکیل دهنده روندبازی از نسخه گراندزیروز تا حد زیادی در این نسخه بدون تغییر هستند، بدین معنی که بازیکن باید در خفا و بدور از دید دشمن به حرکت از نقطه‌ای به نقطهٔ دیگر جهان بازی ادامه دهد و از دید نگهبانان و دشمنان مخفی باقی بماند. بر طبق نوشته‌های مجلهٔ فامیتسو، کونامی تأیید کرده است که جهان واقع در فانتوم پین، ۲۰۰ برابر از گراند زیروز بزرگتر است و این قابلیت شامل انواع مختلف شرایط آب و هوایی در محیط بازی و گذشت چرخه شبانه‌روزی می‌شود.همچنین با اجرای پوشه ذخیره نسخه گراند زیروز، تصمیماتی که بازیکن در نسخه اولیه گرفته است بر فانتوم پین نیز تأثیر خواهند گذاشت. حرکات اسنیک سریع‌تر شده است و مبارزه بوسیلهٔ فنون «CQC» در این نسخه پابرجا است.
بازیکن ممکن است با وسایل نقلیه‌ای همچون اتومبیل و تانک به گشتن در دنیای بازی بپردازد، و یا با پای پیاده یا سوار بر اسب، و در برخی از مناطق کوهستانی بازیکن می‌تواند به عنوان راه میانبر به سنگ‌نوردی بپردازد. در بازی این امکان وجود دارد برای مبارزه در برابر سربازان دشمن، درخواست پشتیبانی از هلیکوپتر خودی داد و یا تکاورانی به منظور دیده‌بانی منطقه مورد هدف ارسال نمود. اسنیک همچنین قادر به فراخواندن همرزم‌های دارای هوش مصنوعی خود است که شامل: کوئایت، یک زن تک‌تیرانداز در خفا دارای توانایی‌های فراطبیعی. دی-هورس، اسبی دارای یک زین قابل تنظیم برای حمل تجهیزات بیشتر در میدان نبرد. دی-واکر، یک سلاح سریع‌العمل که پشتیبانی از سلاح‌های سنگین را ارائه می‌داد، و دی‌دی، گرگی آموزش دیده در میدان‌های جنگ زده آفریقا که به او در میدان نبرد کمک می‌کرد. توانایی این همرزم‌ها و تأثیرات آن‌ها بستگی به رابطهٔ بازیکن با آن‌ها خواهد داشت.
پس از حوادث و رخدادهای نسخه گراند زیروز و تخریب منطقه نظامی بدون مرز (بهشت بیرونی)، بیگ باس به کما رفت. این دقیقاً زمانی بود که سرگرد زیرو، اسنیک را به آزمایشگاه ویژه‌ای برد و از ژن‌های او برای خلق ابرسربازهای ژنتیکی استفاده کرد. نه سال بعد، او بیدار شد و رهبری گروهی جدید متشکل از مزدوران به نام «دایموند داگ» را بر عهده گرفت. او با اسم رمز ونوم اسنیک، برای پیگیری افرادی که مسئول نابودی منطقه نظامی بدون مرز بودند در طی جنگ شوروی در افغانستان به خاک افغانستان پا گذاشت و همچنین به منطقه مرزی آنگولا و زئیر در طی جنگ داخلی آنگولایی‌ها رفت. در طول راه، با افرادی از جمله رقیب دیرینه‌اش آسلات، و همچنین تک تیزاندازی ماهر دارای توانایی‌های فراطبیعی به نام کوئایت روبرو شد. در حالی که او و بندیکت میلر به دنبال گرفتن انتقام بودند، اسنیک به سرعت از توطئه جدید سازمان سایفر مبنی بر توسعه مدل جدیدی از سیستم متال گیر که با عنوان اس‌تی-۸۴ شناخته می‌شود، با خبر شد.
به دنبال تخریب منطقه نظامی بدون مرز بدست سازمان سایفر، بیگ باس به کما رفت. او نه سال بعد در سال ۱۹۸۴ در حالی بیدار شد که قاتل سازمان سایفر، کوئایت تلاش می‌کرد او را به قتل برساند. بیگ باس توسط مرد مرموزی دارای صورتی باندپیچی شده که خود را اسمائیل می‌نامید نجات پیدا کرد. آن دو در حالی که سعی داشتند از بیمارستان فرار کنند، درگیر تیراندازی بین سربازان سایفر و یکی از واحدهای ویژه فاکس‌هاند به نام سایکیک شدند. پس از یک تعقیب و گریز، اسمائیل ناگهان ناپدید شد و اسنیک را به ادامه فرارش اینبار همراه آسلات (که در حال حاظر برای سازمان دایموند داگ کار می‌کرد) تنها گذاشت. متال گیر سالید ۵: فانتوم پین به شدت مورد تحسین منتقدین قرار گرفت. نسخه پلی‌استیشن ۴ این بازی با میانگین امتیاز ۹۲.۸۱٪ و ۹۳ از ۱۰۰ به ترتیب در وب‌گاه‌های گیم‌رنکینگز و متاکریتیک قرار دارد. وب‌گاه آی‌جی‌ان امتیاز کامل ۱۰ را به این بازی تقدیم کرد و از چگونگی همکاری عملکرد مکانیک روند بازی و ماهیت طبیعی مأموریت‌های بی‌انتها تعریف و تمجید نمود، که به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا تجربیات بیادماندنی خود را بدون انحراف از مسیرهای مورد نظر در مأموریت‌ها خلق کنند.وب‌گاه گیم‌اسپات نیز به این بازی امتیاز کامل ۱۰ را داد و روند بازی و توسعه با مفهوم شخصیت‌ها را مورد تقدیر قرار داد.فانتوم پین به عنوان بیست‌و‌سومین بازی و همچنین سومین نسخه از سری متال گیر سالید به شمار می‌رود که تا کنون امتیاز کامل ۴۰/۴۰ را از مجله محبوب ژاپنی فامیتسو دریافت کرده است.

The Witcher 3: Wild Hunt

TW3_Wild_Hunt_logo_(1)

سازنده:CD Projekt RED
ناشر:CD Projekt RED
ناشر الکترونیک:POL cdp.pl-NA Warner Bros. Interactive Entertainment-PAL Bandai Namco Entertainment
کارگردان:Konrad Tomaszkiewicz-Mateusz Kanik-Sebastian Stępień
تهیه کننده:Piotr Krzywonosiuk-Jędrzej Mróz
هنرمندی:Marian Chomiak
نویسنده:Marcin Blacha-Borys Pugacz-Muraszkiewicz
آهنگساز:Marcin Przybyłowicz-Mikolai Stroinski-Percival-Pedro Macedo Camacho
از سری بازیهای:The Witcher
موتور بازی:REDengine 3
کنسولها:Microsoft Windows-PlayStation 4-Xbox One
تاریخ عرضه: WW 19 May 2015
سبک:Action role-playing
مدها:Single-player

خلاصه:

جادوگر ۳: شکار وحشیانه (به انگلیسی: The Witcher 3: Wild Hunt) یک بازی ویدئویی به سبک اکشن-نقش آفرینی که همراه با محیطی در دنیای آزاد می‌باشد و توسط استودیوی لهستانی سی‌دی پراجکت ساخته شده‌است. این بازی به طور همزمان در ۱۹ مه ۲۰۱۵ برای مایکروسافت ویندوز، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ منتشر شده‌است. این سومین قسمت در سری بازی‌های جادوگر و پس از جادوگر ۲: قاتلین پادشاهان است که از رمانی با همین نام؛ نوشتهٔ نویسنده لهستانی آندری ساپکوسکی اقتباس شده‌است .

روند بازی
روند بازی همانند نسخه‌های قبلی این سری می‌باشد. در جادوگر ۳، بازی در جهانی باز، بزرگتر از هر بازی نقش‌آفرینی دیگری اتفاق می‌افتد و دنیای بازی ۳۰ برابر بزرگتر از نسخه قبلی است و گفته شده محیط بازی، ۲۰٪ بزرگتر از بازی هم سبک خود الدر اسکورولز ۵: اسکایرم خواهد بود.کوچکترین تصمیم‌های بازیکن بر روی اتفاقات دنیای بازی اثر خواهد گذاشت و شخصیت بازی در شرایط گوناگون قادر خواهد بود تصمیم خود را عوض کند. سی‌دی پراجکت، زمانی در حدود ۱۰۰ ساعت را برای اتمام بازی پیش‌بینی کرده است .

Batman: Arkham Knight

Batman_Arkham_Knight_Cover_Art

سازنده:Rocksteady Studios
ناشر:Warner Bros. Interactive Entertainment
کارگردان:Sefton Hill
تهیه کننده: Daniel Bailie-Nathan Burlow
طراح:Ian Ball
برنامه نویس:Ben Wyatt
هنرمندی:David Hego
نویسنده:Martin Lancaster-Sefton Hill-Ian Ball
آهنگساز: Nick Arundel-David Buckley
از سری بازیهای:Batman: Arkham
موتور بازی:Unreal Engine 3
کنسولها:Microsoft Windows-PlayStation 4-Xbox One-OS X-Linux
تاریخ عرضه:June 23, 2015
سبک:Action-adventure
مدها:Single-player

خلاصه:
بتمن: شوالیه آرکهام (به انگلیسی: Batman: Arkham knight) یک بازی بازی ویدیویی در سبک اکشن-ماجراجویی است که توسط راک‌استدی استدیوز و براساس داستان‌های بتمن، ابرقهرمان کتاب‌های مصور دی‌سی کامیکس ساخته شده و چهارمین قسمت اصلی از سری بازی‌های بتمن: آرکهام است. کوین کانروی بار دیگر صداپیشگی شخصیت بتمن را برعهده گرفته است. این بازی در ۲ ژوئن ۲۰۱۵ برای مایکروسافت ویندوز، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ منتشر شد .

داستان اصلی بازی یک سال پس از بتمن: شهر آرکهام در جریان است و بتمن، در اوج توانایی‌ها و قابلیت‌های خود، به نبرد با ضدقهرمانی بنام مترسک، که به شهر آرکهام برگشته تا دشمنان بتمن را متحد کند و طی نقشه‌ای شوالیهٔ تاریکی را به قتل برساند، می‌انجامد. بازی در شهر آرکهام اتفاق می افتد، که بطور آزادانه (open world) قابل جستجو است. نکته مورد توجه در این قسمت این موضوع است که هنگام حرکت در مناطق مختلف از شهر نیازی به صبر کردن و لود شدن نیست که با توجه به نقشه بزرگ بازی نکته قابل اشاره ای می باشد. بسیاری از گجت های قبلی بازی های بتمن همچنان در این بازی نیز مورد استفاده قرار گرفته است، از این جمله میتوان به garpnel gun, line luncher, batarangs و سیستم شناسایی و قدرت مقابله بتمن اشاره کرد. اسلحه “disruptor” برای از کار انداختن یا منجمد کردن اسلحه دشمنان و اسلحه “booby-trap” برای وارد کردن شوک به دشمنانی که هنوز مسلح و آماده نشده اند مورد استفاده قرار میگیرند. بازیکنان با استفاده از شنل بتمن می توانند در سراسر شهر پرواز کنند و در حالیکه پرواز می کنند از گجت هایی مانند batarangs و line-luncher استفاده کنند. توانایی های مبارزات تک به تک بتمن هم در این بازی گستردش یافته است. برای وارد کردن خسارت بیشتر به حریفان بتمن می تواند آنها را به اطراف پرتاب کند البته قدرت و پیچیدگی حمله حریفان نیز در این بازی افزایش یافته است. در این بازی قابلیت جدیدی بنام ” fear takedown” معرفی می شود که بتمن ( قبل از اینکه توسط حریفان شناسایی شود) می تواند تا حداکثر پنج دشمن را همزمان (زمان در این حرکت آهسته می شود) نابود کند .

Battlefield Hardline

Battlefield_Hardline

سازنده:Visceral Games-Additional work
ناشر:Electronic Arts
نویسنده:Rob Auten-Tom Bissell
آهنگساز:Paul Leonard-Morgan
از سری بازیهای:Battlefield
موتور بازی:Frostbite 3
کنسولها:Microsoft Windows-PlayStation 3-PlayStation 4-Xbox 360-Xbox One
تاریخ عرضه:NA March 17, 2015-EU March 19, 2015-UK March 20, 2015
سبک:First-person shooter
مدها:Single-player, multiplayer

خلاصه:

بازی Battlefield Hardline میدان نبرد تندرو یکی از بازی های سبک اکشن , شوتر و اول شخص است که توسط Visceral Games طراحی و ساخته شده به تازگی توسط کمپانی مشهور و محبوب Electronic Arts برای پلتفرم PC به بازار عرضه شده است . برخلاف نسخه های قبلی دیگر خبری از کمپانی DICE نیست و دیگر بر روی این روژه کار نمی کند . طبق گفته سازندگان بازی , سعی شده است تا این نسخه با سایر نسخه هایی که تا به امروز عرضه شده فرق بسیاری داشته باشد . در این بازی پلیر کنترل یکی از پلیس های حرفه ای میامی به نام Nick Mendoza را برعهده دارد و هدف آن دستگیری مجرمان و خلافکاران درجه یک است و تمرکز بیشتر بازی بر روی 9 میلیون کوکائینی است که توسط پلیس ضبط شده . طبق گفته EA بخش مولتی پلیر بازی دارای مدهای مختلفی از جمله Money و Bomb Squad و Carrier Assault بوده و پلیر می تواند با انتخاب آنها تا ساعت ها سرگرمی و هیجان را تجربه کند . سلاح های مختلف و وجود ماموریت های مختلف و نبرد با خلافکاران از جمله بخش های جذاب بازی است که با ادغام گرافیک فوق العاده , خون را در رگ های پلیر به جوش می آورد . برای ساخت بازی از موتور بازی سازی Frostbite 3 استفاده شده است . بسیاربی از بازی هایی که در این چندسال اخیر منتشر شده , سعی کره اند تا در طول بازی علاوه بر آنکه خط داستانی را دنبال می کنند , به پلیر برای انجام ماموریت ها و مراحل به نوعی آزادی عمل داده بشه تا پلیر بتواند لذت بیشتری از بازی ببرد . Battlefield Hardline نیز سعی دارد تا این موضوع را در این نسخه به بهترین شکل ممکن به معرض نمایش بگذارد . گیم پلی که به تازگی منتشر شده این موضوع را تایید می کند . در این ویدئو شما خلع سلاح و اسیر شده و حال باید با استفاده از توانایی های خود جانتان را نجات دهید . این امکان به شما داده شده است تا بتوانید بدون سروصدا دشمنان خود را دور زده و یا حمام خون به راه بیندازید . بسیار مراقب باشید زیرا تصمیمات شما در بازی تاثیرگذار خواهد بود و یکی انتخاب نادرست باعث خواهد شد تا جاناتن را از دست دهید . تکنیک های مخفیکاری مختلفی در بازی وجود دارد که به مرور با آنها آشنا خواهید شد . امسال هم باید منتظر رقابتی زیبا و نفسگیر میان دو ابر قدرت بازی های شوتر و اول شخص یعنی Battlefield و Call Of Duty باشیم . پیشنهاد می کنم این بازی را از دست ندهید .

Wolfenstein: The Old Blood

Wolfenstein_The_Old_Blood_cover

سازنده:MachineGames
ناشر:Bethesda Softworks
کارگردان:Jens Matthies
تهیه کننده:Jerk Gustafsson
طراح:Arcade Berg
آهنگساز:Mick Gordon
از سری بازیهای:Wolfenstein
موتور بازی:id Tech 5
کنسولها:Microsoft Windows-PlayStation 4-Xbox One
تاریخ عرضه:Digital edition-May 5, 2015-Physical edition-AUS May 14, 2015-NZ May 14, 2015-EU May 15, 2015-NA July 21, 2015
سبک:First-person shooter, action-adventure
مدها:Single-player

خلاصه:

وقایع داستانی Wolfenstein: The Old Blood در سال ۱۹۴۶ دنبال می شود و قهرمان بازی هم طبق سنت همیشگی B.J. Blazkowicz است. این بازی به طور کلی دو بخش است: در بخش اول شما می بایستی از یک نگهبان آهنین بگذرید، وارد قلعه Wolfenstein شوید و مشخصات مکان مخفی شدن ژنرال Deathshead را پیدا کنید. در بخش دوم هم که ادامه این قسمت می باشد، شما از دهکده Wulfburg می گذرید که در آن یک باستان شناس ناتزی، به دنبال کشف اسرار نیروهای شیطانی این منطقه و به کنترل در اوردن آنها است. داستان Wolfenstein: The Old Blood قبل از اتفاقات Wolfenstein: The New Order رخ می دهد و دارای گیم پلی همچون The New Order بوده اما این بار شاهد سلاح ها و داستان جدیدی هستیم. این یک بازی شوتر اول شخص است که نقش اصلی آن B.J. Blazkowicz نام دارد؛ یک تکاور آمریکایی که در سال ۱۹۴۶ به نبرد با نیروهای نازی می‌پردازد. در این بازی بازیکنان برای کشتن سربازان دشمن و شخصیت‌های روباتی، از هفت‌تیر، مسلسل، اسنایپ، سلاح‌های تخیلی و مواد منفجره بهره می‌برند. بازیکنان همچنین می‌توانند مخفیانه خود را به دشمن برسانند و با ضربات پی‌در‌پی چاقو کار آنها را بسازند و یا گلوی آنها را ببرند. بعضی از سلاح‌ها به بازیکنان این امکان را می‌دهد که دشمنان را منفجر کنند و تکه‌های بدنشان در محیط اطراف پخش شود. بازی همچنین حاوی کات‌سین‌های خشن با صحنه‌های دلخراش است: شخصی که چاقو وارد پایش شده و توسط بازجو جریان برق به او داده می‌شود؛ بدن شخصی که به وسیله‌ی یک سگ خورده می‌شود؛ دست یک شخص که به وسیله‌ی چاقو بریده می‌شود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا