ارتباط با ما

دنیای ماقبل تاریخ|نقد و بررسی Far cry Primal

و باز هم یوبیسافت به صحنه برمیگردد! ابتدا سری Asassins creed پس از پر فروش شدن، باعث شد که یوبیسافت ریسکی کند و هر سال یک نسخه از این بازی را به خانه ها ما بیاورد، اما دیدیم که چه خراب کاری به بار آمد! حالا هم نوبت رسیده به Far cry، سری بازی که با فروش 3 نسخه اول آنچنان رکورد زد که دهان همه ی رسانه ها باز ماند! بعد از آن، نسخه چهارم آمد ولی متاسفانه دارای مشکلاتی بود و با توجه به نسخه ی سوم فرق آنچنانی نداشت. بعدا یوبی سافت از نسخه جدید Far cry رو نمایی کرد. اما عجیبش اینجا بود که far cry که همیشه با تفنگ و خون همراه بود، اینبار باید با ماموت و پلنگ ما قبل تاریخ بگذرانیم. اما یوبیسافت آنچنان به مردم قول پیشرفت داد که همه منتظر این بازی بودند، حال این بازی رسیده و سایت عصر بازی مفتخر است تا نقد این بازی را به شما ارائه دهد.

نام بازی:Far cry primal

سبک:Action/Adventure/Historic

سازنده: Ubisoft Montreal

ناشر:ubisoft

پلتفرم ها:ps4-Xbox one-Pc

تاریخ انتشار:7 اسفند 94

FCP-Screen-Riding-Sabertooth-BeastMaster-Reveal-151204-5AM-CET

و بالاخره Far cry primal منتشر شد. در ابتدا نمراتی قابل قبول و سپس متا به 77 رسید. نمرات کاربران هم که کاملا غیر قابل قبول بود و کاملا اعتراضانه. شاید اگر یوبیسافت اسم این بازی را چیز دیگری میگذاشت، الان انقدر تاسف نمیخوردیم و این همه هیجان الکی درست نمیشد. و با این کار هم اسم Far Cry همیشگی خراب نمیشد. حالا باید برویم به کوه نوردی، راه رفتن، مبارزه با حیوانات و رام کردن آن ها. دیگر خبری از ماشین ها نیست که با چراغ هایشان شب ها رد میشوند و نگهبانی میدهند. دیگر خبری از موتور و تفنگ نیست بلکه حالا بجای ماشین ماموت جلویتان است! ولی بیایید از اول و قبل از نقد اصلی برایتان بگویم، آنچه که در E3 دیدید و تریلر هایی که منتشر شد را کنار بگذارید چون جز فریب دادن شما چیز دیگری نیستند، بزرگ ترین کاری که primal انجام داد تغییر زمان داستان، اتمسفرسازی و کمی از گیمپلی است!

Mammoth_Hunt_GOLD_1080p_221522

در ابتدا،  وقتی که قدم در دنیای بازی می‌گذارید، قشنگ حس می‌کنید که باید برای بقا بجنگید. باید بکشید تا زنده بمانید، باید خون بریزید تا قبیله‌تان را نگه‌داری کنید. این به خاطر دنیای پویا و بکری است که بازی به شما هدیه می‌دهد. همان طور که در پیش نمایش بازی هم به طور متعدد گفتم، اگر FC:P تنها یک چیز داشته باشد که بتواند به آن افتخار کند محیط و جک و جانورهای آن است. وگرنه بازی همان نسخه چهارم است که انسان‌هایش کمی وحشی تر، بی‌حجاب‌تر و البته خوش‌زبان‌تر شده‌اند. داستان از اینجا شروع میشود که عده‌ای از افراد زخم خورده، که Wenja نام دارند، دیگر صبر و حوصله‌شان به آخر می‌رسد و عزیمت بر سرزمین اوروس می‌کنند. اما در آنجا با قبیله ای دیگر دچار جنگ میشوند. شما در نقش شخصی به نام تاکار ظاهر میشوید و باید این قبیله ها را با هم دیگر به نوعی آشتی دهید. باید برای آن ها سقف درست کنید، از آنها مراقبت کنید و البته آن ها هم به شما کمک خواهند کرد. شخصیت پردازی داستان متاسفانه به نوعی واقعا افتضاح است! و با اینکه یوبیسافت میتوانست داستان را بهتر کند، با صدا گذاری نسبتا افتضاح و شخصیت پردازی بد خراب کاری خودش را بر روی داستان انجام داد!

Far-Cry-Primal-Shot-04

گرافیک بازی کمی بهتر شده است، اما باید گفت در مورد نقشه و طرح بازی، همان است که بود! نقشه به قول خودمان خیلی خر تو خر است و شبیه Far cry 4 است. بازی نسبتا همان گرافیک قبلی را دارد و شاید شما را در ابتدا فریب بدهد که با وجود ماموت ها و حیوانات دیگر شما در بازی جدیدی هستید، اما کمی بعد تازه میفهمید که نخیر! این که همان قدیمیست فقط در یک قالب جدید! از دیزاین و خلاقیت هم که بگذریم! انگار نه انگار باید به دنیای عصر حجر زیبایی های زیادی به طبیعت اضافه کرد.

slideshow_preorder_221059

در مورد گیمپلی بازی، هوش مصنوعی دشمن ها کاملا افتضاح است! انگار نه انگار که ما یک نسل از نسل قبلی جلوتریم و این بازی همان قدیمیست! ناگهان یک حیوان وحشی جلویتان ظاهر میشود و شما هم کم کم برایتان این اتفاق ها جز وقت تلف کردن چیز دیگری نیست. ماموریت ها کاملا بی هیجان شده و اصلا حس خیلی جالبی به بازیکن القا نمیکنند و ناگهان هم یک شخص با نیزه و سپر به سراغتان می آید و به سرتان میکوبد! در بازی چندین قبلیه وجود دارد که شما مثل همیشه(قبلا به نام محیط بود) میتوانید به هریک از آن ها سرک بکشید. در مورد سلاح ها هم که همان سلاح های قدیمی را تصور کنید که حالا به صورت نیزه و تیر کمان و… آمده اند، و به جای تیر اندازی معرکه Far cry دیگر شده است نیزه اندازی Far cry! شما در بازی میتوانید حیوان ها را هم رام کنید و با کمک آن ها به دشمنانتان صدمه بزنید، این باعث شده است که کمی منتنقد ها و گیمر ها از بعضی نقاط منفی بگذرند. مسابقات و مبارزه ها هم سرعت کمی به خود گرفته اند. که شما وقت نسبتا طولانی را نسبت به قبل باید به آن ها اختصاص دهید که باعث میشود بعد دو ساعت از سر بی تنوعی دیسک را بشکنید(البته ایرانی ها دیوانه نیستند 200 تومن الکی را بشکنند! حتی اگر بازی مسخره باشد!).انتخاب سلاح‌های سرد دیگر مثل نیزه هم دربرابر هجوم چند تایی گرگ‌ها آنچنان به کارتان نمی‌آید. از آن بدتر حتی سیستم نبرد با سلاح‌های سرد بازی هم تغییری نکرده است. یعنی تیر و کمان، همان تیر و کمان است  که در خلاقانه ترین حالت می شود دو تیر با آن پرتاب کرد وگرنه نواقصی که از آن در نسخه‌های قبلی وجود داشت هنوز هم برطرف نشده‌اند.

2996294-fcp_screen_pet_wolf_beastmaster_reveal_151204_5am_cet_1449234333

در مورد نتیجه بازی باید اعتراف کرد که Far Cry معرکه ای که همیشه دیده بودیم نبود، در اصل همان فارکرای قدیمی بود! اما همانطور که گفتم در قالبی جدیدتر! یوبیسافت در این کار فقط پول مردم را خورده است. مردم پول میدهند و به نوعی همان بازی قدیمی را تجربه میکنند. ولی، من که در طول سری بازی های فارکرای، هر کدام را بازی کردم، باید بگویم که باز هم بعد نسخه چهارم میگفتم نسخه دوم هنوز هم برایم عالی تر بوده ولی باز هم این نسخه چهارم انقدر بد نبود که کل سری را خراب کند، اما یوبیسافت با انتشار این بازی، من طرفدار را از این سری بازی واقعا راند! باید گفت که برای خیلی ها بازی جز تلف کردن وقت چیز دیگری ندارد، در هر حال سلیقه، سلیقه است و اگر شما این بازی را ترجیح میدهید من به شما توصیه نمیکنم!

[review]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا