ارتباط با ما

بازگشت به ریشه‌ها | اولین نگاه به بازی Battlefield 1

جنگ جهانی اول، جنگی بسیار بزرگ بود که بیشتر کشورهای اروپا را به کام نابودی کشاند، در این جنگ، امپراطوری عثمانی(ترکیه امروزی) در کنار آلمان و در کنار امپراطوری مجارستان- اتریش در مقابل بریتانیا و روسیه و فرانسه و در برخی مواقع آمریکا ایستادند که نتیجه‌ اش شکست بزرگی برای متحدین (متحدین عبارتند از  امپراطوری عثمانی(ترکیه امروزی) و  امپراطوری آلمان و امپراطوری مجارستان- اتریش) بود. اگر قرار باشد به نتایج این جنگ نگاهی بیاندازیم بسیار زمان می برد ولی مهم ترین آن ها از هم پاشیدن امپراطوری های آلمان، مجارستان- اتریش و در انتها عثمانی بود  و در نهایت،  ایجاد پیمان ورسای (پاریس) بود که نتیجه‌ این پیمان بعد از مدتی ظهور رایش سوم نازیسم و نابودی 75 میلیون نفر بود. حالا سری بتلفیلد این اتفاق را محور اصلی جدیدترین نسخه ی خود یعنی Battlefield 1 قرار داده است و می خواهد تا ما را در قلب این جنگ جهانی عظیم ببرد.  جنگی که هرگز هر بازی دیگری جرات وارد شدن عمیق به آن را نداشته است و هر موقع صدی برای بازی‌ سازان بوده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اولین نگاه به بازی Battlefield 1 همراه وبسایت عصربازی شوید.

battlefield-1-hands

اگر اشتباه نکنم اردیبهشت ماه امسال بود که شرکت الکترونیک آرتز از جدید ترین پروژه استودیو دایس با نام بتلفیلد 1 (Battlefield 1) پرده برداشت در ابتدا بسیاری از بازی‌ بازان به این فکر کردند که چرا این بازی Battlefield 5 نام نگرفته است ولی بعد از مدتی الکترونیک آرتز در این مورد شفاف سازی کامل کرد آن ها برای مثال در طی اعلامیه‌ ایی اعلام کردند:

اگر به تاریخچه‌ سری بازی های بتلفیلد (Battlefield) نگاهی بیاندازید عناوینی همچون Battlefield 2124 و Battlefield 1943 و Battlefield 1942 وجود دارد و این بازی محور آن سال ها است پس ما Battlefield 1 را در جنگ جهانی اول دنبال خواهیم کرد.

گرافیک بازی در نگاه اول بی نظیر است، فراس بایت (موتور شرکت الکترونیک آرتز برای ساخت بازی های ویدویی) امتحانش را قبل ها در بتلفیلد 4 و فیفا 15 و 16 پس داده است و محیط جنگ جهانی اول به لطف این موتور (انجین) بسیار دیدنی شده است جوری که در تریلر ها و تصاویر منتشر شده از این بازی قدرت این موتور گرافیکی را به راحتی درک خواهید کرد. سایه ها، افکت ها، نور پردازی ها، طراحی کاراکتر، سایه زنی همه و همه نوید یک بازی بی نقص را در سری بتلفیلد و یا حتی کل بازی های شوتر اول شخص (FPS) می دهد. بر خلاف رقیب دیرینه این سری (بتلفیلد) این بازی یک عقب گرد اساسی داشته است تا به ریشه های شوتر اول شخص نگاهی مجدد بیاندازد این بار بسیار فلش بک بزرگی زده شده است و این موضوع ممکن است حرکت ریسکی برای این بازی باشد.Battlefield1_Reveal_04.0

یک بازی برای شکوفا شدن فقط نیاز به گرافیک فنی ندارد نیاز به یک گیم پلی دارد مخصوصاً در ژانر شوتر اول شخص (FPS)، ما در تریلر ها و تصویر منتشر شده از بازی تا بحال انواع و اقسام سلاح ها رو دیدیم از شمشیر گرفته تا مسلسل و یا حتی خمپاره و بمب افکن و یا حتی گرز! حتی مدیران دایس و الکترونیک آرتز به وفور اعلام کرده اند:

در بتلفیلد 1 همواره دنیایی وسیعی خلق شده است و این موضوع از جنگ جهانی اول بر گرفته شده است اکثر مردم جهان از جنگ جهانی اول اطلاعات زیادی ندارد و تنوع سلاح آن را کم و همینطور آن را ابتدایی میخوانند ولی اینطور نیس سلاح ها در جنگ جهانی اول به هیچ وجه از جنگ جهانی دوم کمتر نیست و چه بسا در مواردی  قدرتمند تر باشند. خاطرات سلاح های تک تیر و باروتی جلوی شلعه افکن ها و تانک های سبک جنگ جهانی اول را گرفته اند!!

در زمین خسته می شوید در هوا نیز ماموریت خواهید داشت تا هواپیما های دشمن را از بین ببرید در هوا هم خسته شدید می توانید سوار بر اسب دشمنان را به دو نیم کنید. گیم پلی بازی در نگاه اول بسیار روان و دلنشین است این کارِ  استودیو دایس است،  ما در بتلفیلد 3 و بتلفیلد 4 این موضوع رو دیدیم و حالا در چالشی سخت تر دایس در نگاه اول بهترین عملکرد خود را به نمایش گذاشته است.

هنوز دایس اطلاعات جامع‌ایی درباره‌ی بخش داستانی این بازی نداده است ولی احتمال می رود که بازی بر روی شخصیت های مختلف برای کشورهای مختلف جریان پیدا کند به طوری که در هر جنگ شخصیت ها سوییچ شوند یک احتمال کمی است که فقط شخصیت بازی یک آلمانی باشد ولی به هر حال ها شخصیت های مختلف برای کشورهای مختلف احتمال قوی تری است.این بخش برای سری بازی های بتلفیلد همواره در برابر رقیبش نقطه ی ضعف محسوب می شده است ولی حالا هر دو این بخش را به نوعی فراموش کرده اند.

Battlefield1Battlefield1_Reveal_02.0

در تصاویر بالا دو کاراکتر را می بینید که احتمال می رود هر کدامشان برای یکی از کشورهای جنگ جهانی اول یک شخصیت اصلی باشد! اگر به بافت ها دقت کنید به شاهکار فراس بایت و دایس بزرگ پی خواهید برد. اگر بتلفیلد 4 را مولتی پلیر بازی کرده باشید احتمال قریب به یقین شما عاشقش شده اید 64 بازیکن در یک مپ اختصاصی؛ حال شما این 64 بازیکن  را در جنگ هوایی و دریایی و زمینی خواهید داشت و می توانید از این موضوع لذت ببرید. بخش جنگ هوایی با توجه به تریلرها  بسیار زیبا از آب در آمده است هواپیما بمب افکن، هواپیما رگباری گلوگه دو بال هم وجود دارد که بسته به نوع درخواست تان در بخش مولتی پلیر (چند نفره) قابل تغییر است.

battlefield-1-box-art-1

در اولین نگاه به این بازی،  این دست پخت دایس عالی جلوه می کند ولی با این حال تا زمان عرضه هنوز هم جای ترس وجود دارد و باید کار بیشتر بر روی بازی انجام بدهند تا شکستی در کار نباشد و با یک شاهکار مواجه شویم، ما از بخش داستانی این بازی تقریباً هیچی نمیدانیم و اگر این ضعف در بخش داستانی بتفیلد 4 به بتلفیلد 1 منتقل شود باید انتظارات شکست را قوت ببخشیم زیرا این بازی فقط نمی تواند بر پایه بخش آنلاینش پا بر جا باشد آن وقت چه فرقی با یک بازی در سبک شوتر کامل آنلاین نظیر Tom Clancy’s The Division خواهد داشت؟ به جز یک بخش داستانی بی روح و خسته کننده؛ گیم پلی در نگاه اول زیبا بود و گرافیک بی نظیر، سلاح ها گوناگون هستند و تنوع هایشان بسیار؛ ولی مشکلی که باقی می ماند این است که آیا همه‌ی این سلاح ها در بازی کار آمد هستند یا فقط لیست شده تا به بازی جان تازه ببخشند تا زمانی که سوار بر اسب با شلعه افکن یا گرز این بازی را تجربه نکنم نا امید خواهم ماند زیر این حالت بسیار زیبا می شود.Battlefield1_Reveal_07

سخن آخر

رقیب این مجموعه، بر خلاف باز خوردها همچنان به پیش روی در تاریخ ادامه می دهد و به عصر کشتی های فضایی رسیده است و جنگ را در وضعیت بی جو فضا برده است که بازخوردهای منفی اش از باز خورد های موافقش بیشتر بود و این موضوع راه را برای عرضه بتلفیلد 1 برای الکترونیک آرتز باز و هموار می کند تا ریشه های این سبک را باری دیگر به جهانیان نشان دهد این بازی قرار است تا در تاریخ 21 اکتبر 2016 (میلادی) مصادف با 30 مهر 1395 (شمسی) برای پلتفرم های پلی استیشن 4 و اکس باکس وان و کامپیوتر شخصی عرضه شود و رقیب  آن هم در  ماه آبان منتشر خواهد شد که این موضوع انتخاب را برای خرید باز می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا