ارتباط با ما

افتخار همه چیز است | پیش نمایش بازی For Honor

افتخار، در گذشته همه به دنبال آن بوده‌اند و در گذشته این افتخار بوده است که پول و زندگی راحت را برای مردمان قبل از ما به ارمغان می آورده است. هر چه که بوده، مهم بوده است که هر کسی در زمان‌های نه چندان دور و نزدیک به دنبال آن بوده‌ است. اگر شما هم دقیق باشید می توانید هرجایی هم اکنون هم، کسانی رو مشاهده کنید که به دنبال افتخار برای خود می گردند. افتخار باعث غرور و سرافزار فرد خواهد شد و شاید بتوان افتخار هم در کنار پول برای یک شخص ارزشمند دانست که هر کسی می تواند آن را به دست بیاورد. اما افتخار چگونه به دست می آید؟ یکی از جدیدترین بازی‌های در حال ساخت شرکت یوبی سافت، برای افتخار (For Honor) نام دارد که افتخار جنگجویان را می خواهد تا با جنگ و خونریزی به تصویر بکشد! در ادامه می خواهیم نگاهی به یکی از جدیدترین پروژه‌های در حال ساخت شرکت یوبی سافت به نام برای افتخار (For Honor) بیاندازیم تا مشاهده کنیم یوبی سافت چه عنوانی را می خواهد تا به مخاطبانش ارائه دهد! با ما در ادامه همراه باشید.

جنگی برای افتخار

عنوانِ برای افتخار (For Honor)، بر اساس افتخاری بر پایه‌ی جنگ روایت خواهد شد و در داستان بازی بنظر می‌آید که سه گروه‌ی وایکینگ، شوالیه و در نهایت سامورایی‌ها حول محور داستان باشند. متاسفانه به لطف یوبی سافت، اطلاعات بسیاری از این بازی به دست نیامده است که این بازی بخش داستانی‌اش به چه شکلی روایت خواهد شد، فقط این بخش توسط این شرکت تایید شده است و یوبی سافت هم علاقه‌ای به منتشر کردن اطلاعات بیشتری از این بازی را هم، بنظر ندارد. اما در تریلرهای این بازی و در نمایش گیم پلی، به نظر می‌رسد که یوبی سافت در این بازی می خواهد تا کنترل هر سه گروه را به بازی‌بازان اعطا کند ولی چگونه این امر ممکن خواهد بود؟! اگر بخواهیم بر اساس حدس و گمان پیش برویم باید بگوییم مثل اینکه شما باید در این بازی و در پایان هر مرحله، جا به جا شوید و از گروه وایکینگ به سامورایی و یا شوالیه به سامورایی سوییچ شوید! اما این کار که بنظر جالب نمی‌ رسد و پایان بازی بایستی در این حالت چگونه رقم بخورد. سوال‌های بسیار زیاد است، این گروه بر سه چه موضوعی در حال ستیز هستند و به دنبال چه چیزی هستند؟ آیا این سه گروه فقط به دنبال جنگ هستند و تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند با هم صلح کننند؟ اگر قرار باشد به هر سه گروه به یک اندازه توجه شود، پایان بازی در خطر خواهد بود و دچار ضعف خواهد شد مگر اینکه یکی از گروه در پایان مرحله آخر، هدایت شما را در کنار خود داشته باشد و بتواند تا در آن ماموریت دو گروه دیگر را از بین ببرد! این سوالات بدون جواب است که ذهن طرفداراناین بازی را گیج کرده است که قرار است این بازی از لحاظ بخش داستانی در چه حدی باشد.

VikingWalkthrough_255604

به غیر از این موارد ما فقط شاهد این بودیم که در بازی سه گروه با قدرت‌های خاص وجود دارند. شوالیه ها که دارای قدرت بالایی در شمشیر زنی هستند و تجهیزات بسیار خوبی هم در اختیار دارند. سامورایی‌ها که دارای چابکی و تکنیک بسیار بالایی در شمشیر زنی هستند که این مهارت‌ها در گیم پلی منتشر شده از این بازی در مقابل وایکینگ‌ها بنظر که ناکارآمد بود و در نهایت وایکینگ‌های که دارای جثه‌ی تنومند و قدرت بدنی بالا هستند و سلاح اصلی آن‌ها هم تبر است که در مبارزه با سامورایی‌ها نقش مهمی  را ایفا کرد.

مخلوطی از واقعیت و دنیای بازی

بنظر بسیاری از افراد، گیم پلی مهم‌ترین بخش یک بازی است! گیم پلی بازی برای افتخار (For Honor) در نگاه اول بسیار خوش رنگ و لعاب به نظر می‌رسد. هر گروه، قابلیت‌های مخصوص و منحصر بفردی خواهد داشت که باید به کنترلر کردن هر گروه عادت کنید. اما برای شروع گروه شوالیه‌ها را در نظر بگیرید. در تجهیزات نبرد آن‌ها سپر و شمشیر نقش مهمی دارد! اگر شمشیر در دست راست شخصیت بازی باشد شما می‌بایست با استفاده از شوکر سمت راست دسته‌ی خود در پلی استیشن 4، شمشیر وی را به حرکت در بیاورید و سپر واقع شده در دست چپ را هم با شوکر سمت چپ به حرکت در بیاورید و از خود دفاع کنید. جالب است، اینطور نیست؟ در گیم پلی نمایش داده شده از این بازی، شما باید برنامه‌ای جامع برای نوع حمله‌ی خود به سمت حریف داشته باشید چون که مبارزات تن به تن سخت‌‍تر از قبل هستند. البته در نمایش‌ها، هوش مصنوعی دشمنان بسیار ضعیف جلوه می‌کرد و هنوز جای کار بسیاری در این بخش وجود دارد.

For-Honor-7-e1435772536140

بسته به نوع برنامه‌ی شما، می‌توانید دفاع مطلق انجام بدهید یا از گارد خود بیرون آمده و با دشمنان خود رو به رو شوید و جان خود را با ریسک‌هایتان به خطر بیاندازید. البته اگر می‌خواهید فردی میانه رو در این بازی باشید، باید به موقع دفاع و به موقع حمله کنید و به  عبارت دیگر باید در لحظه بجنگید. دیگر نکته‌ای که ممکن است سوال‌های بسیار زیادی برای طرفداران این بازی ایجاد کرده باشد آن است که در بخش آنلاین (تمرکز بیشتر سازندگان را طبق گفته‌ی خودشان به همراه دارد) اگر طرف مقابل شما فقط دفاع کند بازی بسیار کند پیش خواهد رفت و یک طرفه خواهد بود که هنوز ما جوابی برای این موضوع پیدا نکرده‌ایم.

آتشی به گرمای خورشید، زره‌ای به مقاومت یک فولاد

شاید در نسل فعلی، انتظارات از قسمت گرافیک بسیار پر رنگ‌تر از هر نسل دیگری شده است. اما بیایید جوابی که می‌خواهم آخر کار بدهم را همین الان بدهم. بازی برای افتخار (For Honor)  در قسمت گرافیک در نمایش‌هایش بسیار موفق ظاهر شده است. اتمسفر بازی در زمان نبرد، حس نبرد واقعی را به بازیکنان می‌دهد و طراحی زره و شمشیر جنگجویان  در سطح بسیار خوبی قرار دارد. در نمایش این بازی در E3 2016 شرکت یوبی سافت، زمان نبرد بین وایکینگ‌ها و سامورایی‌ها در قلعه‌ی سامورایی‌ها آتش خودنمایی می‌کرد و سطح طراحی آن بسیار خوب بود که نظر بنده را جلب کرد.

en-INTL-L-Xbox-One-E32016-ForHonor-29G-01040-RM8-mnco

اما در برخی از قسمت‌ها گرافیک بازی هنوز هم باید پیشرفت را در سر لوحه کار خود قرار بدهد. ما معمولاً در تریلرها و گیم پلی بازی‌های یوبی سافت شگفت زده می‌شویم و وقتی که محصول عرضه می‌شود ما شاهد یک دانگرید بزرگ در بخش گرافیک می‌شویم که به لطف شرکت یوبی سافت ما دیگر در این قسمت از این بازی شاهد دانگرید نخواهیم بود. اینطور نیست یوبی سافت جان؟

سخن آخر

در اولین نگاه به این بازی، بازی برای افتخار (For Honor) یک بازی خوش ساخت با محوریت جالب و جدیدی است که کمتر بازی‌ای در این زمینه قدم بر داشته است. اگر یوبی سافت توانسته باشد حدس و گمان ها را با جواب های درست پاسخ بدهد دیگر ما با اطمینان می‌توانیم بگوییم با بازی ساده‌ای رو به رو نخواهیم بود و از همین الان می توانید تا تاریخ 14 فوریه 2017 (میلادی) مصادف با سه شنبه 26 بهمن 1395 (شمسی) برای این بازی مجهول صبر پیشه کنید. در آخر هم بد نیست بدانید این بازی در سبک هک اند اسلش (Hack And Slash) قرار می‌گیرد و برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، اکس باکس وان، کامپیوترهای شخصی در حال ساخت و توسعه می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا