ارتباط با ما

آینده در گذشته|اولین نگاه به بازی Horizon:Zero Dawn

در سال 2013 بود که گوریلا گیمز بازی Killzone: Shadow Fall را برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر کرد همون اول که بازی منتشر شد نقد های منفی‌اش به مراتب از بازخوردهای مثبت‌اش بیشتر بود تا جایی رسید که در پایگاه متاکرتیک  این بازی به نمره‌ی 72 بسنده کرد تا پلی استیشن 4 بی شوتر نماند اما بلا فاصله بعد از لانچ این بازی، این استودیو از پروژه بلند پروازانه‌اش رونمایی کرد تا قدرتش را به رخ رقبا بکشد، این بازی چیزی نبود جز؛ Horizon Zero Dawn که آینده‌ی عصر حجری را در قالب یک بازی اکشن نقش آفرینی می خواهد عرضه کند. سونی و طرفداران، به این بازی اکشن نقش آفرینی استودیو گوریلا گیمز بسیار واکشن نشان دادند واز آن استقبال کردند.  برای کسب اطلاعات بیشتر و اولین نگاه به این بازی با وبسایت تحلیلی، خبری عصربازی همراه باشید.

اولین چیزی که در بازی خودنمایی می کند ربات های غول پیکر  هستند که هیچ هماهنگی‌ایی با محیط بازی ندارند، محیط بازی و سبک زندگی مردمان قبیله‌ی Aloy (شخصیت اصلی) هیج تفاوتی با انسان های اولیه ندارد؛ ولی سلاح ها و ربات ها نوید آینده را می دهد و فقط یک احتمال برای این تداخل زمانی می توان تصور کرد که آینده با گذشته گره خورده است. بله؛ شاید گیج کننده باشد ولی ممکن است! در تریلر ها به وضوع می بینیم که Aloy می خواهد سر در بیاورد که این اتفاق به چه دلیلی و چگونه رخ داده است و می خواهد تا راز این تغییر را پیدا کند اینجور که پیش می‌ رویم بازی ادونچر شد!  چیزی که ما تا اینجا می دانیم این است که سال ها پس از زمان حال حاضر (2016)، زمین دیگر خاصیت قابل سکونتش را از دست داده است و ربات ها زمین را تسخیر کرده اند و همه‌ی انسان های باقیمانده را می کشند حالا چرا و به چه دلیل؛ بماند.

Horizon

ربات ها محور اصلی داستان در کنار Aloy است، در گیم پلی های منتشر شده از این بازی دیدیم که Aloy از تیر و کمان و تیغه و همینطور تفنگ مخصوص شلیک بند نگه دارنده بهره می برد که می تواند حتی سر سخت ترین ربات ها هم از پا در بیاورد، سلاح اصلی Aloy تیر و کمان منفجره است که حتی در مواقع پایانی با دقت بالا به نقطه‌ی قوت ربات شلیک شود. گفتیم شلیک بند؟ یکی از مهم ترین بخش های کشتن یک ربات قدرتمند متوقف کردن آن از حرکت است که تفنگ مخصوص شلیک بند برای میخکوب کردن ربات های به کار می آید و نقش پر رنگی دارد زیرا اگه قادر به متوقف کردن ربات نباشید شلیک هم نمی تونید بکنید. خوشبختانه سونی جزییات زیادی از سلاح اصلی Aloy منتشر کرده است که می توانید در زیر تمامی اطلاعات منتشر شده را تماشا کنید.
Aloy-BOWSجالب است بدانید که طول کمان Aloy صد و سی سانتی متر است و به صورت Cross Bow تیر شلیک می کند، اگر از سلاح Aloy فاصله بگیریم به محیط پیرامون این بازی بر می‌خوریم که خیلی زیباست. البته شایعه شده بود که در ایالت کلرادو این بازی جریان پیدا خواهد کرد و همینطور تصاویری برای اثبات این ادعا بود که می توانید اینجا بخوانید. محیط این بازی قرار است به اندازه‌ی کافی بزرگ باشد که بازیکنان بتوانند در آن به گشت و گذار بپردازد و لذت ببرند. استودیو گوریلا گیمز سعی کرده است که کیفیت را فدای کمیت نکند و این استودیو تلاش خود را می کند تا بازیکنان را راضی نگه دارد پس باید انتظار داشته باشیم محیط وسیعی همراه این بازی زیبا باشد.

image_stream-28638-3283_0002

دیگر موضوع مهمی که در Horizon:Zero Dawn دیدیم انتخاب دیالوگ بود! ما انتخاب دیالوگ را در بازی‌های نظیر The Walking Dead تجربه کردیم ولی نمی دانیم آیا در این سبک بازی که داستان محوری، خاصی را دنبال نمی کند انتخاب به جایی بوده است یا نه! مثلاً در گفت و گو با یکی از اهالی دهکده در مورد ربات ها حرف بزنیم؛ چه روندی را در داستان بازی خواهیم دید؟ پس نمی توان انتظار داشت گفت و گو ها نقش مهمی در داستان بازی داشته باشند؛ حداقل اینجوری پیش بینی می شود و صرفاً برای دادن ماموریت ها است و بس . یا حداقل شخصیت ها نمی توانند در این بازی تصمیم های شما را الکی به خاطر بسپارند!

HorizonZeroDawn

شما وقتی بخوایید تا Aloy را قوی‌ تر و مجهز تر کنید باید در سیستم Crafting بازی، تجهیزات ربات ها را سر هم کنید تا سلاح های گوناگون و یا مهمات بدست بیاورید. ما در گیم پلی این بازی به وضوع دیدیم که سیستم  Crafting این بازی شاید از بازی The Last Of US الهام گرفته باشد زیرا شباهت بسیار دارد ولی اگر از این موضوع بگذریم. این سیستم به بازی بازان کمک شایانی در تجربه‌ی بهتر این بازی می دهد. همانند همان تجربه‌ایی که در The Last Of US داشتیم، لذت بخش بود که می توانستیم با کمی الکل و پارچه و شیشه یک کوکتل مولوتوف دست ساز بسازید و از آن برای کشتن زامبی های بی مغز استفاده کنید.

Crafting

 شاید اسب سواری در بازی Witcher 3:Wild Hunt را دوست داشته باشید اما ربات سواری در Horizon Zero Dawn را چه طور؟ یکی دیگر از قابلیت این Aloy همه کاره، هک کردن سیستم پردازشی ربات های اسب نما هست. که در جا به جایی بهتر در این بازی می توان به کمک بازی باز بشتابد و تجربه‌ی بهتری را رقم بزند همان گونه که در بازی Witcher 3:Wild Hunt دیدیم. به نوعی این ها ماشین های قدیم و آینده هستند!

123

اگه بخواییم رو راست باشیم گوریلا گیمز تا قبل از این بازی به جز بازی شوتر تجربه‌ی دیگری نداشته است و این بدان معنا است که مسیر سختی در پیش روی این بازی و این استودیو است، مسیری که در صورت موفقیت می تواند آینده‌ی درخشان تری برای این استودیو داشته باشد. اگر دقت کنید می فهمید که رابطه‌ی قابل مفهومی بین این استودیو و ربات ها هست! در Killzone (مجموعه) هلگاست ها ربات های آدم کش بودند که به جان مردمان سیاره Vektan افتاده بودند و حالا این ربات های غول پیکر حیوان نما هستند که در خود سیاره زمین به جان انسان ها افتادند. بازخوردها، تریلرها، گیم پلی ها از این بازی که تا به حال منتشر شده؛ همه و همه بسیار قدرتمند و گیرا بودند و بازیکن را درگیر می کند. ولی باید منتظر موند تا فهمید آیا استودیو گوریلا گیمز به هدف والای خود می رسد یا خیر؟ من صرفاً نمیدانم باید نگران این بازی باشم یا اینکه خیالم بابت شاهکار شدن این بازی جمع باشد چون که استودیو معتبری نظیر گوریلا گیمز در حال ساخت این عنوان است. واقعاً نمیدانم ولی این را قطعاً می دانم که شما را هم همین موضوع(نداشتن تجربه گوریلا گیمز برای ساخت عناوین RPG)از خاطر جمعی به دو دلی تشویق می کند، ولی به هر حال باید صبر کنیم تا نتیجه‌ی دست پخت این استودیو را بچشیم.

image_298092_full-e1380603436258-640x360

در پایان نیز باید اعلام کنیم که این بازی قرار است به صورت کاملا انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای پلی استیشن 4 در تاریخ 28 فوریه 217 (میلادی) مصادف با سه شنبه 10 اسفند 1395 (هجری شمسی) منتشر شود و این بازی به دست استودیو گوریلا گیمز در حال ساخت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا