نقد و بررسی بازی ها

نقد و بررسی بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds

نقد و بررسی بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds

بازی میدان جنگ بازیکنان ناشناخته ” PlayerUnknown’s Battlegrounds ” یکی از بازی های جدید منتشر شده برای کنسول های بازی محبوب و پرطرفدار ایکس باکس وان می باشد که دارای نسخه ای مخصوص برای کامپیوتر های شخصی نیز است. از این رو تعداد زیادی از کاربران می توانند امکان بازی کردن آن را تجربه کنند. اما متاسفانه کاربران کنسول بازی PS4 شرکت سونی حداقل بر روی دستگاه شخصی خودشان توانایی تجربه کردن این بازی را نخواهند داشت. این بازی توسط Bluehole Studio Inc., PUBG Corporation در حال توسعه است و برندن گرین آن را طراحی کرده است و شما برای داشتن آن باید چیزی در حدود 25 پوند را هزینه کنید. این بازی چند نفره، فضایی همانند مسابقات Battle Royale دارد و هرکس به دنبال موفقیت خودش است. با توجه به فروش چند میلیون نسخه‌ ای بازی و استقبال خیلی خوب بازیکنان، تاکنون مدت زمانی که بازیکنان مشغول تجربه میدان جنگ بازیکنان ناشناخته بوده ‌اند از 25 هزار سال گذشته است.

اول از همه قبل از اینکه بخواهید بازی را تجربه کنید باید بگویم که شما برای اجرا کردن این بازی بر روی کامپیوتر به یک سیستم قدرتمند نیاز دارید تا بتوانید بازی را در کیفیت Full HD 1080P با  نرخ 60 فریم بر ثانیه تجربه کنید. امام کنسول بازی ایکس باکس وان ایکس این امکان را به شما می دهد که PUBG را با نرخ 30-40 فریم بر ثانیه در کیفیت 4K ملاحضه کنید. البته در هر دوی این گزینه ها شاهد لگ زدن و افت فریم نیز بودیم. همچنین این نسخه تنها یک پیش نمایش است که برای کنسول شرکت مایکروسافت ارائه شده و برای دیدن نسخه ای نهایی باید زمانی در حدود 1 سال را منتظر بمایند.

امسال شاید یک سال عالی برای بازی های انحصاری کنسول ایکس باکس وان نباشد، اما حداقل مایکروسافت این فرصت را داشت که با تکیه کردن به بازی PUBG یک پایان درخشان را جشن بگیرد. نسخه کنسولی این بازی به محض عرضه با استقبالی بی نظیر از سمت گیمر ها روبرو شد و بی تردید می تواند یکی از بهترین بازی های منتشر شده به صورت چند نفره باشد. همچون بتل رویال شاید در این دسته بندی اول نباشد ولی یقینا یک مقهوم جدید را به ارمغان آورده است. اگر با این مفهوم آشنایی ندارید بهتر است شما را با آن آشنا کنیم. این بازی با الهام از فیلم Kinji Fukasaka 2000 و همچنین بازی Battle Royale ساخته شده است. شما در این بازی با تعداد زیای بازیکن مواجه خواهید شد که به یک منطقه واحد هدایت شده اند. جایی که همه بازیکنان حاظر در یک زمان واحد با هم شروع به جنگ و نبرد می کنند تا در انتها یک نفر به عنوان برنده جان سالم به در ببرد.

برای شروع کار 100 بازیکن با چتر نجات در یک جزیره ای که در اروپای شرقی واقع شده است، فرود می آیند. با جمع آوری و تهیه کردن سلاح، لباس و مهمات خودشان را برای متلاشی کردن رقبا آماده می کنند. در این راه ابتدا بازیکنان باید به صورت هوشمندانه ای در یک منطقه ایمن قرار بگیرند تا در اولین قدم از جان خود محافظت کنند. این کار باعث می شود که از استرس شما کاسته شده و ذهنتان به خوبی کار کند. در قدم بعدی انتخاب یک ایده خوب می تواند مسیر آینده شما را مشخص کرده و پیروز شدن بر حریفان را تضمین کند. گیمر ها در این بازی باید به صورت مداوم از ذهن و قدرت خود برای حذف کردن دشمنان استفاده کنند. در این میان حتما حواستان به سمت مناطق قرمز که بسیار غیرقابل پیش بینی هستند نیز باید باشد. زیرا با ورود به این نواحی هر آن ممکن است که یک بمب در زیر پای شما فعال شده و کارتان را یک سره سازد.

یکی از زیبایی های بازی PUBG این است که شما در آن فقط درگیر مبارزه نیستید. شما در واقع در بازی به میزان نسبتا کمی تیراندازی را انجام خواهید داد. بلکه بیشتر زمان شما صرف اکتشاف و کاوشگری درباره محیط اطراف می شود. جستجو و غارت ساختمان های مختلف، جلوگیری کردن از افتادن شکار ها به کمین های حریفان، تهیه وسیله نقلیه برای حمل وسایل گوناگون و غیره گوشه ای از وظایفی است که در بازی انتظار شما را می کشند. اما مسئولیت اصلی شما در بازی است که کشته نشوید! این نکته را هم به یاد داشته باشید که PUBG را به هیچ عنوان با بازی های Call Of Duty یا حتی Counter Strike یکسان نگیرید.

در حال حاظر، بلوهل استودیو با مایکروسافت و Gears Of War 4 همکاری های خوبی را انجام می دهد و باعث شده است که شاهد کنترل های خوبی در بازی باشیم. هیچگونه محدودیتی در این بابت وجود نداشته شما می توانید با استفاده های هوشمندانه در دکمه ها و پد کنترلر های خودتان به خوبی در مقابل حریفان خود پیروز شوید.

با توجه به اینکه این بازی را بر روی هر دو دستگاه قابل پشتیبانی تست کردیم. متوجه این قضیه شدیم که نسخه عرضه شده برای کامپیوتر های شخصی دارای نقشه های کاملتر و نقایص کمتری نسبت به کنسول ایکس باکس وان است. از طرفی نیز برای انتشار نسخه نهایی و فاینال زمانی در حدود 1 سال لازم است، به هیچ وجه منطقی نیست که شما برای PUBG مبلغی در حدود 25 پند را پرداخت کنید. البته اگر پول برای شما جزو الویت های مهم نیست، این قضیه اصلا شامل شما نمی شود. اما درغیر اینصورت پیشنهاد ما صبر کردن برای دریافت نسخه کامل تر است که در این مدت نیز می توانید از بازی های موجود در این گروه از بازی های استفاده کنید.

اما فارق از این ماجرا PlayerUnknown’s Battlegrounds یکی از بهترین بازی های انحصاری کنسولا مایکروسافت بوده و تجربه ای لذت بخش به شمار می رود. اگر نگاهی به استقبال کاربران از این بازی نیز بیاندازیم حتما این گفته مارا قبول خواهید کرد. اگر از انجام بازی های تکراری شوتر خسته شده اید و به دنیال یک بازی هیجان انگیز در همین سبک هستید PUBG می تواند گزینه ای مناسب و در خور توجه برای شما محسوب شود.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا