نقد و بررسی بازی ها

نقد و بررسی بازی Borderlands 3

نقد و بررسی بازی Borderlands 3

 

 

بازی Borderlands 3 سرزمینهای مرزی سه یه بازگشت غرورآمیز برای این سبک محسوب میشه. این بازی به طرفدارها دوباره گروه مرکزی شخصیتهای اصلی و جالب دو بازی اول رو نشون میده و تجربه جراحات سنگین و تک تیزاندازی که این سری بهش شهرت داره رو ارائه میده با اینکه موانعی بر سر راهش هست اما بازی Borderlands 3 پیشرفت قابل توجهی برای این سری بازی به همراه داره و آزادی بیشتری به شما و نحوه بازی دلخواهتون میده به عنوان یکی از چهار والت هانتر جدید، شما عضو مهاجمین سرخ میشید و به جنگی علیه ظلم و ستم کالیپسو و برادر دوقلوش تروی کشیده میشید.

 

بازی Borderlands 3
بازی Borderlands 3

 

دوقلوهای کالیپسو از تاثیر خودشون به عنوان پخش کننده های مشهور ویدئویی برای متقاعد کردن هم کیشان خودشون برای کمک به اونها برای دسترسی به نیروی یافته شده در والتهای مخفی که در سرتاسر جهان پخش شدن استفاده میکنن تیراندازی کردن هنوزم تمرکز بازی Borderlands 3 هست اما داستانش هم در مورد فداکاری، اهمیت خونواده، و مسئولیت قهرمانها خوب نوشته شده بازی Borderlands 3 انعطاف پذیری بیشتری نسبت به قبل داره و اون نوع از شخصیت رو خلق میکنه که میخواید. برای اولین بار در این سری والت هانترها همگی مهارتهای فعالی رو دارن که به هر کدوم از سه درخت مهارت مرتبط گره خورده با استفاده از پرک از هر کدوم از درختهای مهارت شما میتونید هر کدوم از این مهارتها رو به شکل معناداری رشد بدید.

در نتیجه خیلی ساده است که شما و دوستتون شخصیتی یکسان رو بازی کنید اما ظاهری کاملا متفاوت داشته باشید و نقشهای مختلفی در صحنه نبرد ایفا کنید. این آزادی اضافه شده تنها بازی کردن در سه ماجرای Borderlands رو هم عملی تر کردن و لذتبخشتر آزادی گسترش تیراندازیها بیشتر از درختهای مهارت والت هانترهاتون باعث میشه تفاوتها به هنگام ساخت هر اسلحه مشخص تر بشه قبل از اینکه حتی یه اسلحه جدید رو به کار بگیرید نگاه به اینکه چه شرکتی اونو ساخته بهتون میگه که چیکار میتونید بکنید.

 

 

اغلب تفاوتهای ریزه که هر نوع اسلحه رو متمایز میکنه اما این تاثیرات جدید سازنده ها ساخت تیراندازی خاصی که بتونه پرکهای انتخابی شما رو افزایش بده رو آسونتر میکنن. اما مهمتر از هر چیزی، تیراندازی با اسلحه ها جالبه ممکنه براتون یه کم عجیب باشه که این اسلحه های متمایز برای این سبک خیلی عادی بودن اما بازی Borderlands 3 یه سری اسلحه های خیلی خاص داره که تاثیرات لذت بخش و زیادی دارن و شما احتیاج به قدرت شلیک جدید با سرعتی مناسب با تیراندازی جدید دارید که به طور مرتب برای دشمنهای سرسخت تر باید تنظیم بشه و برای غولهایی که شکست میدید منفجر بشه.

بازی Borderlands 3 هرگز از دادن اسلحه های جدید به شما برای آزمایش کردن خسته نمیشه و به طور مستمر پتانسیل انفجاری و تاثیرات غیرعادی اسلحه هایی که پیدا میکنید افزایش پیدا میکنه و نشون میده که چقدر دارید قوی تر میشید همونطور که سرزمینهای مرزی سه سرگرم کننده تر و انعطاف پذیرتر میشه، لذت بخش بودنش هر از گاهی با جنگهای شما با غولها متوقف میشه. بسیاری از غولها باحال به نظر میرسن و موسیقی متن خیلی خوبی دارن اما همگی یه استراتژی دارن. به نقاط ضعف شلیک کنید، فرار کنید یا از روی حمله ها بپرید و همین کارو تکرار کنید.

 

 

تقریبا هر غولی در بازی یه استخر بزرگ سلامتی داره و خیلی از غولهای مراحل بعدی خیلی ضدضربه هستن پس وقتی تو بازی Borderlands 3 با یه غول روبرو میشید، معمولا اکشن پرزدوخورد رو ناگهان متوقف میکنه. حرکات جدید بالارفتن و سرخوردن به شما اجازه میده تا راه خودتون رو بهتر در محیط باز کنید و به این صورت از سر راه بسیاری از حمله ها کنار برید اما هر دو سازوکار برای مبارزه با دشمنهای عادی مناسب هستن و نه جایی که بمبارانی شدید از غولها رو دارید خوشبختانه نبرد با غول ها بخش کوچکی از بازی Borderlands 3 هست.

بیشتر داستان حول مبارزه شما علیه کالیپسو و همکیشان راهزن و بی شمارش و یا ارتش حامیان دوقلوها میچرخه این سفر شما رو بسیار فراتر از سیاره پاندورا میبره و فرصتهای مختلفی برای رویارویی جنگها فراهم میکنه. در بازی Borderlands 3 به راحتی و هر چند ساعت یه بار بین سیاره های مختلف سفر میکنید و هر موقعیتی رو خسته کننده بودن نجات میده حتی اگر سرزمینهای مرزی سه شما رو فراتر از محدوده پاندورا ببره و با متحدان جدید روبرو کنه و همچنین تهدیدهایی که پیش از این ندیدید، شخصیتهای اصلی که ماجراها رو از ابتدا تعریف کردن هنوزم نقش اصلی رو دارن و داستان به این خاطر بهتره چه شما یه طرفدار دیرینه باشید یا نه، ارتباط با مهاجمین سرخ هست که میتونه انگیزه شما برای ادامه مسیر باشه.

 

 

قهرمانهای سرزمینهای مرزی خیلی دوستداشتنی هستن و این روند در آخرین نسخه هم رعایت شده. آدم بدهای اصلی و تازه وارد، دوقلوهای کالیپسو، مشخصا آدمهای بدی هستن اما داستان بازی هرگز به شما دلیل قانع کننده ای برای اینکه چرا دلتون میخواد اونا رو بکشید و تا ابد متوقفشون کنید نمیده، درعوض، دوقلوهای کالیپسو بیشتر شبیه منبع اولیه عوض کردن حس و حال بازی Borderlands 3 هستن و نه آدم بدهای واقعی در پناهگاه سه با افرادتون هست که داستان خوب نوشته شده ی سرزمینهای مرزی سه وارد لحظات احساسی تر میشه.

بازی زمان زیادی برای معرفی دوباره شخصیتهای کلیدی لیلیث و پاتریشیا تانیس نمیکنه و درام روایت حول محور اونها ساخته میشه و دو زن نقشهای خودشون رو در قالب مهاجمین سرخ گسترده تر میکنن. برای دو شخصیتی که مشهور بودن اما در بازی اول کمی بیشتر از کاریکاتورها بودن، جالبه که رشد اونها رو در سرزمینهای مرزی دو ببینیم و حالا ببینیم که تبدیل به دو رهبری شدن که شما تا انتها اونها رو دنبال میکنید بازی Borderlands 3 چندتا مانع داره وقتی که به غولها برمیخورید اما این جنگها در برابر جنگ با اسلحه و پاداشهاش در بازی و همچنین طنز جالب داستان چیز خاصی نیستن.

 

 

روایت شخصیت محور پایان بندی جالبی برای این بازی داره و سازوکار و ویژگیهای جدید به شما ماموریتهای زیاد و نحوه بازی کردن در اونها رو میده. اگه هیچوقت طرفدار این سبک بازی نبودید احتمالا بازی Borderlands 3 خیلی نتونه ذهنیت شما رو تغییر بده اما این بازی قطعا تمام چیزهایی که این سری به بهترین شکل انجام داده رو ادامه میده. یه داستان بامزه و باورنکردنی تیراندازی.

به منظور خرید بازی Borderlands 3 با قیمت مناسب به فروشگاه عصربازی مراجعه نمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا