ارتباط با ما

بهترين 10 موسيقي بازي هاي ويدئويي

در کنار گرافيک و گيمپلي و داستان يک بازي،چيزي که شايد بسيار در هر بازي مهم است و ميتوان گفت حس اصلي را به بازي باز منتقل ميکند، موسيقي و آهنگ آن است. در واقع يک بازي با داشتن يک آلبوم زيبا، ميتواند خيلي از اشکالات بازي را جلوي بازي باز پاک کند. به همين دليل، امروز سعي کرديم ليستي از برترين 10 آلبوم موسيقي را براي شما جمع آوري کنيم و همراه با يک توضيح مختصر، لينک دانلود آن را نيز قرار دهيم.

final-fantasy-x-ps2-ingame-1768

Final Fantasy X(2001)

فاينال فانتزي ايکس يکي از بهترين بازي ها در زمينه موسيقي نيز بود. اين  آلبوم موسيقي درواقع توسط  Nobuo Uematsu ساخته شد و در کنارش Masashi Hamauzu  و Junya Nakano به او در زمينه کمک کردند. اين سه قبلا در بازي score of Front Mission: Gun Hazard  با هم کار کرده بودند و فاينال فانتزي ايکس دومين کار مشترک اين سه بود.اين بازي با آهنگ هاي زيبا و آرام و الکتريکي، شما را واقعا به بازي جذب ميکند.

Title

Castlevania II: Simon’s Quest (1988)

در ادامه بازي سال 1986 Castlevania, اين بازي نيز منتشر شد.کنچي ماستوبارا که البوم اولين قسمت اين بازي را نيز ساخته بود، آلبوم اين بازي را نيز ساخت. البوم هاي اين بازي پراز ساز هاي الکترونيکي است که بين آن ها، آهنگ “اشک خونين” از بقيه آهنگ ها معروفتر شد و هنوز هم، بسياري از آن موسيقي ياد ميکنند.

Silent_Hill_video_game_cover

Silent Hill (1999)

اين البوم توسط Akira Yamaoka ساخته شده است، کسي که در کار هايش از دوقلو هاي آهنگساز Angelo Badalamenti الهام گرفته است. در اين کار ما تاريکي را در عمق موسيقي احساس ميکنيم و با تبل هايي که شايد کمي احمقانه به نظر بيايند، حس اصلي و تاريک سايلنت هيل را احساس ميکنيم.

hqdefault

Chrono cross(1999)

موسيقي اين بازي توسط Shadow Hearts, Mario Party و Soul Sacrifice و Yasunori Mitsuda  نوشته شد. آقاي ميستودا همچنين نظارت بر روي اهنگسازي را داشت. اهنگ اين بازي شما را به ياد بازي هاي يوناني، جنوب آسيا و يا حتي مديترانه اي و آفريقايي مي اندازد. آقاي ميستودا درواقع الهامي بينظير گرفته و سعي کرده است همراه با تيمش، به بهترين شکل اهنگسازي اين بازي را تمام کنند.موسيقي اين بازي آنقدر معروف شد که در خيلي از کنسرت ها نيز معروف شد.

ChronoTriggerInside

Chrono Trigger (1995)

قبل از اينکه ميستودا به سراغ Chrono cross برود فهميد که بازي با نام Chrono tigger در حال ساخته شدن است و کارگردان فاينال فانتزي يعني آقاي Hironobu Sakaguch، ميتسودا را دعوت به اين بازي کرد. در همين کنار، آهنگساز فاينال فانتزي يعني  Nobuo Uematsu ساخته شد و بهترين اثر اين بازي آهنگ wouldn’t fit into any established genre است. مانند بازي Chrono Cross, اهنگ هاي اين بازي نيز در کنسرت هاي زيادي استفاده شدند.

MV5BZmY0MzMzNDItZTBmMi00NDkxLWIwYWUtNTRlNTcyY2YzMzU1XkEyXkFqcGdeQXVyMTgwOTE5NDk@._V1_UY268_CR5,0,182,268_AL_

Shin megami Tensei:Persona 3(2006)

البوم اين موسيقي توسط Shin Megami Tensei  و Shoji Meguro ساخته شد. به همراه يک اهنگ جدا به نام Adventured Act که توسط Yosuke Uda ساخته شده بود. اهنگ هاي اين بازي براي همه ي قسمت ها عالي هستند و مخصوصا در قسمت هاي دارک بازي نيز بسيار جذاب هستند.همچنين 17 آهنگ جديد بعدا همراه با پايان اصلي داستان منتشر شدند.

s-l225

Terris(gameboy)(1989)

موسيقي نسخه Gameboy بازي Terris توسط Hirokazu Tanaka ساخته شده است که کارهايي مانند Dr,mario، Metroid و Kid Icarus. را در کارنامه خود دارد. سه اهنگ اصلي براي بکگراند اين بازي وجود دارند که مورد اول آن الهامي از آهنگ روسي Korobeiniki است.

legend-of-zelda-ocarina-of-time-n64-title-617

The Legend of Zelda: Ocarina of Time(1998)

اهنگسازي اين بازي توسط Koji Kondo انجام شد که اهنگ بسياري از قسمت هاي لجند اف زلدا را ساخته بود. موسيقي بخش مهمي هميشه در بازي هاي لجند اف زلدا داشته و اينبار هم شما را به عمق داستان ميبرد. جوري که شما با گيمپلي و موسيقي آن خو ميگيريد و انگار نميتوانيد از آن جدا شويد و هر لحظه، موسيقي بازي شما را به ادامه ي بازي بيشتر جذب ميکند.

download

Pokemon Red/Blu(1996)

آهنگسازي اين بازي توسط Juichi Masuda انجام شده است. اهنگ هاي اين بازي شاد و لذت بخش هستند. اهنگ هايي که شما را جذب به بازي ميکنند  و واقعا به بازي جذبتان ميکند. صد در صد همه با اهنگ هاي Pokemon خاطره داريم و به شخصه فکر ميکنم بهترين اهنگ اين سري در اين قسمت است! اين بازي يکي از بهترين البوم هاي موسيقي را در بين بازي هاي ويديويي دارد.

NES_Super_Mario_Bros

Super Mario Bros (1985)

ديگر صد در صد همه ي ما با ماريو وبازي هايش خاطره داريم. بازي که ميتوان گفت بهترين بازي تاريخ است و هم از لحاظ موسيقي حرف ندارد! آقاي Koji Kondo به بهترين نحو ممکن کار خود را انجام داده است. او با ساختن اين اهنگ کاري کرده که بيشتر مردم از آن زمان تا الان هنوز هم که هنوزه آهنگ را بشنوند و لذت ببرند، اهنگ اين بازي با قلب شما بازي ميکند. بعدا ميکس هايي از اهنگ هاي اين بازي ساخته شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا