بررسی کنسول و لوازم جانبی

بررسی لپ تاپ Aero 15 شرکت گیگابایت

بررسی لپ تاپ Aero 15 شرکت گیگابایت

مزایا

فوق العاده قدرتمند

ماندگاری باتری بسیار خوب

کیفیت بالای صفحه نمایش

معایب

قیمت بالا

لپ تاپ های قدرتمند گیمینگ روز به روز کوچک تر می شوند. اما دلیل این امر چیست؟ ساخت چیپ های کوچک تر و البته قدرتمندتر. حتی تولیدکنندگانی مثل شرکت گیگابایت، که لپ تاپ های گیمینگ آنها در گذشته بسیار حجیم و سنگین بوده اند، تغییر طراحی را آغاز کرده و کوچک و باریک کردن محصولات را در دستور کار قرار داده اند. لپ تاپ Aero 15 یکی از محصولات قدرتمند گیگابایت است که از چنین طراحی استفاده می کند.

Aero 15  یک لپ تاپ ویندوزی 15 اینچی سبک وزن است که قطعاتی بسیار حرفه ای روی آن نصب شده اند. در یک کلام باید گفت این محصول پرچمدار لپ تاپ های سال 2017 گیگابایت محسوب می شود.

این دستگاه ارزان نیست و با توجه به سخت افزارهای حرفه ای، صفحه نمایش HD و باتری قوی به راحتی و با اطمینان می توان آن را به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی پیشنهاد کرد. ضمنا بعد از خرید این محصول مطمئن باشید تا چند سال نیازی به تهیه یک مدل جدیدتر نخواهید داشت.

نکته اصلی در مورد این محصولات قیمت آنهاست. قیمت 1900 دلاری دستگاه نشان می دهد کسانی که در زمینه بودجه خرید در مضیقه هستند بهتر است به فکر خرید این محصول نباشند. هر چند Aero 15 در زمینه قیمت در برابر لپ تاپ 9000 دلاری Predator 21X شرکت ایسر که مجهز به دو کارت گرافیکی GTX 1080 و یک صفحه نمایش منحنی است، حرفی برای گفتن ندارد اما با این وجود بسیاری از ما علاقه ای به صرف چنین هزینه هنگفتی برای تهیه این محصول گیگابایت نداریم.

بزرگ ترین رقیب Aero 15 لپ تاپ پرچمدار شرکت ریزر یعنی مدل Blade است و البته رقابت گیگابایت با این شرکت همواره مشکل بوده و معمولا محصولات ریزر برنده میدان بوده اند. هر چه باشید ریزر شرکتی است که هدف آن صرفا جلب رضایت گیمرهاست.

سرعت عملکرد و ماندگاری باتری

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم سخت افزارهای به کار رفته در Aero 15 حرف های زیادی برای گفتن دارند. پردازنده Core i7-7700HQ با سرعت ساعت 2.8 گیگاهرتز در قلب دستگاه تعبیه شده است. 16 گیگابایت حافظه RAM از نوع DDR4 و یک حافظه SSD با ظرفیت 512 گیگابایت هم در نظر گرفته شده است. و اما مهم ترین قطعه سخت افزاری این لپ تاپ گمینگ: کارت گرافیکی Nvidia GeForce GTX 1060 با 6 گیگابایت حافظه گرافیکی. Aero 15 از تمام بنچ مارک هایی که انجام شد سربلند بیرون آمد.

طراحی

گیگابایت در زمینه طراحی شرکت خوش نامی است. همه بخش های لپ تاپ سیاه رنگ هستند اما برای پوشش بالایی (پشت صفحه نمایش) سه رنگ سبز، نارنجی و سیاه در نظر گرفته شده است که بنا به سلیقه می توان یکی از آنها را انتخاب کرد. وزن دستگاه تنها دو کیلو و صد گرم است که این مقدار در مقایسه با سایر محصولات هم رده، Aero 15 سبک وزن محسوب می شود.

علی رغم بدنه 19.9 میلی متری شاهد تعبیه پورت های متعددی در دستگاه هستیم. در سمت چپ یک پورت اترنت (اتصال شبکه)، یک پورت USB 3.0، پورت mini DisplayPort و پورت خروجی ویدئویی HDMI 2 دیده می شود. در سمت راست دو پورت USB 3.0، یک پورت USB Type-C و یک اسلات برای اتصال کارت های حافظه SD در نظر گرفته شده است.

خوشبختانه گیگابایت با تقلید از شرکت دل اقدام به باریک کردن لبه های صفحه نمایش کرده و نازکی آنها را به 5 میلی متر رسانده است و این امر باعث شده شما امکان استفاده از یک صفحه نمایش 15.6 اینچی را روی بدنه یک لپ تاپ اینچی داشته باشید.

صفحه نمایش

صفحه نمایش 15.6 اینچی Full HD این محصول گیگابایت موفق به دریافت گواهینامه X-Rite Pantone شده است. کسب این گواهینامه به معنی نمایش بسیار دقیق رنگ ها در صفحه نمایش Aero 15 بوده و نشان از اهمیت ویژه ای دارد که گیگابایت برای صفحه نمایش قائل شده است.

اگر به دنبال کیفیتی فراتر از Full HD هستید باید بدانید که گیگابایت به دنبال به کارگیری صفحه نمایش های UHD با وضوح 2160×3840 در محصولات خود است اما تا کنون اطلاعاتی درباره زمان عرضه یا قیمت تقریبی آنها نشده است. هر چند این نکته مهم را نباید فراموش کنید که با بهتر شدن کیفیت صفحه نمایش و در نتیجه افزایش مصرف انرژی، قطعا شاهد افت ماندگاری باتری خواهید بود.

صفحه کلید و تاچ پد

گیگابایت در ساخت صفحه کلید هم تمام توان خود را به کار گرفته تا گیمرها هنگام کنترل بازی بیشترین راحتی را تجربه کنند. یکی از ویژگی های جالب به رفته در این صفحه کلید، امکان کنترل و تغییر سرعت فن ها با استفاده از کلیدهای Fn+Esc است که امیدواریم به زودی شاهد تعبیه آن در لپ تاپ های معمولی هم باشیم. علاوه بر این نور گزینه های متعددی برای تغییر نور پس زمینه صفحه کلید در نظر گرفته شده است.

تاچ پد که درست زیر کلید اسپیس قرار گرفته حرف چندانی برای گفتن ندارد. اگر چه لمس سطح مات و سیاه رنگ آن با انگشت حس خوبی به کاربر می دهد اما این تاچ پد فاقد تائیدیه مایکروسافت است و به همین خاطر نمی توان حرکات چند لمسی را با آن انجام داد.

نتیجه گیری

بدون شک Aero 15 یکی از بهترین محصولات ساخته شده توسط گیگابایت است. همه قطعات به کار گرفته شده قدرتمندند و سرعت لپ تاپ بسیار عالی و کیفیت صفحه نمایش آن هم بی نظیر است. همه این نقاط قوت را در کنار وزن بسیار سبک و طراحی فشرده لپ تاپ که قرار دهید خواهید دید گیگابایت در ساخت این مدل، جانب مشتریان را گرفته و تمام تلاش خود را صرف جلب رضایت آنها کرده است.

Aero 15 جایگزینی شایسته برای لپ تاپ Razer Blade است و اگر چه شکل و شمایل آن شبیه مک بوک های اپل نیست، اما ماندگاری بالای باتری نشان می دهد گیگابایت بیشتر به فکر رفاه کاربر و ارتقای عملی محصول خود بوده است. به همین خاطر معتقدیم این لپ تاپ بهترین گزینه برای گیمرهایی است که علاقه مندند بازی های کامپیوتری را با استفاده از ابزاری قدرتمند که حمل و نقل آنها هم راحت است، انجام دهند.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا