بررسی کنسول و لوازم جانبی

بررسی 2018 کنسول بازی Nintendo Switch

بررسی تصویری کنسول بازی Nintendo Switch

 

 

یک سال و نیم بعد از انتشار، نینتندو به تموم وعده‌هایی که داده بود عمل کرد، که اگه نمی‌کرد شاید دیگه نمی‌تونستم به هیچ مهمونی خارج از خونه‌ای برم! من بازی‌هایی کنسولی مثل افسانه‌ی زلدا: نفس وحشت و ماریو کارت ۸ دلوکس رو توی مترو انجام می‌دادم و بعد روی صندلیم می‌نشستم و تو یه صفحه‌نمایش بزرگ‌ تماشاشون می‌کردم. این بازی‌های مداوم باعث شد برخی از اشتباهات در طراحی بازی برام روشن بشه با این حال هم‌چنان کنسول بازی Nintendo Switch، کنسول بازی مورد علاقه‌ی من باقی مونده .

 

کنسول بازی Nintendo Switch
کنسول بازی Nintendo Switch

فکر نمی‌کنم با خرید کنسول بازی Nintendo Switch، حالا دیگه کنسولی قابل حمل دارم که بازی رو با کیفیت بالا نمایش می‌ده. این انکارشدنی نیست که این سیستم در مقایسه با پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس ۱ از قدرت کم‌تری برخورداره و کیفیت پایین گرافیکش در بازی‌هایی مثل Doom مشخصه. اما موضوع جذاب اینه که من می‌تونم راه برم و یکسره Doom بازی کنم. کیفیت تصویر و رنگ ال‌سی‌دی 720p نینتندو سوئیچ، عالی به نظر میاد چون کنسول من در ۸۰ درصد مواقع در حالت دستی قرار داره و به همین خاطر نگران ۳ تا ۴ ساعت شارژدهی باتری بودم اما خوشبختانه فهمیدم که این مسئله‌ای نبود که حتی طی مسافرت‌های روزمره‌ی طولانی هم نگرانش باشم. با وجود این که صفحه نمایش ۶.۲ اینچی کنسول بازی Nintendo Switch، با وضوح اچ‌دی برای بازی‌های تک‌نفره عالی به نظر میاد اما در حالت اسپیلت اسکرین تصاویر خیلی کوچیک می‌شن.

اگر کنسول بازی Nintendo Switch رو داخل داک‌ش قرار بدیم، و به تلویزیون متصل کنیم تصویری با رزولوشن بالا خواهیم داشت. گرچه این تصاویر به نسبت کیفیت هر بازی متغیرن. با این حال، گرچه اتصال داک‌ اتصال خوبی به نظر می‌رسه اما سایز اون در مقایسه با بازی‌هایی که ناشران تولید کرده‌ن، زیادی بزرگه و این مسئله اگر حواس‌تون نباشه، ممکنه به نمایش‌گرتون آسیب بزنه. این که هیچ جایگزین اورجینالی از طرف شرکت معرفی نشده و کنسول بازی Nintendo Switch کنترلرهای ناشران بازی رو برای کل کنسول‌تون خطرناک می‌دونه، مأیوس‌کننده‌س. با این حال، چه در حالت دستی باشه چه روی داک، من عاشق کنترلرهای جویکان شدم. این کنترلرهای بی‌سیم در رنگ‌های شاد زیادی تولید شدن، به صورت کشویی از دو طرف در اطراف کنسول قرار می‌گیرن و از این طریق شما رو قادر می‌کنن تا به چندین حالت مختلف چه با دیگر جویکان‌ها، چه با پرو‌کنترلر و یا حتی با یک اداپتور گیم‌کیوب بازی کنید. با این حال گرچه یک جویکان جانبی برای دست بزرگسال کوچیکه، اما دکمه‌های این دسته به تنهایی رضایت‌تون رو جلب می‌کنن. دلم برای دی‌پد روی دسته‌ی بازی و شاسی آنالوگ هم تنگ شده.

 

کنترلر های کنسول بازی Nintendo Switch
کنترلر های کنسول بازی Nintendo Switch

از زمان انتشار، به دلیل وجود برخی اشکالات در طراحی، مثل نگاه کردن به باتری‌های کنسول بازی Nintendo Switch تنها از بعد زیبایی، باعث استهلاک دستگاه، و در موارد زیادی شکستگی و خرابی پلاستیک دسته شده. گرچه پیش از این تجربه‌ش نکرده بودم اما جویکان سمت چپ دستگاه من بدون فشار دادن دکمه، تنها با لمس کردنش شروع به کار می‌کنه. جای شکره که این مسئله هنگام بازی اتفاق نیفتاده اما باعث شده نگران دوام این سوئیچ‌ها در درازمدت بشم. حالا دیگه سؤال اینه که یک بازی به نینتندو می‌خوره یا نه و در این میان، خوشبختانه ناشران بازی برای تولید بازی‌های جدید برای کنسول بازی Nintendo Switch گرد هم اومدن. بازی‌هایی مثل راکت لیگ، استارتینگ ولی، هالو نایت و دراگون بال با شباهت زیادشون به سیویلیزیشن ۶ و وارفریم ، فوق‌العاده به نظر میان.

شرکت بسثدا هم از بازی‌های Doom، ولفنشتاین ۲ و اسکایریم پشتیبانی کرده، گرچه کیفیت گرافیک‌ این بازی‌ها به طرز قابل ملاحظه‌ای پایین اومده. مشکل اینجاس که سخت افزار ضعیف این سوئیچ موجب فقدان بازی‌های بزرگ امسال مثل مانستر هانتر: ورلد، ریدمپشن ۲ و کال‌آو دیوتی در نسخه‌ی مناسب برای کنسول بازی Nintendo Switch شد. و مأیوس‌کننده‌تر این که خود شرکت نینتندو توسعه‌دهنده‌ی دو تا از بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۷ یعنی نفس وحشی و سوپرماریو: ادیسه بوده؛ بازی‌هایی که با وجود ضعف دستگاه خوش درخشیدن. با وجود بازی‌های سوپر اسماش براس: نهایی که در اواخر امسال منتشر می‌شه و متروید پرایم، کاخ لوئیجی، فایر امبلم، انیمال کراسینگ و پوکمن که همه در سال ۲۰۱۹ به بازار ارائه می‌شن، هیچ نشانی از کم کاری و عقب‌نشینی توسعه‌دهنده‌ی کنسول بازی Nintendo Switch وجود نداره.

 

عناوین بازیهای کنسول بازی Nintendo Switch
عناوین بازیهای کنسول بازی Nintendo Switch

گرچه موفقیت اسپلاتون در سری بازی‌های چندنفره مثل ماریو تنیس: ایسس و ماریو کارت۸: دلوکس چشمگیر بوده، اما قابلیت ویس‌چت در بیس برنامه‌ی این بازی‌ها گنجونده نشده. در بازی‌هایی که توسط توسعه‌دهنده‌ها ساخته می‌شن، باید برنامه‌ی نینتدو رو روی موبایل‌تون نصب کنید و هر دو هفته به یک هدست که می‌تونه توسط ناشرای دیگه ساخته شده باشه، وصل بشید. این مسئله‌ایه که تصمیمات نینتندو رو گیج‌کننده و مأیوس‌کننده می‌کنه. علیرغم دنیای عالی و رو به رشد بازی، نمی‌شه این موضوع رو نادیده گرفت که در کنسول بازی Nintendo Switch بسیاری از ویژگی‌های اساسی یک کنسول بازی وجود نداره. چیزهایی مثل دسترسی به مرورگر اینترنت در تنظیمات منوی خانه و یا هر برنامه‌ی پخش ویدئو که بدون اون‌ها انجام بازی زلدا توی مترو دیگه لذتی نداره، و این‌ها در قیاس با رقبا قابل توجه به نظر میان. به همین ترتیب، خدمات آنلاین این سوئیچ هم کم شده و هزینه‌ای برابر با یک سوم اکس‌باکس آنلاین و پی‌اس پلاس داره چرا که هیچ تلاشی برای ارائه‌ی خدمات اینترنتی مشابه سایر شرکت‌ها نداره.

با این حال، با پرداخت سالانه ۲۰ دلار میتونید کلود سیو داشته باشید و به صورت آنلاین چندنفره بازی کنین. ویژگی‌هایی که خیلی خوب جواب دادن. از طرفی به جای این که مثل بازی‌های آنلاین امروزی، چیزی مازاد دریافت کنید، می‌تونین بین بازی‌های سرگرم‌کننده‌ی نینتندو (NES game) چیزی رو انتخاب و به صورت آنلاین بازی و یا آفرهای دیگه‌ای مثل خرید تزئینات داخل بازی و تخفیف‌هایی در آینده رو دریافت کنین. با وجود این که یک سال و نیم از انتشار کنسول بازی Nintendo Switch می‌گذره گرچه این شرکت به تمام قول‌هایی که درباره‌ی حفظ کیفیت بازی شما چه نشسته باشید و چه در حال حرکت داده بوده، عمل کرده، اما از این قول‌ها فراتر هم نرفته سوئیچ، شاخ و برگی که شاید مردم انتظار دارن که یک کنسول داشته باشه رو نداره اما با داشتن یکی از بهترین مجموعه‌های بازی، چیزی ازش به عنوان یک دستگاه بازی کامپیوتری کم نمی‌شه.

 

اگه می‌خواین درباره‌ی بازی‌های کنسول بازی Nintendo Switch بیش‌تر بدونین، نقد افسانه‌ی زلد: نفس وحشت یا سوپرماریو: ادیسه رو ببینید، نظرات بیش‌تر ما درباره‌ی خدمات آنلاین نینتندو رو بشنوید، یا به هر اطلاعات دیگه‌ای که در این‌باره نیاز دارین، دسترسی پیدا کنین، به Shop.AsreBazi.com سری بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا