بررسی کنسول و لوازم جانبی

بهترین کنترلرهای کنسول PS4 در سال 2018

بهترین کنترلرهای کنسول PS4 در سال 2018

کنسول PS4 را می توان یکی از بهترین کنسول های گیمینگ حال حاضر دانست زیرا از یک سو شرکت سونی بازیهای انحصاری قابل توجه و متعددی برای آن در نظر گرفته و در سوی دیگر هزینه و قیمت کمتری در مقایسه با کنسول رقیب یعنی XBOX ONE دارد.

البته این موارد بدان معنا نیست که محصول شرکت ردموندی گزینه مناسبی برای خرید نخواهد بود و این در حالی بوده که کنسول های مورد بحث هر یک ویژگی های قابل توجه خود را داشته و در نوع خود بی نظیر هستند. شرکت سونی PS4  را در سال 2013 روانه بازار کرد که موردتوجه گیمرهای بیشتری در مقایسه با XBOX ONE قرار گرفت. کمپانی سونی در تلاش است تا با ارائه خدماتی قابل توجه بر تعداد طرفداران کنسول PS4 بیافزاید و این موضوع شامل حال مایکروسافت نیز شده که در صدد است تا تعداد کاربران XBOX ONE را دوچندان نماید.

از آنجایی که تعداد کاربران PS4 کم نیستند ما می خواهیم شما را با بهترین کنترلرهای این کنسول قابل توجه آشنا سازیم.

Scuf Impact

 کنسول PS4

 کنترلر Scuf با طراحی ارگونومی خود توانسته نظر بسیاری را به خود جلب کند. این کنترلر نام کامل آن Scuf Impact بوده و یک مدل جدید از محصولات برند موردبحث محسوب شده و نظر هر فردی را به خود جلب می سازد. این کنترلر می تواند تجربه کاربری لذت بخشی را فراهم آورد و عملکرد قابل توجهی در نوع خود دارد. به شکل پایه این کنترلر تقریبا مشابه DualShock 4 اصلی پلی استیشن 4 است اما در قسمت دستگیره ها تفاوت ها را می توان مشاهده کرد و تغییرات موجود را شاهد بود.
محصولی از برند Scuf که همیشه با کنترلرهای منحصربفرد خود توانسته گیمرهای بسیاری را جلب خود نماید. کلیدها و جوی استیک بسیار نرم هستند و موجب خواهند شد تا افراد لذتی در استفاده این دسته بازی داشته باشند. Scuf به شما کنترلری را ارائه داده که تجربه گیمینگ لذت بخشی می توان با آن در کنار کنسول قدرتمندی چون کنسول PS4 داشت. این تجربه را نمی توان به سادگی در هر دستگاهی یافت و خوشبختانه Scuf Impact یکی از این کنترلرهای موردنظر است. یک پورت میکرو USB برای اتصال دستگاه به کنسول در نظر گرفته شده و طراحی قابل توجه آن می توان تجربه جالبی داشت.
کلیدهای کنترلر موردبحث کاملا مشابه DualShock 4 بوده و به سختی می توان اختلافی بین این کنترلر و نسخه اصلی آن یافت. این نشان می دهد Scuf به طراحی کنترلری بپردازد که در نوع خود محصولی بارز بوده و می تواند نظر هر فردی را به خود جلب کند.
البته قابلیت بی سیم نیز با چنین محصولی فراهم است و افراد قادرند به شکل بی سیم کنترلر موردبحث را به کار گرفته در گیم های موردعلاقه خود آن را مورد استفاده قرار دهند. البته DualShock 4 نیز چنین ویژگی داشته و چنین قابلیتی عجیب نیست. برای حرکت و تیراندازی که دو گیم پلی شایع بازی های مختلف است می توانید کلیدهای روی دستگاه را در نظر گیرید اما برای تغییر حالت دوربین و به حرکت درآوردن آن کافیست جوی استیک را کنترلر به عنوان گزینه اصلی در نظرگیرید. Scuf کنترلر گیمینگ PS4 خود را با قیمت 140 دلار به فروش می رساند که با توجه به ویژگی ها و طراحی منحصربفرد ارزشمند است.

ریزر Raiju

  کنسول PS4
ریزر تنها تولیدکننده لوازم جانبی نیست و به تولید گوشی هوشمند، لپتاپ و سیستم های گیمینگ نیز می پردازد. این شرکت حتی محصولاتی را در اختیار مسابقات esports قرار داده که از مسابقات بسیار با اهمیت گیمرها محسوب می شود. در این بین پیشتر ریزر تصمیم گرفت کنترلر  Raiju را برای PS4 معرفی کند از طراحی حرفه ای بهره می برد و ساختاری مشابه DualShock 4 پلی استیش 4 دارد.
کلیدهای این کنترلر شباهتی به کنترلر اصلی پلی استیشن 4 دارد اما برخی کلیدهای اضافی نیز برای کاربری بهتری در نظر گرفته شده که تجربه قابل توجهی را فراهم می آورد. کنترل بازی های PS4 که به تنهایی محبوب هستند در کنار کنترلر ریزر Raiju لذت بخش تر است. قیمت این کنترلر حرفه ای به 150 دلار می رسد که در مقایسه با Scuf Impact هزینه بیشتری را به دنبال دارد.
یکی از نکات جالب توجه Raiju این است که طراحی آن ترکیبی از کنترلر PS4 و XBOX ONE می باشد که همین امر آن را بسیار محبوب کرده و کاربران کنسول PS4 علاقه بسیاری به تهیه چنین محصولی دارند. اگرچه کنسول PS4 طرفداران بیشتری داشته اما کنترلر XBOX ONE با ارگونومی و طراحی جذاب تر توانسته بسیار موردتوجه قرار گیرد.

سونی  DualShock 4

 کنسول PS4

 قطعا با کنترلر دوال شاک 4 سونی آشنایی دارید و نیازی به معرفی کامل آن نیست. این کنترلر ویژگی های متفاوتی نسبت به کنترلر اصلی نداشته و در حقیقت همان کنترلر کنسول محبوب کمپانی سونی می باشد که نمی توان تفاوتی بین این مدل و مدل اصلی کنترلر شاهد بود. کلیدهای دایره، مثلث و مربع برای حرکت سوژه های گیمی ، صفحه لمسی یا همان D-Pad ، کلیدهای جوی استیکی و برخی دیگر از ویژگی های کنترلر DualShock 4 کنسول پلی استیشن 4 می باشد. شرکت سونی این کنترلر را در رنگ های مختلفی عرضه می کند که باید به سفید، قرمز، آبی و مشکی اشاره کرد.
این گزینه های رنگی تنوع انتخاب را فراهم می آورد. با تمام تفاسیر می توان DualShock 4 را با قیمت 44 دلار خریداری کرد که هزینه بالایی محسوب نشده و در مقایسه با کنترلرهای شخص ثالث که ویژگی های متفاوتی داشته قیمت به مراتب کمتر دارد. شرکت سونی تولیدکننده این کنترلر است و آن را در اختیار مخاطبان و مشتریان قرار می دهد. این کنترلر در کنار کنسول PS4 تنها به شکل یک دستگاه ارائه می شود و برای تهیه نسخه دوم باید هزینه جداگانه ای در نظر گرفت.

Nacon Revolution

 کنسول PS4

شرکت های بسیاری هستند که با همکاری سونی به تولید کنترلر شخص ثالث PS4 می پردازند. این کنترلرها کیفیت ساخت بالایی داشته و از طراحی متفاوتی در مقایسه با نسخه اصلی کنترلر  DualShock 4 بهره می برند. در این بین باید به شرکت Nacon اشاره کرد که از برندهای شناخته شده ژاپنی تولیدکننده لوازم جانبی بوده و تاکنون محصولات قابل توجهی را روانه بازار کرده است.

Revolution از جدیدترین کنترلرهای این کمپانی بوده که اخیرا معرفی و عرضه شد. این کنترلر ساختاری شبیه به کنترلر DualShock 4 کنسول PS4 داشته اما با تغییراتی که Nacon در آن به وجود آورده موجب شده تا شاهد یک کنترلر قابل توجهی باشیم. کلیدهای کاربری  Nacon Revolution کاملا شبیه به دوال شاک 4 شرکت پلی استیشن 4 است و می توان آن را کنترلری قابل توجه دانست که در نوع خود بی نظیر است. کمپانی ژاپنی هر سال کنترلرهای جدیدی را معرفی می کند این دستگاه نیز یکی دیگر از آنها باشد و باید آن را محصولی قابل دانست.

البته در برخی زوایا شاهد کنترلری شبیه به XBOX ONE هستیم اما شباهت بیشتر به کنسول PS4 داشته تا محصول مایکروسافت. یک D-Pad، جوی استیک، کلیدهای کنترلر و برخی دیگر از ویژگی های طراحی ظاهری و کلیدی کنترلر Nacon Revolution بوده که آن را به محصولی قابل تبدیل می سازد. این کنترلر قیمتی 100 دلاری داشته که اگرچه بیش از DualShock 4 است اما در مقایسه با محصول ریزر و چندی دیگر هزینه کمتری دارد. با این حساب باید Nacon Revolution را محصولی کارآمد و باکیفیت از شرکت ژاپنی به شمار آورد که همیشه کنترلرهای جذابی را معرفی و عرضه می کند.

هوری Mini Wired Gamepad

 کنسول PS4

هوری از دیگر برندهای شناخته شده تولیدکننده کنترلر بوده که به تازگی به معرفی Mini Wired Gamepad پرداخت. این شرکت را می توان از شرکای سونی در توسعه کنترلر کنسول شرکت سونی دانست. همیشه کنترلرهای توسط این برند ژاپنی معرفی شده و مدتی بعد روانه بازار می شود که از کیفیت ساخت و طراحی قابل توجه بهره می برند و یکی از جدیدترین آنها Mini Wired Gamepad نام دارد.

این گیم پد از طراحی جالب توجهی بهره می برد و از کنترلرهای باکیفیت در بازار می باشد. البته در مقایسه با  DualShock 4 طراحی کاملا متفاوتی داشته و نباید آن را یک مدل مشابه دانست زیرا هوری سعی کرده آن را شبیه به کنترلرهای نوستالوژی درآورد تا بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

این کنترلر تنها 20 دلار قیمت داشته و در مقایسه با دیگر کنترلرها لیست بسیار کارآمد است و می تواند تجربه مقرون به صرفه ای را فراهم آورد.

 نتیجه گیری

در لیست کنترلرها، شاهد محصولاتی از برندهایی چون هوری، ریزر، اسکاف و چندی دیگر بودیم که به عنوان برندهای قابل توجه در تولید لوازم جانبی گیمینگ و غیر گیمینگ شناخته می شوند و تاکنون توانستند نظر هر فردی را به خود جلب کنند. البته در این بین کنترلر دوال شاک 4 کنسول PS4 را نباید رقیب سایر مدل ها دانست زیرا ساخته سونی بوده و کمپانی موردبحث نیز خود تولیدکننده پلی استیشن 4 بوده و عرضه کنترلر توسط این برند جای تعجبی ندارد. اما با توجه به کیفیت ساخت بالا دوال شاک 4 قطعا می توان تجربه کاربری لذت بخشی را با کنترلر سونی داشت. باقی مدل ها نیز در نوع خود بی نظیر هستند و تجربه ای را فراهم می آورند که می تواند نظر هر فردی را به خود جلب کند. با تمام این تفاسیر شما اگر از کنسول PS4 بهره می برید قطعا با مراجعه به لیست می توانید گزینه موردنظر جهت تهیه یک کنترلر حرفه ای مناسب کنسول PS4 سونی را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا