ارتباط با ما

آسمان بی‌کران| نقد و بررسی بازی No Man’s Sky

مانور، مانور و باز هم مانور! وسعت، وسعت و باز هم وسعتی بی‌کران! بازی آسمان هیچ کس (No Man’s Sky)  از آن دسته بازی‌هایی بود که قبل از انتشار آن علاقه‌مندان به سبک ماجراجویی و اکتشاف برای این عنوان روز شماری می‌کردند! هلو گیمز (Hello Games)  سازنده بازی آنقدر برروی این بازی مانور داد که انتظارات از این بازی بی اغراق در حد بازی واچ داگز (Watch Dogs) بالا رفته بود و بنده به شخصه این بازی را هم برای پلی استیشن 4 پیش خرید کردم تا بتوانم زودتر از هر کسی دیگری آن همه سیاره را اکتشاف کنم و جهانگرد جدیدی در قرن 21 باشم! اما امروز می‌خواهیم تا به نقد و بررسی این بازی بپردازیم تا ببینیم هلو گیمر تا چه میزان به مانورهای خود عمل کرده است و چقدر در این راه موفق یا شکست خورده است. با وبسایت تحلیلی، خبری عصربازی همراه باشید تا نگاهی به بازی No Man’s Sky (آسمان هیچ کس) داشته باشیم، با ما همراه شوید.

25361261661_629de3a444_b

نام بازی:No Man’s Sky

استودیو سازنده:Hello Games

ناشر :Sony Interactive Entertainment-Hello Games

ژانر:اکشن ماجراجویی-بقا

حالت:چند نفره و تک نفره

پلتفرم‌ها:کامپیوترهای شخصی و پلی استیشن 4

تاریخ اولین انتشار: 9 آگوست 2016 (میلادی)

 بازی No Man’s Sky یک بازی جاه طلبانه برای یک استودیو مستقل بود! 18 کوئینتلیون سیاره نسبتاً متفاوت از هر یک دیگر! اگه نمیدونید کوئینتلیون چقدر است باید به شما بگیم که هجده تا صفر جلوی هجده بزارید تا بتوانید تعداد کل سیارات این بازی را پیدا کنید. یک سیاره کوچک و غنی است و دیگر سیاره هم خشک و بی آب و علف اما غنی از منابع ضروری! حیوانات گوناگون با خصوصیت گوناگون و منابع متفاوت، سیستم ساخت پیشرفته و جالب. همه‌ی این ها دست به دست هم داده بود که ما یک بازی بی نقص را ببینیم. شاید بسیاری از همان ابتدا به این بازی ایراد گرفتند و این بازی را خالی و پوچ حساب می‌کردند، زیرا این بازی هیچ خط داستانی‌ایی را نخواهد داشت و صرفا یک ماجراجویی آزاد بود.

no_mans_sky_thumb800

اگر بازی را شروع کنید و به سیاره‌های مختلف سفر کنید قطعاً سیاره‌های بسیار شبیه به زمین خواهید یافت، اما زمانی که وارد یک سیاره جدید و ناشناخته شوید اتمسفر و جوّ بازی حسابی شما را درگیر خواهد کرد. در سیاره‌های سبز موجودات بیشتر و در سیاره‌های به رنگ دیگر منابع بیشتر یافت می‌شود که اگر بخواهید به جست و جو بپردازید باید سیاره‌های برادر با زمین را هدف خود قرار دهید و اگر می‌خواهید تا زودتر وسایل خود را آپدیت و قدرتشان را بالا ببرید باید به دنبال منابع باشید. برای استخراج از سیاره‌ها باید شما از سلاح های مخصوص این کار استفاده کنید که خوشبختانه به راحتی در دسترس است و شما می‌توانید از آن ها برای این مهم استفاده کنید. شما در بازی دشمنانی هم خواهید داشت که قصد دارد منابع های شما را بدست بیاورند برای مثال راهزن‌های فصایی همواره در کمین هستند که شما باید آنها را نابود کنید سیستم نبرد در سفینه‌ها بسیار شبیه به جنگ ستارگان است شما برای مبارزه در آسمان می‌توانید از لیزر و دیگر سلاح‌ها استفاده کنید که تنوع زیادی در ای بخش وجود ندارد و در سیاره ها هم سلاح های گوناگونی نخواهید داشت و دست شما از این لحاظ بسته است اما سیستم گسترش قدرت سلاح‌ها بسیار خوب کار شده است.

No-Mans-Sky-menus

می‌رسیم به نقطه‌ی قوت این بازی، وسعت و نقشه بازی. نقشه بازی به جرات می‌توانم بگویم بسیار بسیار بزرگ است و کمتر بازی‌ایی نقشه به بزرگی دارد. اگر نقشه را باز کنید تعداد بسیار زیادی نقطه زرد خواهید دید؛ اشتباه نکنید آن ها سیاره نیستند! آن ها منظومه هستند و در هر منظومه به غایت سیاره یافت می‌شود. یکی از این سیاره ها کوچک است به قدری که می‌توانید در یک ساعت آن را کامل جست و جو کنید و در بازی هم سیاره هایی وجود دارد که هر چه وقت برای آن بزارید تنها قسمت ناچیزی از آن را کشف خواهید کرد. بازی پس از مدتی شاید شما را دل‌زده کند زیرا سیاره ها بسیار شبیه به هم هستند و همه‌ی آنها تفاوت های کوچکی با هم دارند اگر بازی‌بازی سختی باشید به قدری دل‌زده خواهید شد که بعد از یک هفته دیگر سخت است بتوانید عزم راسخ برای باز کردن جعبه دوباره بازی پیدا کنید.اگر هم شما از عاشقان نجوم باشید به جرات می‌توان بگم که حالا حالا  ها این بازی شما را سرگرم خواهد کرد.

nms.0.0

موسیقی وصداگذاری بازی بسیار عالی است و در سطح بسیار خوبی قرار دارد، صدای موتور فضا پیمای شما بسیار عالی شبیه سازی شده است و در سیاره ها هم همواره با موسیقی‌های زیبای این بازی حس خوبی به شما دست می‌دهد اما در کنار این موضوع، هسته‌ی اصلی گیم پلی این بازی ماجراجویی برای پیدا کردن به قول معروف نخود سیاه است! شما در این بازی باید به سیاره های مختلف سفر کنید منابع جمع کنید و سلاح های کم خود را قدرتمندتر بکنید به جز این مورد، دشمنان در بازی نقش کمی خواهند داشت. این بازی  با 18 کوئینتلیون سیاره؛ بنظر که تمام نشدنی است و بازی‌ایی که داستان نداشته باشد و تمام هم نشود قطعاً پس از مدت بسیار کوتاهی رمق بسیاری از دنبال کنندگان خود را برای تجربه بیشتر این بازی می‌گیرد. با خود فکر کنید حالا ما این بازی را باز کرده‌ایم خب چیکار کنیم؟ دنبال سیاره بگردیم؟ باز هم دنبال سیاره بگردیم و نام خود را برروی آن بزاریم؟ خب که چی؟ 18 کوئینتلیون سیاره حالا حالا‌ها تمامی شدنی نیست. تنها نقطه‌ی قوت این بازی در بخش گیم پلی، آزاد گذاشتن بازی‌بازان هستند تا هر کاری که آن ها بخواهند انجام بدهند را انجام بدهند برای مثال شما اگر برای اولین بار یک سیاره را کشف کنید می‌توانید نام خود را برای آن انتخاب کنید!

No-man-sky-galaxy

اگر شما می‌خواهید این بازی را تهیه کنید حتماً و حتماً توصیه می‌کنم قبلش بازی را تجربه کنید زیرا اگر از سبک این بازی ها خوشتان نیاد قطعاً پشیمان خواهید شد و این بازی از آن دسته بازی های همه پسند نیست، اگر هم طرفدار نجوم و ماجراجویی در فضا باشید می توانید با این بازی زندگی کنید، از دیگر نقطه ضعف این بازی می‌توان به مشکلات فنی بسیار زیاد آن برروی پلتفرم کامپیوتر شخصی و پلی استیشن 4 اشاره کرد. هنگامی که در حال تجربه این بازی بودیم به راحتی افت فریم شدید این بازی قابل لمس بود که در بیشتر صحنه‌ها به زیر 30 فریم بر ثانیه نیز می‌رسید که بسیار آزار دهنده بود  به غیر از این موضوع، این بازی دارای باگ‌های زیادی هم است که تحمل بیشتر آنها هم بسیار سخت است، البته ناگفته نماند هلو گیمز سعی دارد تا با ارائه بروزرسانی برای این بازی در پلتفرم کامپیوترهای شخصی و پلی استیشن 4 گلیچ و باگ‌های و در نهایت  مشکلات فنی این بازی را از بین ببرد. اما می‌رسیم به گرافیک بازی، گرافیک بازی در یک کلام بسیار خوب است. طراحی هنری بازی به نحو احسنت صورت گرفته است و بافت ها هم در بازی زنده هستند و محیط بازی پویا و زنده هست به قدری که قابل لمس و درک نیز هستند. واقعاً باید به استودیو هلو گیمز را تحسین کرد که توانسته است محیطی به این زندگی ایجاد کند.

سخن آخر

این بازی خاص است! بازی‌های خاص هم قطعاً به دهان آدم‌های عادی خوش نمی‌آید و این بازی را غیر قابل تحمل برایشان می‌کند. اگر شما عاشق فضا، سیاره‌ها و کهکشان ها هستید و سبک اکشن ماجراجویی در حالت بدون داستان هستید این بازی برای شما ساخته شده است ولی اما اگر شما طاقت ندارید که تو یک محیط خالی چرخ بزنید و ماجراجویی کنید و در فضا چرخ بزنید و یک بازی بدون داستان را دنبال کنید اصلاً سمت بازی No Man’s Sky نروید زیرا اصلا هلو گیمز سلیقه شما را در این بازی حدس نزده است و برای شما این بازی را نساخته است!

[review]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا