آموزش کنسول

آموزش ارتقاء هارد دیسک پلی استیشن 4

آموزش ارتقاء هارد دیسک پلی استیشن 4

در این مقاله قصد داریم ابتدا در زمینه ی دستگاه پلی استیشن 4 توضیحاتی را ارائه دهیم و در ادامه ی مقاله نحوه ی ارتقاء هارد دیسک پلی استیشن 4 را آموزش دهیم . همانطور که می دانید دستگاه پلی استیشن 4 یک کنسول بازی ویدئویی خانگی از نسل هشتم است ، این کنسول بازی ویدئویی توسط شرکت سونی اینتراکتیو انترتیمنت طراحی و عرضه شده است که در 20 فوریه سال 2013 در یک کنفرانس خبری از سوی شرکت سونی به طور رسمی معرفی شد .

مشخصات فنی این کنسول بازی ویدئویی شامل Single-chip custom processor ، CPU: x86-64 AMD “Jaguar” – 8 Cores و GPU: 1.84 TFLOPS, AMD next-generation Radeon-based graphics engire می باشد . رمی که در دستگاه پلی استیشن 4 استفاده شده است 8 گیگابایت می باشد . علاوه بر این میزان فضای دستگاه پلی استیشن 4 500 گیگابایت است که سرعت آن برابر با 5400 rpm است . توجه داشته باشید که امکان اتصال هارد اکسترنال به دستگاه وجود ندارد .

در زمینه ی رزولوشن های تصویری که توسط این دستگاه ساپورت می شوند باید بگوییم که این رزولوشن ها شامل : 480 پی ، 720 پی ، 1080 ای و 1080 پی می باشند . دستگاه پلی استیشن 4 از تصاویر سه بعدی پشتیبانی می کند البته هنوز بازی های سه بعدی آنچنانی برای این کنسول بازی ویدئویی طراحی و عرضه نشده است . عرض دستگاه پلی استیشن 4 ، 275 میلی متر ، ارتفاع آن برابر با 53 میلی متر و طول این دستگاه 305 میلی متر می باشد . البته وزن این دستگاه نیز 2.8 کیلوگرم است .

پلی استیشن 4

خروجی های تصویری دستگاه پلی استیشن 4 ، اچ دی ام ای و خروجی Digital Optical می باشد . علاوه بر این ، این کنسول بازی ویدئویی دارای دو پورت یو اس بی می باشد که از نوع USB 3 – Super Speed هستند . همچنین از بلوتوث EDR2.1 نیز در این کنسول بازی استفاده شده است . از یک پورت شبکه با قابلیت پشتیبانی  ۱۰BASE-T, 100BASE-TX and 1000BASE-T در کنسول بازی ویدئویی نیز استفاده شده است . علاوه بر این کنسول بازی ویدئویی دارای وایرلس نیز است که از نوع  IEEE 802.11 (b/g/nمی باشد .

زمانی که شما دستگاه پلی استیشن 4 را خریداری می کنید درون پک آن ، یک عدد پلی استیشن ، یک عدد دسته  Dual Shock 4 ، یک هدست مونو برای چت صوتی ، یک عدد کابل HDMI برای اتصال به تلوزیون و سینمای خانگی و یک عدد کابل یو اس بی برای شارژ دسته وجود دارد . درصورتی که قصد داشته باشید دستگاه پلی استیشن 4 را به صورت ایستاده نصب کنید می توانید پایه ی آن را به همراه آن خریداری کنید که قیمت آن حدود 80 هزار تومان می باشد . این دستگاه به ترانس و آداپتور برق نیز نیاز ندارد .

قابلیت ارتقا حافظه پلی استیشن 4

جالب است بدانید که دستگاه پلی استیشن 4 ، دارای قابلیت پخش فیلم های بلوری و دی وی دی می باشد البته توجه داشته باشید که برای این کار باید کنسول بازی ویدئویی به اینترنت متصل باشد . درصورتی که قصد دارید هارد دیسک پلی استیشن 4 خود را ارتقاء دهید ولی نمی دانید چگونه و به چه شکل این کار را انجام دهید با خواندن ادامه ی این مقاله و تنها در 40 دقیقه به راحتی می توانید فضای ذخیر سازی پلی استیشن خود را دو و یا حتی چهار برابر افزایش دهید . درصورتی که قبلا هارد دیسک پلی استیشن 4 خود را ارتقاء داده اید و در حال حاضر قصد دارید آن را به پلی استیشن 4 پرو منتقل کنید باید توجه داشته باشید که پیش از هر نوع اقدامی از دیتای خود روی پلی استیشن کلود یا یک درایو دیسک سخت بکاپ و یا نسخه ی پشتیبان تهیه کنید .

پلی استیشن 4

ابزاری که جهت ارتقای هارد دیسک پلی استیشن 4 به آنها نیاز دارید شامل : پلی استیشن 4 ، یک عدد پیچ گوشتی ، یک SATA HDD 2.5  اینچی ، یک عدد فلش مموری که حداقل 8 گیگابایت باشد و یا یک FAT32 USB HDD ، یک کامپیوتر و یا لپ تاپ که به اینترنت متصل باشد ، یک کنترل گر پلی استیشن 4 ، یک عدد کابل میکرو یو اس بی و یک عدد هارد دیسک می باشد و حالا به ادامه ی مقاله جهت آموزش مراحل ارتقای هارد دیسک پلی استیشن 4 توجه کنید .

  • ابتدا باید یک هارد دیسک جایگزین برای هارد دیسک فعلی که در پلی استیشن 4 قرار دارد را خریداری کنید ، توجه داشته باشید که طول هارد دیسک باید کمتر از 9.5 میلی متر باشد تا درون پلی استیشن 4 قرار بگیرد البته شما می توانید از یک درایو یک ترابایتی Western Digital که فضای ذخیره سازی آن دو برابر هارد درایو 500 گیگابایتی پلی استیشن 4 است استفاده کنید . نکته ای که در هنگام خریداری هارد دیسک باید به آن توجه داشته باشید علامت ‘rpm’ می باشد که این علامت نشان دهنده ی سرعت هارد دیسک است که اکثر مدل های هارد دیسک های پلی استیشن 4 ، rpm 5400 می باشند اما شما در صورتی که تمایل دارید سرعت شما به طرز قابل توجهی افزایش پیدا کند می توانید هارد دیسکی را خریداری کنید که سرعت آن برابر با ، rpm 7200 باشد . البته قیمت این نوع از هارد دیسک ها گران می باشد .
  • پس از اینکه هارد دیسک خود را خریداری کردید قبل از هر اقدام دیگر لازم است از هر چیزی که بر روی پلی استیشن 4 شما قرار دارد بکاپ بگیرید ، البته توجه داشته باشید که نمی توانید از نصب بازی ها بکاپ تهیه کنید و بعد از ارتقای هارد دیسک باید مجددا آنها را دانلود و نصب کنید . برای بکاپ گرفتن از داده های خود در پلی استیشن باید از مسیر زیر استفاده کنید : settings > application saved data management > saved data in system .
  • و حالا پس از خریدن هارد دیسک جدید و بکاپ گرفتن از تمامی اطلاعاتتان نوبت به تعویض هارد دیسک می رسد ، ابتدا باید مطمئن شوید هیچ دیسکی در دستگاه پلی استیشن 4 شما قرار ندارد و سپس دستگاه را به طور کامل خاموش کنید و سپس همه ی کابل ها را از پلی استیشن جدا کنید .

پلی استیشن 4

  • دستگاه پلی استیشن خود را بر روی سطحی صاف قرار دهید و یک دست خود را بر روی صفحه براق بالایی قرار دهید و آن را کمی فشار دهید تا کنار برود .
  • با آزاد شدن کاور می توانید هارد دیسک را مشاهده کنید ، کاور پلاستیکی را باز کنید .
  • و حالا باید دستگاه پلی استیشن 4 را برعکس بر روی سطحی صاف قرار دهید ، حالا شما می توانید پنل پلاستیکی کوچکی را مشاهده کنید که برای باز کردن آن کافیست از گیره کوچکی که کنار درگاه اترنت قرار داده شده است استفاده کنید .
  • اگر دستگاه پلی استیشن شما پلی استیشن 4 معمولی باشد با باز کردن پنل پلاستیکی هارد دیسک را مشاهده نخواهید کرد چرا که هارد دیسک در یک چهارچوب قرار گرفته است و شما برای باز کردن این چهارچوب کافیست بزرگترین پیچ که بر روی سطح فلزی قرار گرفته است را باز کنید .
  • بعد از باز کردن پیچ می توانید کدی درایو را بهه صورت افقی از بدنه ی پلی استیشن 4 جدا کنید .
  • هنوز چهار پیچ دیگر مانده است که هارد درایو را در چهارچوب فلزی حفظ کرده است که می توانید با استفاده از یک چهارسو همه ی این پیچ ها را باز کنید .
  • بعد از باز کردن پیچ ها با چیزی شبیه به یک پاکن رو به رو خواهید شد که از آن برای وارد شدن شوک به هارد دیسک استفاده می شود و لازم نیس شما با آن کاری داشته باشید فقط هارد دیسک را خارج کنید .
  • و حالا کافی است هارد دیسک جدید را جایگزین هارد دیسک قدیمی کنید و تمامی مراحلی که برای باز کردن و بیرون آوردن هارد دیسک انجام دادید را به صورت برعکس برای بستن دستگاه انجام دهید .
  • در حال حاضر شما هارد دیسکی خالی بر روی پلی استیشن 4 خود دارید ، همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم شما باید بازی هایی که قبلا داشته بودید را مجددا دانلود و بر روی پلی استیشن خود نصب کنید می توانید نرم افزارهای مورد نیاز خود را از وب سایت پلی استیشن دانلود کنید .

پلی استیشن 4

افزایش حافظه برای بازیهای بیشتر

حالا پس از ارتقای هارد دیسک پلی استیشن 4 می توانید با استفاده از یک هارد دیسک اکسترنال فضای ذخیره سازی پلی استیشن 4 خود را افزایش دهید به گونه ای که لازم است یک هارد دیسک اکسترنال که دارای ظریفیتی برابر با حداکثر 8 ترابایت باشد و اتصال گر یو اس بی 3.0 را داشته باشید . سپس درایو را به کنسول متصل کنید تا بازی ها و اپلیکیشن ها را مستقیما دانلود کنید سپس آنها را ذخیره و نصب کنید . حتی اگر قبلا بر روی هارد درایو داخلی پلی استیشن 4 خود فایل هایی را ذخیره کرده بودید در حال حاضر با داشتن یک هارد دیسک اکسترنال می توانید تمامی فایل های خود را به آن منتقل کنید ویژگی جالب هارد دیسک اکسترنال این است که می توان از آن به عنوان یک درایو داخلی در پلی استیشن 4 استفاده کنید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا