آموزش بازی

معرفی بازیه‍ای Xbox One و PC که پیشنهاد می کنیم تجربه کنید (بخش سوم بازی جدید)

معرفی بازیه‍ای Xbox One و PC که پیشنهاد می کنیم تجربه کنید (بخش سوم بازی جدید)

اگر مطالب اخیر با موضوع بازیه‍ای Xbox One و PC وبسایت عصربازی را دنبال کرده باشید حتماً به یاد دارید که طی روزهای گذشته به بررسی و معرفی سری بازی های دو پلتفرم Xbox One و PC شخصی چه به صورت اشتراکی و یا انحصاری پرداختیم. حال در ادامه و بنا به قولی که داده بودیم قصد داریم سری سوم بازی های این دو پلتفرم محبوب را با شما خوبان عصربازی در میان بگذاریم. همچنین دقت داشته باشید که تمرکز ما صرفاً بر روی بازی های بزرگ و یا حتی کاملاً انحصاری نبوده و سعی داریم اغلب بازی جدید در ژانرها و سبک های مختلف را که سلیقه های متفاوتی آنها را می پسندند معرفی کنیم پس اگر از علاقه مندان به این دو پلتفرم محبوب کمپانی مایکروسافت هستید ادامه این مطلب را از دست ندهید با عصربازی همراه باشید.

wolfenstein 2 the new colossus برای Xbox One و PC

 

 

ادامه مطلب معرفی بازیه‍ای Xbox One و PC که پیشنهاد می کنیم تجربه کنید (بخش سوم بازی جدید) همراه باشید

اولین عنوان بازی جدید این لیست را به سری خاطره انگیز ولفنشتاین اختصاص دادیم. البته این بازی علاوه بر عرضه بازیه‍ای Xbox One و PC، تحت کنسول پلی استیشن 4 نیز منتشر شده است. این عنوان نیز به تبعیت از تمامی سری های قبلی مربوط به مبارزه خونین و نفس گیر با نازی ها و جنگ افزارهای پیشرفته آنان بر می گردد. حتی بار خشونت این نسخه نیز در مقایسه زمانی با نسخه های قبلی نیز کم و کسری نداشته و حتی یک سر و گردن از آنها نیز بالاتر است. شما در این عنوان باید درگیر جنگ افزارهای فوق پیشرفته نازی ها شده و مسیری سخت و طاقت فرسا را به مبارزه و از میان برداشتن آنها با استفاده از شیوه ها و تاکتیک های مخصوص خود بکنید.

بی راه نیست اگر بگوییم بهترین سری که در آن به جنگ و نبرد با نازی ها و جنگ افزارهای آنان همراه با داستانی درخور می پردازد سری ولفنشتاین است و آخرین عنوان این سری یعنی Wolfenstein II The New Colossus نیز از این قاعده پیروی کرده و دست پختی عالی را برای طرفداران این سری تدارک می بیند. و اما داستان. داستان بازی Wolfenstein II The New Colossus درست بعد از وقایع The New Order شروع شده و قهرمان داستان ما یعنی Blazkowicz در ادامه با شرایط دشوار تری روبروست. در ابتدای نخستین مرحله این نسخه، شما روی یک ویلچر قرار گرفته اید که تنها می توانید با یک دست دشمنان خود را با اسلحه هایی که در اختیار دارید از بین ببرید که البته کار راحتی هم نیست. به طور کلی ساختار بازی جدید به نسبت سخت طراحی شده و احتماً اگر در حد یک گیمر متوسط باشید بارها پیش خواهد آمد که توسط دشمنان کشته شده و مجبورید دوباره مراحل را تکرار کنید.

همانطور که گفتیم در Wolfenstein II The New Colossus نیز به مانند نسخه های قبلی با جنگ افزارهای اختصاصی و ربات های خاص نازی ها بارها روبرو خواهید شد که شاید در نگاه اول از بین بردن آنها و رد شدن از آنان کار راحتی نباشد که البته همین طور هم هست اما با اعمال ترکیبی از قابلیت ها و اسلحه هایی که در اختیار دارید می توانید آنها را نیز با کمی دقت پشت سر بگذارید. مهمترین نکته برای از میان برداشتن دشمنان و ربات های سخت جون و غول پیکر یافتن شیوه ای مخصوص با استفاده از تجهیزات و قابلیت هایتان بوده که دیگر این قضیه به ذکاوت و خلاقیت شخص خود شما بر می گردد. از نکات قابل توجه این عنوان می توان به کاتسین های بی نقص که به خوبی داستان را روایت می کنند اشاره کرد این میان پرده ها به هیچ وجه سرسری گرفته نشده و به خوبی با جزییات زیاد طراحی و کارگردانی شده که البته همین قضیه هم مزید بر نمرات خوبیست که این عنوان بازی جدید از سایت های معتبر دریافت کرده است.

به طور کلی اگر عاشق یک شوتر اکشن به قول معروف بکش بکش با طعی خاص و منحصر به فرد نسبت به سایر بازی های شوتینگ اکشن هستید پیشنهاد می کنیم این عنوان بازی جدید، را به هیچ وجه، باز هم تاکید می کنیم به هیچ وجه از دست ندهید شرحی مختصر از این عنوان در این مطلب به نظر کافی می رسد شاید در روزهای آتی نکات قابل توجه تری از این عنوان را با شما کاربران ارائه بدهیم و البته میتوانید بازی Wolfenstein II The New Colossus را با 50 % تخفیف از فروشگاه اینترنتی عصربازی خریداری کنید.

Sniper Elite 4:

بازی sniper elite 4 برای Xbox One و PC
بازی sniper elite 4 برای Xbox One و PC

اگر از طرفداران و علاقه مندان به سری بازی های مخفی کاری هستید مطمئناً اگر حداقل این سری را تجربه نکرده باشید حداقل چند باری نام آن به گوشتان خورده است. بله نام این عنوان Sniper Elite 4 است و همانطور که از کلمه Sniper مشخص است با اولین نگاه می توان فهمید که با چه بازی و با چه سبک و سیاقی روبرو هستیم. این عنوان بازی جدید نیز به مانند نسخه های قبلی همان سبک و سیاق اسنایپ کردن افراد مختلف از فواصل دور را به عاریت گرفته، متنها از حیث محیط، گرافیک، نورپردازی افکت ها، با توجه به گذشت زمان چندین ساله از نسخه سوم، به خوبی توانسته انتظارات طرفداران را برآورده کند. که مثل سایر بازیه‍ای Xbox One و PC بروی پلی استیشن 4 هم عرضه شده .

در بازی Sniper Elite 4 شما به عنوان یک افسر کارکشته باید شهر را از لوس وجود نازی ها پاک سازی کرده و مراحل را به پیش ببرید البته کار به همین راحتی ها هم نیست چرا که در مراحل بالاتر با چالش های ریز و درشتی روبرو خواهید شد که باید با خلاقیتی مناسب و به کارگیری شیوه ها و تاکتیک های درخور نسبت به برطرف کردن این چالش ها اقدام کنید. از نکات خاص این سری و مخصوصاً این نسخه، وجود افتک ها و طرز کشتن افراد است به گونه ای که با شلیک به هر یک از قسمت های مختلف بدن، شاهد صحنه آهسته از گلوله شلیک شده شما به طرف دشمن بوده و در نهایت با برخورد گلوله به دشمن، شاهد شکست جمجمه، فرو رفتن آن به صورت مستقیم در چشم، فرو رفتن در قلب، ریه ها و پاچیدن خون در هوا خواهیم بود شاید اگر این شیوه نمایشی نبود خود من به شخصه تمایل زیادی به تجربه این سری نداشتم و در واقع وجود این افتک ها و نمایش های زیبا و قابل توجه است که مرا به دنبال کردن و تجربه این سری بازی جدید وا داشته است.

به طور کلی آغاز بازی Sniper Elite 4 از نقطه ای شروع می شود که در نسخه 3 آنرا به پایان می رسانید و بنابراین اگر دوست دارید کمی با داستان نه چندان غنی این سری آشنا شوید پیشنهاد می کنیم ابتدا نسخه سوم این عنوان را تجربه کنید. از حیث وسعت بازی، سازندگان به خوبی کمبودهای نسخه قبلی را در این نسخه بازی جدید جبران کرده به طوری که می توان گفت کوچکترین نقشه این نسخه، سه برابر وسعت یک نقشه در نسخه قبلی یعنی Sniper Elite 3 است. البته این وسعت خشک و خالی نبوده و سازندگان به خوبی بر روی محیطهای مختلف این بازی جدید کار کرده تا از تکراری شدن جلوگیری کنند. هوش مصنوعی بازی نیز در مقایسه با نسخه های پیشین، پیشرفت قابل توجهی داشته و کمتر شاهد بی زبان بودن دشمنان زبان بسته بازی هستیم. البته این عنوان درجه های سختی مختلفی را نیز در خود جای داده و اگر دوست دارید چالشی جدی تر را تجربه کنید پیشنهاد می کنیم با اتمام بازی و بعد از گذشت مدت زمانی نسبت به تجربه درجات سختی بالاتر و مخصوصاً درجه Authentic نیز اقدام کنید.

در این حالت تمامی کمک ها و هدف گیری ها به صورت دستی بوده و کمترین کمکی به شما در نقاط ممکن نخواهد شد. البته داستان بازی جدید، روایت خاصی را دنبال نمی کند و معمولاً دوست دارید میانپرده های بازی را رد کنید بنابراین اصل مطلب بازی بر روی سبک مخفی کاری و اسنایپ کردن دشمنان با شیوه ها و تاکتیک های لذت بخش و متنوع و البته از فواصل دور است. در پایان می توان بازی Sniper Elite 4 را یک بازی درخور در این سبک به عنوان آخرین نسخه این سری قلمداد کرده و اذعان کرد که تیم سازنده بازی یعنی Rebellion به خوبی ماموریت خود را در ایجاد یک اسنایپر کم نقص و حتی بی نقص در مقایسه با سری های قبلی انجام داده است در پایان اگر شما هم به مانند من از علاقه مندان به بازی های مخفی کاری و اسنایپر کردن افراد از فواصل دور با چشم اندازهای و سبک های مرگ مختلف هستید پیشنهاد می کنیم این عنوان بازی جدید را به هیچ وجه از دست ندهید.

بازی شکار Hunting Simulator برای Xbox One و PC
بازی شکار Hunting Simulator برای Xbox One و PC

 

اگر شما هم به مانند خیلی افراد دیگر از عاشقان و علاقه مندان به شکار در حیات وحش هستید اما به دلایلی همچون هزینه بالای خرید تجهیزات و مجوزات و همچنین ممنوعیت شکار در مناطق مختلف ایران از این امر لذت بخش محروم شده اید جای خوبی آمده اید چرا که در ادامه همانطور که از نام عنوان مشخص است قصد داریم به معرفی بازی جدید ی بپردازیم که شما را در جایگاه یک شکارچی در مناطق مختلف جنگی، کویری، کوهستانی، برفی و … قرار داده و با ماموریت هایی که به شما داده می شود می توانید لذت یک شکار بی دردسر اما به صورت مجازی را تجربه کنید. Hunting Simulator به جزئ بازیه‍ای Xbox One و PC بروی پلی استیشن 4 هم عرضه شده .

در زمینه شکار حیوانات، بازی های مختلفی چه در زمینه پلتفرم های موبایل و یا حتی کامپیوتر منتشر شده اند اما بازی Hunting Simulator، جدیدترین نسخه در این سری محسوب شده که به تازگی تحت پلتفرم کامپیوترهای شخصی و سایر و توسط موتور قدرتمند آنریل انجین 4 شرکت اپیک گیمز طراحی و ساخته شده است. بعد از نصب این بازی جدید، زمانی که وارد منوی اصلی بازی می شود با گزینه های مختلفی روبرو می شوید به غیر از بخش کمپین بازی که به مانند بازی های دیگر ماموریت هایی را به شما محول می کند، بازی Hunting Simulator از بخش های فرعی دیگری نیز تشکیل شده است. به عنوان مثال اگر تازه کار هستید می توانید بخش تمرینی بازی را که با آموزش نیز همراه شده است دنبال کرده تا با چم و خم ابتدای بازی آشنا شوید.

از قابلیت های و نکات قابل توجه این عنوان شبیه ساز می توان به داشتن اسلحه ها و آیتم های کمکی اشاره کرد که البته در ابتدای کار فعال نیستند در واقع شما با استفاده از تجهیزات اولیه می توانید اسلحه ها و تجهیزات جدیدی را کسب کرده و روند سخت بازی Hunting Simulator در مراحل بالاتر را برای خود آسانتر کنید همانطور که گفته شد تنوع محیطی نیز در این بازی بالا بوده و سازندگان با طراحی محیطهای مختلف کوهستانی برفی، جنگلی، کویری و بیابانی لذت شکار را برای شما کاربران دوچندان کرده اند. به طبع با توجه به این محیطهای مختلف، حیوانات و گونه های جانوری متعدد و خاصی نیز وجود دارد که بنا به ماموریتی که به شما محول می شود باید به شکار آنها بروید. البته شما در این بازی جدید باید با مباحث پایه لازم برای هر ماموریت آشنا شوید که این امر به صورت آموزش های متنی به شما گوشزد می شود به عنوان مثال زمانی که شما در یک منطقه شلیک می کنید فلش هایی را می بینید که در گوشه های تصویر نمایان شده و جهت حیوانات در حال فرار را نشان می دهند بنابراین نباید بی جهت از تجهیزات پر سر و صدای خود استفاده کنید.

برای یافتن حیوانات در بازی جدید شکار باید به علامت هایی که روی منطقه داده توجه کنید با رفتن به سمت این علامت ها می توانید ردپای حیوانات مختلف را شناسایی کرده و کم کم و به آرامی مسیر ردپاها را دنبال کنید زمانی که به حیوان تا حدی نزدیک می شوید باید کلید کنترل را نگه داشته تا حالت آهسته به خود بگیرید در غیر این صورت صدای خش خش پاهای شما سبب فرار شکار شده و شلیک به آن سخت تر خواهد شد. همانطور که گفته شد شما با انجام ماموریت های اصلی و فرعی می توانید امتیاز جمع کنید با شلیک به بخش های حساس حیوانات همچون قلب می توانید بیشترین امتیاز را نصیب خود کنید. از ویژگی های خاص دیگر این بازی می توان به انتخاب کاراکترهای مختلف برای انجام شکار اشاره کرد.

هر کدام از این کاراکترها ظاهر و قابلیت منحصر به فرد خود را داشته و شما می توانید با انجام ماموریت ها و پیش بردن مراحل، کنترل هر یک از این کاراکترهای باز شده را در دست گرفته، و لذتی دیگر را تجربه کنید. یکی دیگر از قابلیت های این بازی در واقع چرخه شب و روز به صورت 24 ساعته است به این صورت که در حین بازی Hunting Simulator می توان زمان تغییر کرده و هوا تاریک و یا روشن شود همین قضیه بر جذابیت بیشتری بازی نیز می افزاید. برای اجرای بازی به صورت روان و با گرافیک مطلوب پیشنهاد می کنیم در کنار یک پردازنده دوهسته ای به بالا از گرافیک سری 650 جی فورس به بالا استفاده کرده تا از لذت بیشتر، خود را محروم نکنید. در پایان توصیه می کنیم اگر اهل بازی هایی این چنینی هستید با توجه به حجم کم بازی، پیشنهاد می کنیم این عنوان بازی جدید که برای کلیه پلتفرم ها منتشر شده را به هیچ وجه از دست ندهید.

این مطلب هم به پایان رسید امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد منتظر بخش های بعدی این سری در روزهای آتی برای عناوین بازی جدید باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا