اخبار بازی ها

هر آنچه از E3 2018 انتظار داریم

هر آنچه از E3 2018 انتظار داریم

فصل تابستان همیشه برای طرفداران بازی فصل لذت بخش و عالی است زیرا هر سال شاهد برگزاری یکی از بزرگترین نمایشگاه های گیمی جهان موسوم به E3 هستیم. نمایشگاهی که در شهر لس آنجلس ایالت کالیفرنیا برگزار شده و در سال جاری قرار است از 12 ژوئن کار خود را آغاز کند.

پیش از برگزاری نمایشگاه E3 2018 شرکت های مطرحی چون یوبیسافت، سونی، EA، مایکروسافت و چندی دیگر به برگزاری کنفرانس خود می پردازند و از جدیدترین بازیها رونمایی می کنند. در سال 2018 باید انتظار داشت عناوین بزرگی معرفی شود که هر یک طرفداران خاص خود را دارند.

از آنجایی که در نزدیکی برگزاری این رویداد گیمی هستیم، می خواهیم هر آنچه که از این رویداد انتظار داریم را بیان نماییم. بی شک نباید در سال جاری عناوین نامطلوبی مشاهده شود و براساس گزارش های اخیر عناوین بزرگی قرار است در E3 2018 رونمایی شود.

E3 چیست و چه زمانی برگزار می شود؟

E3 2018

همانطور که پیشتر اشاره شد، نمایشگاه E3 هر سال در فصل بهار برگزار می شود، E3 2018 در آخرین ماه این فصل که به تابستان منتهی می شود. این رویداد با برگزاری خود هر سال هزاران نفر بازدیدکننده داشته و میلیون ها نفر نیز به شکل آنلاین این رویداد را دنبال می کنند. این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه گیمی بوده که هر سال هزاران گیمر را دور خود جمع می کند و در کنار سازندگان بزرگ صنعت قرار می دهد.

از آنجایی که نمایشگاه E3 2018 در ماه منتهی به تابستان برگزار می شود، طرفداران بسیاری هستند که برای رفتن به این نمایشگاه شوق فراوانی داشته و به این نمایشگاه مراجعه می کنند. البته از آنجایی که تعداد گیمرها میلیون ها نفر است و همگان نمی توانند به این نمایشگاه بروند، بیشتر افراد به شکل آنلاین E3 را دنبال می کنند و برای تماشا آن به شبکه های ویدئویی مختلف آنلاین مراجعه می کنند. از جمله باید به یوتیوب، توئیچ و چندی دیگر اشاره داشت.

البته شرکت هایی که کنفرانسی دارند به شکل زنده کنفرانس خود را جهت رونمایی برگزار می کنند تا همگان بتوانند شاهد نمایش خیره کننده باشند. محل برگزاری نمایشگاه ساختمان LA Convention Center شهر لس آنجلس است که همیشه شاهد پوسترهای بزرگ تبلیغاتی بازیها روی برج آن هستیم.

این رویداد از 12 ژوئن شروع شده و تا 14 ژوئن ادامه داشته و سپس تا ژوئن سال بعد پرونده آن بسته می شود. در سال جاری شرکت های فعال صنعت حضوری دوباره پیدا خواهند کرد و از عناوین منحصربفرد و پرطرفدار خود رونمایی به عمل می آورند. البته هر یک از کمپانی های مطرح چندین بازی را با خود به این نمایشگاه می آورد تا گیمرها تجربه نزدیکی داشته و پیش از انتشار اصلی آنها را تست کنند.

در این کنفرانس ها E3 2018 هر یک از شرکت ها سالن مخصوص خود را داشته تا بتوانند انعطاف پذیری بالایی در نمایش بازی جدید داشته باشند. البته اطلاعات زمان برگزاری کنفرانس هر کمپانی در وب سایت آنها نوشته شده تا طرفداران از زمان برگزاری کنفرانس جویا شوند. این نکته حائز اهمیت است که سونی و مایکروسافت از جمله کنفرانس های این نمایشگاه بوده که طرفداران و شرکت کنندگان بسیاری دارند. از آنجایی که تعداد تماشاگران بسیار است همگی نمی توانند در نمایشگاه حضور پیدا کنند از این رو برخی به شکل آنلاین و بخش اندکی به شکل حضوری برای بازدید این رویداد را دنبال می کنند.

کنفرانس های اختصاصی E3

هر یک از شرکت های بزرگ صنعت بازیسازی چون یوبیسافت، مایکروسافت، سونی، EA و چندی دیگر در این نمایشگاه رویداد اختصاصی خود را برگزار می کنند. البته این نکته حائز اهمیت بوده که همگی در یک زمان مشخص پس از دیگری به برگزاری کنفرانس می پردازد و چند روز پیش از آغاز کار نمایشگاه این کنفرانس ها برگزار می شود.

براساس اعلام هر یک از شرکت ها بتسدا در 10 ژوئن، EA در 9 ژوئن، نینتندو 12 ژوئن، سونی 11 ژوئن، Square Enix در 11 ژوئن، یوبیسافت 11 ژوئن و مایکروسافت 10 ژوئن کنفرانس های اختصاصی خود را برگزار می کنند. هر یک از این شرکت ها در کنفرانس خود چندین بازی مختلف و جدید رونمایی به عمل می آورند که نظر بازیکنان را به خود جلب می سازد و انتظارات را از آنها بیشتر می سازد.

چه بازیهایی در E3 2018 حضور دارد؟

E3 2018

باتوجه به گزارش های منتشر شده لیست زیر بیشتر عناوینی است که ما در E3 2018 شاهد حضور آنها خواهیم:

  • Anthem (PS4, Xbox One, PC)
  • Below (Xbox One, PC)
  • Borderlands 3 (PS4, Xbox One, PC)
  • Call of Duty: Black Ops 4 (PS4, Xbox One, PC, Switch)
  • Captain Toad: Treasure Tracker (Switch)
  • Crackdown 3 (Xbox One)
  • Cyberpunk 2077 (PS4, Xbox One, PC)
  • Days Gone (PS4)
  • Death Stranding (PS4)
  • FIFA 19 (PS4, Xbox One, PC, Switch)
  • Ghost of Tsushima (PS4)
  • Kingdom Hearts 3 (PS4, Xbox One)
  • Metroid Prime 4 (Switch)
  • Overkill’s The Walking Dead (PS4, Xbox One, PC)
  • Pillars of Eternity II: Deadfire (PS4, Xbox One, PC)
  • Project Octopath Traveler (Switch)
  • Rollercoaster Tycoon Switch (Switch)
  • Shadow of the Tomb Raider (PS4, Xbox One, PC)
  • Skull & Bones (PS4, Xbox One, PC)
  • Spider-Man (PS4)
  • Spyro Reignited Trilogy (PS4, Xbox One)
  • Super Smash Bros (Switch)
  • The Banner Saga 3 (PS4, Xbox One, PC, Switch)
  • The Crew 2 (PS4, Xbox One, PC)
  • The Division 2 (PS4, Xbox One, PC)
  • The Last of Us 2 (PS4)
  • Tropico 6 (PS4, Xbox One, PC)
  • WWE 2K19 (PS4, Xbox One, PC, Switch)

دیگر مواردی که انتظار می رود شاهد باشیم

نمایشگاه E3 2018 هر سال با حواشی رو به رو بوده و بسیاری شایعاتی پیرامون آن منتشر کردند. شایعاتی که توانسته نظر هر فردی را به خود جلب کند و هیجانی را پیش از برگزاری آن به وجود آورد. برای سال جاری نیز می توان به شایعات متعددی اشاره کرد که جالب توجه بوده و مشخص نیست به حقیقت تبدیل خواهند شد یا خیر. از عناوین جدید آینده گرفته تا بازیهایی که معرفی نشدند و انتظار داریم شاهد معرفی آنها در این نمایشگاه بزرگ بین المللی صنعت گیم باشیم.

E3 2018

از جمله آنها باید به Red Dead Redemption 2، کنسول PS5، هدست Oculus Rift 2 و بازی Half-Life 3 اشاره کرد. البته محصولات مختلفی قرار است در این رویداد رونمایی شود و تنها به بازیها و دستگاه های مورد اشاره ختم نمی شود. هر شرکتی برای این رویداد محصولی را در نظر گرفته و برای افزایش هیجانی شدن آن سعی می کند برنامه مفصلی جهت رونمایی ترتیب دهد.

یکی از بازیهای مورد انتظار E3 2018 این نمایشگاه Red Dead Redemption 2 شرکت راکستار گیمز است. این کمپانی با سابقه طولانی در تولید و انتشار عناوین جهان باز نشان داد که می تواند بهترین بازیها را به طرفداران و گیمرها ارائه دهد. Red Dead Redemption 2 نیز نسخه جدید از فرنچایز Red Dead Redemption یا همان بازی وسترن غربی است که افراد در آن نقش گانگسترهایی را بازی می کنند و با محیط جهان باز رو به رو خواهند شد.

Red Dead Redemption نخست برای PC منتشر نشد و راکستار تنها آن را برای کنسول های بازی پلی استیشن و XBOX همان زمان در نظر گرفت. این طور که پیداست Red Dead Redemption 2 نیز همانند نسخه اصلی قرار نیست برای PC یا کامپیوترهای شخصی منتشر شود. موضوعی که در نسخه پیشین نیز شاهد بودیم و موجب ناراحتی طرفداران و بازیکنان این پلتفرم بی طرف است.

راکستار گیمز پیشتر نیز بازی GTA V را ابتدا برای کنسول های بازی منتشر کرد و مدتی بعد شاهد تایید نسخه PC بودیم که روانه بازار شد. ممکن است برای Red Dead Redemption 2 نیز راکستار چنین برنامه ای را در نظر گرفته باشد و ما نسخه PC را مدتی دیگر شاهد باشیم.

شایعات پیرامون بازی آینده Red Dead Redemption 2 شرکت راکستار بسیار نیست اما باتوجه به اطلاعات اعلام شده توسط راکستارگیمز، می توان انتظارات بسیاری از این عنوان آینده داشت، اگرچه دقیقا نمی دانیم پلتفرم PC هدف کمپانی است یا خیر.

البته این نکته را باید بیان کرد راکستار همیشه در کنفرانس سونی حاضر شده و تریلر یا ویدئویی از بازی جدید خود به نمایش می گذارد. برای مثال هنگامی که قصد داشته GTA V را برای PC اعلام کند، در کنفرانس E3 سونی شاهد معرفی آن بودیم. بنابراین ممکن است راکستار برنامه ای برای معرفی نسخه PC این بازی وسترن در کنفرانس E3 2018 سونی داشته باشد.

کنسول PS5

یکی از شایعات فراوانی که بسیار درباره آن گزارش ها و اطلاعات شایعه واری منتشر شد، کنسول نسل بعدی PS5 است. یکی از کنسول های بسیار مهمی که انتظار داریم در E3 2018 اخباری پیرامون آن منتشر شود، PS5 می باشد. البته بعید به نظر می رسد کمپانی سونی برنامه ای برای اشاره به اطلاعات این کنسول نسل بعدی داشته باشد. از آنجایی که تحلیلگران پیش بینی کردند تا سال 2020 خبری از کنسول های نسل بعدی نیست، احتمال معرفی یا اشاره به چنین محصولی دور از انتظار است. اما به عنوان یک گمانه زنی شاید برند ژاپنی برنامه ای برای چنین معرفی داشته باشد.

پیشتر گزارشی منتشر شد که نشان می داد سونی تا PSX 2018 هیچ اشاره ای به PS5 نخواهد کرد از این رو ممکن است نسل بعدی کنسول ژاپنی را در نمایشگاه PSX شاهد باشیم. رویدادی که اواخر سال جاری برگزار می شود و تا برگزاری آن باید چند ماهی را به انتظار نشست.

اگر سونی برنامه ای برای رونمایی از این کنسول گیمینگ خود داشته باشد، انتظار داریم با طراحی و مشخصات متفاوتی معرفی شود. مشخصاتی که نظر هر فردی را به خود جلب خواهد کرد و البته هدف اجرای بازیها با کیفیت 4K است.

با این حساب می توان انتظارات بزرگی از کنسول PS5 شرکت ژاپنی داشت. تاکنون شایعات بسیاری پیرامون کنسول نسل نهمی PS5 شاهد بودیم که هیچ یک به تایید یا تکذیب کمپانی ژاپنی نرسیده است. اگر گفته اخیر یکی از مدیران سونی صحت داشته باشد، در E3 2018 خبری از معرفی کنسول جدید سونی نخواهد بود زیرا فاصله زمانی طولانی تا 2020 وجود داشته و اگر شرکت موردبحث در حال حاضر آن را رونمایی کند بی شک نمی تواند نظر مخاطبان را برآورده سازد. زیرا شرکت سونی برنامه ای برای معرفی زودهنگام کنسول خود نداشته و چنین محصولی باید در طولانی مدت توسعه یافته تا هنگام عرضه نظر طرفداران و گیمرها را به خود جلب کند.

PS5 در چند ماه گذشته یکی از پرحاشیه ترین کنسول ها بوده که شایعات بزرگی پیرامون آن منتشر شده است. این کنسول قرار نیست با طراحی معمولی و مشخصاتی کمتر از نسل فعلی معرفی و عرضه شود. بلکه شرکت سونی قصد داشته ویژگی های قابل توجهی را برای آن در نظر گرفته تا نظر افراد و گیمرها را به خود جلب کند. PS5 یکی از پرحاشیه ترین کنسول های نسل بعدی یا همان نسل نهم است. تاکنون اگرچه شایعات بسیاری پیرامون این کنسول منتشر شده اما هیچ یک به تایید یا تکذیب ژاپنی ها نرسیده تا مشخص شود با چگونه محصولی رو به رو هستیم.

البته اینکه سونی در E3 2018 به معرفی PS5 بپردازد بسیار زود است زیرا اخیرا شاهد رونمایی و عرضه PS4 Pro با قدرت اجرا بازیها 4K بودیم، از این رو زود است شرکت سونی دست به کار شده و از محصولی رونمایی کند که وقت آن نیست معرفی شود. به هر حال برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند تا مشخص شود ژاپنی ها چه برنامه ای برای رونمایی از PS5 یا همان پلی استیشن 5 دارند.

E3 2018

انتظار می رود پیش بینی تحلیلگران صنعت نسبت به زمان معرفی این کنسول به حقیقت تبدیل شود. از آنجایی که این رویداد در میان طرفداران بازیهای ویدئویی از اهمیت و علاقه بالایی برخوردار است، شرکت ها نیز سعی می کنند بهترین محصولات و تولیدات خود را در این رویداد به نمایش درآورند. اینکه سونی می خواهد در E3 2018 نسل جدید کنسول خود را معرفی کند جای تعجبی نیست زیرا مدل فعلی نیز در چنین رویدادی رونمایی شد و توانست نظر هر فردی را به خود جلب کند این شرکت ژاپنی هر سال نسل جدیدی از بازیهای خود را منتشر می کند تا صاحبان کنسول فعلی را راضی نگه داشته و آنها نیز از این کنسول بازی راضی باشند.

به هر حال پیشی بینی بیشتری نمی توان داشت با توجه به عدم تایید یا تکذیب سونی.

هدست Oculus Rift 2

یکی از دستگاه هایی که ممکن است در E3 2018 شاهد آن باشیم هدست Oculus Rift 2 شرکت Oculus زیرمجموعه فیسبوک است. پیشتر این کمپانی هدست مستقل Oculus Go را معرفی کرد که شامل طراحی قابل توجه و سخت افزاری داخلی می شد. اما هدست بعدی که انتظار داریم توسط این کمپانی رونمایی شود Oculus Rift 2 باشد. تاکنون شایعات کافی درباره این هدست منتشر نشده و تنها گمانه زنی هایی پیرامون آن وجود دارد اما نمی توان پیش بینی درستی داشت. شایعه ها می گویند Oculus قصد دارد در این رویداد از هدست نسل جدید خود با ویژگی های بهتر و طراحی بهینه شده رونمایی کند. مشخص نیست هدف Oculus چیست و نمی توان پیش بینی دقیقی درباره دیوایس آینده این شرکت زیرمجموعه فیسبوک داشت.

اگر شرکت موردبحث برنامه ای برای رونمایی Oculus Rift 2 در جریان نمایشگاه E3 2018 داشته باشد انتظار داریم شاهد ویژگی هایی قابل توجه و بهتر از نسخه پیشین باشیم. طراحی بهبودیافته با ارگونومی بهتر در کنار صفحه نمایش پروضوح و باکیفیت تر می تواند از جمله ویژگی های این محصول آینده باشد. البته Oculus Rift 2 یک هدست مستقل نخواهد بود و همانند Oculus Rift خست به عنوان هدست غیرمستقل شناخته می شود.

بنابراین اگر با رونمایی چنین هدستی رو به رو باشیم بی شک Oculus برنامه های خوبی برای آن خواهد داشت و یک مدل فراتر از انتظار و قبلی خواهد بود. تاکنون شایعاتی پیرامون این مدل نیز منتشر نشد اگرچه گمانه زنی ها و پیش بینی هایی وجود داشته که نمی توان به آنها اکتفا کرد. Oculus هر چند سال به معرفی هدست جدیدی می پردازد و برای سال 2018 نیز ممکن است. در حالی که پیشتر HTC از هدست مستقل HTC Vive Pro رونمایی کرد انتظار داشتیم Oculus نیز نسل جدید Oculus Rift را به نام Oculus Rift 2 رونمایی کند. هدستی که طراحی بزرگی را باید برای آن انتظار داشت. هدستی که با مشخصات بهتر و ارگونومی بالاتر تجربه واقعیت مجازی لذت بخشی را برای کاربر خود رقم می زند.

E3 2018 می تواند بهترین زمان برای رونمایی Oculus Rift 2 باشد اگرچه تاکنون گزارش ها و شایعاتی پیرامون معرفی این هدست منتشر نشد. مشخص نیست آیا تایوانی ها برنامه ای برای رونمایی از هدست غیرمستقل و پیشرفته جدید خود دارند یا خیر. محصولات بزرگی را باید در E3 2018 مشاهده کرد اما Oculus Rift 2 بعید به نظر می رسد یکی از آنها باشد. زیرا هیچ شایعه و گزارشی پیرامون آن منتشر نشد.

Half-Life 3

آخرین موضوعی که باید به آن پرداخت بازی Half-Life 3 شرکت والو است. عنوانی که سالهاست شایعه انتشار نسخه سوم آن منتشر می شود اما شرکت موردبحث هیچ واکنشی نشان نداده و برنامه ای در سر ندارد. تاکنون شایعات بیان داشتند که والو می خواهد بزودی Half-Life 3 را با داستانی که دنباله نسخه دوم بوده معرفی کند. عنوانی که احتمالا انحصاری PC خواهد بود و بعید است در دیگر پلتفرم ها شاهد آن باشیم.

E3 2018

پیشتر خبری منتشر شد که نشان می داد والو روی چند بازی جدید مشغول کار است و مشخص نیست آیا Half-Life 3  یکی از آنها محسوب می شود یا خیر. اخیرا یکی از اعضای شرکت بیان داشت که والو برنامه ای برای Half-Life 3 نداشته و نباید طرفداران به شایعات منتشر شده پیرامون این بازی اکتفا کنند.

نتیجه گیری

با تمام این تفاسیر E3 2018 مملو از عناوین انحصاری و غیرانحصاری است که می تواند لذت کاربری قابل توجهی را به ارمغان آورد. نمایشگاهی که در نزدیکی برگزاری بوده و باید منتظر ماند تا اطلاعات کاملی بدست آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا