آموزش بازیارتباط با ما

تحلیل بازی Sekiro: Shadows Die Twice استودیو FromSoftware

تحلیل بازی Sekiro: Shadows Die Twice

استودیوی FromSoftware که یکی از استودیوی های مطرح و محبوب در زمینه ی طراحی و تولید بازی های کنسول های خانگی می باشد برای اولین بار از جدید ترین بازی خود در مراسم TGA 2017 رونمایی کرد البته باید اشاره کنیم که رونمایی و معرفی بازی جدید استودیوی FromSoftware در این مراسم تنها به یک تیزر کوتاه و مرموز محدود شد به گونه ای که تمامی اشخاصی که در این مراسم حضور داشتند به طور کامل نتوانستند آنطور که باید و شاید سر از این بازی دربیاورند شاید پخش چنین تیزر کوتاهی برای معرفی جدیدترین بازی استودیوی FromSoftware نوعی سیاست بود که توسط این کمپانی اجرا شد چرا که پس از اتمام این تیزر کوتاه و مرموز سوالات بسیار زیادی در ذهن تمامی افرادی که در آن مراسم حضور داشتند ایجاد شد به گونه ای که همه کنجکاو بودند بدانند که داستان این بازی چیست و آیا می تواند بازی جذابی باشد یا خیر ؟ درواقع سیاست استودیوی FromSoftware برای معرفی بازی جدیدش کارساز شد چرا که مطمعنا تمامی افرادی که بیننده ی آن تیزر بودند در نهایت مجبور می شدند برای پایان دادن به حس کنجکاوی خود یک نسخه از این بازی را خریداری کنند و آن را در کنسول بازی خانگی خود اجرا کنند .

البته باید اشاره کنیم که درباره ی این بازی شایعات زیادی هم منتشر شد چرا که خیلی ها از روی حس کنجکاوی خود حدس هایی زدند که حدس های آن ها تبدیل به شایعه شد و در روزنامه ها و مقالات بسیاری انتشار یافت به گونه ای که برخی از کاربران گفتند مطمعنا جدیدترین بازی این استودیو Bloodborne 2 می باشد و حتی عده ای دیگر از کاربران اعتقاد داشتند که بازی جدید این استودیوی محبوب و مشهور می تواند یک Tenchu  باشد . اما پس از اینکه این بازی با عنوان جدیدترین بازی استودیوی FromSoftware و با نام Sekiro: Shadows Die Twice ( سایه ها دو بار می میرند ) در نمایشگاه E3 2018 به صورت کامل رونمایی و معرفی شد حس کنجکاوی همه درمورد این بازی تمام شد و افرادی که حدس های خود را به یک سری شایعات تبدیل کرده بودند و آن ها را منتشر کرده بودند کاملا متعجب شدند چرا که این بازی ، نام آن ، داستان آن و حتی روند مبارزاتی آن با تمامی چیزهایی که کاربران فکر می کردند متفاوت بود و توانست همه را در نمایشگاه E3 2018 شگفت زده کند . یکی از دلایلی که باعث می شود بگوییم که بازی سایه ها دو بار می میرند بازی فوق العاده جذاب و منحصر به فردی است به گونه ای که شما تاکنون چنین بازی را ندیده اید و این اولین باری است که در دنیای بازی های ویدئویی که پر از بازی های مبارزاتی مشابه یک دیگر است می توانید چنین بازی منحصر به فردی را ببینید این است که این بازی هیچ یک از ویژگی هایی که بازی های ویدئویی دیگر مانند  نوار استقامت ، بون فایر یا چک‌ پوینت ، بخش ساخت شخصیت و حالت چند نفره دارند را ندارد از این رو بازی خیلی جالبی به نظر می آید که یکسری چیزهای جدیدی برای ارائه دادن و میخکوب کردن گیمرها بر پای کنسول های بازیشان دارد . در نتیجه شما را دعوت می کنیم تا در ادامه ی این مقاله با ما باشید و با این بازی جذاب و خارق العاده آشنا شوید .

تحلیل بازی Sekiro: Shadows Die Twice استودیو FromSoftware

 

قبل از اینکه بخواهیم بازی سایه ها دو بار می میرند را به طور کامل بررسی کنیم بهتر است کمی به عوامل سازنده و ناشر این بازی ویدئویی جذاب بپردازیم ، جالب است بدانید بازی سایه ها دو بار می میرند با همکاری کمپانی اکتیویژن و استودیوی FromSoftware طراحی و تولید شده است که دیدن کمپانی اکتیویژن در کنار استودیوی FromSoftware کمی برای کاربران و به خصوص اشخاصی که در نمایشگاه E3 2018 حضور داشتند کمی نا امید کننده به نظر می آمد به دلیل اینکه کمپانی اکتیویژن موفقیت و روند فوق العاده ای که در گذشته داشت را خیلی وقت است که ندارد از این رو برخی از کاربران و گیمرها با خود فکر کردند بازی سایه ها دو بار می میرند به دلیل اینکه در کنار استودیوی FromSoftware کمپانی اکتیویژن قرار دارد و این کمپانی نیز در طراحی و تولید آن دخیل بوده است احتمالا نمی تواند بازی جذاب و جالبی باشد ، اما اینچنین نیست چرا که در کنار بعد منفی مسئله باید مثبت آن را نیز دید و بعد مثبت این مسئله هم استودیوی FromSoftware است درست که در طراحی و تولید بازی سایه ها دو بار می میرند کمپانی اکتیویژن نیز دخیل بوده است اما در کنار این کمپانی استودیوی FromSoftware نیز به طراحی و تولید این بازی پرداخته است و نقش زیادی در این بازی داشته است از این رو این استودیو به هیچ وجه اجازه نمی دهد تا کمپانی اکتیویژن با قرار دادن امکاناتی مانند لوت باکس و یا … بخواهد بازی سایه ها دو بار می میرند را خراب کند در ضمن باید اشاره کنیم که استودیوی FromSoftware سابقه ی بسیار درخشانی در طراحی بازی های جذاب و شگفت انگیز داشته است .

عنوانی افسانه ای دیگر از فرام سافتور

شاید شما هم مانند خیلی دیگر از کاربران فکر کنید طراحی و تولید بازی سایه ها دو بار می میرند درواقع اولین همکاری کمپانی اکتیویژن و استودیوی FromSoftware باشد اما جالب است بدانید که اینچنین نیست چرا که اولین همکاری کمپانی اکتیویژن و استودیوی FromSoftware مربوط به یکی از عناوین Tenchu می باشد از این رو نتیجه می گیریم که طراحی و تولید بازی سایه ها دو بار می میرند دومین همکاری و یا چندمین همکاری بین کمپانی اکتیویژن و استودیوی FromSoftware می باشد ، آیا بازی های سری Tenchu بازی هایی بودند که موفقیت آمیز نبودند ؟ پاسخ به این سوال همانطور که می دانید خیر است چرا که خیلی از کاربران در مراسم TGA 2017 وقتی تیزر کوتاهی از این بازی را تماشا کردند آنقدر سری بازی های Tenchu را قدرتمند می دانستند که حدس زده بودند بازی سایه ها دو بار می میرند از این سری باشند درنتیجه نمی توان گفت چون در طراحی و تولید بازی سایه ها دو بار می میرند در کنار FromSoftware کمپانی اکتیویژن فعالیت داشته است این بازی نمی تواند جذاب باشد ، علاوه بر تمامی این ها رئیس استودیوی FromSoftware میازاکی می باشد که به هیچ وجه اجازه نخواهد داد تا کمپانی اکتیویژن پروژه ی خارق العاده اش را خراب کند ، باید به این مسئله هم اشاره کنیم که کمپانی اکتیویژن بیشتر از نظر مالی استودیوی FromSoftware را ساپورت کرده است از این رو خیالتان از این نظر راحت باشد که قرار است این بار بازی منحصر به فرد و جذابی را دنبال کنید .

پس از آشنایی با ناشرین و طراحان بازی سایه ها دو بار نمی میرند نوبت به آن می رسد که به سراغ تحلیل و بررسی خود بازی برویم ، از تریلر این بازی شروع می کنیم ، حتی تریلر این بازی هم با سایر بازی ها متفاوت می باشد به گونه ای که وقتی وارد بازی می شوید در ابتدا تریلری نمایش داده می شود که شما معبدی را مشاهده خواهید کرد که این معبد در حال سوختن است داخل این معبد نیز مجسمه ای قرار گرفته است که دست چپ ندارد ، این از تریلر بازی سایه ها دو بار می میرند . قبل از اینکه وارد بازی شویم لازم است شما را با دو شخصیت اصلی در این بازی آشنا کنیم که این شخصیت ها شامل : شاهزاده ای 10 ساله و مجسمه سازی به نام Busshi می باشند ، شاهزاده ی 10 ساله در این بازی وظیفه ی محافظت از مجسمه ای را دارد که در معبد قرار داده شده است . جالب است بدانید که داستان بازی سایه ها دو بار می میرند از دوره ی سنگوکو گرفته شده است مطمعنا برای شما هم چنین سوالی مطرح شده است که دوره ی سنگوکو چه دورانی در تاریخ بوده است ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که دوره ی سنگوکو به دوره ای از تاریخ ژاپن مرتبط می باشد که کشور ژاپن در آن دوره شرایط سیاسی و نظامی خیلی خوبی نداشته است و با درگیری های بسیار زیادی در زمینه ی سیاسی و نظامی رو به رو بوده است که اسم این دوره را دوره ی سنگوکو گذاشته اند .

تحلیل بازی Sekiro: Shadows Die Twice استودیو FromSoftware

 

 

داستان بازی سایه ها دو بار می میرند از جایی شروع می شود که فرمانده ی آشینا که نام سرزمینی قدیمی و کهن می باشد و درواقع همان شخصی است که دست چپ شخصیت اصلی داستان را قطع کرده است به شاهزاده ی 10 ساله ی داستان که یکی از نوادگان سرزمین آشینا می باشد نیاز پیدا می کند که فعلا دلیل نیاز پیدا کردن پادشاه آشینا به شاهزاده مشخص نیست و پس از آن پادشاه آشینا دستور می دهد شاهزاده را بدزدند ، شخصیت اصلی داستان همان محافظ شاهزاده می باشد که در جریان دزدیده شدن شاهزاده به خوبی نمی تواند مسئولیتش را انجام دهد و از او محافظت کند و در همین حین دست چپش قطع می شود در ادامه ی بازی پیرمرد مجسمه ساز که در ابتدای معرفی بازی اشاره کردیم که یکی از شخصیت های اصلی بازی می باشد جان محافظ شاهزاده را نجات می دهد و یک دست مصنوعی می سازد و آن را به او هدیه می کند و با او به صحبت کردن می پردازد و می گوید که شاهزاده هنوز زنده است و هنوز هم در دست پادشاه آشینا اسیر است و پادشاه به زودی جان او را خواهد گرفت بهتر است عجله کنی و جان شاهزاده را نجات دهی ، پس از صحبت های پیرمرد مجسمه ساز با محافظ شاهزاده و دستی که او به محافظ شاهزاده هدیه می دهد تا او با استفاده از آن بتواند قدرت قبلی خود را داشته باشد و جان شاهزاده را نجات دهد تنها فکر و هدف محافظ نجات دادن جان شاهزاده می شود .

جنگ برای پیروزی

پس از اینکه محافظ شاهزاده برای نجات دادن جان او می رود شاهد گیم پلی بی نظیری بازی هستیم که در ادامه ی مقاله به بررسی ویژگی ها و خصوصیات گیم پلی بازی سایه ها دو بار می میرند می پردازیم . جالب است بدانید که در بخشی از گیم پلی بازی سایه ها دو بار می میرند از برخی صحنه های سری بازی های Tenchu استفاد شده است برای مثال در تریلر این بازی شخصیت اصلی بازی که دست چپش قطع شده بود به دیوار می چسبد در حالی که شما اگر یک گیمر باشید و همیشه به دنبال بازی های جدید می باشد مطمعنا این صحنه را در سری بازی های Tenchu دیده اید . اما یکی از حرکت های جدید شخصیت اصلی بازی که در سری بازی های Tenchu ندیده اید حرکت نیم خیز می باشد به گونه ای که شخصیت اصلی بازی در برخی از حالت ها به صورت نیم خیز حرکتی می کند ، رئیس استودیوی FromSoftware یعنی آقای میازاکی در زمینه ی استفاده از حرکت نیم خیز در طراحی و تولید بازی سایه ها دو بار می میرند اینچنین گفته است که با هدف قرار دادن انتخاب ها و آپشن های زیادی برای گیمرها در این بازی چنین حرکتی را طراحی کرده است .

جالب ترین ویژگی ها و آپشن هایی که بازی سایه ها دو بار می میرند در اختیار شما برای مبارزه با دشمنان به عنوان گیمر قرار می دهد مبارزه به صورت مخفیانه و غافلگیری دشمنان با دست مصنوعی محافظ شاهزاده می باشد به گونه ای که شما می توانید در حین بازی سایه ها دو بار می میرند خودتان را از دید دشمنانتان مخفی کنید و اینکه با استفاده از دست مصنوعی که از پیرمرد مجسمه ساز برای مبارزه و نجات دادن جان شاهزاده هدیه گرفته اید برای غافلگیر کردن دشمنانتان در حین مبارزه استفاده کنید که خیلی هیجان انگیز و جذاب می باشد . علاوه بر این یکی دیگر از ویژگی ها و آپشن هایی که در این بازی فوق العاده می تواند برای شما جالب باشد امکان گوش دادن به صحبت های دشمنان و NPC ها می باشد که از این طریق می توانید از تمامی نقشه های دشمنان خود به طور کامل آگاهی داشته باشید و تقریبا ادامه ی بازی را حدس بزنید و خودتان را برای مبارزات آینده در بازی آماده کنید علاوه بر این می توانید جایی که شاهزاده در آن زندانی می باشد را پیدا کنید . البته من فکر می کنم اگر استودیوی FromSoftware چنین آپشنی که گیمر با استفاده از آن بتواند صحبت های دشمنانش را شنود کند را در این بازی قرار نمی داد و گیمر از این طریق نمی توانست بفهمد که نقشه ها و برنامه های آینده ی دشمنانش چه هستند ، بازی سایه ها دو بار می میرند خیلی هیجان انگیز تر و خارق العاده تر از الان که هست می بود .

تحلیل بازی Sekiro: Shadows Die Twice استودیو FromSoftware

 

 

نظر شما در مورد دست مصنوعی شخصیت اصلی بازی سایه ها دو بار می میرند چیست ؟ وقت آن رسیده که در این زمینه نیز توضیحاتی را ارائه دهیم علاوه بر این باید اشاره کنیم که در این بازی از صلاح های مختلف و متنوع خبری نیست که گیمر هر زمانی که خواست بتواند سلاح خود را تعویض کند و یا در مبارزه با هر یک از دشمنانش از سلاح خاصی استفاده کند و تنها یک سلاح اصلی است که شخصیت اصلی بازی یعنی همان محافظ شاهزاده که برای نجات دادن او تلاش می کند می تواند از آن استفاده کند آن هم یک شمشیر کاتانا می باشد ، از یک طرف این مورد را می توان یکی از معایب این بازی دانست که گیمر هیچ سلاح دیگری به جز یک شمشیر برای مبارزه با دشمنانش ندارد و اینکه نمی تواند هنگام مبارزه با دشمناش سلاح خود را تغییر دهد و از طرف دیگر استودیوی  FromSoftware اعلام کرده است که دلیل اینکه سلاح دیگری در این بازی به جزء شمشیر کاتانا را برای گیمر قرار نداده است این است که با این کار میخواسته است با سایر بازی های ویدئویی مبارزاتی کاملا منحصر به فرد و متمایز باشد و علاوه بر این دست مصنوعی شخصیت اصلی بازی تمامی قابلیت ها و آپشن های مبارزه را دارد از این رو گیمر نیازی به تعویض سلاح پیدا نمی کرده است از این رو تنها سلاح در این بازی را شمشیر کاتانا قرار داده است .

بازی غیر انحصاری

همانطور که اشاره کردیم یکی از دلایلی که استودیوی  FromSoftware تنها شمشیر کاتانا را به عنوان سلاح در این بازی برای گیمر طراحی کرده است ، دست مصنوعی شخصیت اصلی بازی می باشد ، به گونه ای که وقتی گیمر در این بازی هر مرحله را با موفقیت پشت سر می گذارد می تواند دست مصنوعی خود را ارتقا دهد و آن را به یک سلاح دیگری مانند تبر تبدیل کند و برای از بین دشمنانش آن را به سمت آن ها پرتاب کند ، البته گیمر با ارتقای دست مصنوعی می تواند آن را به چهار سلاح مختلف تبدیل کند و تبدیل دست مصنوعی به سلاح ، تنها به یک نوع محدود نمی باشد . از این رو گیمر در نقش شخصیت اصلی بازی یعنی محافظ شاهزاده به راحتی می تواند دشمنان خود را نابود کند .

یکی دیگر از آپشن هایی که به گیمر در بازی  سایه ها دو بار می میرند داده شده است یک گرپلینگ هوک می باشد ، اما این ابزار چیست و گیمر با استفاده از آن می تواند چه کاری در این بازی انجام دهد ؟ این ابزار به گیمر که در نقش شخصیت اصلی بازی یعنی محافظ شاهزاده می باشد کمک می کند تا به راحتی بتواند از نقاط مختلف و یا بلندی ها به سایر نقاط و بلندی های دیگری بپرد و از این طریق به راحتی جا به جا شود ، علاوه بر این گیمر با استفاده از این ابزار می تواند به راحتی از دیوار ها بالا برود این آپشن یکی دیگر از آپشن های بسیار کاربردی در هنگام مبارزه با دشمنان در این بازی می باشد .

استودیوی FromSoftware به گونه ای بازی سایه ها دو بار می میرند را طراحی و تولید  کرده است که این بازی نسبت به سایر بازی های مبارزاتی که تاکنون دیده اید منحصر به فرد تر می باشد اما دلیل این متمایز بودن چیست ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بازی سایه ها دو بار می میرند بازی است که مبارزات در آن نسبت به سایر بازی ها مرگ بار تر می باشد از این است که با سایر بازی های ویدئویی مبارزاتی متفاوت می باشد ، علاوه بر این تم مبارزات کشنده ی بازی سایه های دو بار می میرند با شخصیت اصلی آن یعنی محافظ شاهزاده کاملا متناسب می باشد از این رو گیمر هنگام اجرای این بازی در آن غرق می شود و به هیچ وجه بازی برای او کسل کننده نخواهد بود بلکه بسیار جذاب و شگفت انگیز خواهد بود .

تحلیل بازی Sekiro: Shadows Die Twice استودیو FromSoftware

یکی از دلایلی که می توان براساس آن این ادعا را ثابت کرد که گیمر در هنگام بازی سایه ها دو بار می میرند غرق در این بازی می شود و بر پای کنسول بازی خود میخکوب می شود این است که گیمر در نقش شخصیت اصلی بازی یعنی محافظ شاهزاده نه سپری دارد که از خود دفاع کند و نه زره سنگینی دارد او تنها یک شمشیر دارد که با استفاده از آن مبارزه می کند و همین باعث می شود که در کل بازی تمرکز خود را بر روی ضربه زدن به دشمن و دفع ضربات دشمن که از سمت او وارد می گردد بگذارد و به هیچ چیز دیگری جزء این دو هدف فکر نکند شاید یکی دیگر از دلایلی که استودیوی FromSoftware تنها یک سلاح را در این بازی برای گیمر در نظر گرفته است همین باشد تا کاربر کل تمرکز خود را بر روی بازی بگذارد و بر پای کنسول بازی خود میخکوب شود .

طراحی گرافیکی که استودیوی FromSoftware در بازی سایه ها دو بار می میرند استفاده کرده است نیز بی نظیر می باشد چرا که اگر شما به عنوان گیمر در این بازی در هنگام مبارزه با دشمن خود به موقع شمشیر بکشید مطمعنا شمشیر شما با شمشیر دشمن برخورد می کند و شما می توانید جرقه های ایجاد شده حاصل برخورد دو شمشیر با یکدیگر را به خوبی ملاحظه کنید و در آن لحظه است که جلوه های بی نظیر گرافیکی که در این بازی خارق العاده به کار رفته است را می توانید به خوبی درک کنید .

 

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. نقد خوبی بود و سپاسگذارم.فقط ی ایراد دارم ب سیوه ی نگارشتون..سما بارها و بارها مینویسید بازی سایه ها دو بار میمیرند ک اصلا نیازی نیست انگار ک گیمر اسم باری رو از یاد میبره‌..و بارها در مورد شخصیت اصلی داستان بارها گفتین ک محافظ شاهزاده است.ک تکرار مکررات هست..اگه دقت کنین بارها و بارها این دو عنوان رو تکرار کردین ک اصلا نیازی نبوده و ی جورایی شخص خواننده ی مطلبو خسته میکنه‌..در پایان خیلی ممنونم از نقد و توضیحاتتون.و تشکر بیشتر بابت این ک کپی برداری نکردین از مطالب سایت های دیگه و حرف های تکراری سایت های دیکه رو نگفتین و نقد مختص خودتون رو نوشتین..امیدوارم همیشه موفق و سربلند باشین.یاعلی مدد..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا