نقد و بررسی بازی ها

شگفت انگیزترین بازی هایی که تا به امروز منتشر شده اند ( بخش دوم )

شگفت انگیزترین بازی هایی که تا به امروز منتشر شده اند ( بخش دوم )

در بخش اول از این مقاله به بازی های عجیب و شگفت انگیزی شامل : Goat Simulator ، Farming Simulator ، Tokyo Jungle ، Mister Mosquito ، Japan World Cup ، Katamari Damacy ، Icarus Proudbottom in The Curse of the Chocolate Fountain اشاره کردیم که همانطور که بخاطر دارید این بازی های عجیب در زمینه ی شبیه سازی ماشین کشاورزی ، احاطه ی کره ی زمین به دست حیوانات درنده ، در دست گرفتن کنترل یک پشه و اذیت کرن افراد یک خانواده ، مسابقه ی اسب دوانی ، ساخت اشیای مقدس آسمانی در قالب یک شاهزاده و پرتاب شدن به آسمان و فضا و مبارزه با دشمنان در بازی در قالب یک پسر نفرین شده بود که احمقانه ترین و مسخره ترین بازی در میان این بازی های عجیب و چ غریب بازی Goat Simulator بود که شما باید در نقش یک بز که در بین مردم شهر رها شده است.

قرار می گرفتید و با شاخ های خود مردمی که بر سر راهتان قرار می گرفتند را به این طرف و آن طرف پرتاب می کردید که حتی سازندگان این بازی اعلام کرده بودند که این بازی یک بازی بسیار ساده و سرکاری می باشد . اما در ادامه ی این مقاله قصد داریم به چندین مورد دیگر از بازی های عجیب و شگفت انگیز اشاره کنیم .

  • LSD: Dream Emulator

بازی

بازی LSD: Dream Emulator یک بازی قدیمی کنسول پلی استیشن است که اگر شما هم جزء کاربران بازی های پلی استیشنی باشید از گذشته تا به امروز باشید مطمعنا با این بازی آشنایی دارید . نحوه ی عملکرد این بازی اینگونه می باشد که شما را وارد دنیای رویاهای هیکرو نیشیکاوا می کند و شما می توانید در نقش یکی از کارکنان استودیو قرار بگیرید و در آن به گشت و گذار بپردازید . این بازی به گونه ای می باشد که هر بار رویای هیکرو نیشیکاوا تغییر می کند بنابراین این بازی اینگونه نیست که هر بار صحنه های مشابهی را ببینید چرا که هر بار رویاهای هیکرو تغییر می کند و هر بار تجربه ای جدید را در این بازی خواهید داشت . علاوه بر این لازم است بدانید که در این بازی همیشه نظاره گر رویاهایی زیبا و آرام نخواهید بود و حتی ممکن است در دنیای ترسناک و ارواح نیز قرار بگیرید بنابراین در این بازی هیچ چیزی قابل پیش بینی نمی باشد .

  • The Stanley Parable

بازی

خبر خوش این است که درصورتی که حوصله ی بازی های قدیمی را ندارید می توانید این بازی را انتخاب کنید چرا که جدیدترین بازی عجیب و جالب در این لیست می باشد ، نحوه ی عملکرد این بازی اینچنین می باشد که شما در نقش یک کارمند در این بازی قرار می گیرید که پشت یک کامپیوتر قرار دارید و باید هر چیزی را که بر روی مانیتور شما در بازی نمایش داده می شود تایپ کنید تا جایی که دیگر هیچ پیامی بر روی صفحه نمایش شما در بازی نشان داده نشود که پس از این اتفاق باید در ساختمان اداره به جست و جو بپردازید . در کل بازی هم زمان با هر فعالیتی که انجام می دهید یک راوی در حال صحبت کردن با شما است که مکررا قصد دارد در کارهای شما دخالت کند و حتی سعی در گمراهی و ناامیدی شما دارد ، از این رو در این بازی ممکن است هم زمان با اینکه راه های مختلف را در اداره جست و جو می کنید با شنیدن صدای مکرر راوی کلافه شوید و تا مرز دیوانگی هم پیش روید .

  • Seaman

بازی

دلیل اینکه این بازی در لیست عجیب ترین بازی ها قرار گرفته است کاراکتر ماهی است که سر آن مشابه سر انسان می باشد ، تمام مدتی که شما این بازی را انجام می دهید این تصویر ماهی را تماشا می کنید ، از آنجایی که هیچ گونه آموزشی برای نحوه ی نگهداری این ماهی به شما داده نمیشود باید در کل بازی بفهمید که چطور باید از آن نگهداری کنید و به آن غذا بدهید . البته این بازی یک راوی دارد که با گوش دادن به آن می توانید کمی راهنمایی دریافت کنید . روند این بازی اینگونه است که شما پس از فهمیدن چگونگی غذا دادن به ماهی و نگهداری او یک ماهی دیگر دریافت می کنید که اینها به زاد و ولد می پردازند و همینطور تعداد ماهی هایی که باید از آنها نگهداری کنید و به آنها غذا بدهید افزایش می یابد و این فرایند تا جایی ادامه دارد که تمام این ماهی ها به موجودات زشت قورباغه شکلی تبدیل می شوند .

  • Enviro-Bear 2010

بازی

جالب است بدانید که این بازی تماما با استفاده از نرم افزار Paint ساخته شده است ، نحوه ی این بازی به این شکل می باشد که یک خرس قصد دارد در یک جاده ی خیلی خطرناک رانندگی کند اما به دلایلی دائما حواسش پرت می شود ، نقش شما در این بازی این است که دائما باید خرس را کنترل کنید که در جاده ی خطرناکی که حواسش پرت می شود تصادف نکند و بتواند به مقصد مورد نظر خود بدون هیچ آسیب دیدگی برسد .

توجه داشته باشید که درصورتی که این بازی را انتخاب کردید و شروع به بازی کردن کردید تنها می توانید در هر لحظه یک حرکت را انجام دهید یعنی اینکه حرکتی که شما برای کنترل خرس و جلوگیری از تصادف او انجام می دهید نباید مجددا تکرار شود و تنها می توانید هر حرکتی را یکبار انجام دهید ، برای مثال شما تنها یکبار می توانید پدال گاز را فشار دهید که سریعا به مقصد خود برسید اما در دفعات بعدی دیگر نمی توانید پایتان را بر روی پدال گاز بگذارید و آن را فشار دهید و مجبورید پنجه ی پای خود را به آرامی بر روی پدال گاز بگذارید و به آرامی فشار دهید و یا پای خود را از روی پدال گاز بردارید تا بتوانید دنده را عوض کنید و یا فرمان را بگیرید .

عجیب ترین و شاید سخت ترین بخش از بازی آن بخشی است که شما باید با چیزهایی مانند ماهی ، سنگ و حتی دست فروش های بیش فعال که به داخل خودروی شما پرتاب می شوند سر و کله بزنید چرا که در این شرایط با وجود اینکه نمی توانید هر حرکتی را بیش از یکبار انجام دهید هم زمان باید حواستان به جاده ی خطرناک و حواس پرتی های ایجاد شده باشد و علاوه بر این باید با چیزهایی که به داخل خودروی شما پرتاب شده است سر و کله بزنید .

  • No More Heroes

بازی

این بازی یک بازی اکشن خون آلود است که چندان هم جالب نیست ، روند این بازی اینچنین است که شخصی به نام تراویس تاچ دوان ماجراجویی هایی را پشت سر می گذارد که در این ماجراجویی ها مشتاق به شمشیر زنی می باشد و قصد دارد مقام اول را در لیست کلکسیون های دارها کسب کند و رقبای خود را شکست دهد و جان آنها را بگیرد . می توان گفت که این بازی یک بازی بسیار جدی می باشد چرا که در این بازی سیلابه های خونی جاری می شوند و دشمنان شما ، شما را با سبد خرید می زنند ، با وجود اینکه فکر می کنید این بازی یک بازی عجیب و خشن می باشد لازم است بدانید که این بازی یک بازی خوب هم است چرا که توانسته است نقدهای مثبتی را هم دریافت کند .

  • WarioWare: Smooth Moves

بازی

این بازی هم به خودی خود عجیب است ، این بازی دارای کاراکتری می باشد که ماریو نام دارد ، ماریو یک لوله کش ایتالیایی می باشد که قارچ می خورد و بزرگ می شود ، زمانی که بزرگ می شود بر روی لاک پشت های پرنده می پرد تا شاهزاده ای را نجات دهد . این بازی به گونه ای می باشد که در آن با چالش های زمانی متعددی رو به رو می شوید ، این بازی مجموعه ای از بازی های کوچک می باشد که برای Wii منتشر شده است ، شما در این بازی با استفاده از Wii می توانید کارهایی مانند قرار دادن یک جارو در حالت تعادل ، تمیز کردن بینی و جمع کردن برگ های ریخته شده با استفاده از جاروبرقی ، را انجام دهید . احتمالا با خود فکر می کنید که این بازی خیلی عجیب و مزخرف می باشد اما باید بدانید که وقتی  شما در این بازی قرار بگیرید به سرعت با حال و هوای این بازی عادت می کنید و از آن لذت می برید .

  • Who’s Your Daddy

بازی

بازی Who’s Your Daddy به گونه ای است که شما را در نقش یک پدر و یا یک کودک پر دردسر قرار می دهد. بنابراین می توانیم نتیجه بگیریم که در این بازی دو کاراکتر وجود دارد یکی کاراکتر پدر و دیگری کاراکتر کودک ، کاراکتر پدر در این بازی می تواند وسایل خانه را جابجا کند و از کودک نگهداری کند و به او غذا بدهد اما در مقابل کاراکتر کودک می تواند بازی کند و به هر طریقی خودش را در دردسر بیاندازد ، درصورتی که شما نقش پدر را در این بازی داشته باشید باید از این کودک پر دردسر مراقبت کنید تا به خود آسیبی وارد نکند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا