نقد و بررسی بازی ها

نقد و بررسی بازی Control

نقد و بررسی بازی Control

 

 

امیدوارم رمدی باز هم بازی بسازه چون Control منو یاد دنیاهای عجیب و غریب جذاب با مکانهای فوق العاده انداخت. بازی Control احتمالا عجیب ترین بازی رمدی هست با یه هرم برعکس که حرف میزنه و رییس شما هم هست و یکی از شش بخش عجیب ماجراجوییه. اما به لطف نوشتن عالی یه سری توانایی مبارزه ای مختلف و فوق العاده و همچنین یه دنیا که خوب روش فکر شده، با یه نگاه کلی به بازی Control ماجراجویی تیک مثبت زدم. از نفوذ به سازمان فدرال کنترل به عنوان جسی فیدن  و رفیق آبی موجی شکلش خوشم اومد.

دفتر اصلی سازمان به نظر یه ساختمان اداری کسل کننده اومد و جستجوی جسی برای پاسخهای وقایعی که در گذشته اتفاق افتاده هم به همین اندازه معمولی به نظر رسیدن اما بازی Control خیلی زود اونچه که در پس اون دیوارهای سیمانی هست رو به ما نشون میده. در طول فصل اول من هم دستیار سرایدار و هم مدیرعامل سازمان شدم. زندگی خیلی سریع بر شما میگذره. جستجوی جسی با حل کردن مشکلات همه به حاشیه میره و درحالیکه کاغذبازی یه سازمان فدرال ممکنه خسته کننده به نظر بیاد وقتی پر از این همه شخصیت عجیب و متفاوت میشه و همچنین پر از نیرویی بین بعدی به نام هیس، واقعا جالب میشه به عنوان بچه ای که با مردان ایکس بزرگ شده من همیشه دلم میخواست قدرتهای ذهنی پنهان رو کشف کنم.

 

کارکتر بازی Control
کارکتر بازی Control

 

ترتیب اتفاقات بازی Control نزدیکترین به اون چیزی هست که تا به حال پیدا کردم، استفاده از نیروهای ماورالطبیعه و رمدی استفاده از هر کدوم از اونها رو جالب کرده. برای یه ماجراجویی ده ساعته تنوع بازی خوبه تا هر حرکتی رو مهم جلوه بده. حرکت از راه دور جسی بهترینشونه یه صندوق، میز یا هر چیز سنگین دیگه ای با یه حرکت دستش به کنار زده میشن، خیلی سریع و راضی کننده به دنبالش پرت کردن دشمنها و محیطی که خراب میشه با یه زوم هیجان انگیز من به راحتی به این شکل از حمله تکیه کردم و درحالیکه این دقیق در همون سطح راضی کننده شبیه به تبر لویتان کراتوس در خدای جنگ نیست،

اما جاذبه توانایی تکون دادن اشیا از راه دور نزدیکترین چیز بعد از اون بود سپر جسی هم عالیه وقتی دشمنها با قدرت جابه جایی اشیای خودشون مجبورتون میکنن حالت تدافعی بگیرید. مبارزه های بازی Control همراه با حرکات مداومه. و برای زنده موندن باید پناه بگیرید خیلی نزدیک شدن در حین مبارزه میتونه منجر به یک مرگ سریع بشه. و با اینکه استفاده ازش در دفعات اول خیلی جالبه روی حمله ذهنی نسبتا ضعیفش حساب نکنید. آویزون شدن و پرتاب موشک و استفاده از چند فرم اسلحه تغییر ظاهر جسی و اسلحه سرویس تقریبا همیشه استراتژی بهتریه. البته هنوز هم برای متفاوت نگه داشتن مبارزه کافی نیست چون بازی Control حدود چهار یا پنج نوعی دشمن اصلی داره.

 

 

هرچی جلوتر میرید اونا هم سرسخت تر میشن و داستان Control در فصلهای آخر پیچیده تر میشه و وقتی خیلی اتفاق با هم در حال رخ دادن باشه بازی Control زیاد پیش میاد که گیر میکنه حتی روی نسخه حرفه ای پی اس فور اما این باعث نشده که من دست از اکتشاف قدیمی ترین خونه بردارم که صحنه اصلی بازی Control و دفتر اصلی سازمان رو توی خودش داره رمدی تمام این فاکتورها رو کاملا جذاب درست کرده. سازمان به چند بخش کسب و کار مختلف تقسیم میشه و با اینکه قطعا یه فضای شرکتی برای همشون وجود داره هر منطقه به شکلی متفاوت طراحی شده و من دلم میخواد در مورد کاری که اونجا انجام میشه بیشتر بدونم و اینکه چطور باید نگهش دارم و به لطف توانایی قدیمی ترین خانه برای تغییر ظاهرش میتونید مکانها رو دوباره سازی کنید.

انگار که نیروهای واقعی اصلی در کار هستند و سیمان و میلگرد رو مثل آجرهای لگومانند روی هم میچینند. تماشای اینکه چطور بخشهای مختلف جدید تحت حضور نامطلوب قرار میگیرن و همینطور تلاشهای من برای متوقف کردنشون. بخشی از جذابیت مکان مدیون گلچین شدن شخصیتهای اصلیه از آهتی سرایدار با حس شبیه به خانوم لاگ تا امیلی پوک محقق خدمات تحویل اطلاعات. هر شخصیتی اصل و درست سر جاش به نظر میرسه در یک سازمان دولتی که روی ماورالطبیعه تمرکز داره نویسندگی هوشمندانه رمدی هم در بخش دیالوگها و هم داستان بازی Control و همچنین توصیفات اونها هر گفتگویی رو در هر بخشی از ساختمون جذاب و باارزش میکنه با اینکه ترجیح میدادم اون افکار احساساتی جسی و مونولوگهای درونیش وجود نداشتن.

 

 

البته جسی یه هدف خیلی شخصی هم داره درحالیکه من از پیشرفت اون داستان که با نبرد علیه هیس قدرتمند درهم تنیده شده هم لذت میبرم. بعضی از لحظات قابل پیش بینی و همچنین پایانی که در اوج نیست کمی از داستان گویی جذاب بازی کم میکنه که البته یه سری فصل عالی وجود دارن که به پایان بازی منتهی میشن بازی Control در یک فضای جالب و عجیب ماورالطبیعه ای اتفاق میفته و من خیلی مشتاق به کشفش بودم تواناییهای ذهنی مختلف جسی و اسلحه اصلیش نبردها رو خیلی هیجان انگیز میکنه و به لطف بازیگرهای فرعی، متنی که به خوبی نوشته شده و یه عالمه سرنخ جالب من واقعا از اتفاقاتی که در بین جابه جایی اتاقهای قدیمی ترین خونه رخ میداد لذت بردم.

داستان شخصی جسی گاهی میتونه بهتر از این باشه اما بازی Control به اندازه ای هست که دلم بخواد پرده از هر رازی بردارم حتی با اینکه داستان به پایان رسیده برای دونستن بیشتر در مورد بازی Control سیزده دقیقه اول رو مصاحبه ما با سم لی از رمدی رو ببینید و برای جدیدترین بازیهای ماورالطبیعه ای با ما همراه باشید.

جهت خرید بازی با قیمت مناسب به فروشگاه عصربازی مراجعه نمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا