اخبار بازی هاارتباط با ما

بررسی Xbox One Elite Controller

بررسی Xbox One Elite Controller

زمانی که شرکت مایکروسافت Xbox One Elite Controller را در نمایش E3 سال 2015 به بازدیدکنندگان و کاربران دنیای بازی های دیجیتالی معرفی کرد، همه ما ها بسیار غافلگیر شدیم و این پیام را دریافت کردیم که این کنترل کننده آغازگر مسیری جدید در این حوزه از تکنولوژی خواهد بود. ولی با همه این ها این کنترل کننده اجزای شگفت انگیز زیادی را در خود نمی بیند که بتواند به اندازه کافی کاربران را سورپرایز کند. وان الیت یک کنترلر و گیم پد قابل تنظیم است که کاملا نسبت به نسخه های قبلی ارتقا یافته است. این کنترلر در درجه اول کاملا به نیاز های بازیکنان توجه ویژه ای کرده و تا در رقابت با دیگران، کاربران زحمت زیادی را متحمل نشوند.

جوی استیک و دکمه های جهت نما به راحتی باز و بسته می شوند، چراکه برای اتصال آن ها از یک آهنربای قوی استفاده شده است. تمامی دکمه ها و پدال ها به راحتی و نرمی از جای خود خارج می شوند و در جای خود قرار می گیرند. بنابراین این دسته می تواند برای کسانی که ساعات زیادی را به بازی کردن با اکس باکس خود اختصاص می دهند بسیار مفید باشد.

وقتی برای اولین بار این دسته بازی را در دست خودمان می گیریم و کمی با آن را کنیم اولین موضوعی که توجه را به خودش جلب خواهد کرد افزایش قابل توجه آن است. با توجه به پیشرفت های دلخلی و استفاده از اتصالات فلزی جدید اینکه چند گرم به وزن این کنترلر افزوده شود انتظار منطقی به شمار می رود. بنا به گفته مایکروسافت این کنترلر در صورت داشتن 4 پدلز و باتری های AA وزنی در حدود 348 گرم را باید برای آن تصور کرد ولی این وزن نسبت به دسته های وایرلس موجودی که وزنی در حدود 250 گرم دارند کمی زیاد به نظر خواهد رسید. با این حال اگر شما زمانی با این کنترلر مشغول بازی شوید به سرعت به آن عادت خواهید کرد. در حقیقت این افزایش وزن بسیار محتاطانه انجام شده است تا از طرف کاربر پس زده نشود. استفاده از ترکیب، پلاستیک ماه و گیربکس های لاستیکی در این کنترل منجر به افزایش وزن گشته است ولی لازم به ذکر است که وان لایت ارگونومی بسیار قابل توجهی دارد که بسیار با دستان شما هماهنگ است.

مایکروسافت با استفاده کردن از رنگ های مناسب در قسمت های مختلف این کنترلر همچون ناب ها روحی تازه به نمای بیرونی داستان بخشیده است و شما نیز با مشاهده آن این اطمینان را حاصل خواهید کرد محصول خریداری شما یک محصول برتر روز است.

ماژول ها،  D-Padsو میله های آنالوگ اکنون از فلزی با دوام ساخته شده اند؛ در حالی که سوکت های واقعی آنالوگ با یک حلقه تقویتی، تقویت شده اند تا نسبت به قبل دوام و پایداری بیشتری از خود در گذر زمان به نمایش بگذارند و این اطمینان را به شما بدهند که حداقل در فاصله ای نزدیک نیازی به تعمیر آن ها نخواهد بود. دی پد ها و جویستیک آنالوگ در قسمت پایینی دسته بازی حضور دارند که با کیفیتی مناسب طراحی شده اند و شما می توانید به راحتی از آن ها در بازی های خودتان بهره مند شوید.  وان الیت این قابلیت را دارد که تا چهار بال عقب را پشتیبانی کند که این کار با قرار دادن قطعه روی قسمت مورد نظر تعبیه شده در پشت دستگاه انجام می شود. تا به اینجای کار بزرگترین نگرانی ما درباره این کنترل کننده می تواند خراب شدن برخی از قسمت های آن باشد.قسمت بد داستان این است که به نظر نمی آید که مایکروسافت به شما اجازه تعمیر و تغییر قطعات را به صورت جداگانه به شما بدهد.

اگر کنترل کننده وان الیت را دور زده و به قسمت پشتی آن برویم دو کلید سبز رنگ را مشاهده خواهیک کرد که در قسمت چپ و راست حضور دارند. با استفاده از این کلید ها شما می توانید بر روی تریگر های بازی سوییچ کرده و ماشه ها را محدود کنید. این بدان معنی است که در بازی های تیراندازی می توانید بسیار سریع تر از گذشته بازی کرده و از محرک های موجود بهره مند شوید. این دقیقا همان جایی است که بازیکنان حرفه ای می توانند توانایی های خودشان را کسری از ثانیه به رخ رقبای خود بکشند. از دیگر پیشرفت های قابل لمس در این دسته بازی شرکت مایکروسافت می توان به اضافه شدن یک جک هدفون 3.5 میلی متری اشاره کرد که امکان گوش دادن به صدای بازی را مستقیما از روی دستگاه به شما می دهد.

ایکس باکس وان الیت کنترلر رابطه تعاملی خوبی را نیز با دنیای نرم افزار ها دارد. شما با اتصال به برنامه اختصاصی لوازم جانبی ایکس باکس که بر روی ویندوز 10 و ایکس باکس وان موجود است می توانید به میزان کافی از گزینه های سفارشی سازی که در دسترس قرار گرفته است، استفاده کنید. این برنامه به شما امکان می دهد تا قابلیت هر دکمه، ترگیر و بامپر را در کنترل کننده Elite (به غیر از دکمه های منو و گزینه ها) باز کنید. پس اگر فکر می کنید که در هنگام بازی های مختلف محدودیت های زیادی در رابطه با دکمه ها، تریگر و بامپر ها در مقابل شما قرار گرفته است، برنامه ارائه شده را باز کرده و کاملا بر اساس نیاز خودتان وظایفی را که می خواهید را برای دکمه ها تعریف کرده و لذتی را که امروز از بازی ها می بردید را چندین برابر کنید.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا