بررسی کنسول و لوازم جانبی

بررسی ماوس گیمینگ SteelSeries Sensei 310

بررسی ماوس گیمینگ SteelSeries Sensei 310

مزایا

عملکرد عالی

راحت

وزن سبک

معایب

کاملا پلاستیکی

عدم امکان تنظیم وزن

نرم افزار متوسط

ویژگی های کلیدی

سنسور با حساسیت 12000 DPI

نرخ انتقال اطلاعات روی پورت در حد 1 میلی ثانیه

طراحی یک دست و یکپارچه

استفاده از دو کانال RGB

وزن: 92 گرم

 

Sensei 310 یک ماوس گیمینگ فوق العاده است که شرکت SteelSeries امیدوار است با ارائه آن نظر گیمرهای حرفه ای را جلب کند. این ماوس بی نهایت سبک بوده، استفاده از آن راحت است و مهم تر از همه در تمام بازی ها و نرم افزارها عملکردی عالی دارد.

هر چند Sensei 310 اشکالاتی جزیی هم دارد. کیفیت ساخت آن مشابه محصولات لوکس نیست و نرم افزار همراه آن در مقایسه با سایر رقبا حرف چندانی برای گفتن دارد. اما اگر از این کاستی های کوچک چشم پوشی کنیم می توان گفت Sensei 310 چیزی برای کاربران کم نگذاشته است.

طراحی، ساخت و قابلیت ها

ماوسSensei  شباهت بسیار زیادی با محصول قبلی شرکت یعنی Rival 310 دارد و البته این خبر خوبی برای کاربران است. سنسور نوری TrueMove با کیفیت 12000 DPI در قلب Sensei 310 تعبیه شده و در زمینه ساخت هم شاهد استفاده از مواد پلاستیکی هستیم که موجب سبکی باورنکردنی ماوس شده است. هر چند از نظر شکل و شمایل Sensei با Rival تفاوت هایی دارد. این بار شرکت SteelSeries یک طراحی یکپارچه به کار برده تا هم کاربران راست دست و هم چپ دست ها مشکلی در استفاده از ماوس نداشته باشند.

انحنای کم بدنه باعث شده گرفتن ماوس با دست بسیار راحت باشد؛ سهولت استفاده باعث شده با کمترین تلاش کاربر ماوس به مکان مورد نظر حرکت نماید. در حقیقت Sensei 310 یکی از راحت ترین ماوس هایی خواهد بود که تا به حال استفاده کرده اید و حتی شاید بتوان گفت در این زمینه گوی سبقت را از Rival 310 هم ربوده است.

مواد به کار رفته در ساخت ماوس علی رغم استحکام موجب شده هنگام گرفتن ماوس متوجه لطافت شوید و البته در همان نگاه اول از سبکی زیاد آن متعجب خواهید شد. Sensei 310 تقریبا 92 گرم است. متاسفانه استفاده از این مواد موجب شده حس لوکس بودن محصول به شما القا نشود. بدنه پلاستیکی Sensei 310 قادر به رقابت با زیبایی و استحکام ماوس های ROG Gladius یا Corsair M65 نیست. ضمنا هیچ راهی برای بیشتر کردن وزن ماوس در نظر گرفته نشده است. اگر به دنبال ماوس سنگین هستید بهتر است قید Sensei 310 را به طور کلی بزنید.

روی هم رفته طراحی این ماوس مشابه سایر محصولات بازار است. یک لوگوی StelSeries درخشان روی بدنه قرار گرفته و دکمه پیمایش صفحات در وسط و بین دکمه های کلیک چپ و راست تعبیه شده است. البته یک کلید ریز هم برای تغییر DPI در نظر گرفته شده که بهتر بود برای کنترل مناسب تر، از دو کلید برای این منظور استفاده می شد. کابل اتصال مثل سایر ماوس ها در جلوی محصول قرار دارد. متاسفانه این کابل با ماوس یکپارچه بوده و جدا شدنی نیست که برای محصولی با این قیمت یک نقطه ضعف به حساب می آید.

هر دو سمت بدنه رو به داخل قوس خورده اند و برای قرارگیری بهتر در دستان کاربر از باقت ابریشمی در آنها استفاده شده است. خوشبختانه دو دکمه برای رفتن به صفحات قبل و بعد هم در هر دو طرف بدنه محصول قرار داده شده است.

عملکرد و نرم افزار Sensei 310

زمانی که صحبت از عملکرد مسیریابی حرکات کاربر می شود، Sensei 310 حرف های زیادی برای گفتن دارد. این ماوس هم مثل Rival 310 از یک سنسور با دقت 12000 DPI استفاده کرده و در انجام حرکات کاربر بدون نقص عمل می کند.

برای ساعت های متمادی بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds را با Sensei انجام دادیم و عملا شاهد عملکرد بی نقص آن بودیم. علاوه بر زیبایی دو چندانی که Sensei به میز کار شما خواهد بخشید، وزن سبک و جاگرفتن بسیار عالی در دستان شما موجب می شود هنگام بازی با کمترین خطا هدف گیری کنید. صرفنظر از محل قرارگیری شما در بازی، مثلا روی پشت بام یک مدرسه یا نشستن در قالب یک تک تیرانداز روی تپه ای در کوهستان و هدف گیری دشمن در مسیری طولانی، Sensie نهایت دقت را از خود نشان داده و با اطمینان نزدیک به 100 درصد می توان شلیک را انجام داد.

نرم افزار SteelSeries Engine امکان پیکربندی ماوس Sensei را فراهم کرده و کاملا کاربردی است. امکان دستکاری DPI، تغییر عملکرد دکمه ها و روشنایی RGB برخی از ویژگی های آن هستند.

عیب نرم افزار ارائه شده این است که در رابط کاربری خود تاکید زیادی روی زیبایی محیط گرافیکی کرده و کاربردهای مختلف را به خوبی در اختیار کاربر قرار نداده است. هنگام کار با نرم افزار و مشاهده قسمت های مختلف، صفحات جدید در برگه های جداگانه ای باز خواهند شد و بعضی از تنظیمات هم مخفی به نظر می رسند و برای دسترسی به آنها باید صفحه را رو به پایین پیمایش کنید. رابط کاربری نرم افزار باید استفاده بهتری از فضای صفحه کرده تا موفق به ارائه بهتر امکانات و قابلیت ها شود. در مقام باید گفت شکی نیست که نرم افزار CUE شرکت Corsair و نرم افزار Synapse شرکت Razer در این زمینه گوی سبقت را از شرکت SteelSerries ربوده و استانداردهای بسیار بالاتری را رعایت کرده اند.

چرا باید Sensei 310 را تهیه کنیم؟

در حال حاضر Sensei 310 یکی از بهترین محصولات شرکت SteelSeries محسوب می شود. استفاده از آن بسیار راحت و لذت بخش است و همانند یک ورزشکار المپیکی آماده، به این سو و آن سو پرواز می کند. هیچ اشکالی در عملکرد آن ندیدیم و طبیعتا شما هم با دیدن دقت 1200 DPI احتمالا مجاب خواهید شد که این محصول واقعا حرفی برای گفتن دارد.

اگر چه زبری موجود در لبه های محصول شاید خوشایند نباشد و عدم استفاده از مواد بسیار با کیفیت در ساخت Sensei 310 و همچنین نرم افزار متوسط در ابتدا شما را ناامید کند اما اگر بتوانید از این نقص های کوچک چشم پوشی کنید، قول می دهیم از خرید این ماوس پشیمان نشوید.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا