اخبار بازی ها

معرفی نسخه ی اندرویدی بازی Fortnite

معرفی نسخه ی اندرویدی بازی Fortnite

نسخه ی اندرویدی بازی Fortnite در برخی از قسمت هایش دارای ویژگی های منحصر به فرد و تکان دهنده ای می باشد اما در بعضی دیگر از قسمت هایش دارای ضعف هایی نیز می باشد ، در ادامه ی این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی و بررسی کامل نسخه ی اندرویدی بازی Fortnite به ویژگی ها ، مزایا و همچنین ضعف های آن نیز بپردازیم .

استودیوی Epic Games در میان تمامی بازی های منحصر به فرد و هیجان انگیزی که طراحی کرده است به طراحی بازی Fortnite نیز پرداخته است ، پس از اینکه این استودیو چنین بازی بی نظیری را طراحی کرد و آن را منتشر کرد آنچنان از این بازی بر روی کنسول های نسل هشتم و البته کامپیوترهای شخصی استقبال شد که این بازی جزء محبوب ترین و جذاب ترین بازی های این استودیو شناخته شد .

استودیوی Ecip Games پس از دیدن استقبال فراوان کاربرهای کنسول های نسل هشتم و همچنین کاربرهای کامپیوترهای شخصی از این بازی تصمیم گرفت نسخه ای از این بازی را برای سیستم عامل IOS نیز منتشر کند که پس از مدتی این نسخه نیز منتشر شد و کاربران تلفن های همراه آیفون نیز استقبال بی نظیری از این بازی کردند .

اما در حال حاضر این استودیو تصمیم گرفته است نسخه ای اندرویدی این بازی را نیز منتشر کند تا کاربران تلفن های همراه هوشمند اندرویدی نیز از چنین بازی منحصر به فرد و هیجان انگیزی بی نصیب نمانند .

Fortnite

با وجود اینکه این بازی یکی از محبوب ترین بازی های استودیوی Ecip Games شناخته شده است و کاربران کنسول های بازی نسل هشتم ، کامپیوترهای شخصی و همچنین کاربران آی او اسی استقبال خوبی از این بازی داشته اند تا جایی که قرار است نسخه ی اندرویدی آن نیز منتشر شود اما این بازی ضعف ها و مشکلاتی نیز دارد ، چرا که بازی Fortnite بهترین نوع بازی که می شد از روی نسخه ی اصلی طراحی و منتشر شود نیست و با وجود اینکه بازی هیجان انگیز و جذابی است اما از آن جایگاهی که می توانست در آن قرار داشته باشد فاصله ی زیادی دارد .

یکی از مزیت ها و ویژگی هایی که پس از وارد شدن به بازی در وهله ی اول نظر تمامی کاربران را به خود جلب می کند گرافیک بالا و البته کیفیت بافت هایی است که در این بازی مورد استفاده قرار گرفته است . می توان گفت بازی Fortnite از نظر گرافیکی هیچ گونه موردی ندارد و توانسته است چشم اندازهای فانتزی ، گشت و گذار و حرکت در نقشه را به خوبی در بازی به رخ کاربر بکشد . البته توجه داشته باشید که تمامی ویژگی ها و خصوصیات گرافیکی استفاده شده در این بازی تفاوت آنچنان زیادی با دیگر بازی های کنسولی ندارد . اما تمامی شخصیت ها ، منوها و تمامی موارد گرافیکی که توجه کاربر را به خود جلب می کنند و کاربر را به خود درگیر می کنند در نسخه ی اندرویدی این بازی به خوبی رعایت شده اند به گونه ای که همان سرعت و همان حس و حالی که کاربر در هنگام اجرای این بازی با کنسول های بازی نسل هشتم و کامپیوتر های شخصی و دیوایس های آی او اس داشته است را در نسخه ی اندرویدی این بازی نیز تجربه خواهد کرد .

نسخه ای پرحجم و با گرافیک بالا

البته گرافیکی که در بازی ها از آن استفاده می شود تنها به گرافیک هنری محدود نمی شود چرا که بازی هایی که طراحی می شوند شامل گرافیک فنی نیز می باشند . از این رو نتیجه می گیریم گرافیکی که در بازی ها مورد استفاده قرار می گیرد شامل دو دسته می شود : گرافیک هنری و گرافیک فنی . برای مثال گرافیک هنری شامل ابعاد نقشه ها و جزئیات گوناگونی می باشد که در بازی ها مورد استفاده قرار می گیرد و گرافیک فنی نیز شامل نرخ فریم ها و یا پرش های سریع و کوتاه در بازی می شود.

گرافیک هنری که در بازی Fortnite مورد استفاده قرار گرفته است باعث شده است که این بازی خیلی جذاب تر و بی نظیر تر از آنچه که کاربران موبایلی فکر می کنند باشد چرا که ابعاد نقشه ها و جزئیات گوناگونی که در نسخه ی موبایلی این بازی به کار رفته است باعث ایجاد اثر لذت بخشی برای کاربر می شود اما گرافیک فنی این بازی کمی مشکل دارد ، چرا که حتی بر روی قوی ترین پلتفرم موبایل مانند آیفون ایکس شاهد نرخ فریم ثابت 30 هستیم از این رو در نسخه ی موبایلی بازی Fortnite شاهد پرش های سریع و کوتاه در بعضی زمان ها و حذف شدن بسیاری از عناصر گرافیکی بازی هستیم . از دیگر مواردی که به دلیل ضعف گرافیک فنی در بازی Fortnite می توان به آنها اشاره کرد ، کاهش کیفیت تصویر ، از بین رفتن بسیاری از المان های نورپردازی و سایه زنی در محیط می باشد که در برخی اوقات موجب اذیت شدن کاربر می شود .

علاوه بر تمامی مسائلی که ناشی از مشکلات گرافیک فنی در نسخه های موبایلی این بازی می باشد مشکل دیگری نیز به چشم می خورد که شامل افت کیفیت تکسچرها در این بازی می باشد و از آنجایی که چنین افت کیفیتی در تلفن همراه هوشمند رده بالای آیفون ایکس دیده می شود در تلفن های همراه هوشمند رده پایین و اندرویدی نیز با بیشترین افت کیفیت تکسچرها رو به رو خواهیم بود و درنهایت چنین افت کیفیتی در موبایل های رده بالا و چند برابر شدن آن در موبایل های رده پایین باعث می شود که عرضه ی این بازی برای تبلت ها خبر خوشحال کننده ای نباشد و کاربران و طرفداران این بازی استقبال زیادی مانند قبلا از این نسخه ی جدید بازی Fortnite نداشته باشند . چرا که هر چه قدر اندازه ی صفحه نمایش دیوایس هایی که این بازی در آنها اجرا می شود بزرگتر باشد افت کیفیت گرافیک فنی و موارد گرافیکی حذف شده آن بیشتر و بیشتر به چشم می خورد تا جایی که این بازی به سطحی آزار دهنده تر برای کاربران می رسد .

Fortnite

با وجود اینکه گیم پلی نسخه ی موبایلی بازی Fortnite را همانند نسخه ی اصلی آن و آن چرا که قبلا دیده ایم منتشر کرده است اما در این نسخه هیچ خبری از کوآپ نیست به گونه ای که همه چیز به بخش بتل رویال خلاصه می شود ، منظور از بتل رویال این است که شما بیشتر در این بازی با حرکت در محیط ، جمع آوری منابع ، مهمات و سلاح ها ، ساخت و ساز و مبارزه با دیگر بازیکنان رو به رو هستید و یا به شکل بهتر می توان گفت که اصلی ترین عوامل و عناصر بازی در این موارد مذکور خلاصه می شود .

استودیوی Ecip Games نسخه ی موبایلی بازی Fortnite را به گونه ای طراحی کرده است که علاوه بر جوی استیک مجازی ساده ای که در گوشه ی سمت چپ آن قرار دارد می توانید با دو بار زدن بر روی جوی استیک حالت حرکت خودکار کاراکتر را به کار بیاندازید . شما با استفاده از حالت حرکت خودکار کاراکتراتان در بازی تنها حرکات آن را تغییر دهید . دلیل اینکه استودیوی Ecip Games در طراحی بازی Fortnite از چنین قابلیتی استفاده کرده است این است که انگشت کاربران در بازی هنگام استفاده از جوی استیک پس از مدتی خسته می شود از این رو این کمپانی با قرار دادن چنین قابلیتی که با دو بار زدن بر روی جوی استیک کاراکتر مورد نظر فعالیت خود را به صورت خودکار آغاز می کند خواسته است از خسته شدن کاربر جلوگیری کرده باشد تا کاربر در حین اجرای این بازی فقط از آن لذت ببرد و سرعت بیشتری را تجربه کند . اما چنین قابلیتی که در این بازی تعبیه شده است مشکلاتی هم برای کاربر ایجاد می کند چرا که وقتی شما به عنوان کاربر این بازی در حال فرار کردن از دست بازیکن دیگری می باشید و یا قصد دارید او را نابود کنید و برای انجام چنین کاری به تسلط بالایی نیاز دارید اما این قابلیت از شما موجودی آماده برای مردن می سازد . از این رو این قابلیت از این جهت که انگشت کاربر خسته نشود و همواره از بازی لذت ببرد فوق العاده است اما از طرفی هم در برخی از شرایط آن کارکرد مورد انتظار را نخواهد داشت .

گیم پلی لذت بخش

بازی Fortnite به گونه ای طراحی شده است که شما به عنوان کاربر در این بازی وقتی از روی مواردی که بر روی زمین افتاده است می پرید آن موارد به داخل کوله پشتی شما اضافه می شود حتی می توانید به تک تک مواردی که بر روی زمین افتاده است نزدیک شوید و هر کدام از آنها را که خواستید با یک لمس ساده انتخاب کنید و بردارید ، از این رو چنین قابلیت و ویژگی در بازی Fortnite باعث نمی شود که این بازی از دیگر بازی های کنسولی به ویژه بازی های کنسولی نسل هشتم عقب بماند علاوه بر این ، این قابلیت در بازی Fortnite هیچ گونه تاثیر منفی و بدی بر سرعت گیم پلی نخواهد گذاشت ، البته به نظر می رسد قابلیت جمع آوری موارد بر روی زمین توسط کوله پشتی در نسخه ی موبایلی بازی Fortnite کمی باعث می شود حوصله ی کاربر سر برود و کمی معطل کننده باشد اما در مقایسه با این احتمال ویژگی دیگر باعث شده است که این بازی جای خودش را در گیم پلی باز کند ، این ویژگی شامل برداشتن آیتم ها و سلاح ها می باشد که در حد و اندازه ی ایده آل ظاهر می شوند .

یکی دیگر از ویژگی های بی نظیری که در این بازی از آن استفاده شده است و به صورت عالی بر روی آن کار شده است سیستم ساخت و ساز بازی و چگونگی سوییچ کردن مخاطب بین حالت سیستم ساخت و ساز با حالت مبارزه در این بازی می باشد . به گونه ای که نمی توان هیچ گونه اشکالی از این سیستم گرفت .

یکی از ضعف های بازی Fortnite ، گان پلی ضعیف آن می باشد ، به گونه ای که این ضعف در بازی Fortnite باعث می شود گیمرها تمایلی به اجرای این بازی نداشته باشند چرا که ضعیف بودن گان پلی میل گیمر را برای مبارزه کاهش می دهد چرا که گیمر را به استفاده از نقاط کوری که در نقشه وجود دارد هدایت می کند ، از این رو گیمر زمانی که به نقاط کور نقشه می رود دیگر با کسی برای مبارزه رو به رو نمی شود در نتیجه هیچ مبارزه ای بین گیمر با فرد دیگری صورت نمی گیرد و گیمر از بازی خسته می شود و بازی برای او کسل کننده می شود . می توان گفت که بازیکنان دیگر نیز در اجرای نسخه ی اصلی این بازی آنچنان زیاد هم به مبارزه با شخص دیگری دعوت نشده اند که به راه پیروزی در بازی های بتل رویال برسند .

یکی دیگر از بخش هایی که در بازی Fortnite  توسط استودیو Ecip Games زیاد بر روی آن کار نشده است و خیلی ضعیف و ابتدایی می باشد ، هدف گیری و شلیک در نسخه ی موبایلی این بازی می باشد . جالب است بدانید که استودیوی Ecip Games برای سیستم هدف گیری و شلیک این بازی از Aim Assist استفاده کرده است و تعریف زیادی از آن کرده است اما با این وجود باز هم هدف گیری و شلیک در این بازی تعریف آنچنانی ندارد و حتی از حداقلی ترین استانداردهای ممکن هم پایش را فراتر نگذاشته است . البته لازم است بدانید که مسئله ی هدف گیری و شلیک در این بازی زمانی که فاصله ی شما با دیگر بازیکنان کم باشد آنچنان مشکل خاصی ایجاد نمی کند اما اگر فاصله ی شما با دیگر بازیکنان زیاد باشد این مشکل به روشنی احساس می شود . مسئله ی ضعف گان پلی نیز مسئله ای است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد .

Fortnite

همانطور که گفتیم یکی از ضعف های نسخه ی موبایلی بازی Fortnite  هدف گیری و شلیک می باشد این مشکل بیشتر از هر زمان دیگری وقتی به چشم می آید که کاربر قصد داشته باشد مانند زمانی که از نسخه ی کنسولی بازی Fortnite  استفاده می کرده است و در آن از چند قابلیت گیم پلی در کنار یکدیگر بهره می برده است در این نسخه ی موبایلی بازی Fortnite  نیز از چندین قابلیت در کنار یکدیگر استفاده کند ، برای مثال کاربر در نسخه ی موبایلی بازی Fortnite هنگامی که شروع به دویدن می کند و هم زمان قصد دارد در هنگام دویدن هدف گیری و شلیک کند ، میزان هدف گیری درست و صحیح به طرز چشم گیری کاهش پیدا می کند از این رو بازیکن احساس می کند تسلط و تمرکز کافی ندارد و درست در همین لحظه است که بازیکن به فکر نسخه ی کنسولی این بازی و روان بودن و سریع بودن آن می افتد . علاوه بر این نسخه ی موبایلی بازی Fortnite به گونه ای طراحی شده است که بازیکن زمانی که می خواهد یک هدف گیری خیلی دقیق داشته باشد تا شلیکی که می کند درست به هدف بخورد و دوربین را به سمت جلو می برد و شلیک می کند وادار می شود توقف کند ، دکمه ای را بزند ، مجداد نشانه گیری کند و مجددا شلیک کند و تمامی این تکرارها هم باعث افت سرعت بازی می شود و هم کاربر و یا همان بازیکن را خسته می کند و او را آزار می دهد .

شاید فکر کنید مقایسه ی نسخه های مختلف بازی Fortnite  چه بر روی کنسول های بازی نسل هشتم ، چه بر روی کامپیوترهای شخصی و چه در موبایل ها کاری اشتباه می باشد و تمامی ضعف های نسخه ی موبایلی این بازی را باید با ذات و طبیعت بازی های منتشر شده انطباق داد ولی این تفکر کاملا اشتباه است . چرا که وقتی استودیوی Ecip Games با افتخار این نسخه ی موبایل بازی Fortnite را معرفی می کند و حتی اعلام می کند که این نسخه ی موبایل بازی Fortnite را به گونه ای خاص و منحصر به فرد طراحی کرده است که می تواند از تمامی حالت های بتل رویال به صورت کراس پلتفرم یعنی از  بازی کردن با دوستانتان بر روی پلتفرم های دیگر پشتیبانی می کند ، ما نیز باید به بررسی تمامی ضعف های نسخه ی موبایل بازی Fortnite بپردازیم و آنها را به طور دقیق بررسی کنیم تا بازیکنان و طرفداران آن همچنان این بازی را بی نقص و در رده ی خیلی بالا نبینند .

البته لازم است بدانید که استودیوی Ecip Games با قرار دادن چند ویژگی و قابلیت منحصر به فرد در نسخه ی موبایلی بازی Fortnite توانسته است ضعف های آن را چه در گرافیک فنی و چه در هدف گیری و شلیک کردن تا حدودی برطرف سازد که یکی از این ویژگی ها شامل سیستم تصویری مخصوص نسخه ی موبایل برای این بازی می باشد می توان گفت که سیستم تصویری مخصوص استفاده شده در این نسخه عملکردی کاملا بی نظیر دارد چرا که این سیستم نزدیک شدن صدای شلیک یا صدای پای بازیکنان را به شکل تصویری نشان می دهد . استودیوی Ecip Games این سیستم را در نسخه ی موبایلی بازی Fortnite قرار داده است تا حواس بازیکن را در حین بازی کمی به ویژگی هایی نظیر صدای شلیک و صدای پای بازیکنان جلب کند . از آنجایی که سیستم تصویری مخصوص نسخه ی موبایل بازی Fortnite تصاویر صدای شلیک و صدای پای بازیکنان را نمایش می دهد شما می توانید در محیط های شلوغ که امکان استفاده از بلندگوها را ندارید نیز از این بازی لذت ببرید .

نسخه ای لذت بخش و جذاب

البته لازم است بدانید که استفاده از بازی Fortnite از سمت استودیوی Ecip Games برای ایران تحریم شده است اما با وجود استفاده از نرم افزارهای تغییر آی پی و همچنین عملکردهای فوق العاده سرورهای بازی این امکان برای کاربران این بازی در ایران نیز فراهم می باشد که پس از پشت سر گذاشتن مراحل نصب بازی Fortnite بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند و هیچ گونه مشکل و یا مسئله ای در زمینه ی اجرا و نصب بازی برای آنها پیش نیاید .

توجه داشته باشید که بعد از اینکه موفق به نصب نسخه ی موبایل بازی Fortnite شدید و وارد این بازی شدید ، این بازی فایل هایی را دانلود خواهد کرد که حجم حداقلی این فایل ها 2 گیگابایت می باشد از این رو مدت زمان زیادی را با توجه به سرعت پایینی که وجود دارد باید منتظر بمانید تا این فایل ها دانلود شوند و بتوانید از این بازی لذت ببرید .

نکته ی جالب این است که حتی اگر سرعت اینترنت شما در حین اجرای این بازی پایین باشد به هیچ گونه اشکالی در حین انجام نسخه ی موبایل این بازی بر نخواهید خورد و مسائلی مانند افت سرعت در بازی و کاهش سرعت حرکت کاراکترها را در محیط بازی مشاهده نخواهید کرد .

Fortnite

یکی از ویژگی های بسیار خوبی که از نسخه ی اصلی بازی Fortnite به خوبی به نسخه ی موبایل این بازی انتقال داده شده است شامل امکان بازی کردن به صورت تک نفره ، دو نفره و چهار نفره می باشد ، البته توجه داشته باشید با وجود تحریم شدن ایران امکان دارد که کاربران زیادی نتوانند این بازی را نصب کنند و از آن استفاده کنند بنابراین امکان انجام این نسخه ی موبایل بازی Fortnite به صورت دو نفره و یا چهار نفره کمی محدود و یا حتی غیر ممکن نیز می باشد .

می توان گفت در حال حاضر یکی از موفق ترین بازی های موجود ، بازی Fortnite می باشد و البته با وجود اینکه ضعف هایی نیز در این بازی وجود دارد اما استودیوی Ecip Games توانسته است با طراحی و ساخت نسخه های موبایلی بازی Fortnite همان حس و حالی که کاربر در هنگام بازی با نسخه ی کنسولی و کامپیوتری این بازی را داشته است به اون منتقل کند . با وجود ضعف هایی که گرافیک فنی نسخه ی موبایل بازی Fortnite دارد اما گرافیک هنری استفاده شده در آن چشم اندازهای زیبایی را به این بازی داده است و باعث شده است این بازی درون مایه ی خود را حفظ کند .

اگر اهل بازی های بتل رویال هستید و دوست دارید بیشتر از تلفن همراهتان برای بازی استفاده کنید انتخاب این بازی می تواند یک انتخاب مناسب و ارزشمند به حساب بیاید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا