اخبار بازی هاارتباط با ما

بررسی بازی Forza Motorsport 7

بررسی بازی  Forza Motorsport 7

در Forza Motosport 7 حس و حال آشنای هدایت خودروهای محبوب در پیست های مورد علاقه تان در کنار یکدیگر قرار گرفته و با سفرهای اکتشافی لذت بخش بازی ترکیب می شوند. در این بازی مالک خودروهای اسپورتی خواهید شد که در دنیای واقعی عملا توانایی خرید آنها را ندارید از جمله مدل هایی مثل Mazda RX-8  یا Infinity Q60. هدایت این خودروها در مسیرهای مسابقه ای که قبلا آنها را بارها و بارها دیده و امتحان کرده ایم بدون شک لذت بخش است و البته هرازگاهی با تغییرات جدیدی هم مواجه خواهید شد. در Forza 7 گاهی اوقات مجبورید با گروهی از درایوآتارهای خشن به رقابت بپردازید و گاهی اوقات هم رقبای واقعی با شما مسابقه خواهند داد اما در هر صورت همانند سایر سری عناوین مسابقه ای شرکت Turn 10 در این بازی هم می توان با انواع مختلفی از مسابقه ها با دیگران کورس بست و توانایی خود را به رخ دیگران کشید.

اولین چیزی که در موردی Forza 7 نظر شما را جلب خواهد کرد دور شدن حس و حال بازی از فضای قبلی حاکم بر نگارش های قبلی است. برای مثال قطعا شما از شنیدن صدای دلنشین جرمی کلارکسون، مجری برنامه تخت گاز، که در طول بازی نظرات خود را در مورد خودروها و پیست ها با شما در میان می گذارد لذت می برید. طراحان بازی تمام توان خود را به کار گرفته اند تا بازی از فضای مصنوعی و تصنعی دور شده و خودروها و پیست های مسابقه به شکلی کاملا واقعی به نمایش درآیند.

حالت هیجان انگیز Career شکل و شمایل تازه‌ای گرفته و از این پس با نام Forza Driver Cup شناخته می شود؛ در این حالت شما با ورود به گستره ای متنوع از رقابت ها که در 6 سری قهرمانی پخش شده اند، دنیای جدیدی از مسابقات اتومبیلرانی را کشف خواهید کرد. از آن جایی که برای کسب مدال اصلی نیازی به شرکت در تمام مسابقات نیست، این امکان را دارید که با خودروهای مختلفی که به آنها عادت کرده اید به رقابت با سایرین بپردازید. به این معنی که رقابت های آغازین به خوبی تنوع خودروهای Forza 7 را یادآور شده و شما را تشویق می کنند که در خارج از دایره امنی که برای خود در نظر گرفته اید به رقابت با دیگران بپردازید. ساعت های متمادی را می توان صرف رقابت برای تحاصب جام قهرمانی کرد و البته اگر به چیزی کمتر از مقام اول راضی نیستید شک نکنید این مقدار زمان را باید دو برابر کرد. تفاوت چندانی بین تورنمنت های قهرمانی وجود ندارد اما در عوض تنوع خودروها و پیست ها این ضعف را پوشش می دهد.

حتی بعد از کسب مقام اول و بالا بردن کاپ قهرمانی در Froza Driver Cup رقابت برای ساخت مجموعه ای متنوع و حرفه ای از خودروها همچنان ادامه خواهد داشت. دامنه گسترده ای از صدها خودرو وجود دارد مثل مدل جدید 2017 Nissan GT-R یا مدل قدیمی Pacer X متعلق به شرکت از دور خارج شده American Motors. در Forza 7 نبود مدل های دو شرکت لکسوس و تویوتا حسابی به چشم می آید هر چند اضافه شدن خودروهای پورشه این ضعف را تا حد زیادی جبران کرده است.

در مسابقات آنلاین با غریبه های رقابت خواهید کرد که علاوه بر بی احتیاطی بوی چندانی از ادب و نزاکت نبرده اند. بهترین راه برای پیروزی در رقابت ها قرارگیری در ابتدا یا محلی نزدیک به مکان قرارگیری خط شروع است. البته به جای شرکت در این رقابت ها می توان در مسابقات خصوصی شرکت کرد به شرط این که بتوان سایر دوستان و گیمرهای Forza را متقاعد کرد که توانایی و مهارت لازم برای بازی منصفانه و عدم برخورد با سایر خودروها را دارید.

جدای از تنوع رقابت ها یکی از ویژگی های خاصی که همواره سری بازی های Forza Motorsport را از سایر رقبا متمایز می کند، امکان سفارشی سازی گسترده بازی است. خوشبختانه این امکان در Forza 7 هم گنجانده شده و شما شاهد آپشن های مختلفی برای تنظیم سطح دشواری بازی و سهولت در کسب امتیازات خواهید بود. زمانی که شما تنظیمات را روی سخت ترین حالت ممکن قرار می دهید، اول شدن در مسابقه تبدیل به کابوس خواهد شد. هوش مصنوعی بازی بسیار بالاست و رقبا برای کنار گذاشتن شما از هیچ چیز دریغ نخواهند کرد. البته هر چه سطح دشواری مسابقه بالاتر باشد بعد از برنده شدن طبیعتا پاداش بیشتری هم دریافت خواهید کرد. با بازگشت ماد کارت ها (که اولین بار در Forza 6 معرفی شدند) می توان هدف تعیین شده در آنها را به سرانجام رساند و پاداش بیشتری کسب کرد.

مادها در قالب سیستم تصادفی پاداش دهی که Prize Crates نام دارد عمل می کنند. در این صندوق ها آیتم های کاربردی مثل خودرو، تزئیناتی مثل مدال ها و نشان ها و همین طوری لباس های مخصوص رانندگی به شما اهدا می شود. هنگامی که بخش زیادی از وقت خود را در کابین خودرو محبوس هستید، رفته رفته لباس و کلاه ایمنی تان رنگ و روی شان را از دست خواهند داد و بعضا دوست دارید آنها را دور بییندازید، اما هنگامی که راننده خود را شیک و مرتب در یک یونیفرم زیبا و حرفه ای می بینید، گل از گل تان خواهد شکفت!

بعد از چند ساعت غرق شدن در دنیای Forza 7 خواهید دید که فضای بسیار نزدیک به واقعیت این بازی آن چنان شور و هیجانی در شما به وجود خواهد آورد که دوست دارید فورا سوار خودروی واقعی تان شده و برای تخلیه انرژی یک دور دور حسابی راه بیندازید. این حسی است که بعد از انجام Forza 7 به احتمال زیاد تجربه خواهید کرد. اگر چه از نظر تنوع حالت های مختلف بازی، Forza 7 به پای Forza 6 نمی رسد اما با این وجود نگارش جدید در زمینه گستردگی مسابقات چیزی کم نگذاشته و این ویژگی منحصر به فرد باعث خواهد شد که بارها و بارها به بازی برگرید و مهارت و شانس خود را برای پیروز میدان شدن امتحان کنید. خوشبختانه کنترل اوضاع جوی در دست شماست و به نوعی می توان گفت امکان انتخاب هوای بارانی، ابری و … جبرانی است برای همه نداشته های نگارش های قبلی بازی Forza.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا