اخبار بازی هاارتباط با ما

بررسی بازی Assassin’s Creed: Origins

بررسی بازی Assassin’s Creed: Origins

گاهی اوقات برای دیدن آینده مجبورید به گذشته نقبی بزنید. در بازی Assassin’s Creed: Origins دقیقا این اتفاق افتاده و شما باید به دنیای وسیع و بدون مرز مصر باستان برگردید. اگر چه این حرکت نشان از آینده ای روشن تر برای این سری دارد اما هسته گیم پلی و نحوه ارائه داستان بازی گاهی اوقات با مشکلاتی مواجه می شود.

Assassin’s Creed Origins شما را به داستان آغازین نسخه Assassin Brotherhood برده و البته بذرهای روایت تازه خط داستان بازی در همین جا کاشته می شوند. اتفاقات بازی در زمان پادشاهی بطلمیوس در مصر رخ می دهند و شما نقش کاراکتر بایک (Bayek) را دارید و باید به عنوان یک مجای (Medjay)‌ یا همان محافظ فرعون باید به انتقام جویی علیه گروهی مرموز که قدمت آنها به قبل از تمپلارها بر می گردد. بایک در طول بازی با شخصیت های تاریخی مثل کلئوپاترا و جولیوس سزار مواجه شده و در سرزمین های مختلفی از افریقای شمالی عبور می کند. او در طول بازی اتفاقات بسیار متعددی را دنیای اجتماعی و سیاسی مصر پشت سر گذاشته و عواقب پیش بینی نشده ای برای آینده پادشاهی رقم خواهد زد.

اگر چه اطلاعات گوناگونی درباره شخصیت های برجسته از سایر بازی ها به گیمر عرضه می شود همه این ها در سایه روند نقل وقایع Origins و خصوصا شخصیت بایک و یارانش که موسس گروهی جدید در مصر خواهد شد، قرار خواهند گرفت. شخصیت بایک تاثیرگذاری بسیار زیادی در روند بازی داشته و برای اطرافیان خود اهمیت بسیار زیادی قائل است. علی رغم مواجه وی با تراژدی، او از این که در میانه میدان نبرد با تعریف یک لطیفه جو را تغییر دهد ابایی نداشته و هر جا که لازم باشد احساسات لطیف خود را هم به راحتی بروز می دهد. اگر چه وی عزمی راسخ برای مقابله با دشمنان و انتقام گیری از آنها دارد اما در مواقع حساس دست نیازمندان را گرفته و آنها را یاری می دهد.

طراحان بازی Origins تمام تلاش خود را برای ارائه فرهنگ ها و تفکرات گوناگون در مصر بطلمیوس کرده اند و به طرق گوناگون جذابیت های خاصی در این زمینه به وجود آورده اند. در داستان اصلی بازی که 30 ساعت به طول می انجامد شما به جای جای مصر سرک کشیده و دشمنان و دوستان مختلفی را ملاقات خواهید کرد. بعضا شاهد شباهت های بسیار زیادی در بعضی مناظر طبیعی خواهید بود و البته در بعضی مراحل جذابیت بازی به پایین ترین حد خود رسیده و خبری از محتوای مهیج و فعالیت هیجان انگیزی نخواهد بود. اما روی هم رفته باید گفت مصر طراحی شده در این بازی بسیار پر جنب و جوش شاداب است و حس سرزندگی را در سراسر آن می توان به وضوح احساس کرد.

از دسته های مختلف پرندگان گرفته که هنگام حرکت گیمر در بازی در گوشه و کنار آسمان دیده می شوند گرفته تا گروه هایی از کروکودیل ها که به قایق های در حال حرکت روی رودخانه به آنها حمله می کنند، Origins به خوبی موفق به نمایش جزئیات دنیای واقعی شده و هوش مصنوعی به کار رفته در بازی هم ارتباط خوبی میان این آیتم ها با روند حرکت گیمر برقرار می کند. برای مثال ممکن است شما در حال عبور از یک منطقه باشید و ناگهان متوجه حمله یک گروه خشمگین از اسب های آبی شوید که در دریاچه نزدیک محل عبور شما منزل دارند. مصر خصوصا در شهرها و شهرک های پرجمعیت بسیار متراکم بوده است اما با این وجود طراحان نهایت دقت و ظرافت خود در به تصویر کشیدن جزئیات را به کار گرفته اند.

ماجراجویی های بایک پر از نکته ها و اطلاعات تاریخی متنوع درباره این برهه زمانی خاص از مصر هستند. به نوعی می توان گفت شما هنگام بازی Origins در حقیقت تاریخ تصویری مصر را مرور می کنید و علت بر تخت نشستن بطلیموس و همچنین با دلایل شورش های اجتماعی مردم هم آشنا خواهید شد. در این بازی شاهد مثال های خوبی از تصادم فرهنگ های یونانی و تاثیر مصری ها بر آن هستید؛ داستان های جانبی بازی سرگرم کننده و در عین حال معنادار به نظر رسیده و جنبه های مختلفی از موضوعاتی مثل نژادپرستی، قبیله گرایی و زن ستیزی در جای جای بازی به چشم می خورد.

این موضوع خصوصا در مورد بایک بیشتر به چشم می آید چرا که وی در اکثر مکان هایی که به آنها سفر می کند یک ناظر بیرونی بوده و برای اولین بار با چنین موضوعاتی رو به رو می شود. با این وجود Origins موفق به حفظ آهنگ روایت داستان شده و توازن خوبی میان حوادث تلخ و شیرین بازی برقرار می کند؛ برای مثال در یکی از موقعیت ها بایک باید با مالکان ظالم زمین ها برای احقاق حقوق شهروندان عادی مبارزه کند و زمانی که در شهر پرسه می زند بعضا با انجام حرکات پارکور به بچه های محلی کمک می کند.

در حالت Combat نبرد با دشمنان جذابیت بیشتری داشته و به واسطه حملات پویا و دفاع های شخصی زیبا، صحنه های بازی جلوه ای دیگر پیدا کرده اند. البته زمانی که با تعداد زیادی از دشمنان رو به رو می شوید اوضاع اندکی پیچیده شده و کنترل از دست شما خارج می شود. متاسفانه به خاطر زاویه دید بسیار نزدیک دوربین آن طور که باید و شاید نمی توان به جنبه های مختلف صحنه نبردها مسلط بود.

اگر چه Assassin Creed Origins موفق به فتح قله های بزرگی شده اما گاهی اوقات بروز مشکلات ریز و درشت طی پروسه بازی تاثیری منفی رو تجربه کلی بازی خواهد گذاشت. مشکلات فنی باعث شده بعضا پیوستگی بازی را از دست داده و ستون های گیم پلی جدید هم در زیر سنگینی سیستم های طراحی شده بازی، شانه خم کنند. اما با همه این ها دنیای Origins تازگی و هیجان خود را حفظ کرده و گشت و گذار در آن لذتی مضاعف دارد. Assassin Creed دستخوش تحولات بسیار زیادی در تاریخ طولانی و داستان وار خود شده و به نظر می رسد نگارش Origins اولین گام برای شروع سفری جدید باشد. اگر نقایص جزئی را نادیده بگیریم می توان گفت نسخه های بعدی بازی بسیار مهیج بوده و حیف است داستان آنها را دنبال نکنیم.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا