نقد و بررسی بازی ها

نقد و بررسی بازی Mortal Kombat 11

بازی Mortal Kombat 11

 

 

مورتال کامبت برای اولین بار 27 سال پیش معرفی شد که خیلی سریع بعنوان بازی مبارزه ای که توش سر از تن جدا می کنند مشهور شد البته هنوز همونه از اون زمان یه چیزایی تغییر کرد. با مورتال کامبت 9 و ایکس کیفیت را برای مبارزه ی خونین بالا بردند این روند ترقی با بازی Mortal Kombat 11 ادامه پیدا کرد بازی که هنوزم یکی از بهتریناست و داراری آپشن های زیاد در بین بازی های مبارزه ای است که شما می تونید تهیه کنید با قابلیت بازی دو نفره یا چند نفره که مخاطبان سخت کوش و معمولی خودش رو در طول زمان داشته.

بازی Mortal Kombat 11 تمام مکانیسم های منحصر بقرد خودش رو حفظ کرده که به این مبارزه های 2 بعدی هویت بخشیده است. دهه ی بلاک کردن حملات و مشت های قوی برای همه ی کاراکتر ها. البته که در بین بهتریناست اغلب فن آخرشون(فینیشر)با خشونت زیادی همراه است اینبار سیستم مبارزه ای جدید به هیچ عنوان شبیه سری های قبلی نیست بازی Mortal Kombat 11 برای برداشتن گام های جسورانه بهتر است این بار بازی ها کندتر شده که این به هیچ وجه بد نیست هیچ دکمه ای برای دویدن وجود نداره و سرعت کاهش یافته است نتیجه ی آن این است که مورتال کامبت تاکتیکی تر شد توجه بیشتری است به موضع گیری های با دقت و حملات مقابل خیلی سریع به همراه حرکات الهام گرفته از بازی های قبلی بازی Mortal Kombat 11 به طور کلی عوض شد.

 

بازی Mortal Kombat 11
بازی Mortal Kombat 11

 

اینکه مدیریت کارها تقسیم می شود به حالت های دفاعی بخصوص برای برخاستن و فعل و انفعالات محیطی و یک کامبویی که بهش فرار می گویند مقیاس های دفاعی برای تقویت حرکات ویژه برای ایمن کردن بلاک ها و کاهش آسیب، باز کردن فرصت های کامبو و دیگر آپشن ها… بهترین قسمت تقسیم بندی آن است که بازی Mortal Kombat 11 در ورژن اشعه ی ایکس آن حرکات مرگبار دیگه جزع مقیاس ها نیستن در عوض حملات خیلی سریع و مرگبار در زمانی که فقط سی درصد یا حتی کمتر از جونش باقی مونده، در دسترس هستند برای همین تهدید یک ضربه ی مهلک و کشنده در لحظات آخر دقایق به شدت پر تنش و هیجان انگیزی درست میکنه بهترین فسمتی که به مبارزات واقعی مورتال کامبت اضافه شده، ضربه های نابود کننده ایست که ضربات بحرانی است که تحت شرایط خاصی می توان آن ها را انجام داد.

برای مثال مشت (آپرکات) نمیتواند به عنوان شروع کننده کامبو باشد ولی اگر مشت زدن برای دفع حمله باشد باعث یک ضربه ی شدید است که نابودی قربانیتون رو به دنبال داره. و به دنبال آن شاهد یک تر دستی بدون پرداخت هیچ بهایی ،خواهید بود! این موضوع به هرکدام از شخصیت ها یک سطح دیگه اضافه میکنه که باعث مهارت روی یک حرکت می شود البته یک منبع محدود است زیرا شما می تونید این فن را در هر مسابقه فقط یک بار استفاده کنید! ندرلیم همیشه در عرضه ی بازی های هیجان انگیز یک تحول عظیم بوجود می آورد درست مثل فیلم های چرند و مضحک! بازی Mortal Kombat 11 هم از این قاعده جدا نیست خیلی طول میکشه و مضحک است و با بازی خوب! اوه گندش بزنن! “تو ما رو می کشی فرقی نداره بجنگیم یا نه”

 

اما از همه مهم تر اینه که به هر شخصیت مقداری زمان میده تا در مرکز توجه همه قرار بگیره که خیلی از اونا لیاقتش رو دارن داستان دقیقا از همان جایی شروع می شود که ام کی ایکس تمام شد و خیلی سریع یک شخصیت قدرتمند به نام کرونیکا رو معرفی میکنه کسی که همه ی نقشه ها را تنظیم می کند تا زمانی که همه چیز به حالت عادی باز گردد برای اینکه تعادل بین بد و خوب ایجاد شود سر خدای بزرگ شیناک رو از تنش جدا کرد همه این ها سناریوی جالبی از گذشته و حال هستند و در نتیجه لحظات خیلی خوبی برای ما رقم میزنه در جایی که شخصیت ها با خود قدیمیشون روبرو میشن در عوض قفس های جانی با شوخی های هوشمندانه نمایش رو به دست میگیرن و دو جنبه ی متفاوت از شخصیت خود را به نمایش می گذارند “اونا به صورتمون شلیک کردن جانی اونا شلیک کردن به صورتمون!” حس فردی بخش مهم مورتال کامبت است و در آخر ویژگی های قابل تنظیم برای هر شخصیت کاملا گیج کننده است .

هر یک از این 20 شخصیت در لیست اولیه حداقل 60نوع پوست مختلف دارند ، 90 پوشش و تجهیزات متفاوت و یک انتخاب ده تایی از تکنیک ها که میتونن به مجموعه تکنیک های اونا اضافه بشن. بله ،بیشتر رنگها تقریبا تکراری هستن ولی اینا راهایی هستن برای اینکه مبارز خودتون رو به صورت انلاین متمایز از بقیه کنید مشکل اینه که چگونه به انهادسترسی داشته باشیم در ابتدا یک سردابه است که پشت آن مکانی است برای غنایم اما اینبار همه ی غنایم به صورت تصادفی است سیاه چاله هایی قابل کشف پر از جعبه های غنایم ،فرصت پریدن های ترسناک که نا امید کننده است برج هایی از زمان وجود دارد که مجموعه ای از چالش هاست پر از اصلاح کننده های نا کارامد است.

 

 

به گونه ای طراحی شده اند تا شما به دنبال نشانه ها بروید فرض کنید تلاش می کنید تا مسابقه ای رو برنده شید که در مقابل شما کسی است با دو برابر جون شما مسابقه رو شروع کرده و شما مجبور به رویارویی با سیلی از گلوله هستید و البته همراه با یک کاراکتر کمکی یا کسی که به شما شوک وارد می کند اگر بهشون بیش از یک یا دو ثانیه نزدیک بشید. این یک مبارزه است. بله ولی بیشتر نا امید کننده است تا سرگرم کننده ! شما قادرید کالاهای مصرفی زیادی استفاده کنید تا به خودتون فرصت مبارزه بدهید در غیر این صورت جنگ غیر ممکن است اما ممکن است به تاکتیک هایی مثل گلوله یا تجهیزات بدرد نخور متوسل شود مایوس کننده است اما این امکان فقط برای تعداد کمی است برج های مخصوص شخصیت ها هم چندان بهتر نیستن همه ی اسیاب ها برای انجام دادن وظایف دلخواه برای هر شخصیت پشت سر هم قفل هستند خوشبختانه همه ی برج ها بد نیستن .

برج های جدید هر چند ساعت یکبار ظاهر میشن و شما میتونید به راحتی به یکی دیگه از برج ها برید اگر اون برجی که توش در حال بازی هستین مزخرف و خسته کننده بود آنلاین بودن بازی بهترین حالت اونه که حتی باعث میشه من بعد از مدت ها دوباره به بازی برگردم بازی Mortal Kombat 11 بهترین نت کد را که من تا به حال در بازی های مبارزه ای تجربه کردم را دارد حتی در بازی هایی که 2 نفر از طریق وای فای وصل هستند اگر تاخیری هم وجود داشته باشه خیلی کم است همه ی آپشن های مورد انتظار اینجا هستند شما میتونید بازی های رنکینگ داشته باشید یا مسابقه های معمولی یا بازی کینگ آف هیل انجام بدید همچنین می تونید مسابقه های عجیب و غریب بدید تیم کاملا شخصی سازی شده و مطابق میل خودتون درست کنید و تیم شما با یک تیم دیگه مبارزه کنه و شما فقط تماشاشون کنید!

 

 

مبارزه های رنکینگ شما رو بین دو حالت از پیش ساخنه شده محدود می کنند که کمی ناخوشاینده اما شما ازادید تا کاراکتر های شخصی شازی شدتون توی لیست بازی های معمولی استفاده کنید بازی های جنگی کمی پیدا میشن که به همه ی نکات به اندازه بازی Mortal Kombat 11 توجه کرده باشند همه چیز از قواعد و نبرد های سنگینش تا حالت داستانی عجیب و غریبش و نت کد های محکم و قویش به عنوان یک دوره فوق العاده جامع، کاملا استثنایی است تنها زمانی در این بازی پیشرفت می کنید که در آن سفر کنید. کلید برای باز کردن قفل بازی Mortal Kombat 11 و گزینه های سفارشی کردن در پشت موانع مایوس کننده و پر از تله و خطر سردابه و برج های زمان قفل است و در این سری ادامه می دهد تا نشان دهد که این یک مبارزه ی واقعی است در میان فن های اخر خونین!

بازی mortal kombat اوقات خوشی رو برای ما فراهم میکنه برای اطلاعات بیشتر درباره ی بازی Mortal Kombat 11 چند دقیقه اول داستانش رو نگاه کنید تمام داستان مورتال کامبت رو در هفت دقیقه تعریف میکنه برای  مشاهده نقد و بررسی بازهای جدید بعدی همینجا در عصربازی منتظر باشید.

جهت خرید بازی Mortal Kombat 11 با قیمت مناسب به فروشگاه عصربازی مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا