نقد و بررسی بازی ها

نقد و بررسی بازی God Of War به روایت تصویر(دوبله فارسی)

 

 

نقد و بررسی بازی God Of War به روایت تصویر(دوبله فارسی)

 

نقد و بررسی بازی God Of War به روایت تصویر(دوبله فارسی)
نقد و بررسی بازی God Of War به روایت تصویر(دوبله فارسی)

 

مثل خیلی از دنباله های مشهور که در سالهای اخیر دوباره بازسازی شدند بازی جدید God Of War نگاه خود را معطوف به دنیای مجازی کرده است . همچنین تمرکز خود را بر اسطوره های شمالی گذاشته و از خدایان یونانی استفاده کرده است افسانه هایی که بازی های قبلی بر اساس آنها ساخته شده. به جرات می تونم بگم دیگه وقتش بود که بگیم این تغییرات عمده نشانه ای از پایان خدای جنگ آنطوری که ما می شناسیم نیست .

در عوض ، سازندگان God Of War اجازه دادند توالی دی ان ای به شیوه ی جدیدی خودش رو نشون بده. استودیوی سانتا مونیکا کراتوس و  یک سمبل خشمگین و تشنه به خون رو تبدیل به شخصیتی احساسی و پدرانه کرده بخشی از اون هنوز به همان خشونت قدیمی که سالها پیش از اون یه ستاره ساخت ، تمایل داره ولی حالا که پسر کوچکش تو ریس حضور داره و می خواد اونو راهنمایی و حفاظت کنه ،

 

کارکترهای اصلی بازی God Of War
کارکترهای اصلی بازی God Of War

 

می بینیم که کراتوس یه نفس عمیق می کشه و غریزه ی وحشی گریش رو به خاطر اینکه یه سمبل مثبت باشه سرکوب می کنه به لطف فیلمنامه و صداگذاری خوب شخصیت ها و انیمیشن بی نقص بازی God Of War غرق شدن در سفر و روابط دو نفره شون کار راحتی ست هر چند اون یه استاده کراتوس کوهی از غم و شماتت با خودش داره که فقط معصومیت پسرش میتونه کمکش کنه بر اونا غلبه کنه. در تجربه ی ریس بالا و پایین های خودش ممکن بود به مسیرهای دیگه ای ختم بشه اگه کراتوس اونو راهنمایی نمی کرد .

 

گیم پلی بازی God Of War
گیم پلی بازی God Of War

 

گیم پلی بازی God Of War

مرگ مادرش قبل از شروع بازی God Of War که باعث میشه کراتوس و ریس از پناهگاهشون تو جنگل بیرون بیایند آرزوی دم مرگش این بود که خاکسترش رو به بلندترین قله ی سرزمین ببرند هر چند درنده ها و شیاطین خبیث موانع سختی در برابرشون نیستند نماینده هایی از معابد اسطوره های شمالی در مسیر سفر آنها قرار می گیرند که باعث ایجاد موقعیت های خطیر و مبارزات اسطوره ای میشه که شما از God Of War انتظار دارید و مثل نسخه های قبلی خودش ، خدای جنگ یک نمونه ی فنی و هنری محسوب میشه بدون شک این یکی از بهترین بازی های ویدئویی هست که تا حالا وارد بازار شده .

با مناظر شگفت انگیز و شخصیت های اسطوره ای، توجه بی نظیر به جزئیات در آن زیاد دیده می شود. تفکر پشت این بازی بی نظیر و خارق العاده ست و جو بازی God Of War و محیط آن طوری ست که خیلی راحت میشه اون رو واقعی تصور کرد مثل یک رویا. و همچنین ساختار و طراحی صحنه نیز قابل تحسین است بیشتر سفرهای شما در سرزمین میدگارد صورت می گیرد.

در آنجا شما می توانید با قایق از رودخانه عبور کنید که در خطوط ساحلی آن معماهای اختیاری و حریفان قدر قرار دارند و همچنین ورودی های اولیه به محیط. ماموریت شما باعث میشه به بیشتر این جاها سر بزنید و در طول مسیر احتمالا به مسیرهای صعب العبور برخورد خواهید داشت .

 

گرافیک بالای بازی God Of War
گرافیک بالای بازی God Of War

 

و همچنین گنج های مخفی همیشه فضای کافی برای جستجوی مسیر اصلی در بازی God Of War دارید جدای از اینکه کنجکاوی شما رو بر می انگیزه. ولی همینا خودش باعث میشه همینطور که قدرتتون بیشتر میشه به مناطقی که قبلا ازش عبور کردید برای بررسی دوباره برگردید . با داشتن پسری که در کنارتون می جنگه و تیر پرتاب می کنه یا دشمن رو خفه می کنه شما علیه غول های کوهستان و هیولاهای بزرگ، تیم تشکیل می دید و با صدها جنگجوی هوشمند فراطبیعی مبارزه می کنید. کراتوسدر بازی God Of War این روزها ترجیح میده از تبر استفاده کنه که کاملا با شمشیر زنجیری هرج و مرج که ازش استفاده می کرد، فرق داره یک توانایی جالب داره .

می تونید تبر رو به سمت خودتون فرا بخونید درست مثل ثور و چکشش. این حرکت هیچ وقت قدیمی نمیشه و نه هیچکدوم از مبارزاتش، دوربین جدیدی که روی شونه قرار داره شما رو وسط میدان مبارزه قرار میده و مرتبا دید شما رو محدود می کنه. شما باید آمادگی اجتناب از حملات رو داشته باشید و مرتبا بچرخید وقتی در برابر گروهی از دشمنان قرار گرفتید خیلی کم پیش میاد که در مبارزه ای شرکت کنید و آسیبی نبینید و این تاکیدی بر احتیاط و پیشرفت بازی God Of War داره، که با قدرت و دقت بیشتری جلو میره قدرت استفاده از سلاح های مبارزه از نزدیک و همچنین نحوه ی استفاده از آنها با ریختن امتیازات تجربه درون درخت مهارت قابل افزایش هست گزینه های مورد توجه زیادی وجود دارند .

 

داستان جذاب بازی God Of War
داستان جذاب بازی God Of War

 

تاکتیک هایی که قابل یادگیری هستند که شامل درختان مهارت برای مبارزه با دستان خالی نیز می شود ریتم زیبایی هنگام تعویض تبر به مشت خالی وجود داره و همچنین حرکات رضایت بخش و وحشیانه ی کراتوس همچنین جا خالی دادن در مواقع خطر، شما در بازی God Of War کاملا می تونید دشمنانتون رو بشناسید و با کسب مهارت در هر زمینه ای شکست اونا راحت تر میشه ولی همچنین می تونید در هر مرحله به راحتی پیروز بشید.

آتریس رو میشه به همان قدرتی که کراتوس داره پیکر بندی کرد ولی هنوز راه های زیادی هست که که این توانای ها را به دلخواه خودتون در آرید .به لطف  ساختار هوشمند حمله و دفاع همزمان برای کراتوس همچنین راهنمایی آتریس برای تمرکز کمانش بر روی اهداف به شیوه های خاص خیلی کار راحتی ست. شاید بازی God Of War به اندازه ی بازی افق غروب حرکات اکشن شاهد نباشید ولی خدای جنگ در هر لحظه هیجان خاصی به شما میده و باعث میشه در این فرآیندحس یک جنگجوی باتجربه رو داشته باشید .

 

نبردهای نفیس گیر جذاب بازی God Of War
نبردهای نفیس گیر جذاب بازی God Of War

 

در بازی God Of War شخصی سازی شخصیت ها همچنین به زره هایی که کراتوس و آتریس می پوشند بسط پیدا می کنه که می تونه بر محدوده ای از عناصر مادی شخصیت ها اثر بگذارد که ممکن است شامل تقویت هدایای پیش رو شود. زره را می توان خرید یا بوسیله منابعی کمی که در دنیا پراکنده شده اند ، ساخت. و می شود توسط دو آهنگر بازی ، ارتقا داده شود.

دو برادر کوتوله که دائما سر هم داد می زنند یکی براک هست ، کوتوله ی دهن گنده و  سینری یه کوتوله ی خیلی مودب که ترس زیادی از میکروب ها داره و معمولا شوخ هست ولی بعضی وقتا کمی شورش رو در میاره هر چقدر که این دو نفر با مزه هستند ولی در نهایت این ممیر هست که گوی سبقت رو از اونا می گیره دانای یک چشم که در بیشتر مواقع بازی God Of War ریس رو همراهی میکنه و به عنوان راهنمای میدگارد خدمت می کنه و کسی که به چم و خم سیاست شمالی ها آشناست .

 

غول ها و هیولاهای بازی God Of War
غول ها و هیولاهای بازی God Of War

 

بازیگران God Of War راضی کننده و بطور عجیبی دلفریب هستند ولی دستاورد اصلی اینه که چطور با اینکه شخصیت های کمی برای برقرای ارتباط در بازی خدای جنگ وجود دارند طوری داستان رو تعریف می کنند که شما رو مجذوب و محسور آن سرزمین می کنند اگه قسمتی از بازی باشه که شما احساس نا امیدی کنید ، اون مبارزه ی نهائی  در برابر ضد قهرمان داستان ـه از دیدگاه ورایی اون با عظمت ـه و جوری نمودار میشه که باعث میشه دیدگاهتون عوض بشه. ولی این خود مبارزه ست که شما می خواید .

مبارزات بزرگ و مهارت های زیادی در طول بازی God Of War وجود دارند ولی این مبارزه به نظر نمیاد زیاد به اوج خودش برسه و بنظر خیلی ایمن میاد شاید اینها به خاطر پیکربندی کراتوس و آتریس باشه

یا شاید برای شروع خیلی آسون باشه خوشبختانه مبارزات سخت زیادی پیش روست و احتمالا شما اینقدر درگیر داستان و رخدادهای بازی God Of War بشید که کلی  فعالیت های جانبی بعد از بازی باقی بمونه. خدای جنگ در دنیای مجازی بزرگ ایجاد نشده ولی سراسر جستجو و اسرار است. در حالی که بیشتر بازی ها دارای جستجوهای پراکنده و طولانی هستند و زور می زنند تا آخر بازی آن را جذاب نگه دارند ولی خدای جنگ اثر معکوس داره خیلی فراتر از اون چیزی ست که باید باشد ولی شما آرزو می کنید هیچوقت وقت کم نیارید .

 

اسطوره های شمالی بازی God Of War
اسطوره های شمالی بازی God Of War

 

خدای جنگ در تمام نسخه هاش همینجوری بوده این یک بازی اکشن خارق العاده ست با پس زمینه های حماسی. با بودجه ی زیاد و مبارزات بی نظیر که هر چی جلوتر میرید خارق العاده تر میشه چیزی که ممکنه شما رو متعجب کنه روند داستانی بازی ـه. مثلا کراتوس خدای جنگ ، گذشته رو به خاطر میاره و بهتر شدن رو قبول می کنه هر کار جدیدی می کنه برای بهتر شدنه و هر چیزی که بهش تعلق خاطر داره براش سود داره کراتوس دیگه یه جنگجوی قابل پیش بینی نیست .God Of War دیگه یه بازی قدیمی اکشن نیست. با این ریبوت با اعتماد به راه جدیدی قدم میذاره که باعث ایجاد ماجراهای هیجان انگیز پیش رو میشه .

نتیجه گیری : حتما یه کنسول پلی استیشن 4 گیر بیارم و بشینم چند بار بازی God Of War تموم کنم .

 


The God of War series has, until now, stuck very close to the standards set in the original 2005 game. More than a decade (and many games) later, it makes sense that Sony would want to mix things up for the aged hack-and-slash series. Like so many popular franchises that have reinvented themselves in recent years, the new God of War dips into the well of open-world RPG tropes. It also shifts its focus to Norse mythology, casting off the iconic Greek gods and legends that provided the basis for every previous game.

These major shifts don’t signal the end of God of War as we know it, rather they allow the series’ DNA to express itself in new ways. There are many reasons why the structural transformations are a good thing, but it’s what’s become of Kratos, the hulking death machine, that leaves a lasting impression. A furious, bloodthirsty icon has transformed into a sensitive father figure. Part of him retains the old violent tendencies that made him a star long ago. However, with his young son Atreus to protect and guide, we also see Kratos take a deep breath and bury his savage instincts in order to set a positive example.

Watching Kratos take care in nurturing his child’s sensibilities does feel a bit jarring at the start, but thanks to the natural writing, fitting voice actors, and flawless animation, it’s easy to get sucked into the duo’s journey and buy into their mutual growth. Though he is a teacher, Kratos carries a mountain of grief and self pity that only the innocence of his son can help him overcome. And Atreus experiences his own ups and downs that might have set him down a very different path if not for Kratos‘ guiding hand.

Atreus was raised in isolation from the dangers of the wild world around him, and rightfully fails to grasp his place in it when confronted with the realities of a land protected by and under siege from gods. It’s the death of his mother prior to the start of the game that thrusts Atreus and Kratos outward; her dying wish was to have her ashes spread atop the highest peak in the land. As if wild predators and ghastly fiends weren’t obstacles enough, representatives from the pantheon of Norse mythology arise in an attempt to disrupt their mission, establishing the amplified stakes and the clash of impressive forces that you expect from God of War.

And like its predecessors, God of War is a technical and artistic showcase. It is without a doubt one of the best-looking console games ever released, with every breathtaking environment and mythical character exhibiting impressive attention to detail and beautifying flourishes aplenty. The vision behind all of this is evident in Kratos‘ meticulously grizzled physique and weathered equipment, in the atmospheric effects that transform believably rustic environments into the stuff of dreams, and in the overall design and structure of the world itself.

The majority of the journey is set in the realm of Midgard. At its heart lies a wide lake that you can explore by canoe, with a coastline dotted by optional puzzles, formidable opponents, and entrances to the map’s primary regions. Your mission will carry you through to most of these places, and along the way you’ll likely take note of inaccessible pathways and glimpses of sealed treasures. There’s always ample room to explore off the main path and good reasons to give into curiosity regardless, but these teases in particular spur you to re-examine previously visited areas as your capabilities expand.

With the boy fighting by your side, firing arrows or choking unsuspecting enemies, you will team up against corrupted cave trolls, face towering beasts, and fight hundreds of intelligent supernatural warriors during your travels. Kratos prefers to use an axe these days, which functions very differently than the chained Blades of Chaos he’s known for. This comes with the very satisfying and cool ability to magically summon your weapon to your hand (like Thor and his hammer), a move that never gets old.

And really, neither does combat in general. The new over-the-shoulder camera brings you directly into the fray, and consequently limits your view. You can’t see enemies from all angles at once and must be on guard at all times. By default the game provides proximity icons to alert you of incoming attacks, but it’s worth tinkering with the UI for a more immersive experience as you get the hang of how fights flow.

It’s rare that you can actually spam combos without putting yourself at risk, and this emphasis on mindfulness solidifies God of War’s graduation from the traditional hack-and-slash doldrums. The realities of fighting with an axe also makes skirting away from harm an exacting process. But when variables align and you get to lay into an enemy, Kratos‘ dexterous axe handling allow him to hit hard, and give you the opportunity to flex his might with a bit of style.

The basic set of close-range combos and weapon behaviors can be expanded by pouring experience points into a skill tree and by activating magical rune abilities that bind to your two attack inputs. There are a lot of options to consider and tactics to learn, including skill trees for fighting empty-handed. There’s a wonderful rhythm to be found when switching from axe to fists, and then into Kratos’ satisfyingly brutal execution moves, all the while ducking and rolling out of harm’s way.

God of War‘s combat is already great at the start, but it gets better as it steadily introduces one new layer after another. You can absolutely stumble into incredibly punishing enemies that are made easier with adept timing and mastery of every available skill, but you can also succeed at any level so long as you’ve mastered the art of parrying and dodging incoming attacks.

Atreus can’t be configured to the same extent that Kratos can, but there are still a lot of ways to tailor his capabilities to your liking. The arrows he fires can be laced with different types of magic, with multiple elemental and functionality upgrades, and he eventually gains the ability to summon spectral animals that can harm and distract enemies, or collect items. Thanks to the smart button layout, it’s actually very easy to both attack and defend as Kratos while also commanding Atreus. God of War gives you plenty to do in any given moment and makes you feel like an experienced warrior in the process.

The armor that Kratos and Atreus wear can influence a range of character stats, elemental affinities, and may include slots for enchantments that grant further bonuses. Armor can be purchased or crafted using the few resources scattered about the world, and can be upgraded by the game’s two blacksmiths: two dwarven brothers constantly at odds with each other. There’s Brok, the foul-mouthed blue dwarf, and Sindri, a far more gentle yet tragically germophobic fellow-a gag that is usually funny, though occasionally pushed a bit too hard.

As enjoyable as those two can be, it’s Mimir that ultimately steals the show. The horned, one-eyed sage accompanies you and Atreus for the majority of the game, serving as your guide to Midgard, and an inside source into the ins and outs of Norse politics. Mimir and the blacksmiths have strong individual personalities, as with every other character you meet during the course of the game. We’re keeping other identities vague in general to avoid spoilers, but regardless of who you bump into, God of War‘s cast is strong, convincing, and oddly enchanting. But the real accomplishment is how, even though there are just a handful of characters to interact with, their big personalities color your adventure with tantalizing anecdotes that draw you into the world and imbue the land with a tangible sense of history.

If there’s any piece of the overarching mission that feels like a letdown, it’s the final battle against the primary antagonist. He’s great from a narrative standpoint, unraveling in a manner that changes your perspective, but it’s the fight itself that leaves you wanting. There are plenty of big boss battles and tests of skill throughout the course of the game, yet this fight doesn’t reach the same heights, and feels like it was played a little safe. It could be an effect of configuring Kratos and Atreus just so, or it may just be too easy to begin with. Thankfully, that’s not all the game has up its sleeve.

Two optional areas in particular seem designed with the endgame in mind. The first, Muspelheim, offers a series of battles in arenas surrounded by lava flows and scorched earth. Some trials are merely fights against strong enemies, while others require you to defeat waves in quick succession-if even one enemy remains alive, it only takes a few seconds for others to resurrect automatically. The other realm, Niflheim, is randomly generated every time you visit, but it’s always filled with poisonous gas. The goal there is to survive for as long as possible while racking up kills and collecting treasure, and escape before the poison takes hold. Both locations offer tense and rewarding pursuits that are only accessible if you play at your best.

And odds are that you’ll be so hooked by the story’s pacing and procession of events that there will be plenty of other side activities left in Midgard after the credits roll. God of War isn’t set in a massive open world, but it is stuffed with s and quests. Where most games with long and diverse quest opportunities tend to run a bit stale by the end, God of War has the opposite effect. It’s far longer than it needs to be, though you hope you never run out of things to do.

In many ways God of War is what the series has always been. It’s a spectacular action game with epic set pieces, big-budget production values, and hard-hitting combat that grows more feverish and impressive as you progress. What may surprise you is how mature its storytelling has become. Like Kratos, God of War recalls the past while acknowledging the need to improve. Everything new it does is for the better, and everything it holds onto benefits as a result. Kratos is no longer a predictable brute. God of War is no longer an old-fashioned action series. With this reboot, it confidently walks a new path that will hopefully lead to more exciting adventures to come.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا