اخباراخبار بازی ها

نابودی PC گیمینگ در راه است؟

نابودی PC گیمینگ به عمد یا به خاطر غفلت از سوی سازندگان!

نابودی PC گیمینگ در راه است؟! تیتر عجیبی به نظر می رسد اما هرگز بعید نیست! نه تیم عصربازی اهل اغراق است و نه وضعیت فعلی بازار PC گیمینگ قابل بخشش. پروژه ای که به نظر می رسد به عمد یا از غفلت توسط بسیاری از بازیسازان پیگیری می شود و چه بسا در آینده ای نه چندان دور شاهد ریزش فروش کاربران این پلتفرم هم روبرو باشیم.

PC گیمینگ آن قدر بازار پرفروش و محبوبی دارد که کمتر سازنده ای می تواند قید سود کلان آن را بزند. همین سونی را ببینید! کمپانی که سایه تمامی پلتفرم ها را روی هوا می زد. اما الان در کمال خونسردی بازی های محبوب خودش را بر روی رایانه های شخصی پورت می کند. یک روز نیتن دریک با Uncharted وارد می شود و روز دیگر کریتوس هم با شتاب از این غافله خودش را جا نمی گذارد.

این البته پایان کار نیست و به طور حتم در آینده نزدیک شاهد عرضه بازی های بیشتری از سوی هستیم. مایکروسافت هم که سال هاست کارش همین است. آن ها عبارت پلتفرم انحصاری ایکس باکس را بعد از مدت ها حذف کرده اند و حالا اکوسیستم مایکروسافت جایگزین آن شده است. یعنی تقریباً هر بازی تاپ و AAA مایکروسافت هم برای پلتفرم های نسل نهمی این شرکت و البته ویندوز هم عرضه می کند.

نابودی PC گیمینگ در راه است

با این حال بازار چند وقت اخیر PC گیمینگ به شدت ملتهب و پرحاشیه بوده است. این ماجرا را عنوان Dead Space Remake آغاز کرد. گرچه پورت و اجرای آن به اندازه بازی های اخیر پر دردسر نبوده است، اما مشکلات ریز و درشت فنی ارزش آن را کم تر از هر زمانی کرد.

بعد از آن The Last of Us Remake هم از این غافله جا نماند. یک پورت به غایت بی کیفیت، پر از باگ و افت فریم های غیرقابل بخشش. طوری که ناتی داگ برای اولین بار در طول دوران فعالیت خود مجبور به عذر خواهی شد تا بلکه با آپدیت های بزرگ بخشی از این مشکلات حل شوند.

در نهایت نوبت به ساخته های جدید جنگ ستارگان و حتی عنوان Redfall هم رسید. هر دو بازی از لحاظ مشکلات فنی بی شمار از هیچ تلاشی فروگذاری نکردند.

حال یک تئوری شاید توطئه وارانه می گوید که سازندگان به اجبار یا اختیار این روزها تمایل بیشتری به بازار کنسول های گیمینگ دارد. لذا چندان همت و انرژی برای عناوین PC گیمینگ نمی گذارند.

با وجود چنین مشکلات بی شماری شاید بتوان به سازندگانی مانند راکستار حق داد که عناوینش را با تاخیر یک ساله برای رایانه های شخصی عرضه می کنند. نکته اما زمانی جالب می شود که این روزها بازار پی سی گیمینگ از لحاظ فروش رشد خوبی گرفته است و چنین معضلات چند ماه گذشته ممکن است به قیمت ضرر هنگفت بازیسازان در آینده نزدیک بیانجامد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا