اخبار بازی هاارتباط با ما

روش های کاهش هزینه در خرید بازی های قانونی PC

به لطف فروش های بسیار و مکرر در زمینه بازی های کامپیوتری، این دست از بازی ها در مقایسه با بازی های کنسولی، از قیمت کمتری برخوردار هستند. به طور کلی اگر شما در زمینه خرید بازی های قانوی کامپیوترهای شخصی عجله نکرده و با سیاست عمل کنید می توانید با برنامه ریزی مناسب در خرید این دست از بازیها، پول خوبی را پس انداز کنید. تقریباً تمامی بازی های تولید شده، برای مدت زمان طولانی در ویترین فیزیکی و مجازی فروشگاه های مختلف قرار می گیرند. اگر شما هم به مانند من یکی از پی سی گیمرهای دو آتیشه هستید که می خواهید در خرید بازی های خود صرفه جویی کنید ادامه این مقاله را از دست ندهید. با ما همراه باشید.

steam-daily-sales

بعد از اینکه شرکت والو با تحت بستر سرویس فروشگاهی خود یعنی استیم، فروش ویژه خود را برای روزها و مناسبت های خاص شروع کرد و استمرار داد، میزان فروش بازی ها همین طور بالا و بالاتر رفت. اما اجازه دهید به ساختار این سیستم فروشگاهی بپردازیم.

فروشهای استیم:

اگر از افرادی هستید که دوست دارید بازی های کامپیوتری را به صورت آنلاین بازی کنید چاره ای جز خرید قانونی بازی های کامپیوتری ندارید. چرا که بخش آنلاین بازی های کرک شده توسط سازنده بازی بسته می شود. در این بین به جرعت می توان گفت که تمامی بازی های تولید شده تحت پلتفرم ویندوز، در بستر سرویس فروشگاهی استیم عرضه می شوند. تقریباً تمامی بازی های عرضه شده تحت این سرویس بعد از گذشت یک مدت زمان خاص با تخفیف های قابل توجه 75 درصد یا حتی بیشتر روبرو می شوند.

این سرویس فروشگاهی بنا به روزهای خاص هفته، معامله های قابل توجهی را در اختیار علاقه مندان خود قرار می دهد. حتی گاهی ممکن است طی یک معامله هفتگی، یک بازی به صورت کاملاً رایگان در اختیار طرفداران قرار بگیرد. این مجموعه فروشها معمولاً در صفحه اصلی استیم قابل رویت بوده و شما با یک نگاه می توانید به وجود چنین تخفیفاتی پی ببرید.

 

مهمترین بخش تخفیفی این سرویس فروشگاهی مربوط به سرویس تخفیف فصلی این شبکه بوده که تقریباً تمامی بازی ها و به طور کلی هر چیز قابل فروشی در این شبکه تخفیف خواهد خورد. بنابراین اگر کمی صبور باشید می توانید مبلغ مناسبی را در خرید این عنوان صرفه جویی کرده و تا تخفیف فصلی بعدی و آمدن تخفیف های جدید و بزرگتر از این دست از بازی ها لذت ببرید. البته دقت داشته باشید که شرکت والو هیچ گونه زمان بندی رسمی و ثابتی در تنظیم این فروش ها نداشته و بنابراین ممکن است زمان تخفیف های فصلی بازی ها در یک سال نسبت به سال دیگر متفاوت باشد. اما چیزی که نقطه مشترک تمامی سال ها برای تخفیف توسط این سرویس بوده، مربوط میشود به فروش تعطیلات کریسمس که همان سال نو میلادیست. مدت زمان این تخفیف از اواخر دسامبر شروع شده و به مدت 2 هفته تا اوایل ژانویه ادامه خواهد یافت. به طور کلی این سرویس برای روزهای خاص دیگر سال نیز برای محصولات خود تخفیف در نظر می گیرد از جمله این روزهای خاص می توان به Thanksgiving، جمعه سیاه و روز جشن هالووین اشاره کرد.

از این رو پیشنهاد می شود تا زمانی که یک بازی در این روزهای خاص، با تخفیف روبرو نشده، عنوان مورد نظر را خریداری نکنید. همچنین سعی کنید روزهایی را مد نظر قرار دهید که بیشترین تخفیف برای بازی مد نظر خود در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال ممکن است یک بازی طی فروش در تعطیلات سالیانه 50 درصد تخیفف بخورد اما همین بازی ممکن است در روزهای خاص تخفیفی دیگر، با 75 درصد تخفیف روبرو شود.

steam-winter-holiday-sale

در صورتی که قصد دارید از این سری تخفیف های استثنایی جا نمانده و با خبر شوید، کافیست عنوان مورد نظر را به wishlist خود اضافه کرده تا هر زمان که بازی از سوی استیم با تخفیف روبرو شود طی ایمیلی به شما اطلاع رسانی شود. همچنین شما میتوانید در داخل حساب کاربری خود تحت بستر استیم، به Wishlist خود مراجعه کرده تا قیمت اصلی هر بازی همراه با میزان تخفیف هر یک را به طور جداگانه ملاحظه کنید.

باندل بازی ها:

این نوع از سرویس ها در واقع خدماتی هستند که همیشه در بازار بازی های کامپیوتری داغ بوده و خواهند بود. در واقع این باندلها مجموعه ای از بازی های کوچک و مستقل بوده که با قیمت مناسبی تحت بستر استیم و سایر پلتفرم های فروش عرضه می شوند. یکی از این سرویس ها که مختص بازی های مستقل معروف هست، وبسایت Humble Bundle نام دارد. جدای از این سایت، سایت های مختلف دیگری نیز در زمینه عرضه باندل های مختلف فعالیت می کنند اما به هر حال این سایت، به ارائه کننده بازی های با کیفیت بسیار معروف است. این سایت علاوه بر عرضه باندلهای عادی بازی های مستقل ، به صورت هفتگی باندل هایی با مجموعه بازی های دیگر را نیز پیشنهاد می کند.

سایر فروشگاه ها:

استیم اولین فروشگاهی بود که با پشتکار و شجاعت تمام این سیستم و سیاست را پیاده کرد اما به هر حال در این رویه استیم تنها نبوده و وبسایت های دیگری نیز به ارائه خدمات در این زمینه پرداخته اند. در این زمینه فروشگاه های آنلاینی هستند که به رقابت تنگاتنگ با استیم پرداخته و حتی گاهاً پیشنهادات بهتری را نیز در این زمینه ارائه کرده اند. اما خبر خوب این است که اگر شما تمایل به داشتن تمامی بازی ها حتی سایر بازی های خریداری شده از دیگر فروشگاه ها را به صورت یکجا در استیم داشته باشید، اغلب این فروشگاه ها علاوه بر خدمات فروش بازی های خود، به فروش سریال بازی های خود استیم نیز می پردازند. این بدین معناست که شما می توانید بازی مد نظر را از جایی غیر از استیم خریداری کرده و آنرا به حساب استیم خود اضافه کنید. البته دقت داشته باشید این حالت تنها برای بازی هایی جواب می دهد که در استیم هم قابل خرید باشند.

به عنوان مثال سیستم فروشگاهی آمازون در این زمینه رقابت خوبی با استیم داشته و قیمت ها و تخفیف های به نسبت بهتری را در مقایسه به استیم به کاربران پیشنهاد می کند. این سایت از جمله سرویس های آن ارائه کدهای خریداری شده از استیم به کاربرانیست که دوست دارند با قیمت ارزانتر تمامی بازی های خود را تحت استیم به صورت یکجا در اختیار داشته باشند. از سایت های دیگر که در این زمینه بسیار خوب عمل کرده و تخفیف های دوره ای خوبی ارائه می کنند می توان به Green Man Gaming و Humble Bundle اشاره کرد که آنها نیز مشابه آمازون در زمینه فروش سریال بازی های استیم با قیمت مناسب فعالیت دارند.

همانطور که گفته شد استیم همیشه بهترین تخفیف ها را ارائه نکرده و سایت های دیگری هستند که گاهی اوقات از تخفیف های بهترین برخوردار هستند. به عنوان مثال، در یکی از تخفیفات مرسوم استیم، نسخه بازی سال Borderlands 2 با تخفیف در نظر گرفته شده، قیمت نهایی به 30 دلار رسیده بود اما دقیقاً همین عنوان در سایت های دیگر طی فروش زمستانه، با قیمت 15 دلار عرضه شده بود.

بررسی مداوم میزان فروش بازی ها:

جدای از اینکه استفاده از قابلیت wishlist متعلق به استیم، سبب اطلاع از تخفیفات عناوین مورد نظر ما می شود اما باز هم بررسی مداوم آن برای آگاهی از تخفیف های موجود می تواند خسته کننده باشد. در صورتی که تمایل دارید به لیستی کامل از پیشنهادهای خوب در زمینه آخرین بازی های PC دسترسی پیدا کنید می توانید آخرین عناوین موجود را با یک نگاه به لینک زیر مورد بررسی و سنجش قرار دهید:

gamedeals subreddit

البته پیوند ارائه شده، صرفاً مربوط به بازی های کامپیوتری نیست اما اغلب لیست را بازی های کامپیوتری تشکیل می دهد. در هر صورت این لینک، بهترین گزینه برای دسترسی جامع و یکباره به آخرین تخفیف ها و معاملات موجود است.

 

از سایت های دیگری که در این زمینه، یعنی گردآوری اطلاعات تخفیفی آخرین بازی ها فعالیت دارد می توان به سایت زیر اشاره کرد. این سایت به صورت خودکار تمامی سایت های فروشگاهی را بررسی کرده و اطلاعات مربوط به کاهش قیمت و تخفیفات ارائه شده را در اختیار شما قرار می دهد.

IsThereAnyDeal.com

از قابلیت های خاص این وبسایت این است که می توانید با انتخاب یک بازی، تفاوت قیمت های آن در وبسایت های مختلف، لیست تغییر قیمت های اعمال شده برای آن بازی و در نهایت به پایین ترین قیمتی که آن بازی به خود دیده است دسترسی پیدا کنید.

و مهمتر از همه اینکه شما می توانید نسبت به ایجاد یک حساب کاربری اقدام کرده و یک Wish List از تمامی بازی های مورد نظر خود ایجاد کرده تا بتوانید از اطلاعات تخفیفی بازی های مد نظر خود به سرعت باخبر شوید. همچنین شما می توانید لیست خود را به نسخه هایی از بازی ها که روی استیم فعال می شوند محدود کنید. با این سیستم در واقع شما می توانید به پایینترین قیمت ممکن یک بازی، حال از هر فروشگاهی دسترسی پیدا کنید.

 

به طور کلی دقت داشته باشید که اگر احیاناً دیدید که بازی های زیادی با تخفیف روبرو شدند کنترل خود را حفظ کرده و به هیچ وجه صرفاً از روی احساس نسبت به خرید تعدادی زیادی از آنها اقدام نکنید چرا که تجربه این مقدار از بازی ها وقت زیادی را از شما می گیرد. بهتر است با سیاست عمل کرده و در هر تخفیف دوره ای به خرید بهترین بازی هایی اقدام کنید که احساس می کنید می توانید تا تخفیف بعدی آنها را تمام کنید. به هیچ وجه جای نگرانی بابت سایر بازی ها نیست چرا که حتی با گذشت زمان نه تنها دوباره تخفیف می خورند بلکه میزان تخفیف اعمالی نیز افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

این مقاله هم به پایان رسید. منتظر سری مقالات اختصاصی عصربازی در روزهای آینده بوده و همچنین ما را از نظرات ارزشمند خود در بخش کامنتها محروم نفرمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا