اخبار بازی ها

بررسی جدیدترین گمانه زنی ها بعد از نمایشگاه E3 اینبار در مورد Xbox Two

بررسی جدیدترین گمانه زنی ها بعد از نمایشگاه E3 اینبار در مورد Xbox Two

اگر مراسم E3 امسال که همین چند روز پیش به پایان رسید را دنبال کرده باشید حتماً می دانید که امسال مایکروسافت از نظر حوضه خدمات نرم افزاری Xbox و عناوین انحصاری به نوعی سنگ تمام گذاشت اما به هر حال هیچ سخت افزار جدیدی از این کمپانی در این مراسم معرفی نشد. در همین رابطه رئیس بخش سرگرمی  این کمپانی یعنی آقای فیل اسپسنر، این خبر خوب را به هواداران خود داد که تیم آنها سخت مشغول کار بر روی نسل جدید کنسول Xbox خود بوده و احتمالاً در همین یکی دو سال آینده از آن پرده برداری خواهد شد.

 

همانطور که می دانید چیزی حول حول و حوش 5 سال از زمان معرفی و عرضه کنسول مایکروسافت یعنی Xbox One می گذرد در این مدت مایکروسافت سعی کرد با اتخاذ سیاست هایی اوضاع این پلتفرم محبوب را بهتر و بهتر کند. اگر به یاد داشته باشید این کنسول در همان ابتدای عرضه با اعتراضاتی در زمینه های مختلف از جمله قیمت، اینترنت اجباری و طراحی نامناسب از کاربران دریافت کرد حال مایکروسافت با درسی که از این قضیه گرفت سعی کرد مدل جدیدتر این کنسول یعنی Xbox One S را از وجود چنین مشکلاتی بی نصیب کند. در ادامه این شرکت با عرضه کنسول میان نسلی خود یعنی Xbox One X با قابلیت پخش محتوا به صورت 4کی واقعی توانست تا حد زیادی دل هواداران و کاربران ناراضی را به دست آورد.

اخیراً اخباری شنیده می شود که نشان می دهد شاید کنسول های نسل بعد مخصوصاً کنسول شرکت مایکروسافت، شاید به به آن قدرتمندی که ما از نسل بعد انتظار داریم ظاهر نشوند. به عنوان مثال زمانی که کنسول های نسل هشتم معرفی شدند از نظر قدرت اختلاف فاحشی چیزی حدود حداقل 10 برابری با کنسول های نسل ماقبل خود داشتند اما اگر بخواهیم منطقی هم فکر کنیم اینکه انتظار داشته باشیم کنسول های نسل بعدی یعنی نسل نهم نسبت به نسل فعلی و مخصوصاً کنسول های میان نسلی، چنین تقاوت قدرتی را یدک بکشند چندان معقول به نظر نمی رسد. حداقل از نظر مبحث قیمت.

اگر به یاد داشته باشید رئیس بخش بازاریابی این کمپانی در سال 2016 طی مصاحبه ای رسمی اعلام کرد کرد که در آینده ای نه چندان دور، دیگری کنسولی تولید نخواهد شد و این قضیه، نه تنها در مورد ما بلکه در مورد تمامی شرکتها صدق می کند.

جالب است بدانید یکی از اعضای داخلی کمپانی مایکروسافت در حساب توییتر خود اذعان کرد که کنسول نسل بعد طراحی شده و قطعات سخت افزاری آن مشخص شده است و حتی اسم رمزی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. همین قضیه تا حدی میتواند اثبات کند که کنسول های نسل بعد حداقل کنسول این کمپانی، از نظر قدرت سخت افزاری، آنطور که از یک کنسول نسل بعد مطابق نسل های پیش انتظار داشتیم نباشد. به هر حال این سیاست احتمالی مایکروسافت در این زمینه است و باید ببینیم در نهایت به چه چیزی ختم خواهد شد.

با توجه به این قضیه نمی تواند سال زودتر از 2019 را برای معرفی این کنسول پیشبینی کرد بنا به اظهار نظر آقای کردن، دوسال زمانی کمی برای معرفی کنسول نسل بعد با توجه به معرفی Xbox One X در سال 2017 است در ادامه این شخص گفته است که احتمالاً قابلیت Backward در نسل جدید کنسول های این شرکت نیز کما فی سابق برپاست. از طرف دیگر طبق پیشبینی های پژوهشگران، سال 2019 تا 2020 زمانی خواهد بود که شرکت سونی نیز دست به معرفی کنسول جدید خود خواهد زد. فکر نمی کنیم اینبار، مایکروسافت به مانند نسل گذشته، اجازه دهید سونی کنسول خود را معرفی کند و آنها نیز با کمال خونسری کنسول نسل بعد خود را با فاصله چندماهه رونمایی کنند. مایکروسافت به خوبی در این زمینه از تجربه نسل قبل خود استفاده می کند.

اخبار و شایعات پیرامون Xbox Two :

مجهز به برخی قابلیت ها و فناوری های خاص:

طی اطلاعیه رسمی مایکروسافت مبنی بر استخدام متخصصین، می توان حدس زد که این شرکت سخت مشغول کار بر روی کنسول نسل بعد خود است. این شرکت در اطلایه استخدامی خود نیاز به یک مهندس بارشد و باتجربه الکترونیک دارد تا به بخش سخت افزاری کنسول Xbox ملحق شود.

این شرکت به دنبال یک مهندس در تیم سخت افزاری کنسول نسل بعد خود است تا در راس کار تمرکوز خود را روی به کارگیری حافظه های DRAM کنسول خود گذاشته تا بدین ترتیب مشکلی از این حیث نداشته باشند. در ادامه اطلاعیه استخدامی آمده است که این شخص روی پروژه های فعلی و آینده از حیث طراحی مشغول به کار خواهد شد.

صحبت های آقای اندرو هاس در مورد نسل بعد:

رییس سابق بخش سرگرمی سونی یعنی آقای اندرو هاس، صحبت هایی را در در مورد آینده و سرونشت کنسول ها با مراجع رسمی داشته است با این حال این مدیر سابق، صریحاً در مورد کنسول بعد سونی اظهار نظر نکرده و صرفاً اعلام کرده است که فکر می کند رسانه های فیزیکی حداقل برای یک مدت زمان معقولی به منظور تسلط شرکت ها بر بازار، حضور خواهند داشت البته این مدیر صریحاً عنوان کرده که هیچ سند رسمی بر این گواهی خود ندارد و صرفاً منظورش این بوده است که دیسک های فیزیکی حداقل تا نسل بعد در بازار کنسولها، خودنمایی می کنند. اینکه شما بتوانید بروید به بازار و یک بازی را به صورت فیزیکی بخرید حس و حال دیگری دارد. در ادامه عنوان کرده که آینده از آن سیستم های ابری بوده و شاید نسل بعد، آخرین نسل کنسولها باشد.

کنسول نسل بعد مایکروسافت، دقیقاً از چه نامی برخوردار است؟:

شاید سخت ترین بخش در این حیث در واقع نام گذاری واقعی Xbox بعدی باشد مطمئناً عنوان Xbox حذف نخواهد شد اما اینکه چه پسوندی از جمله Two و یا چیز دیگری باشد اطلاع زیادی از آن در دسترس نیست.

قابلیت های Xbox بعدی در چه مواردی خلاصه می شود؟:

با توجه به پیشرفت فناوری که ما هر روزه آنرا دنبال می کنیم و حتی نیازی به دنبال کردن جدی هم ندارد اینکه پیشبینی کنیم کنسول نسل بعد مایکروسافت از چه ویژگی هایی برخوردار است شاید کار راحتی باشد. کنسول بعدی این شرکت یعنی 4K بومی، گامی موثر در زمینه پیشرفت سخت افزاری نسبت به کنسول اصلی داشت به طوری که از نظر قدرت سخت افزاری می توانستید آنرا با هم ترازهایش در کامپیوترهای شخصی در زمان عرضه مقایسه کنید.

کنسولی قدرتمند که روی عرضه بازی های با کیفیت آن تمرکز شده است:

ما هم به مانند شما و تمامی گیمرها، دوست داریم مایکروسافت از اشتباهات این نسل خود به خوبی درس گرفته و دیگر خبری از آن نارضایتی ها به هنگام لانچ Xbox One نباشد. از جمله مشکلات اولیه این کنسول، اجبار بر خرید کینکت، تحمل هزینه بالا و اینترنت اجباری بود.

کنسول سونی با نداشتن تمامی این مشکلات، به خوبی توانست مسیر پیش روی خود را هموار کند به طوری که در حال حاضر میزان فروش کنسول سونی، چیزی حدود دو برابر مایکروسافت است.

مایکروسافت با عرضه کنسول میان نسلی Xbox X به خوبی ثابت کرد که از اشتباهات گذشته خود درس گرفته است. این کنسول، یک دستگاه قدرتمند بوده که تقریباً تمام تمرکز خود را روی بازی های با کیفیت گذاشته و از طرف دیگر هیچ سخت افزار اجباری و غیرضروری دیگر برای آن تعیین نشده است. مایکروسافت ضرر زیادی با سیاست های اولیه خود در قبال کنسول Xbox One خود متقبل شد اما حال با ثبات و برنامه ریزی کاملاً جدیدی و مخصوصاً با خرید استدیوهای مختلف قصد دارد در نسل جدید کنسولها، کولاک کند.

بررسی کنسول نسل بعد از نظر مبحث قیمت نسبت به امکانات:

در حال حاضر کنسول One X هنوز هم از نظر قیمت تفاوت قابل توجهی با رقیب اصلی خود یعنی PS4 Pro دارد. اما از طرف دیگر این را هم باید در نظر بگیریم که کنسول One S این غول دنیای فناوری، از نظر قیمت و کاربردی بودن، هیچ چیز از رقیب خود یعنی مدل اسلیم پلی استیشن 4 کم نداشته و همچنین این قابلیت را به کاربران داده تا در صورت تمایل بتوانند عناوین Xbox 360 را نیز به مانند کنسول معمولی Xbox One تجربه کنند.

پشتیبانی از VR و AR صددرصد نیست:

ما در طول این نسل به خوبی یاد گرفتیم که چیزهای غیرضروی و خاص، حداقل برای این نسل از کنسولها و البته برای کاربران آنچنان اهمیت خاصی ندارد از جمله می توان به فناوری های Motion-sensing . صفحه لمسی اشاره کرد اما از طرف دیگر فناوری های دیگری همچون VR و AR، با خوبی ثابت کرده اند که از طرفداران کمی برخوردار نبوده و توسعه دهندگان نیز با توجه به این قضیه، مشتاق به استمرار استفاده از این فناوری ها هستند.

اگر اخبار مربوط به کنسول میان نسلی مایکروسافت را در همان زمان لانچ کنسول دنبال کرده باشید احتمالاً به یاد دارید که مایکروسافت اعلام کرد که کنسول One X آنها از نسخه های ویندوز 10 Virtual و همچنین هدست های ترکیبی واقعیت مجازی پشتیبانی می کند اما به هر حال اجباری به استفاده از آنها نبوده و تمرکز اصلی کنسول بر روی ارائه بازی های با کیفیت است.

اگر سونی به استفاده و رشد PS VR خود با قدرت ادامه دهد می توان انتظار داشت که مایکروسافت نیز برای عقب نماندن از این پیشرفت، سرمایه گذاری های زیادی را برای روی این فناوری خواهد کرد.

استفاده از فناوری های صوتی بصری:

اخیراً مایکروسافت تلاش و سرمایه گذاری درخوری را برای ترکیب و به کارگیری آخرین فناوری های بصری صوتی به کار برده است از جمله می توان به پشتیبانی به Dolby Atmos، 4K و کیفیت نمایشی HDR  اشاره کرد. اینها مواردی هستند که ما می توانیم به پیشرفت هر چه بیشتر و بهتر آنها در کنسول بعدی این شرکت امیدوار باشیم.

ناگفته مشخص است که این شرکت دوست دارد از جدیدترین و خاص ترین فناوری ها برای جذب هر چه بیشتر مخاطب استفاده کند به عنوان مثال ممکن است در کنسول جدید این شرکت شاهد برخی فناوری ها، همچون مشابه پروژه آریانا که توسط Razer در CES 2017 معرفی شد باشیم.

ایجاد یک ساختار یکپارچه به مرور زمان:

همانطور که می دانید طی دو سه سال اخیر، مایکروسافت، بازی های بزرگ خود از جمله گرز4، Forza جدید خود، Sea Of Thieves و عناوین دیگری را علاوه بر عرضه بر روی کنسول Xbox One خود، روی کامپیوترهای شخصی عرضه کرد این سیاست به خودی خود موجب می شود که طرفداران Xbox و از طرف دیگر کامپیوترهای شخصی بتوانند به صورت یکپارچه به تعامل و بازی با یکدیگر بپردازند ناگفته مشخص است که بخش بزرگی از همین طرفداران را نیز طرفداران کنسول سونی تشکیل می شدند. در نسل بعد مطمئناً ما شاهد نزدیکی بیشتری بین طرفداران این دو پلتفرم مشترک از این کمپانی خواهیم بود.

زمان عرضه کنسول چه زمانیست؟

در حال حاضر مشخص است که کم کم باید آماده پذیرفتن و استقبال از نسل جدید کنسول ها باشیم اما آیا این مدت زمان باید حداقل 8 سال به طور بینجامد؟ شاید این مدت زمان طول بکشد اما به هر حال به لطف اخبار و خبرگذاری هایی که مدام از کنسول های نسل بعد سخن به میان می آورند به نظر می رسد زودتر از اینها شاهد ورود این کنسول خواهیم بود. البته اگر سال عرضه 2021 باشد که تقریباً همان هشت سال می شود اما خود من به شخص احتمال می دهم در سال 2020 از این کنسول رونمایی شود.

در پایان به نظر می رسد این شرکت محبوب به خوبی صدای اعتراضات مخصوصاً در اوایل نسل را به خوبی از کاربران شنیده و با قدرت می خواهد نسل جدید را بر خلاف نسل فعلی پیش ببرد.

این مطلب هم به پایان رسید امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. منتظر نظرات گرم شما در بخش کامنتها هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا