اخباراخبار بازی ها

10 بازی برتر جدید ماه سپتامبر 2022

سلام به همه طرفدارای عصر بازی، اگه کانال ما رو دنبال کرده باشین می‌دونین که هر ماه یک عالمه بازی ویدیویی جدید از شرکتای مختلف منتشر می‌شه و هر ماه، عصر بازی برای شما ۱۰ تا از بهترین بازی‌ها رو گلچین می‌کنه. توی این ویدیو هم قصد داریم ۱۰ تا از بازیای ماه سپتامبر که ارزش امتحان کردن رو دارن، بهتون معرفی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

۱- متال: هِلسینگِر (Metal: Hellsinger) یه بازی اف‌پی‌اِس (FPS) ریتمیه؛ یعنی چی؟ یعنی یه موزیک تند در طول بازی پخش می‌شه و هرچی بیشتر بتونین روی ریتم شلیک کنین، تیرهاتون دَمِج (Damage) بیشتری به دشمنا وارد می‌کنن. اگه دوم (Doom) رو بازی کرده باشین احتمالاً می‌دونین راجع به چی صحبت می‌کنیم. توی این بازی باید سرعتتون حسابی بالا باشه و بتونین خودتون رو با ریتم هماهنگ کنین. برای اون دسته از مخاطبامون که طرفدار موزیک متال هستن هم باید بگیم که یکی از ساندتِرَکای بازی متعلق به سِرج تَنکیان (Serj Tankian) هست که خواننده گروه سیستم آف اِ داون (System of a Down) بود. متال: هِلسینگِر پونزدهم سپتامبر برای ایکس‌باکس، ویندوز و پی‌اس۵ به بازار میاد.

۲- نو پلِیس فور برِیوِری (No Place for Bravery) رو می‌شه به عنوان ترکیبی از دارک سولز (Dark Souls) و سِکیرو (Sekiro) معرفی کرد، اما این بازی المان‌های خاص خودش رو هم به این ترکیب اضافه کرده و بسیار زیبا طراحی شده. پلتفرمینگ (Platforming) توی این بازی بسیار بهتر از دارک سولزه، چون سبکش دو بُعدیه و راحت‌تر می‌شه پلتفرمینگ رو توش پیاده کرد. از طرف دیگه، این بازی المان‌های مترویدوِنیا (Metroidvania) هم داره و به نظر می‌رسه حسابی ارزش امتحان کردن رو داشته باشه. نو پلِیس فور برِیوِری، بیست و دوم سپتامبر برای نینتندو سوییچ و پی‌سی منتشر می‌شه.

۳- سومین بازی‌ای که می‌خوایم معرفی کنیم، دِ لَست آف آس پارت وان (The Last of Us Part I) هست که ریمِیک (Remake) قسمت اول این بازی پرطرفدار و محبوبه. اکثر ما اون رو بازی کردیم و داستانشو می‌دونیم، اما چیزی که می‌تونه انتشار این ریمِیک رو هیجان‌انگیز کنه اینه که نورپردازی‌ها و رنگ‌ها بسیار بسیار پیشرفت کردن و بهتر می‌تونن شما رو توی فضا غرق کنن. این بازی دوم سپتامبر برای پی‌اس۵ منتشر می‌شه.

۴- وَلکیری اِلیزیوم (Valkyrie Elysium) بازی پنجم مجموعه‌ای به همین اسمه که قراره این ماه منتشر بشه. اولین قسمت این بازی روی پلی‌استیشن منتشر شد اما تازه تو سال ۲۰۰۶ به محبوبیت رسید، یعنی زمانی که برای پی‌اس‌پی منتشرش کردن. این بازی جذاب ترکیبی از سبک پلتفرم با مبارزه‌های آرپی‌جی (RPG) بود، اما الان بیشتر به سمت اکشن آرپی‌جی سوق پیدا کرده. داستانش هم اینه که باید سعی کنین جلوی راگناروگ (معادل آخرالزمان توی افسانه‌های نورس) رو بگیرین. می‌شه اون رو مشابه دارک سولز دونست، البته با المان‌های اکشن ژاپنی. این بازی قراره بیست و نهم سپتامبر برای پی‌اس ۴ و ۵ منتشر شه.

۵- دِ دیوفیلد کرانیکِل (The DioField Chronicle) یه بازی آرپی‌جی استراتژیک جدیده که شرکت اسکوئِر اینِکس (Square Enix) داره اون رو منتشر می‌کنه. این بازی رو می‌شه مشابه اکس‌کام (XCOM) دونست، با این تفاوت که بیشتر به سمت جِی‌آرپی‌جی (JRPG) تمایل داره. داستان بازی هم درباره کشوریه که با یک قلمروی دیگه به نام اَلِتِین (Alletain) به مشکل برخورده و یه گروه از سربازای مزدور رو دنبال می‌کنه که طرف اَلِتِین هستن. با توجه به تریلرهای بازی و دمویی که ازش منتشر شده، به نظر می‌رسه بازی جالب و هیجان‌انگیزی باشه. این بازی قراره بیست و دوم سپتامبر قراره برای پی‌اس، سوییچ، ایکس‌باکس و پی‌سی منتشر بشه.

۶- اسپلاتون ۳ (Splatoon 3) قسمت سوم بازی‌های اسپلاتون هست که خیلی تغییری نسبت به بازی‌های قبلی نکرده، اما به نظر می‌رسه همه‌چیز توی این قسمت جدید (از جمله مکانیکای بازی، گرافیک و …) کمی پیشرفت کرده باشه. یه مکانیک جالب جدید هم بهش اضافه شده که بهتون امکان میده رنگ دشمن که ریخته روی زمین رو بردارین و به سمت خودش شلیک کنین. همچنین یه بازی کارتی جدید هم بهش اضافه شده که فعلاً خیلی چیزی راجع بهش نمی‌دونیم. اسپلاتون ۳ قرار نهم سپتامبر برای سوییچ منتشر بشه.

۷- هفتیم بازی‌ای که می‌خوایم معرفی کنیم، سولستیس (Soulstice) هست که احتمالاً شما رو یاد دارک سولز می‌اندازه. این بازی از یک سری جهات شبیه دارک سولز هست،‌ اما از طرف دیگه اگه تریلرش رو ببینین متوجه می‌شین که بیشتر شبیه بازی‌های دِویل مِی کرای (Devil May Cry) و بازی‌های شرکت پلاتینوم‌گیمزه (PlatinumGames). روحی که هرجا می‌رین دنبالتون میاد، خواهر کوچیکتونه که توی مبارزه‌ها هم کمکتون می‌کنه. این بازی لزوماً چیز جدیدی نیست، اما ترکیب جالبی از چیزهای متفاوت و جذابه. سولستیس بیستم سپتامبر برای پی‌سی، پی‌اس۵ و ایکی باکس منتشر می‌شه.
۸- ایسانزو (Isanzo) یه بازی اف‌پی‌اس تاکتیکاله که داستانش در زمان جنگ جهانی اول در جبهه ایتالیایی‌ها توی کوه‌های آلپاین اتفاق می‌افته. اگه وِردان (Verdun) یا تِنِنبِرگ (Tennenberg) رو بازی کرده باشین، احتمالاً می‌دونین که ایسانزو قراره چجوری باشه. البته به نظر می‌رسه بین این نوع بازی‌ها، از لحاظ زیبایی بصری ایسانزو از همه بهتر باشه و لوکیشنی که جنگ توش اتفاق می‌افته بسیار جالب و متفاوته. ایسانزو قراره سیزدهم سپتامبر برای پلی‌استیشن، ایکس باکس و پی‌سی منتشر بشه.

۹- ریتِرن تو مانکی آیلَند (Return to Monkey Island) ما رو بر می‌گردونه به بازی‌های ماجراجویی قدیمی که صرفاً باید با کلیک کردن بازی رو پیش می‌بردیم. این بازی جدیدترین قسمت از مجموعه بازی‌های مانکی آیلند هست که سبک و فضاش کاملا با بازی‌های قبلی فرق می‌کنه؛ می‌شه یه جورایی گفت خاص‌تر و هنری‌تر طراحی شده. فعلاً چیز زیادی راجع به این بازی نمی‌دونیم به جز اینکه طراحی بسیار زیبایی داره و قراره نوزدهم سپتامبر برای پی‌سی و سوییچ منتشر شه.

۱۰- آخرین بازی لیستمون، استیل رایزینگ (Steel Rising) هست؛ یه اکشن-آرپی‌جی زیبا و خاص که داستان انقلاب فرانسه رو دنبال می‌کنه که توسط پادشاه سرکوب شده و شما نقش نوعی ربات رو دارین که باید کل ارتش رو تنهایی از بین ببره. فضای بازی عالی طراحی شده و یه نسخه جدا از تاریخ که توی قرن شونزدهم اتفاق می‌افته رو به زیبایی به تصویر می‌کشه، داستانش خوبه و مکانیکای مبارزه جذابی هم داره. این بازی قراره هشتم سپتامبر برای پی‌سی، ایکس باکس و پی‌اس۵ منتشر بشه.

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا