نقد و بررسی بازی ها

نقد و بررسی بازی GreedFall

نقد و بررسی بازی GreedFall

 

 

بازی GreedFall چیزیه که من از یه بازی نقش آفرینی سبک قدیمی بزرگ انتظار دارم با اینکه هنوزم میتونه بهتر شه، اما مبارزه های هیجان انگیز و داستان پیچیده و عالیش خیلی این بازی رو نزدیک به فرمول برنده بازیهای بیوور اواسط دهه اول قرن میکنه چیزی که سازندگانش، اسپایدرز، قبلا هم در چندتا بازی نقش آفرینی جدیدشون هدف قرار داده بودن اما نتونسته بودن بهش برسن اما ماجرای گسترده بازی GreedFall به نظر میاد که راه درستی رو انتخاب کرده و ارزش صبر کردن رو داره در مقایسه با سری ویچر و عصر اژدها: آغاز کار آسونه چون باید در یک ماجرای شصت ساعته محیطهای تقریبا باز و وحشی سفر کنید.

 

بازی GreedFall
بازی GreedFall

 

اسپایدرز همیشه تو ساختن دنیاها خوب عمل کرده و فانتزی برخاسته از عصر اکتشاف در بازی GreedFall شما رو از این لحاظ ناامید نمیکنه. با شروع در خیابونهای گلی و غمگین شهر سیرین که شبیه پاریس یا لندن در قرن 18 هست شما سفر دریاییتون رو به سمت جزیره اسرارآمیز و آتش فشانی تیر فردی شرع میکنید. خود جزیره پر از منظره های زیبا و متنوعه اما بازم محیطهایی هستن که در جی تی ایکس 1070 من به زیبایی ارائه میشن. البته من هر از گاهی یه سری فریم متناقض میدیدم. چندجا روی دسکتاپ به مشکل خوردم به خصوص وسط بازی GreedFall، و نورپردازی هم گاهی واقعا عجیب میشه وقتی با سرعت بین مناطق حرکت میکنید.

 

 

همونطور که گفتم بازی GreedFall میتونه از لحاظ فنی بهتر بشه شخصیتها هم در یه دره عجیب قرار گرفتن که اگر مدل به روز تری داشتن میشد ازش اجتناب کرد. انیمیشنهای مربوط به چهره قطعا خیلی بهتر از بازی قبلی اسپایدرز شده تکنومنسر، اما گفتگوها هنوز یه ذره حس روباتیک و عجیب غریب دارن و شیوه نگاه کردن و حرکت کردن دزدان دریایی، فرماندهان استعمارگر و سربازان بومی چندان دلچسب نیست از طرف دیگه لباسی که تنشونه خیلی جزئی کار شده و به شدت هیجان انگیزه و دوبله بازی GreedFall هم خیلی خوبه حداقل برای شخصیتهای اصلی در نوشتن هم هر گروه شخصیت و مجموعه اهدافی داره که روی روابطشون با هم و با بومی ها تاثیر میزاره از بریج الاینس که ذهنش مثل یه دانشمند کار میکنه تا تلیمی مبلغ و متعصب.

 

 

هر کدوم یه لایه کوچیک از یه داستان پیچیده و اخلاقی در مورد استعمار، دین، سیاست و رویارویی جهانها رو نشون میدن و کلی سورپرایز با خودشون دارن مشکل میشه این جهان رو به دو دسته آدم خوبها و آدم بدها تقسیم کرد. هیچ سیستم اخلاقی وجود نداره که مجبورم کنه بر اساس قوه تمییز ارزشیم تصمیمهای جالب بگیرم خیلی خوشم میاد وقتی یه بازی نقش آفرینی اجازه میده که بتونم تصمیمهای خودم رو بگیرم. داستان و ماجراهای بازی GreedFall خیلی خوب نوشته شدن، تقریبا همشون و اون تصمیمهای جذابی که بهشون اشاره کردم معمولا خیلی سختن. ماهرانه از پس موضوعاتی برمیان که من ندیدم بقیه بازیهای داستانی بتونن، مثل سواستفاده سازمانی از سربازها در ارتش و اجبار بومیها به تحصیلات دوباره.

تیر فردی خیلی جای شادی نیست. و مثل ویچر سه بهترین کاری که میتونید بکنید اینه که سعی کنید در یه موقعیت خیلی سیاه کمترین نتایج بد رو بگیرید با این وجود، بازی GreedFall یه سیستم مبارزاتی تاکتیکی و سرگرم کننده و روان داره که من هنوزم به اندازه کافی بازیش نکردم. کمبات با اختلافی فاحش بدترین بازی اسپایدرز بود به همین خاطر این بازی یه پیشرفت فوق العاده و یه سورپرایز دلچسبه است راستش من به جای ترسیدن از نبردها منتظرشون هستم چون به من این فرصت رو میدن که رقبای انسانی و هیولایی خودم رو فریب بدم و دور بزنم با یه تفنگ یا تپانچه به زرهشون شلیک کنم و بعد برم داخل و با یه حرکت خودنمایانه و شجاعانه با یه شمشیر ترتیبشون رو بدم .

 

 

من از هر قدمی که در بازی GreedFall برداشتم و از تمام شصت ساعت اکتشاف پیچیده و اخلاقی و ماجراجویانه لذت بردم. تکنومنسر ناامیدکننده بود اما هنوزم دلم میخواست بازیهایی رو ببینم که همون اهداف جاه طلبانه رو داشتن اما موفق تر و گریدفال تونسته این کار رو انجام بده. البته هنوز هم ایراداتی وجود داره، مدل های عجیب شخصیتها، استفاده دوباره و بیش از حد از وسایل داخل ساختمان و یه باگ کلی که باعث میشه نتونه بی نقص و فوق العاده باشه، با این حال من فکر میکنم برای یه سری از ما که هنوزم دلمون میخواد به سبک بازیهای مشهوری یه دهه پیش برگردیم میتونه خیلی جذاب باشه و نظرمون رو عوض کنه.

برای بیشتر دونستن در مورد بازی GreedFall هفده دقیقه اول بازی و هفت پیشنهاد ما برای شروع و سه روش برای شکستن دادن یک غول رو ببینید. برای بقیه بازیها با عصربازی همراه باشید، و برای خرید بازی GreedFall با قیمت مناسب به فروشگاه اینترنتی عصربازی مراجعه کنید .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا