اخبار بازی هااخبار کنسول

توافق سونی و مایکروسافت؛ Call of Duty انحصاری نمی شود

توافق سونی و مایکروسافت بالاخره به وقوع پیوست

توافق سونی و مایکروسافت به تیتر یک اخبار گیمینگ دنیا مبدل شده است. همانطور که می دانید مایکروسافت سال پیش توانست با پیشنهاد شگرف و عجیب و غریبی اکتیویژن را تصاحب کند. سونی بعدها بابت این خرید هم دست روی دست نگذاشت و از رقیب سنتی خود به دادگاه های تجاری شکایت کرد. سونی اعتقاد داشت که خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت به روح صنعت گیمینگ ضربه می زند. یعنی جایی که عملاً رقابت در ساخت بازی های ویدئویی حذف خواهد شد. آن ها اعتقاد داشتند که مایکروسافت با این کار، رقابت بازی های انحصاری را بسیار تک بعدی می کند و سونی هر چه قدر هم که استدیوهای فرست پارتی معروفش بازی های خاص بسازند باز هم در برابر غول های تجاری اکتیویژن مثل Call of Duty حرفی برای گفتن نخواهند داشت. این در حالی است که Call of Duty و اکتیویژن همیشه از شرکای تجاری هم دیگر محسوب می شدند.

سونی در شکایت خود اعلام کرده بود که هیچ جایگزینی مثل Call of Duty را نمی توان در صورت انحصاری شدن برای ایکس باکس، پیدا کرد. مایکروسافت هم برای این که به خرید بزرگ خودش لطمه ای وارد نشود یک پیشنهاد خاص به سونی داد. طبق این پیشنهاد، Call of Duty به هیچ عنوان انحصاری نخواهد شد. اما باقی امور شرکت اکتیویژن کاملاً در اختیار مایکروسافت خواهد بود و سونی نمی تواند از این بابت شکایتی داشته باشد.

برخلاف توافق پیشنهادی اولیه، توافق جدید مایکروسافت و پلی‌استیشن، تنها برای انتشار بازی Call of Duty تا سال 2033 می‌باشد و مایکروسافت می‌تواند بقیه عناوین اکتیویژن بلیزارد را انحصاری کند.

پیشنهاد اولیه مایکروسافت به سونی در ژانویه 2022 شامل حفظ همه عناوین کنسول اکتیویژن موجود در سونی، از جمله نسخه‌های آینده در فرنچایز Call of Duty یا هر فرنچایز فعلی Activision در سونی تا 31 دسامبر 2027 بود.

احتمالا بعد از سال 2033 باز هم این توافق تمدید خواهد شد! البته خود مایکروسافت هم به خوبی از سود تجاری که عرضه بازی محبوبش بر روی پلی استیشن به بار خواهد آورد آگاه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا