اخبار بازی ها

بودجه ساخت The Last of Us Part II چقدر بوده است؟

بودجه ساخت The Last of Us Part II یک رقم کلان به نظر می رسد

بودجه ساخت The Last of Us Part II ظاهراً فراتر از آن چیزی است که طبق آمار و ارقام انتظارش را داشتیم.

تا پیش از آغاز نسل هشتم کنسول های گیمینگ، GTA V با اختلاف واضحی پرهزینه ترین بازی تاریخ لقب گرفته بود. راکستار برای خلق این بازی چیزی نزدیک به 137 میلیون دلار هزینه کرد. اما این بودجه صرفاً بودجه اولیه ساخت این بازی بوده است و احتمالاً با هزینه تبلیغات این مبلغ تا نزدیک 200 میلیون دلار خرج روی دست راکستار گذاشته است. اما همان هزینه 137 میلیون دلاری برای ساخت آن را در رده پرفروش ترین بازی تاریخ قرار داد.

در انتهای نسل هشتم، بازی ها خرج به مراتب بیشتری روی دست سازندگان می گذاشتند. دو عنوان بزرگ نسل پیشین یعنی Red Dead Redemption 2 و The Last of US Part II را می توان شاه بیت این نسل دانست که قطعاً از منظر کیفیت رقیب خاصی ندارند. اما طبیعتاً از نظر هزینه هم حرف های زیادی برای گفتن دارند.

بودجه ساخت The Last of Us Part II

طبق آخرین آمار و ارقام راکستار، Red Dead Redemption 2 چیزی نزدیک به 170 میلیون دلار هزینه روی دست راکستار گذاشته بود که با توجه به جهان باز بودن این اثر و جزئیات بسیار درگیر کننده ای که در یک محیط کاملا گسترده به تصویر می کشید، منطقی هم به نظر می رسد.

اما بر می گردیم به سراغ بهترین بازی نسل قبل سونی، یعنی The Last of Us Part II. در کمال تعجب طبق اعلام رسمی خود سونی، این بازی بودجه ای نزدیک به 220 میلیون دلار را به خودش اختصاص داده است. آن هم بدون در نظر گرفتن هزینه تبلیغات! یادمان نرود که این بازی یک اثر خطی است و زحمات و دردسرهای آن با بازی های جهان باز قابل مقایسه نیست!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا