اخبار بازی هاارتباط با ما

بررسی لپتاپ قدرتمند Predator 21 X

بررسی لپتاپ قدرتمند Predator 21 X

شرکت ایسر در اوایل سال جاری لپتاپ پرتوان و قدرتمند  Predator 21 X را معرفی کرد که در کنار صفحه نمایش منحنی از بهترین سخت افزار بهره می برد. این تولیدکننده لپتاپ تایوانی در کارنامه خود محصولات قابل توجهی را عرضه داشت که  Predator 21 X تنها یکی از آنها محسوب می شود. این نوت بوک موجب شد تا ایسر بتواند در نمایشگاه فناوری CES 2017 جایزه دریافت کرده و از سوی رسانه ها مورد تحسین قرار گیرد. لپتاپ موردبحث در میان برترین ها قرار می گیرد زیرا ایسر با کمک مهندسانی توانمند موجب شده تا این نوت بوک توانایی بالایی از خود نشان دهد.

در این مطلب سعی داریم به بررسی لپتاپ جدید شرکت تایوانی ایسر بپردازیم که در میان رقبا توانسته چند سالی خودی نشان دهد و محصولات قابل توجهی را عرضه دارد. البته Predator 21 X پرچمدار نیز محسوب می شود.

مزایا: طراحی گیمینگ، عملکرد قدرتمند، نویز بسیار کم، صفحه نمایش بزرگ

معایب: بدون زرق و برق، عمر باتری کم، قیمت بالا، عملکرد SLI نامطلوب

ویژگی های کلیدی :

قیمت 8999 پوندی، تراشه گرافیکی دوگانه GeForce GTX 1080 با حافظه 16 گیگابایتی GDDR5X، پردازنده قدرتمند Core i7-7820HK با فرکانس 2.9 تا 3.9 گیگاهرتزی، حافظه رم 64 گیگابایتی DDR4، حافظه RAID0 PCI Express و وزن 8.5 کیلوگرمی.

چه انتظاری می توان از Predator 21 X داشت؟

با مشخصات قدرتمندی که شرکت ایسر برای Predator 21 X در نظر گرفته باید این نوت بوک را بسیار قدرتمند دانست. گذشته از آن قدرت عملکرد این دستگاه به خوبی از طراحی مدل پیداست. قیمت هنگفت 9000 دلاری با تراشه گرافیکی GTX 1080 که تنها در مدل های پرچمدار به کار گرفته می شود، در Predator 21 X نیز قابل مشاهده بوده و می توان آن را در میان برترین ها جای داد.

حافظه SSD سریع در کنار حافظه رم 64 گیگابایتی با پردازنده Core i7 را نمی توان در یک نوت بوک معمولی یافت از این رو باید Predator 21 X  را به عنوان لپتاپ پرتوان تایوانی به شمار آورد. مشخصات بزرگی که ایسر برای این نوت بوک به کار گرفته را نمی توان در هر لپتاپی شاهد بود از این رو محصول تایوانی نمونه بارز لپتاپ گیمینگ بوده که کمتر محصول دیگری می تواند به رقابت با آن پرداخته و عملکرد بالایی از خود نشان دهد.

طراحی یکی از ویژگی های بارز  Predator 21 X ایسر بوده که آن را بیشتر به یک لپتاپ هیولایی نشان می دهد تا یک لپتاپ معمولی که قادر نیست عملکرد درستی از خود نشان دهد و راضی کننده باشد. از این رو باید ایسر را بابت طراحی چنین محصولی تحسین کرد زیرا در نگاه نخست شگفت انگیز بوده و معنای واقعی کیفیت را به مخاطب خود القا می کند. در این میان نباید برای اجرا بازی یا عنوانی روی چنین لپتاپی هیچ نگرانی داشت زیرا سخت افزار یکپارچه و پرتوان نیروی لازم را جهت پردازش بی نقص جهت اجرای عناوین گیمی AAA فراهم می آورند. مشخصاتی که پیشتر به آنها اشاره کردیم و نمی توان به سادگی در هر نوت بوکی شاهد استفاده از آنها بود. ایسر با طراحی Predator 21 X نشان داد می تواند بهترین ها را توسعه دهد از این رو تصمیم گرفت با عرضه محصول جدید رقابت را برای دیگر برندها سخت کند.

از پورت های موردبحث این لپتاپ باید به USB 3.0 ، تاندربولت 3، اسلات کارت اس دی، پورت USB-C، جک 3.5 میلیمتری، پورت HDMI و برخی دیگر اشاره داشت. با چنین اتصالاتی می توان نمایشگر مستقلی را متصل کرد و دیگر لوازم جانبی را در کنار این نوت بوک قدرتمند داشت.

البته پورت اترنت و DisplayPort  نیز به کار گرفته شده تا لیست پورت های Predator 21 X کامل باشد. صفحه کلید گیمینگ آن که در دسته صفحه کلیدهای با سوئیچ Cherry MX بوده ساخته شرکت استیل سریز است. در حقیقت ایسر از صفحه کلید اصلی یک سیستم گیمینگ دسکتاپی بهره گرفته تا این نوت بوک را کامل تر از هر لپتاپ دیگری کند. تاچ پد هیبریدی را نمی توان در هر لپتاپی یافت اما ایسر آن را در این مدل به کار گرفت. به طور کلی باید صفحه کلید   Predator 21 X  را پرعمق و نرم دانست که تجربه انجام بازی لذت بخشی را فراهم خواهد آورد. صفحه نمایش آن نیز 21 اینچی 2560*1440 پیکسلی UHD با انحنای 2000R است تا کیفیت بالایی را در هنگام انجام بازی افراد شاهد باشند. این صفحه نمایش در کنار مشخصات سخت افزاری آن بسیار قابل توجه بوده و لیست ویژگی های Predator 21 X را تکمیل می سازد.

با تمام این تفاسیر باید بیان داشت که Predator 21 X ایسر در میان رقبا کم نظیر بوده و اجازه می دهد تا لپتاپ گیمینگ معنا و مفهومی پیدا کند اگرچه قیمت آن ارزان نیست.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا