اخبار بازی هاارتباط با ما

بررسی بازی Star Wars Battlefront II

بررسی بازی Star Wars Battlefront II

اگر Star Wars Battlefront II تنها یک هدف را به درستی انجام داده باشد، آن کار ایجاد احساس حضور در دنیای سری فیلم های افسانه ای جنگ ستارگان است. نسخه جدید بازی از نظر محتواهای جدید خصوصا در قسمت بازی تک نفره، حرف های زیادی برای گفتن دارد. اما تجربه کلی بازی به خاطر سیستم پیشرفت طاقت فرسا و پیچیده ای که کمترین ارزش را برای وقت یک کاربر معمولی قائل بوده و برخلاف انتظارات تجربه ای گنگ و مبهم ایجاد نمود، روندی نزولی طی کرده است.

حالت های آنلاین و تک نفره بازی وسعت میدان مبارزات کهکشانی را گسترده تر کرده اند. از شرکت در  نبردهای هوایی در بالای کامینو گرفته تا حمله به Death Star II و فرار قبل از انهدام آن، در Battlefront II صحنه مبارزه و 14 نقشه بخش چند نفره به خوبی یادآور تاریخ 40 ساله این داستان دنباله دار بوده و از نظر جلوه های زیبایی شناسی و آهنگ به کار گرفته شده، تفاوت بارزی با نگارش های قبلی دارد.

بر خلاف نسخه اول بازی در Battlefront II، حالت تک نفره سبک داستان سرایی بهره می برد. داستان بازی در طلوع امپراطوری Galactic و بعد از بازگشت کاراکتر Jedi اتفاق می افتد؛ در حقیقت بذرهای قیام First Order در فیلم The Force Awakens در این داستان کاشته می شوند. شما نقش کاراکتر Iden Versio، یعنی فرمانده گروه نیروهای ویژه جوخه دوزخ امپراطوری را عهده دار هستید. این فرمانده زن معمولا نیروهای شورشی را از طریق عملیات های مختلف و جاسوسی از بین می برد. اما بعد از انهدام دومین Death Star وفاداری وی زمانی که نیروی نظامی ناامید پادشاهی  به دنبال اقدامات جدی برای تضمین آینده خود است، مورد آزمایش قرار می گیرد.

در حالی که دست اندرکاران بازی، خط داستانی خوبی برای این نبرد تعریف کرده و آن را به خوبی هیجان انگیز کرده اند اما پتانسیل دیدگاه امپراطوری آن از سوی گیمر به راحتی فراموش می شود. هر چه بیشتر جلو می روید پیچیدگی های داستان کمتر شده و به راحتی می توان اتفاقات بعدی را به سادگی حدس زد؛ همه چیز در فضایی آشنا اتفاقا می افتد که در آن نیروهای خوب و بد به دو گروه مجزا تقسیم شده و به جان یکدیگر می افتند.

در پاره ای از اوقات در میدان نبرد حوادثی رخ می دهد که شما شاهد چهره هایی آشنا در سناریوهایی کاملا متفات خواهید بود که این امر به نوعی خنده دار به نظر رسیده و یک حس حماقت به گیمر دست می دهد. نقطه ضعف این ماموریت ها این است که اغلب به سبک گیمرپسند منحرف می شوند و از این رو کاراکتر Iden Versio –که ثابت می کند شخصیت جذابی داشته و دیدگاه منحصر به فردی در مورد نبردهای کهکشانی دارد- در سایه سایر کاراکترهای قدرتمندتر قرار می گیرد. این موضوع باعث شده به جای  ارائه یک نتیجه گیری قوی برای ماجراجویی قهرمان اصلی، بازی پایانی ناگهانی داشته و به روزرسانی های بعدی آن هم تحت الشعاع قرار بگیرند. منازعات داخلی گروه های مختلف امپراتوری در بازی به خوبی به تصویر کشیده شده اند و حتی گیمر می تواند نبرد وحشتناک و تمدن سرکوبگر مهد تولد کاراکتر Iden را هم تماشا کند.

جدای از حالت تک نفره و نبردهای چند نفره، حالت های جانبی در بازی وجود دارد که گیمرها را به خوبی سرگرم خواهند کرد. حالت Arcade به بازی برگشته و شما در قالب مراحلی با تم مشخص در قالب نیروهای خیر با ربات های هوشمند که نقش نیروهای شر را دارند، به مبارزه خواهید پرداخت. اگر چه این مرحله عمق چندان زیادی ندارد اما هر کدام از ماموریت های آن درجه سختی مختلفی داشته و بعد از اتمام آنها امتیازات قابل توجهی کسب می کنید؛ ضمنا استفاده از قهرمان های مختلف با توانمندهای گوناگون در مبارزه با دشمنان هم لطف خاصی دارد. خوشبختانه حالت مورد علاقه گیمرها یعنی Heroes vs Villains هم مجددا بازگشته است. در این حالت کلیه آیتم های غیرضروری حذف شده و گیمرها می توانند کاراکترهای آنلاک شده ای مثل Boba Fett یا Kylo Ren را به کار گرفته و در قالب نبردهای 4 نفره به مبارزه با یکدیگر بپردازند. در واقع می توان گفت Heroes vs Villains یکی از حالت های جذاب برای انجام بازی بدون تجربه رنج و زحمت ماموریت های اصلی است.

جذابیت اصلی Battlefront II محتوای گسترده حالت چند نفره است. از نبردهای 40 نفره در ماموریت Galactic Assault گرفته تا مبارزات پیاده نظام در نبردهای Blitz و Strike، حالت های چند نفره بازی بسیار گسترده تر شده اند. با انتخاب گروه مبارزات پیاده نظام و کاراکترهای قهرمان –مثل Luke Skywalker، Rey،  Han Solo و Iden Versio- در نبردهای چند نفره شاهد درگیری های تمام عیاری خواهید بود خصوصا زمانی که بازی 40 نفر انجام شود. خوشبختانه گرافیک بسیار جذاب و افکت های صوتی حرفه ای، نبردهای بزرگ بازی یادآور شدیدترین جنگ های فیلم Star Wars خواهند بود که در آن اقدام یه قهرمان می توانست منجر به شروع درگیری ها شود.

در طی هر مبارزه شما پاداش هایی تحت عنوان Battle Points دریافت خواهید کرد که می توان از آنها برای خرید امتیازات خاصی مثل استفاده از جنگنده های خاص یا کنترل قهرمان ها برای نشان دادن توانمندهای خاص استفاده کنید.

متاسفانه سیستم امتیازدهی بازی پیچیده بوده و به درستی توضیح داده نمی شود. بخش زیادی از دستاوردهای شما هم از باز کردن لوت باکس ها به دست می آیند. به نظر می رسد با توجه به تکیه و استفاده تصادفی از سلاح ها، منابع، آیتم های کهکشانی و کارت های ستاره (Star Cards) با امتیازهای گوناگون، در Battlefront II پیشرفت گیمر در بازی ارتباط مستقیمی با خوش شانس بون او داشته باشد.

اگر چه خط داستانی بازی در ابهام باقی مانده، بسیاری از سوالات حل نشده و ضمنا در گیم پلی چند نفره هم شاهد مشکلات ریز و درشتی هستیم اما با این وجود Battlefront II همچنان شور و هیجان خط اصلی داستان بازی را حفظ کرده است. اما همان طور که مشهود است بزرگ ترین مانعی که Battlefront II باید برطرف نماید-به واسطه تلاش همزمان برای ایجاد توازن میان پیشرفت و حس کسب دستاوردها- این است که دقیقا مشخص نماید قرار است چه نوع بازی باشد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا