اخبار بازی هاارتباط با ما

نقد و بررسی صفحه کلید SteelSeries Apex M750

نقد و بررسی صفحه کلید SteelSeries Apex M750

Apex M750 یکی از جدیدترین کیبورد های مخصوص بازی های کامپیوتری است که به عنوان گام بعدی از مسیر تکامل صفحه کلید های eSports شناخته می شود. هر کسی که امروز با این سخت افزاری با کیفیت مواجه شده است، به نیکی از مکانیک، طراحی و امکانات آن یاد کرده است و گزینه ای مناسب برای گیمر ها بوده و در بازی های رقابتی مختلف عملکردی فوق العاده را از خود به نمایش می گذارد. البته تهیه و خرید آن برای استفاده در بازی ها چیزی در حدود 140 دلار برایتان آب می خورد. از سوی دیگر شما با توجه به میزان مبلغی که برای این کیبورد هزینه می کنید امکانات متناسبی را دریافت نخواهید کرد. برای مثال عدم وجود کلید های رسانه ای جداگانه، محل استراحت مچ دست یا گزینه های روشنایی دقیق در آن به خوبی احساس می شود.

البته این موضوعات ممکن است برای شما زیاد هم مهم نباشد، اگر تنها هدف شما از خرید این کیبورد بازی کردن گیم های رقابتی باشد. در این صورت شما می توانید از طراحی جذاب و کلید های راحت و با دوام M750 لذت ببرید. البته در این حالت نیز به نظر قیمت گذاری 150 دلار کمی سنگین باشد برای یک صفحه کلید. پس قبل از اینکه بخواهید آن را خریداری کنید، کمی با دقت فکر کرده و شرایط را بسنجید!

یکی از نقاط بسیار مثبتی که در این دستگاه مشاهده می شود اندازه بسیار کوچک و به اصطلاح جمع و جور آن است. آپکس بدون اینکه یکی از کلید های خود را از دست بدهد موفق به یک طراحی مینیمال در اندازه 6.0 x 17.5 اینچ شده است که به نسبت مناسبی در مقایسه با نزدیک ترین رقبای خود کوچک می باشد. علاوه بر این وجود شاسی آلومینیومی سیاه و نقره ای در آن حس خوبی را به شما در هنگام استفاده از آن منتقل خواهد کرد.

پس از مدتی استفاده کردن از Apex M750 ما فقط یک نگرانی بزرگ را در خود دیدیم. این نگرانی قابل توجه در مورد نحوه قرار دادن صفحه کلید است که می تواند در هنگام بازی به گیمر ها آسیب برساند! آپکس به جای اینکه از پایه های پلاستیكی برای بالا بردن صفحه كلید استفاده كند، از پایه لاستیکی قابل جابجایی در این مدل از کیبورد های خود استفاده می كند. سوئیچ کردن به این نوع پایه ها برای کاربری دستکتاپ می تواند یک نصمیم درست باشد اما وقتی شما بخواهید صفحه کلید خودتان را دائما به مکان های گوناگون حمل کرده و همراه خودتان داشته باشید احتمال کنده شدن و یا سقوط این پایه ها بسیار بالا است. این درست زمانی که می تواند به گیمر قبل از شروع بازی و رقابت یک آسیب جدی بزند.

نکته ای دیگر به شدت ما را به تعجب وا داشت عدم وجود مسیری مشخص در زیر صفحه کلید برای عبور دادن و مدیریت کابل خروجی و ورودی می باشد. از آنجایی که مدل قبلی این سری به نام SteelSeries Apex M800 دارای این ویژگی بسیار مثبت بود، حذف آن در این مدل از محصولات شرکت کمی ناشیانه به نظر می رسد. کاربرد این امکان را شما زمانی احساس خواهید که در فضایی کوجک و در کنار انبوهی از سیم های قرار گرفته اید. از طرف نبود یک مسیر کابل برای یک کیبورد با قیمتی 150 دلاری یک اتفاق خنده دار شمرده می شود.

M750 از سوئیج کلید های QX2 استفاده می کند که به منظور بهبود راحتی و سرعت کاربر طراحی گشته است. استفاده کردن از فناوری Cherry MX در این کیبورد منجر به این شده است که کمی فشار دادن آن ها نسبت به قبل سخت تر شده است. البته هنوز هم کلید ها سریع عمل می کنند و تفاوت محسوسی در آن ها دیده نمی شود. ولی اگر به میزان زیادی از کیبورد های Cherry استفاده کرده باشید باید زمانی از خرید و بازی کردن شما بگذرد تا به خوبی به آن عادت کنید. لازم به ذکر است که کلید های QX2 با توجه به ارزیابی پایگاه TypingTest.com گزینه مناسبی برای تایپ کردن نیستند. من نیز در بررسی که انجام دادن به موفق به ثبت رکورد 112 کلمه در دقیقه با 7 هفت خطا در این کیبورد شدم. این درحالی است که هنگام استفاده از صفحه کلید معمولی Logitech G810 Orion موفق شدم که 124 کلمه را در دقیقه تنها با 2 خطا تایپ کنم. با همه این شرایط، استفاده از این نوع کلید ها در این کیبورد مزایای زیادی را به همراه داشته است اما با توجه به تجربه ای که هنگام استفاده از آن بدست آوردیم برای کار های روزمره اصلا توصیه نمی شود.

اینکه در این مدل از کیبورد های استیل سریز هیچ کلید اضافه ای مثل کیبورد های ماکرو و کنترل های رسانه ای گسترده را نمی بینیم مفید یا مضر بودن آن کاملا به کاربران بستگی دارد. شاید این امکان برای من که فقط می خواهم لوازم مورد نیازم در زیر انگشتانم قرار بگیرند بسیار ایده آل باشد ولی یقینا کسانی نیز وجود دارد که به شکل فکر نمی کنند. ویژگی های مهم ترین از کیبورد لاکچری را می توانیم بیان کنیم که تا حدودی ارزش آن را نمایان می کنند. استفاده کردن از SteelSeries Engine 3 این امکان را به شما می دهد که هر یک کلید های موجود روی صفحه کاملا دلخواه برنامه ریزی کنید. پروفایل هایی مخصوص را برای بازی های گوناگون ایجاد کنید. نور پردازی جذاب RGB را هم با توجه به سلیقه خودتان انجام دهید.

برای اینکه نورپردازی M750 به این شکل تبدیل شود زمان و تلاش زیادی توسط متخصصان بر روی آن صرف شده است. به لطف استفاده کردن از نسخه جدید موتور نرم افزاری شما می توانید نور های مخفی که از زیر کلید ها دیده می شوند را به صورت رنگین کمان پخش کنید. اگر پیام جدیدی را در سرویس های مختلف دریافت کردید تغییر رنگ کلید می تواند شما را آگاه سازد. همچنین با همگام سازی آن با پلیر خودتان می توانید جلوه های ویژه اکولایزری را به همان شکل بر روی صفحه کلید مشاهده کرده و از آن لذت ببرید.

تجربه کار با این صفحه کلید گیمینگ لذت انجام هر بازی را دوچندان می کند.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا